Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR] Silnik 1.8 i jego modyfikacje.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZR] Silnik 1.8 i jego modyfikacje.
Autor Wiadomość
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Nie Gru 11, 2011 23:33   

Markzo napisał/a:
to skąd inne CR? inny wał?


ja nie bylbym pewny czy CR jest inne, z tego co ja pamietam to bylo takie samo, dlatego doladowanie tego silnika jest takie softowe ( ale to sa moje przypuszczenia, nie mam manuala z silnika 1,8t i tych informacji powtwierdzic nie moge )

a jakby byl inny wal to zmienilby sie skok i spadla pojemnosc :D

[ Dodano: Nie Gru 11, 2011 23:33 ]
ADI-mistrzu napisał/a:
Jeśli tłoki także są identyczne, to pozostaje różnica w głowicy ale nie mogę znaleźć zdjęć 1.8T aby porównać.



napisalem ci wczesniej ze WSZYSTKIE glowice w silnikach k-serii bez vvc sa identyczne
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Gru 11, 2011 23:33   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Pon Gru 12, 2011 06:03   

:hm: to może po prostu uszczelką pod głowicę uzyskano mniejszy stopień sprężania.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pon Gru 12, 2011 15:32   

ponowie: skad wiecie i czy jestescie PEWNI ze CR jest mniejsze?
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pon Gru 12, 2011 15:35   

Ja to stąd wziąłem:
http://www.roverki.pl/rov...techniczne.html
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Gru 12, 2011 16:42   

na tym samym ja sie opieram...
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pon Gru 12, 2011 20:49   

jak ktos ma nowsze rave ( z r75 ), albo manual haynesa to niech tam sprawdzi, moje rave konczy sie na serii 200/400
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Gru 17, 2011 16:57   

i na forum wyszło, że te motory są takie same...
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=73903
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sob Gru 17, 2011 20:11   

czyli jednak :)

kazdy posiadacz 1,8 N/A moze je uturbic :D
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sob Gru 17, 2011 21:15   

hmmm jak znajdę kompresor który mi się zmieści to za jego pomocą dmuchnę silnik, z turbem więcej roboty ;)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Nie Gru 18, 2011 02:45   

jak chcesz maly to z vw 1,4 tfsi, one maja kompresor+turbo, kumpel zalozyl takie cos do miniaka, robi robote :)
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Gru 18, 2011 16:57   

Markzo no nie do końca... Harry napisał "bo jak dodaje się turbinę to się obniża stopień sprężania" ale wydaje mi się że chodziło o to że gdy chce się dodać turbo to trzeba obniżyć stopień sprężania.
Po za tym z definicji stopień sprężania to stosunek objętości powietrza na końcu suwu ssania do końca suwu sprężania, więc to raczej da się tylko mechanicznie rozwiązać.

Chyba najprostszą metodą zmniejszenia stopnia sprężania było by podcięcie tłoków, tytanie czy jest tam dość naddatku materiału i czy nie są jakoś specjalnie powierzchniowo utwardzane.
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Nie Gru 18, 2011 17:22   

ale chlopie: tu konkluzja jest taka ze brytole doladowywuja silnik 1,8 bez obnizania jego CR

a czy doladujesz za pomoca turbo czy kompresorem to zadna w sumie roznica ( poza ta ze turbo wstanie przy ~2000 rpm, a kompresor bedzie dmuchal od najnizszych obrotow )

kwestia tego zeby nie przesadzic - nie wiem jakie jest max doladowanie w 1,8t - 0,3bara ?
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Gru 18, 2011 22:31   

dokładnie, wychodzi na to, ze to normalna Kseria z doładowaniem. Jaki jest boost? obstawiam, ze okolice 0,5 bara, bo z tych 120km robi sie 150 w 75 i 160 w ZT ;) ja bym nic nie kombinowal, tylko doładował zwykłe vvc, bez szczypania się w takim wypadku z kupowaniem absurdalnie drogich motorow 1,8T. A czy kompresor czy turbo to wolna amerykanka, na pewno kompresor obejdzie sie łagodniej z korbami ale też sam z siebie generuje większe straty i mocno grzeje powietrze.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
borek88 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Pon Gru 19, 2011 06:21   

a nie ma na rynku nawet angielskim grubszych uszczelek jakiejś renomowanej firmy??
do tego dobrze ale chyba nie koniecznie śruby głowicy ARP

[ Dodano: Pon Gru 19, 2011 06:21 ]
i można dmuchnąć bezpieczniej już
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pon Gru 19, 2011 10:09   

jedyny sposob na obnizenie CR to customowe tloki

glowicy nie porzezasz bo nie ma gdzie, grubszych uszczelek nie ma, "przekladki" bym nie robil bo blok straci na sztywnosci ( poza tym ile to da? tak na szybko liczone to moze ,5 CR max ),
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Pon Gru 19, 2011 10:53   

ADI-mistrzu napisał/a:
Harry napisał "bo jak dodaje się turbinę to się obniża stopień sprężania" ale wydaje mi się że chodziło o to że gdy chce się dodać turbo to trzeba obniżyć stopień sprężania.

no oto mi chodziło, ponieważ
stopień sprężania (E epsilon) jest to stosunek objętości całkowitej cylindra do objętości komory spalania
Vk- objętość komory spalania
Vs- objętość skokowa silnika
Vc- pojemność całkowita cylindra
Vc= Vk+Vs E= Vc/Vk
E dla silników ZI 7-11
E dla ZS 18-24
Stopień sprężania ma wpływ na sprawność ogólną silnika, najwyższa sprawność ogólna występuje przy E ok. 14
Jak wspomniałem silniki ZI ciężko jest doładować, ponieważ trzeba zmniejszyć stopień sprężania, co pogarsza parametry silnika
Natomiast silniki ZS są stworzone do tego, ponieważ po przez podniesienie ciśnienia w cylindrze możemy zmniejszyć stopień sprężania, co bardzo korzystnie wpływa na sprawność silnika
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pon Gru 19, 2011 13:27   

Albo zrobić jeszcze inaczej, wsadzić do VVC normalnie jakieś niewielkie turbo ale sterować ciśnieniem w dolocie za pomocą specjalnych zaworów upustowych.

Mogło by to być ciekawe w połączeniu z elektroniką sterującą tymi zaworami niezależnie.
Można by zrobić coś takiego, że ciśnienie w dolocie wzrasta np. w zależności od stopnia otwarcia przepustnicy bądź zaszyć jakiś algorytm który by wykrywał że chcemy gwałtownie przyśpieszyć.

Mogło by to poprawić osiągi silnika w czasie gdy chcemy więcej mocy, ale by nie pogorszyło ekonomiki, w czasie spokojnej jazdy ciśnienie było by wyrównywane z atmosferycznym.

Tylko co na to czujnik podciśnienia jak mu turbo wsadzimy?
 
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Pon Gru 19, 2011 20:40   

tylko problem z K jest taki,ze po każdym HGF rośnie komora spalania, jak planujesz, albo zamiast turbo i robić duża rzeźbę można wrzucić jakiś mały kompresor i wtedy będzie mniej już do przerabiania- tak myślę, no ale wtedy też trzeba brać pod uwagę epsilon jak przy każdym doładowanym silniku i współczynnik napełnienia. Mogę się mylić, bo w praktyce nigdy tego nie robiłem
Albo jeszcze można zrobić doładowanie bez zmian w silniku, ale nadciśnienie powietrza do 50kpa
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Gru 20, 2011 10:06   

Więcej niż 0.5bara bał bym się :razz:
Chodź i tak myślę o lekkim podcięciu tłoków mimo wszystko.

Tam myślałem jak by to turbo zamontować, może wystarczyło by zamiast "portków" wstawić przerobiony łącznik kolektora z wydechem aby turbina podeszła.
 
 
 
doktor_who 



Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 29
Skąd: kraków



Wysłany: Wto Gru 20, 2011 11:24   

A może wspomaganie kierownicy przerobić na elektryczne a w miejsce starego włożyć kompresor [zostaje pasek napędu i mocowania pompy wspomagania]
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [All] Modyfikacje układów dolotowych w ROVERkach i MG
kolin Tuning mechaniczny 397 Sob Wrz 07, 2019 12:48
wladi
Brak nowych postów R25 1.6 modyfikacje
walus Tuning mechaniczny 10 Pią Sie 31, 2007 15:53
piter34
Brak nowych postów [620 Si] silnik 2.0Ti
fuego003 Tuning mechaniczny 7 Pon Lut 08, 2010 16:37
dobryziom
Brak nowych postów większy silnik
Zeus Tuning mechaniczny 15 Nie Wrz 21, 2008 13:16
Zeus
Brak nowych postów Silnik 20T4H
GG Tuning mechaniczny 1 Pon Sty 07, 2008 17:29
piter34



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink