Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75 CDT '01] Chiptuning przez złącze OBD
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: piter34
Wto Paź 02, 2007 17:45
[R75 CDT '01] Chiptuning przez złącze OBD

znalazlem tunera
Autor Wiadomość
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Mar 08, 2009 14:47   

MaReK :razz: powiedz mi gdzie Ty byś to zamontował ?? Na dobrą sprawę w tym modelu nic nie pasuje... nawet CB pod nogami psuje estetyke :lol: przecież nie wywalę na deskę, nad liczniki na widok publiczny ;) wolę mieć jakieś wskaźniki które po wyłączeniu robią się czarne niż jak coniektórzy jakieś śmieci :) nie wiem jak bedzie wygladał filmik z szaisunga ale spróbuję :)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Mar 08, 2009 14:47   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Mar 08, 2009 16:07   

Nie wiem DAM-KAM nie miej urazy do mnie za szczerosc ;)
Ja bym pewnie probowal je wkomponowac w przedni slupek i to z mozliwoscia obudowania czyli jakies kombinacje zywiczne, przez kogos kto sie tym zajmuje ;)

Co do radia CB, ja mam pod noga, lewa, tuz pod wlacznikiem swiatel.
Porecznie, nie widac, moze tylko podczas wypadku bedzie mnie bolala noga ;)

Pokaz ten film, bo interesuje mnie zachowanie wskaznikow przy przyspieszaniu itp.

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Mar 08, 2009 16:20   

urazy ?? za co ;> CB mam w tym samym miejscu i nie wiem czy czasami nie miałem pierwszy :) Sam myślałem żeby zrobić to w słupku ale... ale to co zawsze, JEDEN dzień :/ Poza tym mogę to robić w domu a tam jestem że tak to nazwę "na zadupiu" i nie mam możliwości i sposobności oddać słupka w ręce kogoś kto mi wkomponuje w nigo 2 kubeczki. Chwilę nawet myślałem że poprostu to przymocuję (obudowę na słupek) i walnę kremowym sprayem ale to byłby szczyt prostactwa :D Poza tym Ty masz MG co z założenia jest sportową wersją R a mi w jaznym wnętrzy nie przystoi mieć takie gadżety na widoku. Chciałem też wywalić popielniczkę, wstawić plastik z 2-ma otworami tak że w każdej chwili otwieram-zamykam ale też: za mało miejsca i czasu :/
No ale o gustach się nie dyskutuje :D
ja wybywam, jak wrócę to przedstawię nagranie i zdjęcia :)
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Mar 08, 2009 16:52   

No dokladnie, mam nadzieje tylko ze zrobiles to na tyle nieinwazyjnie, ze w kazdej chwili mozesz zdjac i sladu nie bedzie widac po tej operacji :)

Czekam na film.

Ps.
Dlaczego w Krakowie tak szybko sie zmyles i nawet nie pogadalismy ;P ?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Mar 08, 2009 18:44   

MaReK napisał/a:
mam nadzieje tylko ze zrobiles to na tyle nieinwazyjnie, ze w kazdej chwili mozesz zdjac i sladu nie bedzie widac po tej operacji

z tą myślą działałem cały dzień i zapewne dlatego tyle mi zeszło... jedynie co byłoby trzeba wymienić (ewentualnie) to ta gumowa wkładka w tej wnęce choć na niej nie widać sladów nacięć :) filmik się zapisuje więc zaraz go wrzucę na YT i podam linka :)

Co do Krk to szybko się zmyłem bo musiałem, cieszę się że i tak wygospodarowałem tyle czasu :lol: Widziałęm Cię (w masce prawda ;> ) ale chyba z racji różnicy wieku (nie żebym sugerował że stary jesteś :mrgreen: ) nie odważyłem się podejść i powiedzieś "Siema MaReCzKu !! !! !! " ;)

FILMIK
Też przepraszam za jakość, no niestety ale oberwało mi się trochę bo kazałem małej trzymać komórkę. Po paru minutach nie wytrzymała i się wydarła że dziś dzień kobiet (za jakie grzechy się pytam ?? !! ) a ja jej każe trzymać głupią komórkę w niewygodnym miejscu i kręcić głupie wskaźniki nie wiadomo po co !!
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Mar 08, 2009 20:20   

Dam-Kam napisał/a:
Widziałęm Cię (w masce prawda ;> ) ale chyba z racji różnicy wieku (nie żebym sugerował że stary jesteś :mrgreen: ) nie odważyłem się podejść i powiedzieś "Siema MaReCzKu !! !! !! "

Nie przesadzasz aby czasem? ;>

Wracajac do rzeczy, kurcze jakos nie wiem tylko po co Ci te wskazniki tak naprawde ;D ?
Tzn rozumiem, ze to nowosc, ze sam podlaczyles, ze jest efekt Twojej pracy, tylko sie zastanawiam patrzac na nie na filmie (jakosc jest moim zdaniem okej) do czego mogloby
mi sie to przydac w mojej z zalozenia sportowej wersji lagodnego auta ;D

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Mar 08, 2009 20:41   

666 - nr posta w tym temacie :D
Tobie raczej do zabawy i dla szpanu ;) Mi z założenia miały służyć jako "anioł stróż" gdybym czasem się zapędził (straszono mnie że temp. spalin może mi wypalić tłoki) ale okazało się że daleko do tego :) A boost - zawsze mi się podobał, jeden wskaźnik głupio montować, dwa to już co innego ;)
Ma się R to trzeba kase wydawać - jak nie na naprawy (w moim przypadku rzadkość) to na gadżety i ulepszenia :) następny planowany zakup to kierownica, nowo obszyta :)
 
 
 
Mombrey 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 434
Skąd: Płock/Belfast



Wysłany: Nie Mar 08, 2009 21:01   

MaReK napisał/a:
Wracajac do rzeczy, kurcze jakos nie wiem tylko po co Ci te wskazniki tak naprawde ;D ?

Wydaje mi sie, ze jest tu podzial na "za i przeciw" chipowaniu przez kolege Dominik. Czesc forumowiczow za wszelka cene chce udowodnic, ze Dominik robi zle. Druga grupa to ci ktorzy juz sa "po zabiegu" Dominika i chca udowodnic, ze Dominik "chipuje" bardzo dobrze.
Dam-Kam niestety odczuwa to na swojej kieszeni i marnuje czas.
Ja akurat nie chipowalem u Dominika ale nie przeszkadza mi to, ze inni to robili u niego. Kazdy ma wolna wole i rozum. Wybiera to co dla niego najlepsze.
Wielki szacunek dla Dam-Kam za pionierstwo (nie chodzi tylko o chiptuning) i dziwie sie, ze jest czasem krytykowany. Pomyslcie ile razy jako pierwszy inwestowal i narazal swojego Roverka. Ilu z Was zaoszczadzilo na tym pieniadze.
_________________
--== "Z mądrym człowiekiem to i pogadać ciekawie." ==-- Fiodor Dostojewski
 
 
 
goodhope 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2008
Posty: 68
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pon Mar 09, 2009 10:14   

ja natomiast, jako wątpliwej chluby autor tego całego zamieszania, widzę poważnie pozytywny aspekt moich "ataków"

Gdybym się tu nie znalazł,
na przykład...
nie ugodziłbym w czyjąś ambicję.
Wielu, by ciągle poruszało się autami "bez tempomatów" na jednym i tym samym gotowcu z płyty z ebaya, z założeniem "tak musi być".
Będąc w błogiej świadomości, że ma co najmniej 14x/32x...
Bo tuner "spod bloku" mu tak powiedział.
Choć jak się później okazało, by uzyskać taki efekt, trzeba było kolejnej korekty, zrobić z auta lokomotywę parową, oraz wykonać wątpliwej jakości (choć nie twierdzę że błędnego) pomiaru "bez norm".

Mam nadzieję (dobrą :grin: ) że z perspektywy czasu ktoś to doceni :wink:

pozdro
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Mombrey 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 434
Skąd: Płock/Belfast



Wysłany: Pon Mar 09, 2009 18:03   

goodhope napisał/a:
Mam nadzieję (dobrą :grin: ) że z perspektywy czasu ktoś to doceni :wink:
Docenil, docenil. Dokladnie wytlumaczyles o co w tym wszystkich chodzi a reszta to juz wybor wlascicieli aut.

Ja pomimo, ze mialem mape zrobiona przez goodhope podziwiam kolega Dam-Kam.
Pierwszy pojechal do Dominika. Kolega "sTERYD" nawet sie za niego modlil. Gdzyby nie zaczal tego tematu mozliwe, ze wiekszosc z nas nie odwazyla by sie na zaden chiptuning albo zrobila to za 2 tys.
To samo z pompka od BMW, Dam-Kam pierwszy zrobil, pierwszy popsul (szkoda, ze na stronie klubowej nie jest poprawione) i nikt tego nie widzi, ze przewaznie on i Rowan "ida na pierwszy ogien" Wystarczy rzucic haslo i juz Dam-Kam dziala. Za duza temperatura? Juz sie robi, dwa dni i juz sa zamontowane aparaty pomiarowe. Hmmm zle zamontowane - przeklamanie. Trzeba poprawic. A MaReK - po co te wskazniki? Przeciez to sie mozna zalamac.
_________________
--== "Z mądrym człowiekiem to i pogadać ciekawie." ==-- Fiodor Dostojewski
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pon Mar 09, 2009 18:45   

Mombrey napisał/a:
szkoda, ze na stronie klubowej nie jest poprawione

jest poprawione, schemat blaszki poprawiłem zaraz po tym jak wyszło że był odwrócony :)

[ Dodano: Wto Mar 10, 2009 00:34 ]
hej, znalazłem fajne zdjęcie :)



tutaj powienienem umieścić czujnik prawda ?? Ja go umieściłem dokładnie w tym miejsciu a w ten wężyk wpiąłem trójnik bo BOOSTa. Takie spostrzeżenie, wskaźnik boost praktycznie nigdy nie pokazuje podciśnienia. Wiem, że w benzyniakach powinien (a przynajmniej w filmikach tak jest) a w dieslach ?? Czy to zależy od właśnie miejsca wpięcia trójnika ??
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Wto Mar 10, 2009 14:44   

goodhope napisał/a:
Wielu, by ciągle poruszało się autami "bez tempomatów" na jednym i tym samym gotowcu z płyty z ebaya, z założeniem "tak musi być".

To stwierdzenie jest bezpodstawne i śmieszne moim zdaniem. Dominik z góry powiedział, że jeśli mapa nie będzie mi odpowiadała, to będzie modyfikował ją, ale wtedy zejdzie troche dłużej. Fakty są takie, że nam zależało na czasie, a że mapa też się podobała, to wizyta nie była zbyt długa. Po przejażdżce nawet pytał czy wystarczy, czy troche więcej itp. Także nie rzucaj oskarżeń typu "jednym i tym samym gotowcu z płyty z ebaya". Ja nie posiadam tempomatu w aucie, nie było też więc problemów, ale z tego co wiem, to w momencie tuningu nie wyszło, że nie działa tempomat, a dopiero później, z tego co mi wiadomo, to zaraz po tym jak to wyszło i doszła ta wieść do Dominika, on odrazu chciał, żeby do niego przyjechać na poprawkę(w tym wypadku mówię o rolando). Było to jeszcze za nim goodhope, się pojawił na forum. Nie było o tym na forum, ale sporo dyskutowaliśmy przez PW, także lepiej wiem. :/
To w sumie tyle ode mnie :roll:
Pozdrawiam Rowan :razz:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Mar 11, 2009 09:39   

Dam-Kam napisał/a:

tutaj powienienem umieścić czujnik prawda ?? Ja go umieściłem dokładnie w tym miejsciu a w ten wężyk wpiąłem trójnik bo BOOSTa. Takie spostrzeżenie, wskaźnik boost praktycznie nigdy nie pokazuje podciśnienia. Wiem, że w benzyniakach powinien (a przynajmniej w filmikach tak jest) a w dieslach ?? Czy to zależy od właśnie miejsca wpięcia trójnika ??


czujnik najlepiej w kolektor, odnośnie boosta to wpiął bym go raczej w rurze idącej do kolektora ssącego lub jeśli są seryjnie wyjścia a powinny być bezpośrednio w niego i powinno ci sie pokazać podciśnienie bo tak faktycznie bo nie będzie, miejsce ktore oznaczyłeś jest raczej na podłączenie mbc :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Mar 11, 2009 10:50   

tak też myślałem że w tym wężyku podciśnienia nie zobaczę ;) No nic, kwestia przerobienia na wakacjach :)
A co to jest mbc bo po angielsku nie mogę rozkminić... :/
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Mar 11, 2009 11:21   

było już tłumaczone manual boost control :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Mar 11, 2009 13:15   

musiałem gdzieś przeoczyć :/ Rozumiem że chodzi o to że sam regulujesz przy jakim ciśnieniu otwiera się by-pass ??
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Mar 11, 2009 13:34   

masz takie przyrządzik którym zmniejszasz lub zwiększasz ciśnienie (doładowanie) oszukując acuratot :)


oczywiście ręcznie, elektronicznie za sprawa ebc
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Mar 11, 2009 13:43   

o widzisz !! nie grzybek tylko acuratot :lol: muszę zapamiętać :)
 
 
 
kpt 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Lut 2006
Posty: 132
Skąd: Szczecin



Wysłany: Czw Mar 12, 2009 22:27   

dobryziom napisał/a:
acuratot

chodzi o aktuator?
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Mar 14, 2009 22:06   

jadę sobie dziś do Krk, przez jakieś 40km jadę za mazdą (nie wiem jaka - 626 ?? ) i koleś daje równo. On gaz, ja gaz i jedziemy :) koleś nie ucieka ale ja za chiny go nie doganiam ;) Wiec się zapytałem ile ma pod maską i powiedział że 140KM (w benzynie) :) Jak już się spotkaliśmy na światłach w Krk to szans nie miałem :/ ja na jedynce max 20 i zmiana a on poszzzzzeeedł !! jak się zrównaliśmy prędkoścami to był dobre 10-15m na przodzie :) no ale w trasie przy prędkościach >90kmh szliśmy łeb w łeb.
Swoją drogą pozdrawiam tego kierowcę bo bardzo fajnie się za nim jechało :D
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Chiptuning
Robert_66_ Tuning mechaniczny 3 Nie Gru 16, 2012 10:38
Adrian
Brak nowych postów [R75] Chiptuning
115 do 150 - warto??
jarek73 Tuning mechaniczny 13 Nie Lis 30, 2008 20:30
Dam-Kam
Brak nowych postów [R400] Chiptuning na 130 KM 2.0 iDT
Kacpro Tuning mechaniczny 6 Pią Maj 22, 2015 14:46
Kacpro
Brak nowych postów [MG ZT] Chiptuning GOODHOPE
j0zek Tuning mechaniczny 9 Pon Mar 14, 2016 14:13
pietjak
Brak nowych postów WinOLS - Chiptuning
Naki17 Tuning mechaniczny 13 Sob Maj 24, 2014 23:44
Remigiusz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink