Pomógł: 44 razy Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 986 Skąd: ..: R-M :..
Wysłany: Sob Sty 30, 2010 23:07
Moim zdaniem małe. Jeśli naprawdę chcesz mieć taki rozmiar koła (14") to opona powinna mieć szerokość 195 lub przy szerokości 185 profil powinien wynieść 65 (co oczywiście będzie brzydko wyglądać).
a może 195/50 r 15 felga et38 ? przy tych wcześniejszych rozmiarach myślałem o lekkim obniżeniu samochody myślicie ze lepiej by to wizualnie wyglądało?? głównie chodzi o to ze mam nowe opony 185/60 i chciałbym kupić jakieś felgi co byście doradzili
Zawsze z obniżonym zawieszeniem ładniej wygląda. Ale żeby kupować koła 14" i obniżać to trochę wybuchowa mieszanka. Jak chcesz żeby ładnie wyglądało to przynajmniej felga 16" i obniżenie i będzie super.
Co do 185/60 to jest straszliwie duży kapeć, ale na felgę 14" i rozmiar 5,5" będzie w sam raz.
Z 15" będzie oczywiście dużo ładniej wyglądało. Tylko powiedz jeszcze jaka szerokość tej felgi, bo nie ręcze, że przy ET38 i gumie 195 nie będzie tarło. Chociaż w R400 jest chyba lepiej niż w R200/25.
Na oponę 185/60 powinna iść felga od 5" szerokości do 6,5" szerokości.
Tu masz kalkulator:
http://www.renaultsafrane.pl/kalkulator.htm
Niżej jest ten szer. opony=szer. felgi.
Pomógł: 44 razy Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 986 Skąd: ..: R-M :..
Wysłany: Nie Sty 31, 2010 10:38
Na oponę 185 to 6,5" felga to lekka przesada. Ja bym nie dawał większej jak 6, a mniejszej niż 5,5. Ja do opony 205 mam feglę 6,5. Wiem, że można, ale ja osobiście na pewno bym takich nie dał. Zresztą nie do końca ten przelicznik jest ok, bo podaje, że minimalna felga do opon 205/45R16 to 7", a tabela poniżej świadczy o tym, że zalecana jest 6,5", a minimalna 5,5"
Napisałem dokładnie to, co wkleiłeś. Od x do y. A rozmawiamy o rozmiarze 5,5", więc mówiłem żeby nakładać. Taki rozmiar mają fabryczne 15" Rovera i kapeć 185.
Poza tym nie jest tak jak mówisz. Profil też ma znaczenie... nie tylko szerokość.
Jakich byś nie dał?
Bo nie wiem o których mówisz. 185/60/R14 byś nie dał na felgę 14x5.5?
Nie mówimy tu o wyglądzie, tylko czy będzie pasowało.
Więc mówię: będzie w sam raz, ale będzie wyglądało niefajnie.
Pomógł: 44 razy Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 986 Skąd: ..: R-M :..
Wysłany: Nie Sty 31, 2010 10:57
Na 185/60r14 nie dałbym 6,5 jaką podaje ta strona. Napisałem przecież Chodziło mi o tą stronę. Dla mnie 6,5" na oponę 185/60R14 to "lekka" przesada. 5,5 ok. Ja zimówki mam na 6", ale i felga większa, bo 15".
[ Dodano: Nie Sty 31, 2010 10:57 ]
Aha, wg Ciebie felga 16" 6,5J jest nieodpowiednia do opony 205/45R16?
hmm 16- stka była by fajna ale jaki kapeć na to przód tył żeby było ok i jakie et ? i czy przy takich dużych oponach nie będzie palił jak smok ? i jak będzie wypadała moc samochodu?
Ostatnio zmieniony przez smarzuch Nie Sty 31, 2010 11:21, w całości zmieniany 1 raz
Ale przecież mówię jasno to jest górna granica!
Nikt Ci, ani nikomu nie każę nakładać, tylko mieści się w normach.
German style, oni mimo tego, że nie jest to bezpieczne naciągają wąską gumę na szeroką felgę. Nie jest to zalecane, ale da.
A na felgę 16x6.5 ja kupuje rozmiar 195/45/R16. Nie dość, że jest lepszy na felgę 6,5" to jeszcze ten rozmiar jest chyba stosunkowo najtańszym rozmiarem. Nawet nie wiem dlaczego.
[ Dodano: Nie Sty 31, 2010 11:23 ]
smarzuch napisał/a:
hmm 16- stka była by fajna ale jaki kapeć na to żeby było ok i jakie et ?
Nie wiem jak w R400, ale u mnie musi być ET45 i 195/45, bo inaczej trze.
W R400 jest pewnie lepiej, ale to musi ktoś potwierdzić.
Pomógł: 44 razy Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 986 Skąd: ..: R-M :..
Wysłany: Nie Sty 31, 2010 11:35
Wydaje mi się, że R400/45 mają troszkę więcej miejsca w nadkolu niż R200/25. Stąd rozmiar kół jest nieco większy fabrycznie.
[ Dodano: Nie Sty 31, 2010 11:31 ] smarzuch, do R400 zalecana opona to 205/45R16. Możesz wrzuciś tańszy zamiennik 205/50R16, ale zwiększy się nieco śrenica koła i wówczas musiałbyś miec idealne ET felgi czyli 45. Przy oponie 205/45R16 Et felgi musi wynieść między 40, a 45. Jak smok palić nie będzie i nie straci mocy. To rozmiar fabryczny przecież i wagą nie odbiega zbytnio od standardowego koła 195/55R15
PS. jak masz instrukcję obsługi to zajrzyj na ostatnie strony, tam masz dane techniczne i wszystko czarno na białym
[ Dodano: Nie Sty 31, 2010 11:35 ]
Rozmiar kół dla R45/R400:
smarzuch
jeśli chcesz koniecznie 14' to kup oryginalne felgi i po problemie. Sporo przyjeżdża do polski anglików że felgi znajdziesz bez problemu.
PopaY, nie wiem skąd Ty bierzesz takie informacje
w R400 oryginalnie były
175/65 R14
185/60 R14
185/55 R15
195/55 R15
ET 45
żadne inne. 16' nie było w R400 nigdy więc nie może być zalecana. I kolejna brednia że waga 15' i 16' jest taka sama. Nie wspominając o oporach toczenia...
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Pomógł: 44 razy Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 986 Skąd: ..: R-M :..
Wysłany: Nie Sty 31, 2010 12:14
A niby dlaczego nie może być zalecana??? To, że Ty nie jeździsz na 16-tkach to nie znaczy, że nie można! Wiele osób z klubu ma 16" z oponami 205 właśnie w R400 i jakoś nikt nie narzeka. A rozmiar 205/45R16 odpowiada rozmiarowi fabrycznemu. Waż wyrazy rozsądniej, bo "brednia" to duża przesada. Waga 15" i 16" w podobnej specyfikacji rózni się nieznacznie, w sumie nie przekraczając 1kg na wszystkie 4 koła. Zależy od użytych felg i opon, ale skąd Ty masz o tym wiedzieć skoro "16' nie było w R400 nigdy więc nie może być zalecana- prawda?
PopaY, umiesz czytać ze zrozumieniem czy nie? Jak masz zamiar komentować jakoś moje wypowiedzi to czytaj całość.
Napisałem wyraźnie że oryginalnie były max 15'. Tak wynika przynajmniej z cennika niemieckiego na 98r. A to że ktoś sobie wsadził 17' czy 18' to już jego sprawa. Fakt jest taki że z salonu nie dało się wyjechać na 16' rovera.
W przeciwieństwie do Ciebie wiem jakie czynniki składają się na opory toczenia.
Krzysi3k, mając jakiś czas temu w rękach niemiecki cennik R400 nie było w nim możliwości dokupienia nawet za dopłatą felg 16'
Jak to wyglądało w anglii nie wiem. Ja te felgi widziałem tylko i wyłącznie w MG oryginalnie. Nigdy w R. A wiem że ten znaczek rovera przełożyć to minuta roboty
Jak spotkam kumpla który miał te cenniki to wrzucę ich skan (cenniki z niemieckiego salonu z 98r dla R200 i R400).
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Pomógł: 44 razy Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 986 Skąd: ..: R-M :..
Wysłany: Nie Sty 31, 2010 12:44
No tak, bo przecież Rover i MG to marka niemiecka i prawdziwe są tylko cenniki niemieckie Mnie nie musisz uczyć co to są opory toczenia, ja Ci próbuję udowodnić, że nie zawsze Ty masz rację choć zawsze Ci się wydaje, że masz
Moje zdanie w kwestii o którą pyta smarzuch jest takie, że proponowane opony są trochę przymałe do czterysetki, dodatkowe obniżenie może dać mało ciekawy efekt.
Jeśli autor myśli o obniżeniu samochodu to, biorąc pod uwagę względy ekonomiczne, proponował bym opony w rozmiarze 195/50/R15, a jeśli zawias miał by pozostać oryginalny, to 195/60/R15 bądź 185/60/R15. Za 500 zł można już kupić ładne oryginalne Roverkowskie alumki.
PopaY, może i nie mam racji ale swoje wypowiedzi popieram o wiedzę a nie teoretyzowanie. Mnie obrazki nie przekonują bo jak napisałem zmienić ten znaczek to chwila roboty.
marcin316 napisał/a:
Jeśli autor myśli o obniżeniu samochodu to, biorąc pod uwagę względy ekonomiczne, proponował bym opony w rozmiarze 195/50/R15, a jeśli zawias miał by pozostać oryginalny, to 195/60/R15 bądź 185/60/R15. Za 500 zł można już kupić ładne oryginalne Roverkowskie alumki.
Też bym proponował niezależnie czy obniży czy nie 195/50/15 lub 185/55/15. Są to sprawdzone rozmiary. Kumpel z forum ma pierwszy wariant ja mam drugi i w obu wypadkach jest ok choć pierwszy wygląda lepiej pod względem szerokości do wysokości. Bo wysokość gumy jest niemal identyczna. Przekłamania licznika również niewielkie.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
hmm 16- stka była by fajna ale jaki kapeć na to przód tył żeby było ok i jakie et ? i czy przy takich dużych oponach nie będzie palił jak smok ? i jak będzie wypadała moc samochodu?
na moim avatarze widac 16 calowe oryginalne felgi MG. et45 6,5cala szer. przy oponie 205 trze jedynie o plastikowe oslony nadkoli przy maksymalnym skrecie, a tak to jest spoko.
Moj R jezdzi na gazie i w lecie na takich oponach plus klimatyzacja pali ok 1,5 l gazu wiecej na 100. Komfort i dynamika bez zmian, auto na 205 wyglada solidniej ale bez przesady. Coz wiecej. Balem sie ze taki zestaw to bedzie za duzo dla R a jak sie okazuje jest w sam raz.
Co wiecej dzieki takim oponom zysujesz lepsza przyczepnosc na zakretach (ale i tak na oryginalnym zawiasie wychyla sie strasznie wiec nie potrzebne Ci to)
Ja na Twoim miejscu bym kupil 16 cali, ewentualnie ladne 15 (choc teraz na zime mam 15 i bez rewelki) do tego laczki 195, albo 195 przod 205 tyl
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 44 razy Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 986 Skąd: ..: R-M :..
Wysłany: Nie Sty 31, 2010 13:21
greg-si napisał/a:
PopaY, może i nie mam racji ale swoje wypowiedzi popieram o wiedzę a nie teoretyzowanie. Mnie obrazki nie przekonują bo jak napisałem zmienić ten znaczek to chwila roboty.
Wiedzę w znaczeniu przejrzanie cennika niemieckiego? Bez jaj Skoro na 16'tkach nie jeździłeś i nie jeździsz to chyba bardziej Ty, a nie ja teoretyzuję...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum