Wysłany: Sro Kwi 26, 2017 18:34 [R75] Fotorelacja z budowy car audio
Witam
Nie znalazłem podobnego tematu to postanowiłem zamieścić swój. W moich autach zawsze jakiś system car audio byl, ale najczęsciej sprzęty miałem z przypadkowych zakupów na oryginalnych instalacjach itd. Tym razem postanowiłem sie do tego trochę bardziej przyłożyć.
Zalozenie mam takie - bez subwoofera, glosniki tylko z przodu, ale basu ma nie brakowac
Jednostka sterująca to tablet + DAC
Wzmacniacz Blaupunkt GTA4100 spiety w mostek 2x150W RMS
Głośniki Excursion SHX-6C 30mowe - taki wybor ze wzgledu na brak subwofera w bagazniku(na razie)
I tak
1 Pierwsza rzecz to pociągniecie kabli zarówno + i - od akumulatora przewodami 16mm2, częściowo w peszlu. Na plusie obok akumulatora obowiązkowo bezpiecznik 50A
2 Pociągniecie kabli głośnikowych od wzmacniacza do przednich drzwi 2x2,5mm
3 wyklejenie matami blach zewnętrznych
4 powiększenie otworów pod głośniki
5 obsadzenie dystansów na klej do szyb(można na mate butylowa lub maty i żywice
6 podłączenie zwrotnic
7 wzmocnienie otworów blachami tak aby maty nam sie nie zapadły
8 oklejanie matami otworów technologicznych
cdn
ze względu na ogólny brak czasu ten car audio system powstaje b długo ale będę starał sie na bieżąco cos relacjonować
[ Dodano: Sro Kwi 26, 2017 06:55 ]
żeby zobaczyć foty w większej rozdzielczości i z opisem trzeba kliknąć na "zobacz cala galerie"
[ Dodano: Sro Kwi 26, 2017 19:34 ]
Wszelkie komentarze i sugestie mile widziane.
teraz czas na maly tuning DAC'a, kondensatory juz kupione. Info co i jak tutaj:
http://www.head-fi.org/t/...card-no-brainer
O trafiliśmy w ten sam moment na ca do tej budy , u mnie miało zacząć i skończyć się na wymianie rafia na Gms 6818
W obecnej chwili wymienione głośniki przód , zwrotnice i Tweetery na gms1968
Tył Gms 965 drzwi wygłoszone matami Gms + pianka kauczukowa
Nowe kable puszczone do wzmacniacza 2x1,5 hollywood
Wygłuszona 2warstwami mat podłoga 1 warstwa bitumiczna do izolacji przeciwwilgociowej , druga Butylowa i pianka kauczukowa
Kable do wzmaka Hollywood 21mm^2
Kable sygnałowe Hollywood i do suba gladen
Wzmacniacz 6 kanałowy blaupunkt velocity vr 6000
4x66w w 4 ohm
I 560w w mostku na 2 ohm
Sub Velocity vrb12 400 RMS bandpass
Do tego montuje odrazu podgrzewanie 2 stopniowe foteli i kamery na przód/tyl
Foty wstawię jak skończone będzie ale z etapów tez są
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
[ Dodano: Pią Kwi 28, 2017 07:42 ] tuners, jakiej grubości dałeś pianki na drzwi, ile da sie tam wcisnąć żeby dało rade tapicerkę założyć? Ja się zastanawiam czy dać to co Ty czy filc albo jakaś inna włókninę
Niektórzy piszą ze filc najlepiej tłumi dźwięk, ale tez ciągnie wodę
Pianka kauczukowa 6 mm narazie jestem na etapie montażu wszystkiego ale w garazu nie mam miejsca i robię na zewnątrz a obecnie pogoda jaka jest to widzą wszyscy, dzisiaj do kolekcji kondensator doszedł ale muszę wspawac płaskowniki w kanapę bo na niej będzie wzmacniacz i kondek
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
To trochę nasze koncepcje sie różnią - ja robie tylko przód, tyl wywalę całkowicie jesli chodzi o głośniki, sub wolałbym pominąć ale chyba sie nie uda. Mimo iz głośnik shx-6c graja dość nisko to stosunkowo niedrogi subwoofer da znacznie więcej basu. Co do kondensatora - masz spadki napiec przy 21mm2? Ciągniesz + i - czy tylko + od akumulatora? Ja sprawdzałem początkowo na przewodzie 6mm2 (tyle zaleca instrukcja do wzmacniacza gta4100) to spadki przy basie sięgały 0,5V, przy nowych kablach 16mm2 nie ma żadnych spadków
Spadki mam ze względu na to ze aku wiecznie nie doładowany, żadko jeżdżony. Od roku mam żelowy aku założony bo padały zwykle przez to a mimo wszystko światła i ekran radia przygasał przy uderzeniu basu. Masa złapana jest do kielicha z tyłu.
Wogóle muszę po zmontowaniu wnętrza sprawdzić alternator bo na klimie problem uciągnąć ma 13v.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
A nie lepiej i łatwiej pociągnąć - od akumulatora ? Wiem ze wiele osób robi masę z karoserii, ale raz ze mogą powstawać zakłócenia, a dwa ze w takim wypadku należało by zmienić, albo chociaż poprawić połączenia "masy" buda-akumulator i alternator-akumulator. Dodatkowy kabel to parę zl więcej, ale jest pewne ze będzie działać bez zakłóceń
Niewidzę sensu ciągnięcia masy z aku, masz u siebie podpięte możesz sprawdzić oporność na kablach od aku +i- oraz od + do masy na punkcie konstrukcyjnym .
Jak pisałeś na kablu 6mm2 miałeś spadki napięcia na ~150w rms u mnie bez tylu narazie jest podpięte ~530w rms , w ZR miałem aku przeniesiony do bagażnika i tylko +prowadzony pod maskę do instalacji i wszystko banglało łącznie z ładowaniem i rozrusznikiem.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Po weekendzie majowym będę miał czas to zgram na Dysk Google i dopiero z tamtąd na forum.
Pytanie czy puszczałeś przy 6mm^2 kable do aku+i- ? Bo spadki przy zapotrzebowaniu na prąd takim jak przednie światła na takim kablu nie powinny występować
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Tak, był ciągnięty i plus i minus. Moze wina były słabej jakości kable, może korektory, które tez były kiepskie - nie wiem, nie dociekałem. Sprawdziłem to przed zmiana kabli żeby widzieć czarno na białym ze jest poprawa
Grunt żeby kable były z miedzi beztlenowej tzw. OFC. Dzisiaj była walka ze stelażem pod wzmacniacz, dziad wazy niewiele mniej od suba , w pręciki oparcia kanapy wspawane płaskowniki w nich zrobione otwory i nitonakretki zobaczymy co z tego wyjdzie.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Troche wam sie wtrącę... Ze względu na wózek dziecięcy musiałem zrezygnować z suba. Robicie CA i w sumie do tunersa pytanie, sub jakos zabudowany czy po prostu stoi skrzynka w bagażniku?
Widziałeś zabudowany bandpass? wolnostojąca. Bandpass ma szczególnie ciężka do obliczenia kubaturę bo masz 2 komory w tym jedną otwartą, i muszą być strikte dopasowane do głośnika. Dlatego nie poleca się wykonywania ich poprzez dostosowanie do miejsca, prędzej obudowanie fabrycznej skrzyni nawiazując do miejsca ale to tez nie łatwe bo mają sporą wielkość
Tutaj masz foto "zabudowanej" tej samej skrzyni co u mnie
EDIT 17.05
Leżę chory więc w końcu dorwałem kompa
Wiec najpierw podczas puszczania bali okazało się że mamy do czynienia z Titanikiem padła decyzja o zakonserwowaniu miejsc po korozji na łączniach blach i miejscach przykrecania foteli pasów itd.
Poszła w ruch szlifierka ,szczotka i mastyka + farba antykorozyjna
na to poszły maty bitumiczne izolacyjne
nie mam foty z położenia całości bitumicznych gdyż na nie poszła warstwa mat alubutylowych
teraz poszła pianka akustyczna wodoodporna kauczukowa 6mm
pianka finalnie oklejona do samej góry gdzie się da.
Stelaż z płaskowników i nitonakrętek wspawany w oparcie, wpadł odrazu kondensator 4F
Teraz foty okablowania główny 21mm^2 hollywood kable
sygnałowe też + do suba gladen do głośników 2x1,5mm^2
Teraz wygłuszenie drzwi matami gms alu butyl
od wewnatrz z zewnątrz + dystanse mdf a na tapicerkę drzwi pianka kauczuk 6mm
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
[ Dodano: Wto Lip 18, 2017 21:44 ]
Nie wiedziałem że tu tyle fotek wpadło, dobra robota. Ja na razie to co zrobiłem tak zostawiłem z braku czasu, jedynie wymieniłem piecyk na audison lr605xr limiter edition. Trafił się w lombardzie za 69 zł. Nawet myślałem że to jakaś kant albo sama obudowa a okazało się że nawet nie grzebniety w środku i w pełni sprawny.
Teraz idę w system bi amping i tweetery mają iść na slupki.
Jak masz zamontowane wysokotonowki, w seryjne miejsca czy na słupkach? Jeśli na słupkach to wrzuć jakaś fotek jak to wygląda
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum