Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Kwi 2008 Posty: 178 Skąd: Radom
Wysłany: Nie Mar 07, 2010 16:36
Moja radość z odpalania za pierwszym razem nie trwała długo, dziś znowu musiałem czekać 10 minut aż auto rozpali, po ponad 2 godzinnym postoju, i o dziwo auto znowu stało pod górkę. Przy próbie rozpalania, auto załapywało na moment i gasło:/
jeszcze raz-jak tylko kręci a nie zapala,to zwróć uwagę,czy na liczniku wyświetla kontrolkę (obrys silnika w kolorze pomarańczowym) powinna się zapalić na chwilę po każdym przekręceniu kluczyka !
Kolo miał tak z zapalaniem silnika,że jak ta kontrolka się pokazała to palił od strzału,a jak nie to kręcił,kręcił i albo zapalał albo nie,winna była płytka drukowana sterownika silnika (komputera)pęknięcie,czy zimny lut, ale wyłapał to dopiero elektronik
Oczywiście nie musi to być u Ciebie,ale można sprawdzić.Ktoś jeszcze pisał na forum żeby sprawdzić masę na kielichu lewego nadkola w komorze silnika
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Kwi 2008 Posty: 178 Skąd: Radom
Wysłany: Pon Mar 08, 2010 17:20
szamanpl, u umnie nie zapala się taka kontrolka, i z tego co mi się wydaje nigdy się nie zapalała.
Dziś ponownie podłaczyłem auto pod komputer, pokazały się błędy:
P1E25 Kontrola prędkości obrotowej silnika
Więc z tego co się orientuje to będzie chyba czujnik wału. Jeśli się mylę to wyprowadźcie mnie z błędu. Ile kosztuje taki czujnik?? I gdzie takowy dostać, najtaniej i najlepiej??:)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pon Mar 08, 2010 19:50
jacekmarus napisał/a:
P1E25 Kontrola prędkości obrotowej silnika
Więc z tego co się orientuje to będzie chyba czujnik wału.
czujnik wału spełnia dwie funkcje. Określa położenie wału na podstawie '' liczenia " zębów na obwodzie zębatki i liczy obroty wału z "wyszczerbienia" zębatki w jednym miejscu.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pon Mar 08, 2010 20:26
Na tej podstawie "liczenia" są obroty silnika i komputer wie gdzie znajduje się cylinder nr 1 i w połączeniu z czujnikiem wałka rozrządu ustala wtrysk.
Jeżeli obroty falują, problem z paleniem tak samo na zimnym i ciepłym, brak mocy, nie odpala, moc w ograniczonym zakresie obrotów silnika (np. do/od 3500rpm) to można podejrzewać czujnik położenia wału korbowego.
Problem z paleniem na ciepłym oraz długie kręcenie to raczej czujnik wałka rozrządu. Na podstawie temperatury dobiera dawkę paliwa.
Ostatnio zmieniony przez apples Wto Mar 09, 2010 19:37, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Kwi 2008 Posty: 178 Skąd: Radom
Wysłany: Wto Mar 09, 2010 17:24
Podłączałem, tylko nie pod T4 tylko pod CDIF czy coś takiego i cały czas pokazuje:
P1E25 Kontrola prędkości obrotowej silnika
co się wykasuje to błąd powraca po jakimś czasie. Cóż chyba zaryzykuje i wymienię ten czujnik wału najwyżej te 300zł będę w plecy. Choć kusi mnie jeszcze żeby ten zawór zwrotny na pompie wymienić. Może tu jest kot pogrzebany skoro gdy jest mało paliwa to pali normalnie.
[ Dodano: Wto Mar 09, 2010 17:24 ]
Podobny temat jest na forum forum.cdif2.com/viewtopic.php?f=11&t=4912 ale nie mam wystarczających uprawnień:(
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Wto Mar 09, 2010 17:31
Gdyby zawór to by palił kiepsko po długim tylko postoju lub pokazał błąd o nietrzymaniu ciśnienia.
Koszt czujnika to ok 400zł. Jakbyś go wyciągnął to podaj numery. Może go narazie odkręć i wyczyść z ewentualnego nagaru od oleju.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Kwi 2008 Posty: 178 Skąd: Radom
Wysłany: Sro Mar 17, 2010 18:57
Na 99% to będzie czujnik położenia wałka.
Jak jest temperatura minusowa pali bez problemu, gdy jest na plusie to nie jest wtedy za dobrze:/
Dziś dwukrotnie miałem problemy z odpaleniem na ciepłym silniku. Położyłem trochę śniegu na czujnik, 2 minutki i pali bez problemu.
Co ciekawe zauważyłem jeszcze jedną prawidłowość. Nieraz jest tak, że przejadę 40km i czujnik położenia wałka jest zimny ( i wtedy nie ma problemu z odpalaniem), a nieraz nawet po przejechaniu 5 km. czujnik się grzeje i wtedy jest problem.
Wymieniam czujnik położenia wałka i dam znać. Kolega zasugerował jeszcze czujnik temperatury, ale to raczej nie jest jego wina.
[ Dodano: Sro Mar 17, 2010 18:57 ]
Dwa dni temu wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu, i jak na razie auto pali bez problemu.
Koszt czujnika 460zł.
Gdyby ktoś potrzebował starego czujnika (na próbę) to służę pomocą. Na starym czujniku nie odpalał raz na 20 razy, przy temperaturze powyżej +7`C
dzisiaj rano miałem problem z odpaleniem samochodu . Wsiadam wkladam kluczyk przekrecam i nic sie nie dzieje ! jedyny odgłos to ''cyk'' .. po 2--3 ''cyknieciach'' rozrusznik załapał i samochód odpalił ...
co to moze być dodam ,ze nadal walczę z nagłym gaśnieciem samochodu .... komputer nie pokazuje błędów ( albo komputer do du.. warsztat ma )
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Sro Cze 08, 2011 12:12
kamil652 napisał/a:
dzisiaj rano miałem problem z odpaleniem samochodu . Wsiadam wkladam kluczyk przekrecam i nic sie nie dzieje ! jedyny odgłos to ''cyk'' .. po 2--3 ''cyknieciach'' rozrusznik załapał i samochód odpalił ...
Witam ! Jwstem wlascicielem R 75 cdt i mam maly problem z uruchomieniem auta , czasem wsiadam i pali za pierwszym razem a czasem potrafie go krecic 40 minut . Czytalem tu wasze fora i ktos mial podobny problem ale druga osoba kazala mu podgrzewac swiece kilka razy no ja tak tez zrobilem i nie pomaga ale wyglada mi jakby mu paliwo nie dochodzilo na listwe wtryskuw wiec zmienilem pompe paliwowa i nadal nic , nie wiem czy to czujnik walka czy podgrzewacz swiec ! bardzo bylbym wdzieczny za dobra rade bo w moim miescie nie moge liczyc na dobrego fachowca z gury dziekuje !!!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum