Forum Klubu ROVERki.pl :: [Polonez 1.4MPI]Dodatkowy sterownik silnika ECUmaster DET2
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 12:08
[Polonez 1.4MPI]Dodatkowy sterownik silnika ECUmaster DET2
Autor Wiadomość
kompot 




Dołączył: 28 Paź 2008
Posty: 40



Wysłany: Wto Kwi 12, 2011 17:06   

Dzięki, niestety jak mówisz w 1.6 nie zadziała, wielka szkoda.
Ogólnie wykonałem dziś kilkanaście telefonów w różne miejsca, aż w końcu ktoś mnie skierował i dał numer do FSO na Żerań. Tam Pan powiedział, że niestety nie jest w stanie mi pomóc. Gdy zapytałem czy może mnie jeszcze gdzieś przekierować powiedział, że dotarłem już na sam koniec
Testbook wydaje mi sie, że jest bardzo drogi.
Ogólnie to albo będziemy ręcznie czytać na diagnoskop, zapisywać na dyskietki 1,44 i zczytywać na PC(masa roboty), albo ręcznie stroboskopem-uciążliwe i mało dokładne, albo uda się wypożyczyć gdzieś Microtecha. Jutro dzwonię dalej, jeśli ktoś może mi pomóc, to proszę się odezwać, myślę, że się jakoś dogadamy.

Aha, dzisiaj przy okazji sprawdziłem wtryski,
nr 0 280 150 703
wg stron podanych wcześniej
wydajność 149.2 cm3/min, 107.4 g/min przy 3 barach (wg innej strony 155 cm3/min)

BADANIA ZAKOŃCZONE
wnioski:
-seryjnie mapy są całkiem niezłe
-silnik nie stuka nawet na seryjnym paliwie podczas cofania zapłonu przy dosyć niskich obciążeniach, przy których dokonywałem pomiaru(odpowiedniki ok. 60 i 75km/h na 4. biegu)
-można opóźniać zapłon nawet 8 stopni za GMP
-max wyprzedzenie zapłonu dla podanych wyżej warunków to ok 36 stopni, przy odpowiednio 24 i 27 stopni w serii
-seryjne wtryski nie są w stanie obsłużyć zapotrzebowania na paliwo przy wysokich obciążeniach na E85
-przy niskich obciążeniach zyski ze sterowania paliwem oraz zapłonem wynosiły ok 4Nm, co stanowiło od około 7 do 12% wartości momentu, nie wiem w sumie jakiego rzędu są możliwe zyski przy wysokich obciążeniach, przy małym szczęsciu powyżej 5 Nm
-skala przestawiania zapłonu faktycznie jest liniowa, jego ustawianie jest to bardzo proste
-skala paliwa nie jest liniowa, ale również nie nastręcza dużych trudności
-zdecydowanie polecam przy obróbce głowicy i np. portingu kanałów, na pewno da się ugrać więcej niż w serii.
Bonus: lepiej nie stosować dodatków podnoszących liczbę oktanową, bo można nie przejść badania emisji spalin

Jeśli ktoś ma jakieś pytania to śmiało, postaram się odpowiedzieć.
Pozdrawiam

[ Dodano: Wto Kwi 12, 2011 17:05 ]
Z tego wszystkie zapomniałem się pochwalić.
Obroniłem tym projektem dyplom na piątkę
Niestety nie ma pieniędzy na dalsze zabawy dla młodszych studentów...
Zachęcam do zadawania pytań, jeśli ktoś planuje bawić się Ecumasterem w K serii.
Jeśli będę w stanie-na pewno pomogę merytorycznie!
Pozdrawiam :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Kwi 12, 2011 17:06   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Pon Maj 09, 2011 10:28   

Witam.
Cieszę się bardzo że się udało. Jeśli to możliwe to prosiłbym na maila bocian_se@interia.pl o jakieś materiały jakie udało się zgromadzić przy okazji zabawy z tym projektem. Bawię się silnikami K16 w polonezie od dobrych 9 lat więc każda nowa wiedza się przyda. Mile widziane schematy podłączenia czy zrzuty ekranowe z programu mapy wtrysku zapłonu itditp.

Obecnie bawię się z sekwnecyjnym gazem to może wiedza zdobyta przez kolegę pozwoli mi się pobawić nim skuteczniej ;) .

PS. obecnie mam co prawda ecu z 2.0 serii T i silnik 1,8 K16 ale to prawie to samo co stary poczciwy poldrover. Tyle że stukowiec jest dodany.
_________________
129KM/190Nm - kto mi powie jak to poprawić...
 
 
 
kompot 




Dołączył: 28 Paź 2008
Posty: 40



Wysłany: Sro Maj 25, 2011 22:28   

Witam!
Odbierając maila nie miałem czasu odpisać, a później totalnie zapomniałem, znalazłem teraz przy czyszczeniu skrzynki :)
Nie mam niestety map wtrysku, bo miałem z góry ustalone punkty pomiarowe, ale moge podesłać całkiem sporo :) schemat też jest. Można sobie zobaczyć jak wygląda momnet obrotowy i sprawnosc dla roznych katów wyprzedzenia zapłonu i dawek paliwa plus ekologia, niepowtarzalnosc procesów spalania itd. Sprawdzcie załącznik! Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kompot Sob Maj 24, 2014 14:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Pią Maj 27, 2011 21:43   

kompot napisał/a:
Zapomniałem jeszcze powiedzieć: moja praca magisterska wygrała, jako jedna z siedmiu, XIV edycję konkursu o stypendium Fiata na Politechnice Warszawskiej :) hurra!
No to gratulacje...

A masz może coś jeszcze na ten temat. Jak możesz to podziel się spostrzeżeniami z zakresu obsługi i regulacji tego całego DEC2.

Czy zapłon dało się przyspieszać czy tylko opóźniać... próbowaliście modyfikować mapy paliwa ;) ?
_________________
129KM/190Nm - kto mi powie jak to poprawić...
 
 
 
kompot 




Dołączył: 28 Paź 2008
Posty: 40



Wysłany: Pią Maj 27, 2011 22:27   

No to jest właśnie clue programu! Zapłon można przyspieszać w przeciwieństwie do SMT6! I uwaga! Producent napisał soft pod sygnał z czujnika wału korbowego specjalnie dla mnie, dzięki! :)
Edytowane były oczywiście mapy paliwa jak i zapłonu. Widać to w badaniach, raz w dziedzinie funkcji jest alfa-kąt wyprzedzenia zapłonu, innym razem lambda, czyli skład mieszanki.
Obsługiwanie jest bajecznie proste, tyle, że trzeba mieć pojęcie co się robi.
Teraz wyszedł DET3, który ma możliwość pracy również w trybie standalone, czyli bez oryginalnego ECU.
Moim zdaniem warto się zainetersować w modzonym wolnossącym silniku.
Jeśli są jeszcze jakies pytania to bardzo proszę :)
 
 
Seba_OBR 



Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 23
Skąd: Świętochłowice



Wysłany: Wto Wrz 13, 2011 23:19   

Witam,
Wsadziłem do poloneza silnik z freelandera (1.8 16V) na komputerze z 1.4. Do tego doszły wtryskiwacze z opla calibry 2.0 8V i zewn, regulator ciśnienia paliwa. Niestety, coś ten silnik nie chce działać prawidłowo na tym osprzęcie, dlatego też zastanawiam się nad zakupem ecumastera det III. Czy wielkim problemem jest podpięcie świnki pod seryjnego kompa? Jak z regulacją? czy ecu master zczytuje oryginalną mapę, którą można potem samemu stroć, czy mapę tworzy się od podstaw? Jak ze strojeniem? Czy lepiej zgłosić się do fachowców, czy próbować metodą prób i błędów stworzyć dobrą mapę?
 
 
kompot 




Dołączył: 28 Paź 2008
Posty: 40



Wysłany: Sro Wrz 14, 2011 00:01   

Seba_OBR napisał/a:
Witam,
Wsadziłem do poloneza silnik z freelandera (1.8 16V) na komputerze z 1.4. Do tego doszły wtryskiwacze z opla calibry 2.0 8V i zewn, regulator ciśnienia paliwa. Niestety, coś ten silnik nie chce działać prawidłowo na tym osprzęcie, dlatego też zastanawiam się nad zakupem ecumastera det III. Czy wielkim problemem jest podpięcie świnki pod seryjnego kompa? Jak z regulacją? czy ecu master zczytuje oryginalną mapę, którą można potem samemu stroć, czy mapę tworzy się od podstaw? Jak ze strojeniem? Czy lepiej zgłosić się do fachowców, czy próbować metodą prób i błędów stworzyć dobrą mapę?


Nie znam się na tym silniku, ale czy odpalanie na ECU z 1.4 to powszechna praktyka? Jaka jest różnica w wydajnośći wtryskiwaczy seryjnych a tych z C20NE i przy jakich ciśnieniach?
Co oznacza, że silnik nie działa prawidłowo?
ECUMaster jest świnką, w wersji DET III może działać jako standalone w trybie Fuel Implant. Jako świnka nie zczytujesz żadnych map, lecz w tabele wprowadzach dodatkowe dawki lub odejmujesz z dawki bazowej. Czyli dodawanie lub odejmowanie paliwa, to samo z zapłonem. W trybie FI mapę robisz od podstaw.
Nie jest to trudne, ale trzeba mieć pojęcie o silniku i jego sterowaniu. Jeśli nie masz, lepiej oddać. Wyprzedzisz zapłon, zacznie stukać, dasz za mało paliwa, wysokie EGT, jest wiele sposobów by zabić silnik :) dobrą mapę trudno zrobić bez hamowni...
Jakbyś jeszcze miał jakieś pytania to śmiało, ale nie wiem czy pomogę, to było ponad rok temu, a teraz siedzę w innej branży. Pozdrawiam
 
 
Seba_OBR 



Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 23
Skąd: Świętochłowice



Wysłany: Sro Wrz 14, 2011 22:07   

Mam paru znajomych ,którzy bawili się EcuMasterem, ale nie w roverze. Seryjne wtryski z 1.4 mają wydajność 149cm/min przy 2,5 Bar, zaś te z calibry 2.0 8V mają wydajność 200cm/min przy 2,5 Bar. Nad Ecumasterem myślę też dlatego, by założyć regulowane kółka rozrządu oraz aluminiowe koło pasowe (już leży i czeka na montaż). Poza tym kiedyś chciałbym dołożyć jeszcze turbo :P
Na pewno trzeba będzie coś pomodzić z tym zapłonem. Jak pracuje silnik, widać tutaj:
http://www.youtube.com/wa...d&v=iuIBvrcmSGA
Falowanie obrotów jescze nie było duże. Czasem potrafi pływać między 1000 a 1500 RPM

Muszę sprawdzić jeszcze te moje wtryski, bo jedna świeca jest okopcona. Być może faluje bo go zalewa na jednym cylindrze
 
 
kompot 




Dołączył: 28 Paź 2008
Posty: 40



Wysłany: Sro Wrz 14, 2011 23:11   

Wtryski trzeba porównać Calibrowe z 1.8 a nie z 1.4.
Poza tym czy one aby na pewno są plug and play?
Czy silnik jest sprawny? Czy ma sprawne świece/zapłon/przepustnicę?
_________________
Machnąłem projekt Poldka 1.4 na ECUMaster DET II, śmiało pytać.
http://forum.roverki.eu/v...der=asc&start=0
 
 
Seba_OBR 



Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 23
Skąd: Świętochłowice



Wysłany: Czw Wrz 15, 2011 23:50   

silnik jest po kapitalnym remoncie za prawie 7000zł. Cały osprzęt jest z 1.4 Nowe jest wszystko (świece, przewody, kopółka, palec)

[ Dodano: Czw Wrz 15, 2011 23:50 ]
kompot napisał/a:
Wtryski trzeba porównać Calibrowe z 1.8 a nie z 1.4.


no własnie to są wtryski z calibry 1.8 8v i z rovera 1.4 (choć i w 1.8 też je montowano)
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Wrz 15, 2011 23:55   

A po co Ci większe wtryski niż 1.8 seryjnie ma? To nie diesel, że jak więcej paliwa poleci to więcej mocy będzie miał, to nie tak...
Ja bym radził wtryski mieć seryjne aby nie wyszło że z czasami się nie wyrobisz i po prostu silnik będzie nierówno pracował lub w ogóle nie będzie pracował.
 
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Pią Wrz 16, 2011 20:08   

Wtryski musza byc wieksze bo silnik pracuje na osprzęcie czyli ECU z silnika 1.4. Zeby wykarmic wiesza pojemnosc przy mapach z 1.4 nalezy zastosowac wtryski o wiekszej wydajnosc. Metoda malo fantazyjna, ale prosta i skuteczna. Kilka silnikow juz jezdzilo czy tez jezdzi w takiej konfiguracji. Seba ile zrobiles km po remoncie i odpaleniu. Powinienes wyeliminowac uszkodzenie kazdego z czujnikow, przepustnicy. Silnik powinien pracowac rowno, nawet jak by mial miec problemy z dawka paliwa. CZy na zimnym i cieplym zachowuje sie podobnie?
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
Seba_OBR 



Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 23
Skąd: Świętochłowice



Wysłany: Pią Wrz 16, 2011 21:07   

Jeszcze nie jeździłem, bo składałem resztę osprzętu (wspoma, wał itp.). Póki co auto chodziło sobiee na wolnych tak po 15-20 min. Chcę podmienić całą przepustnicę. Auto pracuje nierówno i na zimnym jak i na ciepłym silniku. wsadziłem wtryski z 1.4 i dalej to samo, choć już na pewno go nie zalewa
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Wrz 16, 2011 21:15   

Z tego co pamiętam to wtryski z 1.8 a 1.4 różnią się nieznacznie w wydajności, po za tym wtryski z 1.4 wykarmią silnik na wolnych obrotach, mają dość czasu.
Ale nawet jeśli ECU nie można tak wydłużyć czasu, to wystarczy sprawdzić co na ten temat mówi lambda, będziemy wiedzieć jaki jest stan mieszanki.

Pozdrawiam
 
 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Czw Wrz 22, 2011 12:01   

Po moich doświadczeniach z ECU rovera w wersji MEMS 1,6 stwierdzam że to bardzo prosty i prymitywny sterownik. Zmiana regulatora ciśnienia paliwa z 3 barów na 2,5 nie wpłynęła znacząco na czasy wtrysku paliwa. Ten komputer lambdy używa chyba tylko do chwilowych korekt w zakresie małych i średnich obciążeń... Dlatego Dawkę paliwa trzeba regulować za pomocą ciśnienia w listwie lub wydajności wtryskiwaczy...
_________________
129KM/190Nm - kto mi powie jak to poprawić...
 
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Pią Wrz 23, 2011 16:49   

Bocian_s napisał/a:
Ten komputer lambdy używa chyba tylko do chwilowych korekt w zakresie małych i średnich obciążeń...


Bocian na dużych obciażeniach z reguły olewa się lambdę bo musi być na bogato.
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Pon Wrz 26, 2011 11:51   

Senn napisał/a:
Bocian na dużych obciażeniach z reguły olewa się lambdę bo musi być na bogato.

Zgadza się ale jak pisałem komp jedzie po zaprogramowanych mapach i podstawowa możliwość zmiany składu mieszanki to regulacja ciśnienia. Być może przy innych temperaturach mapa nieco się zmienia ale to trzeba by się pobawić ostro w tworzenie logów.
_________________
129KM/190Nm - kto mi powie jak to poprawić...
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pon Wrz 26, 2011 14:45   

Bocian_s, a mógłbyś wrzucić wykresik na forum jak wygląda przebieg mocy i momentu?

[ Dodano: Pon Wrz 26, 2011 14:45 ]
a no i co zmieniałeś w mapie i które parametry
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Pon Wrz 26, 2011 15:02   

Wykres wisi na PJ: http://staticimg.polskaja...ansP7250105.JPG

Komputera nie modyfikowałem bo MEMS 1,6 się nie da. Różnica jest taka że ja mam kompa z 2,0 serii T16 na wtryskach z 1,8.

Jako że mam w tej chwili sekwencyjny gaz to mam możliwość podglądu mapy benzynowej (powiedzmy) i po zmianie regulatora ciśnienia paliwa z 3 bar na 2,5 bar model wtrysku paliwa wyznaczony przez ECU LPG prawie się nie zmienił. Z tego wniosek że sterownik benzyny ma zaszyte stałe mapy i czujniki wprowadzają kosmetyczne zmiany w czasach wtrysku.
_________________
129KM/190Nm - kto mi powie jak to poprawić...
 
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Czw Paź 06, 2011 20:59   

No widzę temat nie umarł. Może napiszę jaki ja mam problem.

Otóż jestem teraz na ostatnim roku studiów i czas zabrać się za pracę magisterską. Wpadłem na pomysł zrobienia własnego ECU. No i zaczynają się schody. Potrzebuję charakterystyki czujników zastosowanych w K-serii. Nie chodzi tu o punkty pomiaru do sprawdzenia czy czujnik jest OK tylko potrzebowałbym całą charakterystykę. Może ktoś posiada coś takiego lub wie gdzie tego szukać? Interesują mnie czujniki temperatury płynu, dolotu, położenia przepustnicy (najlepiej w funkcji przepływu powietrza), charakterystyka czujnika ciśnienia bo najprawdopodobniej użyję fabrycznego.

Bocian_S, czy mógłbyś udostępnić tą mapę benzynową ? Masz możliwość zapisu parametrów w trakcie pracy ? Ja śmigam na Blosie więc nie mam możliwości podglądu co się dzieje. Przydała by się jakakolwiek informacja jak wygląda ona + - fabrycznie, byłoby się na czym oprzeć w celu stworzenia własnych map.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Polonez] Silnik krokowy z PN 1.4 pod sterownik 1.8
miniex Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 7 Wto Maj 24, 2016 19:59
chudy86044
Brak nowych postów [Polonez 1.4] swap silnika tylko na co????
stachu57 Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 26 Sro Sty 05, 2011 19:14
polofix
Brak nowych postów [Polonez 1.4 16v] problem z nagrzaniem silnika
mike Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 6 Sob Paź 05, 2013 17:06
mike
Brak nowych postów [Polonez 1.4] Rozrusznik Polonez 1.4 vs Rover 1.4
goorsky Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 4 Sro Sty 11, 2017 22:11
goorsky
Brak nowych postów [VVC] Polonez in Progres VVC
Lazar Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 41 Sro Paź 31, 2012 13:40
Lazar



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink