Wysłany: Sob Mar 19, 2016 19:10 Raven black ROVER V6 R75 by adam_26
Witam
Jeżeli kogoś zainteresuje mój R75 to zapraszam do czytania w końcu się za to zabrałem
Czerwiec 2014
Intensywnie rozpocząłem poszukiwania R75 priorytetem był motor benzyna w gazie. Pojechałem obejrzeć jednego w Jaśle w manualu miał problemy ze sprzęgłem visami ale najbardziej odstraszył mnie kolektor lepiony na biały silikon Potem jeszcze oglądałem diesla w Rzeszowie nie przypadł mi do gustu ten motor jak się nim przejechałem, poza tym był malowany z każdej strony szyby każda inna wyglądało to jak by był po dachowaniu Potem znalazłem ten model o którego się pytałem na forum: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=853114&highlight=#853114 . Jadąc go oglądać do momentu wejścia do auta myślałem że to manual (jakoś przeoczyłem w ogłodzeniu nic nie było tylko w opcjach aukcji) Od razu mi się spodobał, czarny dobrze utrzymany, normalne ślady użytkowania w postaci delikatnych rysek, wszystko dobrze spasowane i nie było widać jakiś malunków na nim, były tylko 2 zaprawki co jest normalną sprawą.
Wsiadłem przejechałem się od razu mi się spodobał auto miało buta mimo że automat, Kick down sprawdziłem Pojechałem obejrzeć go 2 raz już z kasą, wiedziałem że może być problem z HGF-em bo zbiorniczek był pusty i suchy jak pieprz, ale po cichu liczyłem że to może na jakim krućcu przecieka. Właściciel spuścił jeszcze 800 dorzucił mi opony zimowe w b. dobrym stanie i oryginalne radio, po negocjacjach spuścił jeszcze 200 w efekcie kupiłem Rovera Raven Black 2.0 KV6 automat + LPG BRC za 8800 PLN-ów.
Lipiec/Sierpień 2014
Po kupnie auta bujałem się VIS-sami, ubytkami płynu, spalonym rezystorem wentylatora, i basenem w aucie.
Teraz po kolei
Rezystor wymieniłem sam dzięki instrukcjom z forum oczywiście wcześniej również dzięki forum nauczyłem się diagnostyki OBC i wtedy zobaczyłem, że wentylator włącza się dopiero przy 106. Od razu umyłem Karcherem zasyfioną chłodnice była aż zabita.
Koszt rezystora 35 PLN z TME
Pewnego razu po dłuższej przejażdżce pękło mi kolanko przy termostacie, odstawiłem auto do mechanika który mi dorobił tymczasowe i polecił pojeździć i zoczaczyć jak płyny się będą zachowywać i dopiero wtedy robić rozrząd i resztę.
Niestety dalej miałem ubytki auto początkowo rano puszczało dymek po odpaleniu, a później to już nawet po pół godziny od jazdy, więc diagnoza była tylko jedna HGF.
Kupiłem części do HGF:
-Zestaw uszczelek Victor Reinz 430 PLN
- Śruby głowicy 144 PLN
-Termostat 100 PLN
-Rurki termostatu ORI 140 PLN
-Filtr oleju ORI 25PLN
[/UR]
-Olej Mobil 2000 10W40 6L 103 PLN
- Dynagel w sumie to pewnie 100 PLN
-Korek zbiorniczka wyrównawczego ORI 70 PLN
-Uszczelniacz wału korbowego od strony skrzyni CORTECO122 PLN
Prawie całość kupiłem na s-part i dostałem ok. 200zł rabatu dla klubowicza z stąd takie ceny.
Auto oddałem do dobrego mechanika z Lubeni którego mi polecił kolega z pracy. Ma mały warsztat w domu i cały sprzęt obróbki do głowic, i to właśnie w nich się specjalizuje. Do rozrządu pożyczyłem blokady od rafalmis1, mechanik rozebrał głowicę w mak wymienił uszczelniacze zaworów, sprawdził szczelność no i oczywiście planowanie, sprawdził cze nie ma syfu w układzie chłodzenia. Wyją blok żeby wymienić uszczelniacz, wymienił wkład poduszki 8, wymienił termostat z rurkami + kompletny rozrząd + wymianę płynów ustrojowych. Po skończonej robocie jeszcze jak mechanik wracał żeby się przejechać puścił oring na chłodnicy za robotę tego wszystkiego zapłaciłem 1600PLN + 100PLN za wkład poduszki.
Po drodze jeszcze była regeneracja VIS-ów przez dzieja 250PLN
Z pomocą porad z forum oraz rafalmis1 za co mu bardzo dziękuje ogarnąłem wodę w aucie, winowajcą wyły odpływy szyberdachu zatkany błotem króciec za LSM
Oraz spróchniały patyk zostawiony przez poprzedniego właściciela w odpływie szyberdachu.
Przy okazji wypolerowaliśmy lampy odzyskały i swój blask
Październik 2014
Filtr Powietrza AP187/4 FIltron 32PLN i kabinowy K1145-FOLTON 73PLN
Ten powietrza okazał się takim gu**em że zaczęło mi mulić auto, i musiałem kupić championa za ok. 50PLN
Listopad 2014
Pojechałem na przegląd LPG do serwisu BRC Czakram Aleja Armii Krajowej 32A Rzeszów, wymienili mi oba filtry, wykonano regulację map gazu tak że auto zaczęło mieć muła i palić 19l/100 gazu za co mnie skasowano 200PLN. Przy próbie reklamacji kierownik powiedział że mogą tylko przywrócić stare ustawienia, a za nowe poprawne ustawienie musiał bym drugi raz zapłacić, na co mu dobitnie odpowiedziałem że więcej już się nie zobaczymy. Odradzam wszystkim z Podkarpacia żeby nawet się u nich nie pokazywali, jest to duży sieciowy serwis w którym pracują niedoświadczeni mechanicy a prawdopodobieństwo że trafisz akurat na tego który ci dobrze zrobi auto jest małe. Klient u nich jest tylko układanką i to na ostatnim miejscu, tylko żeby zedrzeć kasę.
Dlatego po tej przygodzie wybrałem się do warsztatu w Biłgoraju gdzie była zakładana instalacjia TECHCAR SŁAWOMIR SKROBAŃSKI, tam w kilkanaście minut regulacje zrobił mi sam właściciel śmiejąc się z macherów Czarkam Rzeszów. Zapłaciłem 50 PLN R z powrotem miał buta i zaczęł palić na poziomie 12L LPG
Styczeń 2015
Z poradami z forum ogarnąłem blende:
U Rafała wymieniliśmy olej w automacje skrzynia dostała świeży TEXACO ATF 402 cena 202 PLN
Dodatkowo przeczyściliśmy przepustnice bo była zasyfiona.
Kwiecień 2015
Dzień przed wyjazdem na Spot do Zakopanego zaświeciła mi kontrola ABS, stanęły zegary i km.
Odpowiedzi była na forum czujnik ABS prawego przedniego koła. Nie było czasu więc na spota dojechałem tak. A na miejscu okazało się że ktoś wcześniej przewody czujnika połączył na skrętkę i izolację wszystko to tak zaśniedziało ze zrobiła się jedna wielka gruda. Miałem lutownicę ze sobą więc polutowałem przewody na termokurczki działa do dziś
W kwietniu też wpadły nowe tarcze nacinane i nawiercane BOZATRO GTR i klocki TRW na tył, stare już były złom klocki blachą tarły.
Przy okazji okazało się że mam lewą sprężynę pękniętą i dalej zakupy
PS. Tarcze hamują dobrze aż auto w miejscu staje
Cena kompletu:
tarcze klocki 349 PLN
SMAR ATE do zacisków 21
kurier 19 PLN
Czerwiec 2015
Obie sprężyny tylne okazały się złamane na ostatnim zwoju, przy tej robocie zdecydowałem się od razu na wymianę amortyzatorów bo już trochę puszczały olej.
Kupiłem zestaw Kayaba
Amortyzatory gazowe tył Kayaba 310 PLN
Sprężyny zawieszenia tył Kayaba 310 PLN
Osłony i odboje Monroe 110 PLN
Wymieniliśmy je z rafalmis1 za co mu kolejny raz dziękuję
Po długim szukaniu kupiłem Felgi 18”
Chce je pomalować i muszę kupić do nich jeszcze nowe opony ale z racji tego że zbliża się zima przełożyłem to na wiosnę.
Zakup felg 800 PLN
Czyszczonko i mycie RRRRRR
-Umyłem go szamponem Sonaxa z woskiem
-Felgi wypucowałem preparatem do felg W5 z Lidla za 5zł polecam rozprawił się ze starym brudem nie do zdarcia przy małym nakładzie sił gompeczka chwila roboty i felgi czyściutkie .
W środku wypucowałem wszystkie plastiki preparatem plak Vinet „Czyste plastiki” wcześniej za cholerę nie mogłem wyczyścić tego syfu z karbowanych rowków jasnych plastików. Polecam tego plaka po psiknięciu tam gdzie wpływają kropelki brud w oczach znika Dodatkowo odkurzanko i nabłyszczanie standardowym Plakiem. Dopiero teraz zobaczyłem że zapomniałem wstecznego lusterka wyczyścić
Foto ala'longer86 sory longer86 ale nie mogłem się oprzeć jak zobaczyłem podobną ścianę
A tu mojemu Roverkowi stukneła 19-ka
W czerwcu jeszcze serwis Klimy dobicie z ozonowaniem ok. 100PLN
Sierpień 2015
Zbieżność 50PLN
i nowe miedziane przewody hamulcowe na tył 300zł z robotą
Odmalowałem grill bo się stara farba łuszczyła
Wrzesień 2015
Wymiana oleju u scareface dzięki wielkie Marcin za pomoc
Zalany mobil 2000 10W40 przy przebiegu 194342
Lusterka chromowane 200PLN
Z których jestem bardzo zadowolony
Przed zlotem w Szklarskiej mój roverek nie przeszedł przeglądu, bo końcówki drążków były już wyrypane. No i koleina impreza na szybko przed zlotem ogarnąłem :
Końcówki drążków TRW 200PLM
Dolne tuleje tylnych wahaczy TRW 107PLN
Usługa takiej imprezy wraz ze zbieżnością 310PLN
Roverek przeszedł przegląd i dojechał na zlot do Szklarskiej Poręby wygrywając tam główną nagrodę foto do kalendarza 2016
Listopad 2015
Nowe tarcze Bozarto i klocki TRW na przód 469 + kurier 18PLN
Poduszka łapa silnika 8 z s-part 179 PLN
Nowe świece Denso K20TT x6 78PLN
Fajka świecy x3 50 PLN
I najważniejsze polerka zrobiona rafałmis1 + zaprawki + powłoka dzięki wielkie Rafał za pomoc przy tym wszystkim
Grudzień 2015
Jak się nie mylę to było już w Grudniu, dzięki pomocy markzo doposażyłem Roverka w tempomat, klocki do składania dostarczył oczywiście niezawodny AdaskoC Ta impreza zamknęła się w 270PLN
Przy przebiegu 198370
Rutynowy przegląd LPG: wymiana filtra fazy lotnej, mycie listwy wtryskowej, korekty map 100PLN
Żeby was tak nie zanudzać od teraz postaram się na bieżąco wrzucać sprawy związane z moim czarnym krukiem
Na koniec wielkie podziękowania za okazaną wielką pomoc, oraz za pogaduchy na temat R i porady dla najlepszych podkarpackich roverkowych przyjaciół:
-rafalmis1
-scareface
-spidi23
-markzo
SPAMU¦
Wysłany: Sob Mar 19, 2016 19:10 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Zdecydowanie ta dębina(?) nie pasuje - zwłaszcza przy tak świetnym autku. Kup sobie ramkę z półką albo zrób ją samodzielnie. Druga opcja pozwoli Ci też lepiej dopasować radio (wsunąć je nieco) tak, aby wyglądało ok.
Piękny furacz, otwieranie klapy z pilota już jest ?
Jeszcze nie chociaż w hardware (interfejs inpa)już się zaopatrzyłem. Pokazuje mi nr BCU YWC112330 i bez zmiany BCU chyba się nie obędzie bo nie widzę opcji do klapy.
Markzo napisał/a:
Zastanawiałem się, kiedy furacza opiszesz Zacna 75 w najładniejszym kolorze po tej korekcji lakieru urywa jaja przy samej głowie bardzo mi się podoba
To prawda a te wszystkie zdjęcia są jeszcze przed korektą, niestety nie mam jeszcze dobrej jakości zdjęć po korekcie ale na święta wypicuje go i porobię foty aparatem to może coś będzie Widziałeś na żywo to wiesz jak się to urywa jajca Po myciu ręcznym rękawicą nadal jest taki efekt
Dzięki chłopaki za te plusy, a z tą dębiną to jest sprawa rozwojowa bo wchodzi kilka opcji w grę, może zmiana radia, może tablet tam będzie siedział sam jeszcze nie wiem więc na razie jest dębina, mnie osobiście w oczy nie kole, czarna ramka jak dla mnie też nie urywa co będzie finalnie się okaże
A teraz
incoming 18"
W piątek przyszły mi opony na lato Nexen N Fera SU1 215/40 R18.
W sumie to już R jest w nowych butach ale foto pochwalę się jak czarnucha porządnie umyję ręcznie przed świętami
nareszcie pokazałeś swoją furę. Długo Ci to zeszło mówiłem, jak tylko zaczęliśmy grzebać abyś dodał. Pokaż Radio jakie masz, pokaż zdjęcia polerki, a ja opisze każde zdjęcie jakie tu wrzucisz. Wiem wiem, nie ma ich za dużo i jeszcze kila z telefonu, ale nie chciałem się rozpraszać podczas prac, bo było ciężko, naprawdę ciężko
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
adam_26, tańszą alternatywą jest modulik od scareface, podpięcie go jest szybkie, w sumie to nawet łatwe no i masz otwieranie klapy bez męczenia się ze zmianą BCU.
Nie wiem jakim sposobem ale na pewno kiedyś uruchomię otwieranie klapy z pilota Żeby nie było, że to mój pomysł to jeszcze się wytłumaczę, że już kupiłem go z taką dębiną Po głowie mi chodzą różne rzeczy w tym, też stacja multimedialna, albo tablet i dla tego nie kupuje ramki bo nie wiem co będzie. Radio mam nie najgorsze wysuwane dotykowe AUDIOVOX VME-9309 więc się z nim nie śpieszy. Na razie priorytetem były felgi i opony a teraz będą łączniki stabilizatora które się już odzywają i tuleje przednich wahaczy
Tutaj jest praca rafalmis1 z której jestem bardzo zadowolony
Rafał jak się ta powłoka nazywa
Prawie na wszystkich zdjęciach widać zmatowienie, ale muszę się przyznać, że to moja wina, ponieważ użyłem za twardej glinki. Ale ogólnie stan powłoki lakierniczej był słaby. Najgorsze jest to że nie udało się zrobić sesji po pracy, bo zaczęło padać, i dodatkowo nie miałem przy sobie aparatu
Na aucie leży Max Protect UNC-R
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Marzec 2016
Przyszła wiosna i Rover dostał nowe buty Ronal R39 18" + Nexen N Fera SU1 215/40 R18
Wczoraj przed świętami poświęciłem pół dnia na mycie, odkurzanie, i picowanie i zrobiłem małą sesje w nowych butach. Na tych zdjęciach udało mi się w końcu ując trochę efekt korekty rafalmis1
mógłbyś zmierzyć jak wysoko stoi od ziemi do progu za przednim kołem? bo też rozważam 225/40/18 a teraz mam 225/45/18 i nie chciałbym żeby za nisko było.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Do dolnej krawędzi progu z przodu jest 16cm z tyłu 18,5cm. Na razie odczucia na duży plus prowadzenie Pokonanie progu wiadomo trzeba wolniej najeżdżać ale nie ma efektu ocierania.
[ Dodano: Pon Kwi 04, 2016 19:36 ]
Przy przebiegu 201377 wymienione łączniki stabilizatora na te z s-part http://allegro.pl/show_item.php?item=5137943174 jeden stary już się tłukł jak szalony.
Łączniki z przesyłką 104 PLN
Montaż 40PLN
Korekta zbieżności 80 PLN
Trzeba przetestować efekty na autrostadzie i dziurach
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum