Dodatkowy obwód włącza sieautomatycznie po przekręceniu stacyjki, a później same sie włączają i wyłączają automatycznie po włączeniu świateł mijania czy też długich orginalnym włącznikiem w aucie
"a sterowanie impulsowe ukladu powoduje, ze zarówki swieca na 30 % mocy nominalnej pobierajac z alternatora jedynie okolo 40"
To słowo "impulsowe" trochę mi się nie podoba. Ponieważ każde załączenie żarówki skraca jej żywotnośc, ponieważ płynie przez nią większy prąd (tak nas uczyli)
Ktoś się tego doczepi:). moment, nie tragizuje.
wiadomą rzeczą jest że żarówka nie zdąży "zgasnąc" i jej ponowne zażarzenie nie jest tak bardzo szkodliwe, ale jednak bym się upierał i utrzymywał, że troszkę skróci żywotnośc(Ale wygoda jest, a przecież to mniej istotne włókno-"drogowe")
Jestem ZA
pozdrawiam
A tak na marginesie to wolałbym tyrystorowe rozwiązanie. Wtedy wręcz można by wydłużyc żywotnośc takiej żarówki(mniejszy prąd).
Rezystory też by się nadawały, ale nie byłoby oszczędności.
hehe ja się czepie tam masz kilkadziesiąt herców i żarówka nawet nie zauważy tych impulsów co zresztą sam zauważyłeś a tyrystorowe rozwiazanie chyba właśnie na takiej samej zasadzie by działało
_________________ Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv Masz problem pisz na forum
teraz tak sobie myślałem i przypomniałem sobie jak działa tyrystor, stąd ta częstotliwośc impulsów... tak na pierwszy rzut oka się tego doczepiłem. Fajny ten sterownik-przyznaje.
Tylko żeby nie zapominac włączyc mijania, jak zrobi się zmrok
hehe no własnie muszę se jakąś kontrolke przy okazji zapodac i najchętniej wyłączyłbym podświetlenie zegarów w dzień. Ale to wszystko wyjdzie przy montażu
_________________ Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv Masz problem pisz na forum
Racja, zwłaszcza, że zegar byłby bardziej widoczny w dzień:) (żeby był tak podświetlony mocno jak przy zgaszonych światłach)
Rozwiązanie. muszę przyzna, że super, ale u nas w polsce teraz zię nie sprawdza
[ Dodano: Sro Sty 30, 2008 21:16 ]
Racja, zwłaszcza, że zegar byłby bardziej widoczny w dzień:) (żeby był tak podświetlony mocno jak przy zgaszonych światłach)
Rozwiązanie-muszę przyznac, że super, ale u nas w polsce teraz się nie sprawdza, bo jeździmy na światłach w dzień
zmniejszenie poboru prądu, oszczędnosc alternatora i paliwa, oszczędzenie żarówek a szczególnie włókien swiateł mijania, luster i paradkosalnie lepsza widoczność ze względu na inny rozkład wiązki światła
_________________ Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv Masz problem pisz na forum
myślę, że jednak odczuję, szczególnie w żarówkach Nie jeżdżę na najtańszych i przedłużenie żywotności x2 zwraca koszty regulatora. A pozatym $$$ to nie wszystko
_________________ Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv Masz problem pisz na forum
oszczędnośc? Jak najbardziej jest. Chyba każdy zauważył po włączeniu świateł, delikatne "przydławienie" silnika(zwłaszcza, kiedy jest zimny). Myślę, że tą znikomą moc miło przeznaczyc dla właścowości jezdnych
Pluto, tylko pytanie po co je polerowac ... Podejrzewam, ze po potraktowaniu ich pasta tempo stana sie matowe.
Tak pomyślałem, bo pasta tempo posiada jeszcze wosk dający połysk, ale lepiej nie ryzykowac. dzięki za odp
[ Dodano: Czw Lut 14, 2008 15:26 ]
Lampy zrobione. Wiem dlaczego słabo świecą. są nadpalone klosze. Lampy "wybieliłem" muszę przyznać, że lepiej teraz pasuje(mimo że R czerwony)
Lampy ustawiłem u mechanika i widoczność lepsza- polecam ustawienie tym, którzy maja watypliwości co do świateł
Zamontowalem "regulator" trochę grzebania, ale wszystkie niezbędne przyłacza są od maską. Efekt przedstawiam na fotkach poniżej Ustawiłem najniższą mozliwą moc, ale wydaje mi sie, ze lampy mogłyby jeszcze słabiej świecić, chociaz jadąc do domu (szarówka) mijałem kilka aut i nikt nie zwrócił uwagi na to. Zobaczę jak to wygląda w dzień W kazdym razie wygoda jest (kilka sekund po zapaleniu silnika same światła się włączają i wyłaczają o pzekreceniu stacyjki).
PS. Wszystkie fotki robione taką samą migawką (1/500) i przesłoną (5.6)
_________________ Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv Masz problem pisz na forum
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum