No tak, idzie tam przecież dodatkowy wałek od faz...
To faktycznie głowica to tylko i wyłącznie z VVC...
Orientuje się ktoś jakie ciśnienie w 1.8T w dolocie panuje? Mi coś świta że 0.6bar, wtedy najpewniej oprócz korbowodu to reszta jest taka sama jak w 1.8 bez turba.
Wtedy wystarczyło by przerobić dolot i wstawić turbinę, koszta tego wszystkiego by znacznie spadły i stało by się to mniej skomplikowane.
Coś mim się kołacze po głowie że hvil kombinował coś ze swoją turbiną w R75 1.8T.
Trzeba by się też zastanowić jaki będzie zysk ze zmiennych faz w turbodoładowanym silniku. Może odpowiednie sterowanie turbiny potrafiłoby zrekompensować wpływ zmiennych faz?
Były fabrycznie silniki (innych producentów) ze zmiennymi fazami i turbodoładowane, więc tak myślałem aby i tutaj dać.
Jak nie da mocy, to może będzie przyjemniejszy w prowadzeniu, a powerze aż tak mi nie zależy
Jak 1.8T ma mocniejsze bebechy to gorzej... łatwiej do VVC wałek przełożyć niż głowicę do 1.8T, przynajmniej taniej powinno być.
Ale chodzi mi o to aby auto także trochę pojeździło, więc bez przeróbek bał bym się turbo wsadzać do zwykłej k-serii (w sumie jak widać kolesiowi także coś z tłokiem się porobiło).
Po za tym kolektor wydechowy ma paskudny
Chyba najprościej i najlepiej było by zdobyć silnik 1.8T i podmienić głowicę z VVC najlepiej tym 160km.
Patrzyłem zdjęcia i chyba 1.8T ma taką samą głowicę co zwykłe wolnossące k-serie bez VVC.
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Mar 2008 Posty: 364 Skąd: Racibórz
Wysłany: Sob Gru 10, 2011 19:43
Cztery przepustnice tzw "trąbki" w doładowanym silniku to nieporozumienie, ilość powietrza jest i tak uzależniona od tego ile turbo napompuje.
Głowica z VVC nawet jak pasuje to pytanie co da? Żeby później się nie okazało że kompresja wyjdzie kosmiczna. Też myślałem o 1.8T do MGF ale to mało rozwojowy silnik i odpuściłem.
widać kolesiowi także coś z tłokiem się porobiło).
Po za tym kolektor wydechowy ma paskudny
to ma ścisły związek, kolektor wydechowy gówniany spowodował wysoką temperaturę na tłokach i smażalnia gotowa. Dzisiaj poddałem temat kuzynowi to powiedział że mi wyspawa dużo lepszy i funkcjonalniejszy który nie usmaży tłoka. Ale drugi raz nie dam się podpuścić już raz się dałem i mi wyszło z 1.4 swap na 1.8
[ Dodano: Sob Gru 10, 2011 19:54 ]
jaki koszt jakiegoś malutkiego turbo żeby minimalnie dmuchnąć, malutki IC i co trzeba w elektronice dłubać żeby to działało?
hmm... IC+wtryski+orurowanie+kolektor wydechowy+turbo+downpipe, jakis zawór upustowy można by dać...z elektroniki to sonda szerokopasmowa w wydech, czujka EGT, boostu i czyms to wystroić, ja stawiałbym na ECU mastera det3 w trybie stand alone, mysle ze ze 2 dni na rolkach z hubertem i by fura pieknie podawała, tylko musiałbyś dorobić jakiegos triggera np 60-1 na wale, zeby obejsc ten problem z zebami na kole zamachowym...
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Mar 2008 Posty: 364 Skąd: Racibórz
Wysłany: Sob Gru 10, 2011 23:47
Kozik napisał/a:
jaki koszt jakiegoś malutkiego turbo żeby minimalnie dmuchnąć, malutki IC i co trzeba w elektronice dłubać żeby to działało?
to jak zakładanie starych majtek po kąpieli. Koszty spore (same graty to ok 3tys idąc max po kosztach), rezultatów zero czyt, kilkanaście kuniuf, jak dmuchać to po męsku czyt. od 1bara.
Dlatego 1.8T chciał bym, obniżony stopień sprężania ma więc turbo tak mu nie zaszkodzi.
Gdyby różnica była tylko w wykorbieniu wału, wtedy wystarczyło by zakupić silnik VVC i przełożyć wał korbowy oraz dołożyć turbinę z osprzętem.
[ Dodano: Nie Gru 11, 2011 12:22 ]
Tak patrzę na dane techniczne i widzę ze skok tłoka w 1.8VVC i 1.8T jest taki sam (89,3mm.)
Ale za to 1.4 ma 79mm więc może to była by metoda, przełożyć korbę z jednostki o mniejszej pojemności i w ten sposób obniżyć stopień sprężania.
Pytanie czy korby w 1.8T nie są jakoś specjalnie utwardzane.
1,4 ma skok mniejszy bo wal ma inne wykorbienie, nie wiem czy korba jest taka sama czy inna ( rozmiar )
co do kompresji
nie wiem czy silnik 1,8t jest w jakikolwiek sposob odprezony tlokami, proponuje przesledzic manuale z danymi tech. a potem dopiero kminic co robic
_________________ '99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv
ja to wszystko wiem, ale nie wiem jak glowkowali inzynierowie w roverze, w tym jest sek, ze to sa wszystko rozwazania teoretyczne, a nie wiadomo nic o roznicach pomiedzy jednostka doladowana a N/A
ja wiem jak wyglada silnik N/A, zarowno "zwykly" jak i vvc, ale na turbo nie patrzylem nigdy
a wszystkie wywody powyzsze opieraja sie na "chyba" i "powinno"
edit:
ok, w lince tloki do turbo, na moje oko wygladaja tak samo jak do N/A, no chyba ze dekiel tloka jest nizej niz w tloku do N/A, ale wtedy podciecia nie bylyby potrzebne takie jak w atmosferycznym silniku
a wg rimmerbros zestaw tlok+korba jest taki sam w turbo jak i w vvc na rynek meksykanski ( 160 KM ) do pozostalych silnikow sa niby inne, ale jak znam zycie to jedyna roznica moze tkwi w masie tloka, raczej nie w jego geometrii czy budowe jako takiej
ciagnac temat dalej:
glowica jest IDENTYCZNA dla silnikow N/A ( tych pozniejszych z wiekszymi kanalami dolotowymi ) w silnikach 1,4 + 1,6 + 1,8 + 1,8t
i jedyne co zgaduje to to ze olejenie turbosprezarki w 1,8t jest wyprowadzone z podstawy filtra oleju ( czyli tu jest roznica ) a splyw jest zrobiony bezposrednio do aluminiowej miski ( czyli tu tez jest roznica ), no i oczywiscie kolektory dolotowy + wydechowy + samo turbo i wydech + przerobiony uklad chlodzenia ze wzgl. na chlodzenie turbosprezarki ciecza
_________________ '99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv
flapjck1 wiem że skok jest mniejszy bo wał ma mniejsze wykorbienie, aż tak mało to nie wiem
Wykorbienie wału we wszystkich jednostkach 1.8 jest identyczne.
Jeśli tłoki także są identyczne, to pozostaje różnica w głowicy ale nie mogę znaleźć zdjęć 1.8T aby porównać.
Przy założeniu że tak jest, trzeba by zobaczyć czy "ścięcie" cylindrów dało by sensowne obniżenie stopnia sprężania.
Przerobienie magistrali olejowej i wodnej to raczej najmniejszy problem (przynajmniej taki na razie się wydaje)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum