Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1998
Witam
Chciałbym zainstalować maty grzewcze w swoich fotelach. Idą mrozy i już się boję zimnej skóry rankiem.
Chciałbym aby wyglądało to profesjonalnie.
Dlatego mam zamiar podpiąć je pod oryginalne włączniki podgrzewania foteli.
Instalacja chcę poprowadzić prosto od baterii przez przekaźnik i bezpiecznik.
Nie bardzo wiem tylko jak zdjąć tapicerkę z fotela. Już kiedyś próbowałem i pamiętam że zatrzymałem się na tych cholernych metalowych kółeczkach, które trzymają tapicerkę np na środku siedziska. Wie ktoś jak to zdjąć nie rozrywania gąbki.
Ale największy problem jest chyba z matami. Dostać oryginalne to cud.
Czy ktoś instalował coś takiego?
http://www.allegro.pl/ite...ia_w_fotel.html http://www.allegro.pl/ite...ik_czujnik.html
Mam też ogromną prośbę do użytkowników R400 z oryginalnym podgrzewaniem foteli, mianowicie potrzebuję zdjęcie wtyczki z przewodami wchodzącej w przełącznik aby zorientować się mniej więcej jak zrobić wiązkę elektryczną.
Zastanawiam się czy do tych mat nie będzie potrzebny jakiś termostat albo potencjometr, żeby rozgrzana mata nie spaliła mi tyłka.
Czekam na pomoc
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Gru 17, 2010 20:23, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Paź 06, 2009 20:32 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Wto Paź 06, 2009 21:04
w oryginale w siedzeniach razem z matami są zamontowane przekażniki termiczne na siedzeniu na 40C i 50C a na oparciu 70C
poza tym w obwodzie są tylko przekażniki włączające całość za pośrednictwem przycisku i oczywiście bezpiecznik
schemat oryginału jest w rave opisany jako heated seats
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
moritat, foto wtyczki nie wiem czy Ci coś da. W każdym układzie wchodzą do niej 4 kabelki. Oczywiście jak chcesz to zrobię Ci zdjęcie bo cały włącznik mam w domu.
Sam też będę robił u siebie podgrzewane fotele ale jeszcze nie na tą zimę. Wtyczki i przyciski mam a maty mam zamiar kupić inne tzn. komplet z całą wiązką termostatami włącznikami i innymi pierdołami a później przerobić wiązkę pod ori włącznik. Niestety takie maty to koszt ok 200-400zł.
Zrobiłem już instalację pod halogeny teraz się męczę z lusterkami (tutaj to jest sajgon ale już chyba rozgryzłem tego joy`a) a z tego co rozbierałem włącznik od siedzeń nie powinno być problemów.
W kwestii fotela Ci nie pomogę bo nie rozbierałem go. Jednak podrzucam Ci schemat budowy siedzeń z Civic`a VTI z którego sam będę brał fotele. Może coś Ci to rozjaśni.
Jakbyś potrzebował jakiejś pomocy w kwestii podłączenia to pisz. Pomogę na ile będę potrafił.
Ps. Te maty po 15 zł to niezły patent i nie wykluczone że skuszę się. Może tyłka mi nie podpali choć na pewno ich jakość świetna nie jest. Ale najpierw muszę dowiedzieć się jak zrobić termostat.
Z pewnością nadałeś mi roboty i jutro będę szukał informacji jak to wszystko zapiąć ze sobą
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
greg-si
Zdjęcie się przyda bo mam włączniki bez wtyczek i nie bardzo wiem gdzie jaki przewód podpiąć. Jak zobaczę na zdjęciu to porównam ze schematem i będzie łatwiej. Pozostanie zrobienie instalacji i podpięcie przekaźnika.
Ty masz orygnalne wtyczki? Zastanawiam się czy można znaleźć jakieś podobne w sklepie i ewentuanie przerobić.
Co do mat to myślałem raczej o tych z drugiego linku. Skoro są montowane w mazdach to chyba nie najgorsza jakość. Pozatym mają już chyba jakiś termostat.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Maj 2008 Posty: 366 Skąd: Nowa Huta
Wysłany: Sro Paź 07, 2009 13:33
Gdzie orginalnie jest włacznik do podgrzewanch foteli? podgrzewany jest także fotel pasazzera?
MAcie jakies wtyczki wypuszczone orginalnie mimo braku podgrzewania? W Rovrach do lusterek sa wypuszczone mimo ich braku ale do foti chyba nie?
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Maj 2008 Posty: 366 Skąd: Nowa Huta
Wysłany: Sro Paź 07, 2009 15:24
Hmm, dziwna marka czasem takie mam wrazenie. Robia auto w skorze nie daja klimy i podgrzewanych. W 2tce iałe minstalacje pod lusterka, znowu Ty w 45tce nie. Tez sie chce za to wziac, ale chyab odpuszcze w czasie to sobie bo wielkei wydatki mnie teraz czekaja.
I tak nie przebije nic opla kolegi ktore ma al szyberdach i el lusterka i szyby na korbki
W takim razie czekam na rezultat z Waszych działan.
niuton, ja mam R400 już pełen pakiet elektryczny prócz tylnych drzwi (przednia elektryka, szyber elektryczny, lusterka elektryczne które dziś rozgryzłem). Może na dniach zrobię instalację pod siedzenia tak aby później tylko wszystko wpiąć.
Też mnie wydatki czekają właśnie dlatego muszą siedzenia poczekać. Teraz przegląd, ubezpieczenie... i świętowanie tego że jesteśmy z moim R od roku razem
moritat, co do Twojej sprawy
Foto w załączniku. Numerki jak na kostce + opis po pomiarach które zrobiłem przed chwilą. Przypominam że tyczy się to włączników z R45 bo z takiego auta pochodzą moje.
1) czarno-żółty - po podaniu na niego plusa gdy przycisk wyłączony nic a jak się go włączy zapala się kontrolka że włączone grzanie
2) czarno-czerwony - po podaniu plusa podświetlanie ikonki
3) wolny brak kabla
4) czarno-niebieski - po wciśnięciu guzika pojawia się na nim napięcie w innym wypadku go niema
5) czarny - masa
zatem schemacik:
5) dajemy gdziekolwiek na masę
2) podłączymy gdzieś pod inne guziki tak aby zapalało się podświetlenie razem ze wszystkimi
1) i 4) to zwarcie cewki w przekaźniku
Jak coś niejasne. Pytać
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
greg-si wielkie dzięki za zdjęcia. Teraz jest wszystko jasne.
Mam prośbę jak będziesz robił instalację to narysuj jakiś schemat, widzę że masz o tym pojęcie skoro sam zrobiłeś halogeny i lusterka.
Najbardziej interesuje mnie podłączenie do akumulatora tak, żeby działało tylko po przekręceniu kluczyka. Chyba potrzebny będzie przekaźnik który po pojawieniu się napięcia po przekręceniu kluczyka dopuści do przełączników prąd z akumulatora. Tylko jak to podłączyć żeby ładnie działało.
Zastanawiam się też nad możliwością podłączenia jakiegoś potencjometru, żeby można było regulować siłę grzania.
Można by go umiejscowić na tym bocznym plastiku fotela.
Co do działania dopiero po kluczyku to wystarczy że do zwarcia cewki przekaźnika damy kabelek z któregoś miejsca gdzie występuje zasilanie po jego przekręceniu np. z radia albo po włączeniu świateł.
Np. jak wychodzą 2 kable z cewki przekaźnika to jednego dajemy na masę a drugiego podłączamy do 4)
1) z kolei podłączamy do np. wspomnianej kostki radia. Po przekręceniu stacyjki będzie zasilanie na 1) a po wciśnięci przycisku na 4) i wtedy cewka powinna połączyć obwód.
Sprawdziłem na przekaźniku przed sekundką i tak to wygląda.
Ja u siebie potencjometrów robił nie będę. Jak komuś będzie za gorąco wyłączy a jak za zimno to włączy
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Potencjometr nie da rady przenieść takiej mocy. Chcąc mieć regulowaną siłę grzania trzeba by dodać odpowiedni układ elektroniczny który albo działał by na zasadzie zmiany gęstości wypełnienia impulsów albo (coś jak stabilizator) zmiany napięcia wyjściowego. Nie jestem biegły z elektroniki ale tak mniej więcej to widzę
Wydaje mi się jednak, że nie ma potrzeby bawienia się w tego typu układy, gdyż wsiadając do auta włączasz podgrzewanie fotela, a kiedy złapie już odpowiednią dla Ciebie temperaturę - wyłączasz. Następnie wystarczy kontakt Twojego "siedzenia" z fotelem do podtrzymania odpowiedniej temperatury i raczej nie ma potrzeby dogrzewania matą, szczególnie że po pewnym czasie zaczyna dmuchać już ciepłe powietrze z nawiewów.
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Czw Paź 08, 2009 07:57
przykładowy regulator mocy np grzania www.elportal.pl/pdf/k07/04_02a.pdf można kupić i poskładać samemu
można go także zmodyfikować jak na rysunku (oczywiście zamiast żarówki podłączamy matę grzewczą)
w razie problemów proponuję zaglądnąć na www.elektroda.pl jest tam sporo na ten temat
schemat poniżej właśnie z elektrody
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
A ja mam pytanie odnośnie elektrycznych lusterek bo widzę że to jest loteria. Wszak mam leciwego ale zadbanego R200 '97 ale może instalacja pod lusterka i u mnie jest
Dodam że pod kierownicą i pod schowkiem z prawej strony mam po jednej wtyczce żółtej w prostokącie z sześcioma stykami (gniazdo). Z nadzieją że to ma coś z instalacją lusterek wspólnego...albo może jak poznać że jest instalacja pociągnięta pod lusterka.
W standardzie mam el.szyby więc może przy okazji i to miało być
_________________ "Jest cechą głupoty dostrzegać błędy innych a zapominać o swoich" - Cyceron
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Czw Paź 08, 2009 08:43
żółty kolor wtyków i kabelków jest zarezerwowany dla systemu SRS (poduszki powietrzne)
najprościej sprawdzić w drzwiach czy są wolne kostki w okolicy lusterek
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Wydryszek, wspominał o tym co ma przy nogach a nie drzwiach więc jasne że chodzi o ten włącznik
poza tym czepiając się to kostki przy lusterkach też są wewnątrz w kabinie
moritat, dziś dokończyłem instalację i ja wziąłem zasilanie do cewki by mieć po kluczyku włączanie od podgrzewania lusterek z regulacji elektrycznej świateł. Środkowy kabelek dostaje 12V gdy przekręci się kluczyk na II czyli tak jak być powinno.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Maj 2008 Posty: 366 Skąd: Nowa Huta
Wysłany: Sro Paź 14, 2009 08:45
moritat, dziś dokończyłem instalację i ja wziąłem zasilanie do cewki by mieć po kluczyku włączanie od podgrzewania lusterek z regulacji elektrycznej świateł. Środkowy kabelek dostaje 12V gdy przekręci się kluczyk na II czyli tak jak być powinno.
Podłaczyłe juz wszystko do konca? Grzeje juz siedzenie? Jak z rozbieraniem foteli? Skora czy welur?
niuton, na razie siedzeń nie robię z tego względu że nie mam mat które miałyby odpowiedni termistor
chcę zrobić wszystko po Bożemu tak aby napięcie było rozłączane gdy się nagrzeją do pewnego momentu. Jednak nikt mi nie potrafi pomóc.
Siedzenia mam zwykłe a czy to welur to nie wiem nie jadłem Za jakiś czas będzie pół skóra z alkantarą.
Rozebrać fotele to pikuś. Przynajmniej tak mi się wydaje patrząc na nie z pod spodu.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum