Forum Klubu ROVERki.pl :: Predyspozycje tuningowe ZR 2.0 TDI
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Predyspozycje tuningowe ZR 2.0 TDI
Autor Wiadomość
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pią Cze 26, 2009 16:13   

Firq napisał/a:
założyłem wksaźnika cisnienia doładowania i po tym doznałem szoku moje turbo dmucha 1.8-1.9 bara...


polecam zmienić wskaźnik na dokładniejszy... przy takim doładowaniu byś pojeździł nie parę miesięcy tylko w dobrym wypadku parę dni tym bardziej ze nie zostały zmienione mapy dawki paliwa...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Cze 26, 2009 16:13   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pią Cze 26, 2009 16:18   

Botanix, do 100 masz 8 s ?? ale licznikowej tak?? następna sprawa ze nie mam podniesienej dawki paliwa....;/ u mnie na biegu jałowym dmucha 1.3 bara :)
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Botanix 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 775
Skąd: Głogów / Leeds w UK



Wysłany: Pią Cze 26, 2009 16:23   

Cytat:
Botanix, do 100 masz 8 s ?? ale licznikowej tak??


Tak około 8sek do licznikowej 100, z tym, że u mnie w tym momencie licznikowa równa się tej od GPS-u +- 1km/h przy 100. Nie sprawdzałem zbyt dokładnie ale w weekend pokuszę się o filmiki to się policzy co do 1/100 sek :) .

Cytat:
u mnie na biegu jałowym dmucha 1.3 bara :)


To coś w takim razie jest "chyba" nie tak. Znawca ze mnie co prawda żaden ale turbina napędzana spalinami dmucha mocno dopiero jak tych spalin jest dużo. Czyli przy wciśnięciu do dechy i przy prędkości większej niż ( u mnie 30-40km/h ). Na biegu jałowym mam 0-1 psi.

Na Angielskim piszą również, że odłączenie Maf-u i zaślepienie EGR-a też swoje robi. Jak dotąd odłączyłem MAF i jest spora poprawa, na zaślepkę EGR-a wciąż czekam :) .

PS. A jak się coś popsuje za parę miechów no cóż... to nie merc za kilkadziesiąt tysięcy, przeboleję :)
_________________
reservasjonerb
est deals
 
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pią Cze 26, 2009 16:27   

dobryziom, wymieniałem 3 razy wskaźnik doładowania i za każdym razem to samo i byłem u tunera bo miałem go chipować i patrzyliśmy manomertem i turbo wali 1.8 bara i dochodzi chwilami do 1.9 i dlatego poprzedni seryjny cooler i weże popękały....
jak cisni8enie dochodzi do 1.8-1.9 to silnik odcina dawke paliwa z tego przeładowania.. Tak więc wiem ze turbo tyle daje
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pią Cze 26, 2009 16:42   

a wiesz co to jest spalanie stokowe? i wiesz z czego wynika i co powoduje... trochę to dla mnie dziwne bo jaka byś jeździł na takim doładowaniu z niedoborem paliwa to masz stokowe jak w banku i pierwsza reakcja silnika to spłynięcie tłoka...

PS na biegu jałowym zawsze będzie podciśnienie, zwykle granicach -0,5_ - 0,6bara
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pią Cze 26, 2009 17:01   

kiedyś juz ci pisali dobryziom, ze z naszych obserwacji w dieslach nie ma czegos takiego... tzn na jałowym wskaźnik pokazuje 0 u mnie tak jest i u innych tak samo ty masz turbo benzyne wiec tam moze jest inaczej
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pią Cze 26, 2009 17:12   

to się akurat zgadza ze w większości starych diesli te podcienienie jest praktycznie niewidoczne i tak jak pisał kolega można powiedzieć równe zero a nie tak jak u ciebie na jałowym 1,9 bara?
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pią Cze 26, 2009 17:19   

nie nie na jałowym wali 1.2 z groszami a dopiero podczas ostrej jazdy wali ponad 1.8 bara
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Tomas 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 168
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Cze 26, 2009 19:28   

Panowie do pewnwj chwili bardzo przyjemnie sie czytało ten temat, była to rzeczowa dyskusja na temat możliwości dodania kilku kucyków do diesli. Jednak dobryziom, na siłę chce przkonać, że Firq ma błędne odczyty i ma mniejsze ciśnienie, a z koleiFirq, koniecznie chce udowodnić, że to jednak prawda. To nie ma znaczenia jakieFirq, ma ciśnienie. Najważniejsza informacja jest taka ze ponoszenie ciśnienia zwiększa "kopa" i max bezpieczne ciśnienie to 1,3 bara. Natomiast wasz dialog na temat kto komu wierzy nic nie wnosi do tematu.
_________________
Rover 220 SDI WRC - Warcy Rycy Csescy :)
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Cze 26, 2009 20:21   

dobryziom, tak trochę OT jeśli chodzi o model ale ja w moim zmieniłem wężyk od wskaźnika boost bając go pezpośrednio przed kolektor i podciśnienia nadal brak ale już wiem dlaczego - w dieslu nie ma przepustnicy i nic nie zamyka nagle dopływu powietrza stąd nie robi się podciśnienie i dlatego w dieslu nie potrzeba blow off'a :)
 
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Sob Cze 27, 2009 18:55   

Tomas220, dokładnie tak :)) nie ma sensu rozkminiać kto ma racje :) ja wiem swoje ... R ma spajta jak żadko który i jest spoko 3m się dobryziom,
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
NITRO 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 25
Skąd: Gostyń



Wysłany: Sob Cze 27, 2009 22:32   

fajnie ze temacik sie tak rozwija !! pozdrawiam wszystkich i zapraszam do pisania :))
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Sro Lip 08, 2009 13:29   

popatrz NITRO, ludzi pochwaliłeś i się zawstydzili i juz po dyskusji.... <lol>
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
NITRO 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 25
Skąd: Gostyń



Wysłany: Czw Lip 09, 2009 23:29   

ehh a ja nadal nie wiem co z tym kompem od mg ;/
 
 
funfel 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 323
Skąd: eeyy



Wysłany: Pią Lip 10, 2009 10:38   

Firq napisał/a:
u mnie na biegu jałowym dmucha 1.3 bara
nagraj film i dawaj na youtube ;] z tym 1.8 tez pokaz, chętnie zobacze :) i mozesz jeszcze fote strzelic gdzie masz podpięty ten wskaźnik..

Pozdr...
_________________
dozwolona ilość znaków: 255
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pią Lip 10, 2009 10:52   

funfel, nie ma problema :D postaram się dziś to zrobić ;)
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
goodhope 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2008
Posty: 68
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pon Lip 13, 2009 11:28   

potwierdzam

to turbo dmucha tyle

i był to podstawowy powód dlaczego nie podjąłem się modyfikacji.

Najzwyczajniej zapieczony jest mechanizm wastgate, w pozycji zamkniętej.

Wężyk pomiarowy podpięty jest za pomocą trójnika, pod przewód ciśnieniowy wychodzący do MAP sensora.
Nie ma w tym silniku żadnego innego miejsca gdzie można by to podpiąć ...chyba że ktoś zacznie nawiercać kolektor i rzeźbić z krućcami.


Dobryziom

Nie ma w żadnym starym dieslu czegoś takiego jak spalanie stukowe. Nie ta epoka.
Rzeczywiście w silnikach CR, pojawiły się czujniki działające na wzór czujników spalania stukowego rodem z silników OTTO.
Ale ma to za zadanie bardziej stwierdzać spalanie detonacyjne. Chodzi o problemy z końcówkami pylącymi i ...w efekcie dziury w tłokach. Wcale nie z powodu niedoboru paliwa, ale jego nadmiaru, punktowego nadmiaru.

Każdy seryjny doładowany diesel pracuje z zasady na zubożonej dawce. I nie ma w tym nic nie normalnego.
W większości "nisko podatkowych" wersji aut, które mają obciętą moc maksymalną, producent nie robi nic ponad obcięcie samej dawki paliwa. Czasem, wyposażają je w mniejsze sprężarki o niższym wydatku, ale tylko czasem i dzieje się to ewidentnie z oszczędności.
Nie powoduje to poza spadkiem osiągów żadnych anomalii.


NITRO
możesz cudować ze sterownikiem od MG ...ale musisz znaleźć kogoś kompetentnego kto poradzi sobie w kwestii immobilisera.
Właściwie nie widzę sensu wkładać tego sterownika, skoro modyfikację programową można zrobić na twoim sterowniku.
Jeśli usilnie chcesz zamontować ster od MG, mogę ci pomóc i w kwestii zaadaptowania go do auta i samej modyfikacji programowej oryginalnego.
Druga wersja wyjdzie podobne pieniądze, a jednak spodziewany efekt będzie podobny jak nie wyższy. Bez rzeźby z immo.

Twoja wola.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
NITRO 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 25
Skąd: Gostyń



Wysłany: Pon Lip 13, 2009 15:27   

ooo ktoś mi z nieba spadł :)) szczerze mówiac to nie wiedziełem że wymiana komputera od pracy silnika spowoduje jakieś komplikacje z immo ... w takim razie pozostaje chip tuning ? a czy Ty się drogi kolego też tym zajmujesz ?
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Lip 13, 2009 15:33   

witam
a co można zrobić w DI by coś drgnęło na mocy?
nie mówię o jakiś drogich rzeczach :wink:
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Sro Lip 15, 2009 11:51   

goodhope, dzieki za potwierdzenie bo było paru niedowiarków ze taka turbina nie jest w stanie tyle dać... nastepna sprawa szosownik, masz sdi to chyba chip ale to nie tania sprawa ale mysle ze watro :) NITRO, kolegagoodhope, jest Tunerem i zajmuje sie takimi rzeczami... moim paru znajomym chipował auta i moge go szczerze polecić :) a wymiana kompa napewno zakonczy sie jakims problemem z immo.... ja naszczeście tego nie mam i jestem zadowolony... Immo było i sie zmyło... Jesli dobrze kojarzę goodhope, też potrafisz immo usunąć bez wiekszych problemów...
w listopadzie usuwałeś w srebrnej 2secie Jacka B :)
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 25] Predyspozycje tuningowe
VanOrtega Tuning mechaniczny 5 Czw Sty 13, 2011 08:36
rovek
Brak nowych postów [R25, R45 idt L-seria] Chipy Tuningowe
Ktoś jest chętny ??
Remigiusz Tuning mechaniczny 19 Czw Cze 24, 2010 16:36
Remigiusz
Brak nowych postów Rover 200 Zmiana Tarcz na tuningowe
Chakus Tuning mechaniczny 3 Nie Lip 30, 2017 10:54
bociannielot



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink