Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR] Silnik 1.8 i jego modyfikacje.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZR] Silnik 1.8 i jego modyfikacje.
Autor Wiadomość
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Gru 09, 2011 15:09   

No tak, idzie tam przecież dodatkowy wałek od faz...
To faktycznie głowica to tylko i wyłącznie z VVC...

Orientuje się ktoś jakie ciśnienie w 1.8T w dolocie panuje? Mi coś świta że 0.6bar, wtedy najpewniej oprócz korbowodu to reszta jest taka sama jak w 1.8 bez turba.
Wtedy wystarczyło by przerobić dolot i wstawić turbinę, koszta tego wszystkiego by znacznie spadły i stało by się to mniej skomplikowane.

P.S.
Mógł byś mi wystać te zdjęcia na adi-mistrzu@o2.pl?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Gru 09, 2011 15:09   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1066
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Pią Gru 09, 2011 16:31   

Coś mim się kołacze po głowie że hvil kombinował coś ze swoją turbiną w R75 1.8T.

Trzeba by się też zastanowić jaki będzie zysk ze zmiennych faz w turbodoładowanym silniku. Może odpowiednie sterowanie turbiny potrafiłoby zrekompensować wpływ zmiennych faz?
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Gru 09, 2011 17:11   

1.8T jest odprężony i coś mi się obiło o uszy, że bebechy ma mocniejsze ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Gru 09, 2011 18:45   

Były fabrycznie silniki (innych producentów) ze zmiennymi fazami i turbodoładowane, więc tak myślałem aby i tutaj dać.
Jak nie da mocy, to może będzie przyjemniejszy w prowadzeniu, a powerze aż tak mi nie zależy :wink:

Jak 1.8T ma mocniejsze bebechy to gorzej... łatwiej do VVC wałek przełożyć niż głowicę do 1.8T, przynajmniej taniej powinno być.
 
 
 
piotrekcrash 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 494
Skąd: Łódź



Wysłany: Pią Gru 09, 2011 19:14   

Najłatwiej i najmniej kombinacji chyba będzie z dodaniem turbo do VVC:

http://www.16vminiclub.co...ead.php?t=21835

Dużo zdjęć opisów itp.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sob Gru 10, 2011 17:32   

Ale chodzi mi o to aby auto także trochę pojeździło, więc bez przeróbek bał bym się turbo wsadzać do zwykłej k-serii (w sumie jak widać kolesiowi także coś z tłokiem się porobiło).
Po za tym kolektor wydechowy ma paskudny :razz:

Chyba najprościej i najlepiej było by zdobyć silnik 1.8T i podmienić głowicę z VVC najlepiej tym 160km.
Patrzyłem zdjęcia i chyba 1.8T ma taką samą głowicę co zwykłe wolnossące k-serie bez VVC.
 
 
 
bastek 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 364
Skąd: Racibórz



Wysłany: Sob Gru 10, 2011 19:43   

Cztery przepustnice tzw "trąbki" w doładowanym silniku to nieporozumienie, ilość powietrza jest i tak uzależniona od tego ile turbo napompuje.
Głowica z VVC nawet jak pasuje to pytanie co da? Żeby później się nie okazało że kompresja wyjdzie kosmiczna. Też myślałem o 1.8T do MGF ale to mało rozwojowy silnik i odpuściłem.
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sob Gru 10, 2011 19:54   

ADI-mistrzu napisał/a:
widać kolesiowi także coś z tłokiem się porobiło).
Po za tym kolektor wydechowy ma paskudny


to ma ścisły związek, kolektor wydechowy gówniany spowodował wysoką temperaturę na tłokach i smażalnia gotowa. Dzisiaj poddałem temat kuzynowi to powiedział że mi wyspawa dużo lepszy i funkcjonalniejszy który nie usmaży tłoka. Ale drugi raz nie dam się podpuścić ;) już raz się dałem i mi wyszło z 1.4 swap na 1.8 ;)

[ Dodano: Sob Gru 10, 2011 19:54 ]
jaki koszt jakiegoś malutkiego turbo żeby minimalnie dmuchnąć, malutki IC i co trzeba w elektronice dłubać żeby to działało?
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Gru 10, 2011 23:40   

hmm... IC+wtryski+orurowanie+kolektor wydechowy+turbo+downpipe, jakis zawór upustowy można by dać...z elektroniki to sonda szerokopasmowa w wydech, czujka EGT, boostu i czyms to wystroić, ja stawiałbym na ECU mastera det3 w trybie stand alone, mysle ze ze 2 dni na rolkach z hubertem i by fura pieknie podawała, tylko musiałbyś dorobić jakiegos triggera np 60-1 na wale, zeby obejsc ten problem z zebami na kole zamachowym...
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
bastek 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 364
Skąd: Racibórz



Wysłany: Sob Gru 10, 2011 23:47   

Kozik napisał/a:
jaki koszt jakiegoś malutkiego turbo żeby minimalnie dmuchnąć, malutki IC i co trzeba w elektronice dłubać żeby to działało?

to jak zakładanie starych majtek po kąpieli. Koszty spore (same graty to ok 3tys idąc max po kosztach), rezultatów zero czyt, kilkanaście kuniuf, jak dmuchać to po męsku czyt. od 1bara.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sob Gru 10, 2011 23:50   

bastek napisał/a:
...jak dmuchać to po męsku...

Tylko żeby z tego dmuchania coś nie wyszło, świat i tak jest dość mocno przeludniony :razz:

Ja tam bym max 0.7/0.8 bara puszczał, więcej bał bym się, mimo wszystko konstrukcja k-serii nie za bardzo lubi wyższe ciśnienia w dolocie.
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Nie Gru 11, 2011 11:19   

ADI-mistrzu, dumałem chwilę nad tym i ja bym dmuchał do max 0,5 bara bo sporo jeżdżę i auto jest mi potrzebne ;)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Gru 11, 2011 12:22   

Dlatego 1.8T chciał bym, obniżony stopień sprężania ma więc turbo tak mu nie zaszkodzi.
Gdyby różnica była tylko w wykorbieniu wału, wtedy wystarczyło by zakupić silnik VVC i przełożyć wał korbowy oraz dołożyć turbinę z osprzętem.

[ Dodano: Nie Gru 11, 2011 12:22 ]
Tak patrzę na dane techniczne i widzę ze skok tłoka w 1.8VVC i 1.8T jest taki sam (89,3mm.) :???:
Ale za to 1.4 ma 79mm więc może to była by metoda, przełożyć korbę z jednostki o mniejszej pojemności i w ten sposób obniżyć stopień sprężania.
Pytanie czy korby w 1.8T nie są jakoś specjalnie utwardzane.
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Nie Gru 11, 2011 13:19   

1,4 ma skok mniejszy bo wal ma inne wykorbienie, nie wiem czy korba jest taka sama czy inna ( rozmiar )

co do kompresji
nie wiem czy silnik 1,8t jest w jakikolwiek sposob odprezony tlokami, proponuje przesledzic manuale z danymi tech. a potem dopiero kminic co robic
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Gru 11, 2011 13:33   

jest odprężony, kiedys patrzyłem to chyba do 9 czy 9,5:1 a seria ma chyba 10:5...
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Nie Gru 11, 2011 15:16   

okkkk, tlokami, korbami czy glowica?
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Nie Gru 11, 2011 18:08   

Silniki odpręża się głownie tłokami, bo jest to po prostu najtańsza metoda.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Nie Gru 11, 2011 18:33   

ja to wszystko wiem, ale nie wiem jak glowkowali inzynierowie w roverze, w tym jest sek, ze to sa wszystko rozwazania teoretyczne, a nie wiadomo nic o roznicach pomiedzy jednostka doladowana a N/A

ja wiem jak wyglada silnik N/A, zarowno "zwykly" jak i vvc, ale na turbo nie patrzylem nigdy

a wszystkie wywody powyzsze opieraja sie na "chyba" i "powinno"


edit:

ok, w lince tloki do turbo, na moje oko wygladaja tak samo jak do N/A, no chyba ze dekiel tloka jest nizej niz w tloku do N/A, ale wtedy podciecia nie bylyby potrzebne takie jak w atmosferycznym silniku

http://www.ebay.co.uk/itm...=item58832e8e0d

a wg rimmerbros zestaw tlok+korba jest taki sam w turbo jak i w vvc na rynek meksykanski ( 160 KM ) do pozostalych silnikow sa niby inne, ale jak znam zycie to jedyna roznica moze tkwi w masie tloka, raczej nie w jego geometrii czy budowe jako takiej

ciagnac temat dalej:

glowica jest IDENTYCZNA dla silnikow N/A ( tych pozniejszych z wiekszymi kanalami dolotowymi ) w silnikach 1,4 + 1,6 + 1,8 + 1,8t

i jedyne co zgaduje to to ze olejenie turbosprezarki w 1,8t jest wyprowadzone z podstawy filtra oleju ( czyli tu jest roznica ) a splyw jest zrobiony bezposrednio do aluminiowej miski ( czyli tu tez jest roznica ), no i oczywiscie kolektory dolotowy + wydechowy + samo turbo i wydech + przerobiony uklad chlodzenia ze wzgl. na chlodzenie turbosprezarki ciecza
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Gru 11, 2011 22:47   

to skąd inne CR? inny wał?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Gru 11, 2011 22:49   

flapjck1 wiem że skok jest mniejszy bo wał ma mniejsze wykorbienie, aż tak mało to nie wiem :razz:
Wykorbienie wału we wszystkich jednostkach 1.8 jest identyczne.
Jeśli tłoki także są identyczne, to pozostaje różnica w głowicy ale nie mogę znaleźć zdjęć 1.8T aby porównać.

Przy założeniu że tak jest, trzeba by zobaczyć czy "ścięcie" cylindrów dało by sensowne obniżenie stopnia sprężania.

Przerobienie magistrali olejowej i wodnej to raczej najmniejszy problem (przynajmniej taki na razie się wydaje) :wink:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [All] Modyfikacje układów dolotowych w ROVERkach i MG
kolin Tuning mechaniczny 397 Sob Wrz 07, 2019 12:48
wladi
Brak nowych postów R25 1.6 modyfikacje
walus Tuning mechaniczny 10 Pią Sie 31, 2007 15:53
piter34
Brak nowych postów [620 Si] silnik 2.0Ti
fuego003 Tuning mechaniczny 7 Pon Lut 08, 2010 16:37
dobryziom
Brak nowych postów silnik z poloneza
czarna86 Tuning mechaniczny 2 Wto Lut 23, 2010 14:03
Bocian_s
Brak nowych postów większy silnik
Zeus Tuning mechaniczny 15 Nie Wrz 21, 2008 13:16
Zeus



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink