Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Jak sprawdzic czujnik klimatyzacji
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Jak sprawdzic czujnik klimatyzacji
Autor Wiadomość
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 03, 2014 21:10   

Mam niesprawny miernik ale zerknę przy okazji ile tam przewodów idzie. Przerwa w przewodzie jest możliwa bo sprawdzałem przy przekaźnikach.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Maj 03, 2014 21:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 03, 2014 22:12   

dzelo23, z tego co piszesz to działa Ci prawidłowo. Wentylator odpala na I biegu przy włączonej klimie i odparowaniu szyb. Gdybyś miał uwalony pierwszy bieg to na odparowaniu szyb nie odpali wcale, a na klimie po chwili ciszy może wrzucić od razu II bieg.

W trybie econ wentylator domyślnie stoi i włącza się dopiero przy przekroczeniu wskazanej temperatury płynu chłodniczego, więc też jest ok.

Chyba, że zawsze włącza Ci się tylko na II biegu, ale wtedy to raczej nie rezystor (bo gdyby to był on to przy odparowaniu wenty by stał) a jakieś paskudne przebicie.

kalafior, w dieslu przewodów jest 5 (nie wiem jak w innych wersjach): 3 w jednej i 2 w drugiej wtyczce.

Wtyczka z trzema przewodami:
- brązowy - zasilenia, ze skrzynki bezpieczników w komorze silnika (duży bezpiecznik 80 AMP), tu powinno być 12V i on idzie prosto na (+) silnika wentylatora (więc włączanie i przełączenie prędkości odbywa się z użyciem masy)
- żółty - ze skrzynki bezpieczników w komorze silnika (bezpiecznik nr 4 [15 AMP] i główny przekaźnik wentylatora)
- niebiesko-czerwony - sygnał sterujący z ECM (3.5V)

Wtyczka z dwoma przewodami:
- żółty lub niebieski (widziałem dwie wersje) - trinary switch (czujnik klimy)
- czarny - masa

Rozumiem to tak: gdy cokolwiek zdecyduje o włączeniu wenta pojawia się sygnał na żółtym w pierwszej wtyczce, np. gdy włączysz klimę, wciśniesz odparowanie lub wzrośnie temperatura płynu chłodzącego. Taki "podstawowy sygnał sterujący".

Gdy włączysz klimę sygnał pójdzie dalej przez żółty (względnie niebieski) z drugiej wtyczki i masz I bieg.

Natomiast niezależne sterowanie z ECM (odparowanie lub temperatura płynu) idzie na niebiesko-czerwonym z pierwszej wtyczki i zależnie od szerokości sygnału (gdy jest w sterowniku płytka) będzie I lub II bieg. Jeśli płytki nie ma to pewnie będzie tutaj tylko II bieg.
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 03, 2014 22:45   

Wellman jest tak jak piszesz, jedyna rzecz która mi nie pasuje to temperatura załączenia wiatraka która wynosi 105'.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 03, 2014 23:24   

dzelo23, w K1.8 między 98 °C a 104 °C odpalany jest I bieg, między 105 °C a 112 °C odpalany jest II bieg. Natomiast przy temperaturze poniżej 98 wentylator jest wyłączony.

Nie wiem, jakie temperatura jest standardowa w 1.8, ale jeśli uważasz, że grzeje się za bardzo to czas sprawdzić płyn i chłodnicę.
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 03, 2014 23:58   

temperaturę mam 90 czasem wskoczy do 94. teraz po swapie jak sprawdzałem to do 105' była cisza i dopiero przy tej temp. wiatrak się włączył. Dlatego też rozbierałem wszystko i sprawdzałem.
Tak w ogóle to sorry za wcięcie w temat i offtopa :oops:
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Czujnik cisnienia klimatyzacji
Gość Rover serii 75, MG ZT 2 Pią Sty 22, 2010 20:38
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Czujnik temperatury do klimatyzacji ??
kazi55 Rover serii 75, MG ZT 4 Pią Wrz 28, 2012 22:57
kris-tofer
Brak nowych postów [r75] czujnik ciśnienia klimatyzacji
DominikR75 Rover serii 75, MG ZT 43 Pon Cze 23, 2014 13:36
longer86
Brak nowych postów [R75]Czujnik ABS a czujnik zużycia okładzin klocków.
lukkrak Rover serii 75, MG ZT 6 Pon Lut 28, 2011 20:43
szemet33
Brak nowych postów [R75] Przepływomierz - jak sprawdzić
Dam-Kam Rover serii 75, MG ZT 8 Nie Sie 24, 2008 11:53
Rowan



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink