Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pon Mar 03, 2008 15:48
Marianie_K oraz Rowan wydaje mi sie że kolegaRafałG ma racje. cytuje:
RafałG napisał/a:
konstrukcja pompy jest taka że gdy wciśniesz pedał sprzęgła tłoczek poprzez zaworek zwrotny wypluwa do zbiorniczka nadmiar płyny
zauważcie słowo nadmiar... a jak najłatwiej to sprawdzić? Odkręćcie korek pompki i wyciagnijcie gumke po czym naciśnijcie pedał. Gwarantuje że jak nie macie zapowietrzonego układu to wam siknie płynem A zauwazcie że nie sika przez zały ruch pedału tylko przez początkowy odcinek a co za tym idzie pompka w ten sposób usuwa ewentualne pęcherzyki powietrza a przy puszczaniu pobiera płyn. Ja sie zgadzam z RafałemG w 100% no chyba że ktoś przestawi mi moj tok rozumowania
SPAMU¦
Wysłany: Pon Mar 03, 2008 15:48 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Marian i Rowman przeczytajcie dokładnie to co napisałem w poprzednich postach (NADMIAR), a coś już wiem o tych pompkach bo w ostatnim tygodniu robiłem już 2 i jak na razie łącznie z moją wszystkie trzymają ciśnienie.
zauważcie słowo nadmiar... a jak najłatwiej to sprawdzić? Odkręćcie korek pompki i wyciagnijcie gumke po czym naciśnijcie pedał. Gwarantuje że jak nie macie zapowietrzonego układu to wam siknie płynem
Uwierz mi - robiłem to wielokrotnie i nigdy mi nie sikało .
RafałG napisał/a:
Marian i Rowman przeczytajcie dokładnie to co napisałem w poprzednich postach (NADMIAR)
Czytałem uważnie i widziałem to słowo "klucz" (nadmiar), jednak uważam, że zaworek zwrotny działa dokładnie odwrotnie niż napisałeś: jest zamknięty przy wciskaniu sprzęgła, a otwiera się przy powrocie.
Skoro zaworek wypluwa nadmiar płynu, to skąd on wie, że to już nadmiar?
Jedynym kryterium oceny "nadmiaru" może być tu ciśnienie płynu, jednak gdyby tak było, to po odłączeniu wysprzęglika i wciskaniu pedału sprzęgła na siłę zaworek powinien otwierać się i przepuszczać płyn, a więc pedał powoli wpadałby w podłogę. Dlaczego tak nie jest?
RafałG napisał/a:
coś już wiem o tych pompkach bo w ostatnim tygodniu robiłem już 2
Skoro robiłeś 2, to wystarczyło przed zalaniem płynem dmuchnąć w zaworek z jednej i drugiej strony i wiedziałbyś w którą stronę przepuszcza .
Pozdrawiam!
_________________ Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pon Mar 03, 2008 20:54
Marian_K napisał/a:
Uwierz mi - robiłem to wielokrotnie i nigdy mi nie sikało .
a mi sikało ...po oczach raz jak rozebrałem starą pompkę. odkreciłem korek, wyciągnąłem gumke i pchnąłem tłoczek, prawie trafiony - zestrzelony drugim razem przy odpowietrzaniu drugiej... jak zakładałem gumke i korek i pompowałem było ok ale jak raz nie założyłem to poleciało do góry... dobrze że podłożyłem szmate to mi podłogi nie zapaciało
Jak widać zdania są podzielone, to ja nie wiem... ja zrobiłem tylko jedną pompke ale to mi wystarzczy i niech mi słuzy jak najdłużej
PZDR
W samym zbiorniczku są dwa małe zawortki jeden zasysa a drugi oddaje nadmiar czasami jest tak że powrotny nadmiarowy się zawiesza, zapycha i wcale nie powoduje powrotu nadmiaru płyny i przyczyną tego jest wypychanie uszczelniaczy na głównym tłoczku.
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Wto Mar 04, 2008 10:29
lamer, gdyby to sikanie oznaczało uszkodzenie to w tej chwil R75 by stał nieużywany... a ja jeżdze, jest sucho a biegi wchodzą jak w masło
[ Dodano: Wto Mar 04, 2008 10:34 ]
a tak w ogóle to dziwie sie ze ROVER wiedząc ze sa z ta pompką i wysprzęglikiem takie problemy nie wypuścił w latach poźniejszych jakiejś poprawionej wersji wolnej od wad wystarczyłoby wtedy zainwestować raz a dobrze i byłby spokoj
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Wto Mar 04, 2008 15:35
No nie będę się tu sprzeczał, ale mi się jednak wydaje, że Dam-Kam, i RafałG, nie maja racji, mi nigdy nie "sikało". Faktem jest to, że trochę płynu tłok wyrzuca, ale to wiadoma sprawa, bo jak by było odwrotnie to by się zapowietrzał układ. A co myślicie o moim przypadku? (poprzedni post) Może jak będzie czas to w piątek tam zajrzę.
rowman z twojego przedostatniego postu wynika że możesz mieć albo za mało płynu albo Ci się układ zapowietrzył, ewentualnie stoi zaworek który dopuszcza płyn do głównego tłoczka, proponuję dolać odpowietrzyć i sprawdzić dalsze zachowywanie się sprzęgiełka.
przemo285 dzięki wielkie za tą gumę do pompki. Dzisiaj wymieniłem i odpowietrzyłem. Biegi wchodza jak talala Ale czas pokaże czy to rozwiąże mój problem z zapowietrzaniem. Hmmm... mam taką nadzieję... Jeszcze raz dzięki za pomoc...
W samym zbiorniczku są dwa małe zawortki jeden zasysa a drugi oddaje nadmiar czasami jest tak że powrotny nadmiarowy się zawiesza, zapycha i wcale nie powoduje powrotu nadmiaru płyny i przyczyną tego jest wypychanie uszczelniaczy na głównym tłoczku
Kurcze - RafałG - czy Ty na pewno piszesz o pompce od R75? Aż zrobiłem rysunek poglądowy (załącznik). Tam jest tylko jeden zaworek zwrotny dociśnięty sprężynką, a w samym zbiorniczku są tylko otwory przelewowe. Zaworek otwiera się przy podnoszeniu pedału sprzęgła.
Rysowałem z pamięci, więc może i coś pominąłem, ale jak będzie trzeba, to po raz kolejny rozgrzebię tą pompkę .
Pozdrawiam!
_________________ Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
To ja pozwoliłem sobie troszkę"oszpecić"rysunek Mariana i zanaczyłem ta koślawą strzałką miejsce w którym moja pompka jest mokra od płynu.Jest to właśnie w tej najcieńszej końcówce która wchodzi już prawie w głąb pod maskę.I tu moje pytanie,czy to się da naprawić?Skąd to wycieka? Tak około co 3 tygodnie muszę uzupełaniać płyn,dokładnie zawsze powycieram do sucha i zawsze tylko w tym miejscu jest spocona
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Wto Mar 18, 2008 18:27
Wężyk / rurka / przewód jest uszczelniany na oringu , trzeba wyjąć zawleczkę wybić taki bolczyk / kołek rozprężny , wyjąć przewód i wymienić oring.
[ Dodano: Wto Mar 18, 2008 18:28 ]
Tylko pytanie czy Tobie nie ścieka po pompie i nie skrapla się po prostu w tym miejscu?????
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Wto Mar 18, 2008 20:36
Rzadka usterka ale możliwa , proponuję zrobić to o czym wcześniej pisałem i wtedy sprawdzić
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Wto Mar 18, 2008 20:46
Jeżeli będziesz miał problem z oringiem to mogę poratować / podesłać używany przewód z oringiem , w razie czego dzwoń
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum