kris-tofer, ale jest dokładnie odwrotnie. To głośniki muszą mieć rezerwę mocy żeby wiernie odtworzyć dźwięk. Zbyt mocny wzmacniacz przy maksymalnym wzmocnieniu spowoduje pojawienie się zniekształceń a w skrajnym przypadku uszkodzi zbyt słabe głośniki.
Pomógł: 166 razy Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Wto Lut 01, 2011 16:52
Zastanawia mnie tylko jedno, bo z tego co widzę, to ludzie psioczą na te głośniki Hertz'a... Dlatego zastanawiam się co innego moge wybrać... Oczywiście tak do 350-400zł...
Pomógł: 166 razy Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Sro Lut 02, 2011 19:57
Piotrass, zastanawiam się, czy jeśli będe dysponował większą kasą, to czy nie dołożyć i nie kupić te Hertz, ale zamiast HSK, to ESK, opinie o nich są o wiele lepsze...
kris-tofer, ale jest dokładnie odwrotnie. To głośniki muszą mieć rezerwę mocy żeby wiernie odtworzyć dźwięk. Zbyt mocny wzmacniacz przy maksymalnym wzmocnieniu spowoduje pojawienie się zniekształceń a w skrajnym przypadku uszkodzi zbyt słabe głośniki.
Głupota...
Kupę sprzętu słyszałem z 'za mocnym' wzmacniaczem i nigdy nie było mowy o żadnych zniekształceniach. Wogóle wiesz co to jest zniekształcenie? Wydaje mi się że mylisz pojęcia.
Każdym wzmacniaczem z każdym głośnikiem można spalić głośnik. Jak się kręci gałką głową a nie ręką to nic nie może się stać.
Ps1. Woofery u mnie dostają 150-175W a mają 100W
Ps2. Sub (już było kilka) 150W, 300W dostawały po 600W a sub 600W dostawał 800W i jakoś 'zniekształceń' nie było.
HSK fajny zestaw. Tweeter na oryginalnej zwrotnicy pod niektórymi komponentami również ostrymi czasami może zagrać ostro.
ESK to już poziom niżej i są bardzo słabe. Ustępują w każdym calu HSK. Zamiast ESK lepiej wybrać Helix`y.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Z MG ZT u mnie raczej nie wypali, ale jak kupię to wstawię ten kombajn do R75
Tylko jedno mnie martwi, brakuje w tym radyjku sterowania subwooferem. Są tylko wyjścia stereo przedwzmacniacza na przód i tył. Przy założeniu, że głośniki w drzwiach będą zasilane ze wzmacniacza to jak podłączyć suba? Na jednym z wyjść dać rozgałęźniki?
Pomógł: 166 razy Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Sob Lut 05, 2011 10:41
0l0, No tak, ale bez tego da się żyć, bo od tego są wzmacniacze czterokanałowe... Tym napędza się wszystkie głośniki, a reszta do suba. To jest proste
Dziwi mnie jednak opinia kolegi greg-si, o głośnikach ESK, czemu piszesz, że są niższej klasy od HSK, choć różnica w cenie jest spora... ESK, są droższe o około 150zł. No to w takim razie, Ty co byś mi doradził? Chcę zestaw odseparowany... Cena to tak 350-400zł, no max 450. No bo kupując dwa zestawy, to już wyjdzie jednak troche
A czy cena świadczy o klasie? I skąd brana ta cena? Z oficjalnego cennika dystrybutora?
Wejdźmy na stronę producenta czyli Hertz i zobaczmy zakładkę produkty. Co mamy? Mille, Hi-Energy, Energy,... Kolejność nie jest przypadkowa. Mille to najwyższa seria Hertza i w zestawach odseparowanych oznaczona MLK, później Hi-Energy czyli HSK (woofer HV) a dalej Energy czyli ESK (woofer EV).
Tweeter też się różni.
Co mogę jeszcze napisać. Na forum mieliśmy długą dyskusję na temat tanich HSK (około 20 stron) gdzie to osoby sprzeczały się nad kwestią czy ten produkt nie jest przypadkiem podróbą. Kilku kumpli bardziej znających się na rzeczy kupiło HSK za te 300zł i sprawdziło je pod różnym względem. Głośniki grają tak jak trzeba. Skąd wynika taka różnica w cenie? Linia Hi-Energy ma nowy wygląd. Producent pewnie nie chce by zalegały na magazynie te ze starej linii więc wyprzedaje ją po niższej cenie. Nie pierwszy raz widzę taką sytuację.
Wystarczy nawet sprawdzić historię allegro ile zestawów HSK (nowych) zostało sprzedanych w ostatnich dwóch miesiącach.
Reasumując. HSK jest wart więcej niż 300zł które widnieje na allegro. Producent podaje cenę chyba 800zł jako oficjalną a ESK niższą. Jeśli ja miałbym wybierać teraz jakiś zestaw odseparowany to na pewno byłoby to HSK.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum