Forum Klubu ROVERki.pl :: [R827] Rura wydechowa bosal nie pasuje
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R827] Rura wydechowa bosal nie pasuje

downpipe dotyka miski olejowej
Autor Wiadomość
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Wto Gru 02, 2008 22:13   [R827] Rura wydechowa bosal nie pasuje
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.7 Rok produkcji: 1994

Nie pytajcie dlaczego kupiłem nową rurę od kolektora , teraz widzę że to był bezsensowny wydatek 517zł ale mądry polak po szkodzie.


Problem w tym że nie jest to idealna kopia japońskiego oryginału , a dokładnie chodzi o trójnik łączący rury który jest przesunięty do przodu samochodu:


i z tego powodu nie trafia w fabryczną wnękę w miscie olejowej, tylko się na niej opiera:


Albo mają błędy w swoich katalogach, albo spawacz się pomylił, wystarczyłoby gdyby ten łącznik był trochę z tyłu i by pasowało.

Co w tej sytuacji robić? Kupowałem wysyłkowo i sklep musiał specjalnie z Belgi sprowadzać tą rurę więc zwrot jest problematyczny.

Mogę spróbować spiłować tą krawędzi i później lekko zaspawać otwór i jeszcze raz spiłować i może , może nie będzie dotykał miski, ale to będą milimetry, nie wiem czy wogóle może być tak blisko, przecież to jest ogromna temperatura , może się np zapalić farba na miscie , albo np resztki oleju?

Więc może sobie odpuścić kombinowania i założyć starą rurę? szkoda tylko że uciąłem wcześniej jedną z flansz bo potrzebowałem do katalizatora.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 05, 2011 09:32, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Gru 02, 2008 22:13   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Gru 02, 2008 22:33   

mysle ze klubowicz Senn pomoze w tej kwesti
jemu firma w wawie, dorobila elementy wydechu np. caly tlumik
jedyny minus tego to taki, ze oni nie stosuja polaczen kolniezowych, tylko spawaja,
wiec dla nich taka przerobka raczej nie bylaby problemem
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Wto Gru 02, 2008 22:56   

Dokladnie. Ja mam dorobiony ostatni tlumik bo na Bosala musialbym czekac 2 tygodnie. Chlopaki zrobili mi tlumik na wzor starego i jest cacy. Firma TOMALA na ulicy Harfowej. Na pewno Ci to przerobia.

P.S. Z tego co piszesz to widze ze dobrze zrobilem ze nie kupowalem Bosala bo moglby pasowac tak samo jak ta Twoja rura :)
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Wto Gru 02, 2008 23:00   

Centralny i tylny tłumik mam nowy bosala , ale jeszcze nie założone, wszystkie uszczelki też, jedynie czekałem na tą rurę, niestety okazała się totalnym bublem. Myślę że jestem pierwszą osobą na świecie która ją zamówiła, bo nie możliwe żeby bosal sprzedawał produkt który nie pasuje.

Albo spawacz belg był akurat zjarany i przyspawał ten trójnik na oko. Dodatkowo jeszcze znalazłem malutką dziurkę na jednym spawie, ale akurat tą niedoróbkę można łatwo zaspawać.
I jeszcze troche mnie dziwi że kołnierz rury do tylnego kolektora jest tylko wprasowany, brak spawu, od środka też nie ma. Przecież jak to się rozgrzeje to sprasowanie może się rozszczelnić


Dzięki za polecenie zakładu, w razie co sie z nimi skontaktuje.
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Sro Gru 03, 2008 07:48   

Wygląda, że nie powinno być problemu z przespawaniem tego trójnika troszeczkę dalej. Przy okazji przyspawają ci ten kołnierz i poprawią pozostałe spawy. Nie musisz z tym jechać do specjalistycznej firmy, każdy trzeźwy spawacz z palnikiem sobie poradzi.
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Wto Gru 09, 2008 10:49   

Konix napisał/a:
Wygląda, że nie powinno być problemu z przespawaniem tego trójnika troszeczkę dalej. Przy okazji przyspawają ci ten kołnierz i poprawią pozostałe spawy. Nie musisz z tym jechać do specjalistycznej firmy, każdy trzeźwy spawacz z palnikiem sobie poradzi.

Nie da się przerobić bo trzeba by było to robić na samochodzie, żeby później flansze pasowały do kolektorów, a ta rura jest za blisko silnika żeby na samochodzie spawać.


Jeszcze w zeszłym tygodniu napisałem o tym fakcie do sprzedawcy (firma Izawit) ale bez odpowiedzi. Więc napisałem do Bosala w Polsce i w Belgii. Dostałem odpowiedź z Belgii że faktycznie element został źle zaprojektowany i żebym go odesłał.
Cytat:

Dear Sir,

I am sorry you are completely right the exhaust 835013 is not good developed bij Bosal

Please resend your purchased item back to Bosal to receive a creditnota
I’ve noticed the R&D department, so they will fix this problem, it will take some time

Sincerely

Michel Zwarts
Helpline bb06


Więc napisałem o tym też do sprzedawcy, ale nadal brak odpowiedzi, więc dzisiaj zadzwoniłem , i usłyszałem tylko że moje maile zostały przekazane do polskiego Bosala i sklep nie jest już tutaj stroną i żebym czekał na reakcję Bosala.
Ciekawe jak to się zakończy , myślę że kasy już nie odzyskam :( , a tymczasem zamówiłem z UK używaną rurę w dobrym stanie.
 
 
maciekmpl 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 85
Skąd: Gdynia



Wysłany: Wto Gru 09, 2008 11:02   

blue827 napisał/a:

Dear Sir,

I am sorry you are completely right the exhaust 835013 is not good developed bij Bosal

Please resend your purchased item back to Bosal to receive a creditnota
I’ve noticed the R&D department, so they will fix this problem, it will take some time

Sincerely

Michel Zwarts
Helpline bb06


Piszą, zeby im odesłać tę wadliwą rurę, a oni wystawią Ci notę kredytową. Nie znam się na księgowości, ale napisz do nich, do czego Cię ta nota kredytowa będzie uprawniać (na moje oko do zwrotu ceny - nie wiem kto Ci będzie musiał ją zwrócić, albo jakiegoś upustu przy przyszłym zakupie u nich). Więc wygląda, że nie wszystko stracone.

M
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Wto Gru 09, 2008 12:32   

Zadzwoniłem do polskiego Bosala i okazuje się że wiedzą o sprawie ale cały czas czekają na złożenie reklamacji od mojego sprzedawcy. Więc jeszcze raz zadzwoniłem do Izawit i teraz powiedzieli mi żebym odesłał ten element do firmy Górecki i że zostanie wymieniony. Nie wiem czy będzie tak odrazu wymieniony skoro belgijski Bosal napisał że zajmie im troche czasu zanim poprawią konstrukcję.
Więc jutro wysyłam, chyba siódemką. Napiszę jak się rozwinie sytuacja.

[ Dodano: Sro Lut 11, 2009 20:29 ]
Uff, wreszcie po wielu telefonach sprawa zakończona!! 517.5zł trafiło spowrotem na moje konto :D :D:D

Reausumując, oryginalny fabryczny downpipe Rovera 827 jest tak dobrej jakości, że naprawdę nie ma sensu kupowania jakiegoś nowego zamiennika.

np grubość ścianki rury to 6 mm (sześć milimetrów ) !! !! normalnie szok. więc poprostu wyszczotkowałem starą rurę, pomalowałem ładnie farbą wysokotemperaturową motipa i zamocowałem. Jedynie obciąłem tylny kołnierz i użyłem obejmy rurowej aby połączyć z katalizatorem -tłumikiem.

Poniżej pare fotosów. Wyszczotkowana rura, i potraktowana kwasem fosworowym a następnie umyta w wannie i wysuszona opalarką:


downpipe pomalowany Motipem, natomiast poniżej srodkowy tlumik bosala pomalowany farbą CRC:


tutaj nowy sposób połączenia downpipe z katalizatorem, obejma rurowa + troche pasty bosala:


i reszta wydechu bosala:










Jestem bardzo zadowolony z tych tłumików Bosala, autko jest ciche, dźwięk zmienił się na lepsze, poprzednio to dźwięk do złudzienia przypominał Skodą 105 LUX, a teraz brzmi tak jak powinien luksusowy V6, czyli ospały przyjemny stłumiony bulgot. każde dodanie gazu i przyspieszanie to roskosz dla uszu :)

[ Dodano: Sro Lut 11, 2009 20:58 ]
Pomyślałem że jeszcze dodam numery części których użyłem, tłumiki Bosala kupiłem w firmie Izawit bo mieli najlepsze ceny:

1. tlumik srodkowy nr 280-045 - cena: 264,70 zl brutto
2. tlumik koncowy nr 282-045 - cena: 361,00 zl brutto

Uszczelki Bosala kupione w Intercars:


1. downpipe uszczelka przednia: Bosal 256-063
2. downpipe uszczelka tylna: Bosal 256-790
3. downpipe->katalizator: normalnie powinna być: 256-053 (na powyższym zdjęciu), ale że obciąłem kołnierz to użyłem obejmy rurowej (allegro)
4. katalizator->tłumik środkowy: Bosal 256-053
5. tłumik środkowy->tłumik końcowy: pierścień Bosal 256-170

w katalogu intercarsu trzeba wpisywać numery z prefiksem BOS, czyli np BOS256-170
Niektóre uszczelki trzeba trochę podpiłować, aby pasowały do otworów śrub, najwygodniej frez na wiartarce.

Do tego warto wymienić wszystkie sześć wieszaków gumowych: BOS255-113 , 6zł /szt.



tłumik-katalizator czyli tak naprawdę tłumik przelotowy zanabyłem na allegro:


Z jednej strony (tył) został dospawany kołnierz który odciąłem od starego wydechu, konkretnie od środkowego tłumika bo te kołnierze na starym katalizatorze były totalnie skorodowane.
I jeszcze taka uwaga, kołnierze katalizatora są inne! więc np przedniego kołnierza nie można użyć do połączenia ze środkowym tłumikiem.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Lut 18, 2009 22:20   

robota pierwsza klasa, przez to ze wiadomosc dodala sie do watku, to nie dostalem powiadomienia i nie widzialem koncowego efektu

a BTW, drewienko peklo od podnosnika :-)
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
roiven 



Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 47
Skąd: K-ce



Wysłany: Pią Lip 17, 2009 21:09   

polecam artykuł o złym i poprawnym wydechu http://www.tuning.info.pl...bf4961498468ecf
patrzcie każdemu kto robi wasze auto na rece, pokazałem ten artykuł kumplowi który ponad 3lata robił w blacharstwie i powiedział ze to jeszcze nic, co oni potrafią wymyśleć żeby zaoszczedzić na materiale poprostu masakra przechodzi ludzkie pojęcie z tego co opowiadał
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=d6ziN8BIqRs
Sprint
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Wrz 10, 2009 22:19   

odswierze troche temat, bo jestem na etapie pierdzacego wydechu :-)
padla chyba rura przy srodkowym tlumiku, obejze to dokladnie jeszcze na kanale, moze da sie ratowac migomatem :-)

musze przyznac Blue ze tanio zaplaciles za te tlumiki, a nawet bardzo tanio

w/g mojego dochodzenia to ja powinienem szukac tlumikow o symbolu :

srodkowy GEX33656 ; 281-459
koncowy GEX33661; 283-393

a wiec troche inne niz podales, ceny tych tlumikow w focie i intercars to

koncowy 694 zl
srodkowy 332 zl

obowiazuja niby od VIN |--> 230967 czyli pewnie po lifcie w 1996 roku

w sklepie IZAWIT ktory podales, na ich stronie internetowej, maja tylko do R825 diesel

tak na oko to tlumiki wygladaja tak samo w R827 jak i w R820
ale wolalbym sie nie wkurzac przy probie montażu :twisted:
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Pią Wrz 11, 2009 08:43   

Musiałbyś się zapytać o ceny konkretnych tłumików wg. katalogu bosala.

Tylko że nie mają w katalogu wersji turbo, możliwe że taki wydech musiałby mieć o wiele większy przelot. (?)

Ostatnio zrobiłem pare fotek pod samochodem. Niestety ale cała moja praca z malowaniem była bez sensu, najbardziej rdza wychodzi na spawach i kołnierzach. Wszystko odtłuszczałem benzyną, a przed malowaniem nawet podgrzewałem opalarką.

downpipe:


łącznik elastyczny wydaje się być cały. On jest naprawdę elastyczny, nie to co obecne łączniki sprzedawane na allegro.


ale na spawach pewnie niedługo będzie dziurka:


Obejma łącząca downpipe z 'katalizatorem'. Nie mogę uwierzyć jak ten element mógł tak zardzewieć? to była nówka, ocynkowana blacha, dodatkowo pomalowana.




Flansza łącząca 'katalizator' ze środkowym tłumikiem. Jak widać ocynkowane śruby 5.8 z obi też nie wytrzymały zimowej soli i chloru.


Dobrze że nakrętki użyłem miedziane, a podkładki są z kwasówki:


Rura bezpośrednio za flanszą nawet się nie zabrudziła:


wieszaki też łapie korozja:


Flansza łącząca środkowy tłumik z końcowym. Trochę widać okopcenie więc trochę mocniej skręciłem (uszczelka w tym miejscu to aluminiowy pierścień, chyba lepiej jednak zastosować inną). Te śruby były już fabryczne utwardzone, a jedynie nakrętki dałem miedziane.


Na samych tłumikach rdzy nie widać:




Więc wnioski są takie że malowanie wydechu nic nie pomaga, a nawet ocynk nie wytrzymuje. Jedynie warto dać śruby i nakrętki z kwasówki (obi).
Jakbym jeszcze raz robił wydech to raczej dobrałbym elementy od innych samochodów. I napewno jakiś płaski tłumik, bo ten bosala to taka beczka troche odstaje pod samochodem.


Ciekawe ile by coś takiego kosztowało:






 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sob Wrz 12, 2009 22:24   

pikny wydech, wyglada na kwasowke
slyszalem ze newralgiczny punkt kwasowki to spawy :-( , ktore jednak koroduja, mimo stosowania specjalnych elektrod

ja dzis poleglem na wydechu :/
mam dwie dziury, jedna na luku, od gory na rurze srodkowego tlumika, druga na spawie kolnierza laczacego ostatni tlumik ze srodkowym
ostatecznie chcialem zdjac wydech, zeby sie temu dokladnie przyjzec ,sruby przed katalizatorem wygladaly najladniej, oczyscilem je i popsikalem, niestety przy probie odkrecenia ani drgnely, za to drgnelo moje żebro o ktore zaparlem kolano, tak zeby wydech sie nie poddawal, boli mnie troche do tej pory

sruby katalizatora to sa szpilki ??
cus mi sie zdaje, ze jesli ja urwe, to potem trzeba bedzie je rozwiercac zeby zalozyc zwykle
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Nie Wrz 13, 2009 08:36   

U mnie tak to wyglądało. Z katalizatora wystają szpilki, jedynie z tyłu są dwie szpilki i jedna śruba skierowana do tyłu:



Po prawej stronie widać dziurkę po tej śrubie:


Chciałem wykorzystać flansze ale jak widać one mają jakieś zwężki więc się nie nadają. A nawet nie mogłem wybić tych szpilek!
Więc tak jak opisywałem wcześniej zamiast kołnierzy użyłem połączenie na obejmę.


ps.
Mi nie udało się odkręcić kata na samochodzie! też mocno się nadwyrężyłem, dlatego właśnie odkręciłem downpipe razem z katalizatorem. Ale przez to popsułem sobie szpilki w kolektorze.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Wrz 22, 2009 08:38   

blue827 napisał/a:
Ale przez to popsułem sobie szpilki w kolektorze.


ja jedna urwalem u Senn'a jak wymienialismy uszczelka miski olejowej
ostatecznie zeby opuscic wydech odkrecilismy kolektor

troche problem bedzie z urwaniem bo o odkreceniu nawet nie mysle, tej sruby katalizatora, ktora jest najwyzej,
do tych na dole mozna bez problemu podejsc ze szlifierka

edit:

ale kupa z tym wydechem, po poszukiwaniach mam obawy czy bosal je jeszcze produkuje :shock:

ciekawe jaka jest roznica miedzy modelami tlumikow do 96 roku i po 96 roku :roll:
bo te z przed 96 roku bylby latwiejsze do namierzenia i troche tansze
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Wto Wrz 22, 2009 18:55   

AndrewS napisał/a:

ciekawe jaka jest roznica miedzy modelami tlumikow do 96 roku i po 96 roku :roll:
bo te z przed 96 roku bylby latwiejsze do namierzenia i troche tansze


Faktycznie wg katalogów wydechy 91-96 są inne od 96+
http://www.rover800.info/...opic.php?t=2445

Napewno downpipe jest inny bo wprowadzonoo nowy silnik KV6, a reszta zmian to może jest tylko związane z przepustowością wkładów tłumików a wymiary zewnętrzne i mocowania są takie same. Ale nie wiem jak jest naprawdę.

Może to będzie pomocne, tutaj fotka mojego starego wydechu:


a tutaj nowy bosal który pasował w miejsce fabrycznego:


mam jeszcz stary wydech, więc mogę ewentualnie zrobić jakieś pomiary od charakterystycznych punktów, np od wieszaka do flanszy itp. żeby porównać z Twoim wydechem 96+.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Wrz 22, 2009 22:13   

hmm srodkowy wyglada tak samo, tylny wydaje mi sie ze ma w innym miejscu to tylne pojedyncze mocowanie, moze uda mi sie jutro zajrzeć pod samochod

edit:
znalazlem fote
niestety srodkowy nie wyglada tak samo, rozni sie umiejscoweniem mocowania, a byc moze i dlugoscia rury od strony katalizatora

_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Pią Paź 02, 2009 18:48   

Może się przyda, wymiary mojego starego wydechu.

Odległość pomiędzy prawym wieszakiem środkowego tłumika a przednim wieszakiem końcowego tłumika, 180cm:


Odległość pomiędzy przednim wieszakiem a tylnym prawym wieszakiem końcowego tłumika, 60cm:
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Paź 18, 2009 22:02   

ostatecznie kupilem takie cus





oba firmy Walker, liczylem sie z tym, ze nie bedzie to plug and play :-)
ale cena za oba byla kuszaca, byly 3 razy tansze niz bosal

po wstepnych przymiarkach srodek jest ok 5 cm za dlugi, plan jest taki ze odetne pierwszy tlumik, czyli ten co jest zamiast katalizatora i dospawam oryginalny kruciec odciety od starego (z kawalkiem rury)

ostatniego nie przymierzalem, moze gdy włożę komplet, to wszystko bedzie pasowac,
tak czy inaczej, zajme sie tym chyba dopiero na wiosne, nie zamierzam zbytnio jezdzic w zimie, wiec stary powinien wytrzymac
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Pon Paź 19, 2009 07:56   

Końcowy tłumik robi wrażenie! właściwie jest taki sam jak w oryginale czyli płaski i z lekko zagiętymi w dół rurami. Czyli tak jak powinno być w luksusowym wozie, dyskretny nie rzucający się w oczy. Mi jakoś nie udało się znaleść takiego Walkera, a pamiętam że pytałem się wiele firm.

Odnośnie środkowych dwóch tłumików to super pomysł miał producent że na gotowo dał tłumik zamiast katalizatora. Trochę poobijany, ale mój też miał małe wgniecenia.

Odnośnie połączenia kołnierzowego z 'downpipe' to chyba trzeba by to pospawać na samochodzie, bo jak się najpierw przyspawa kołnierz to później może się okazać że trochę przekręcony i nie pasuje i będą się naprężenia niepotrzebne robiły. Dlatego ja wogóle z braku możliwości takiego spawania odciąłem oba kołnierze i użyłem obejmy rurowej jak opisałem wyżej. Tylko że ta obejma niestety bardzo koroduje, ciekawe czy przetrzyma tą zimę.

Jeszcze trzeba się upewnić czy te kołnierze do siebie będą pasować, bo na oko wyglądają wszystkie tak samo, a np katalizator ma inne po obu stronach.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R827 coupe] rura kolektora, tłumik końcowy - wymiana
Corrado_V6 Rover serii 800 7 Czw Cze 06, 2013 20:45
Corrado_V6
Brak nowych postów [R827] Klimatyzacja R827
soprano Rover serii 800 31 Nie Lip 18, 2010 09:54
soprano
Brak nowych postów [R825] Pęknieta rura od intercoolera.
Revolt Rover serii 800 1 Wto Wrz 18, 2007 21:59
thef
Brak nowych postów [R827] S4 w 827 Si
[R827Si92]
bd Rover serii 800 20 Wto Maj 29, 2007 10:41
maciej
Brak nowych postów [R827] SRS Air Back
rover1977 Rover serii 800 2 Czw Mar 13, 2008 00:16
AndrewS



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink