Forum Klubu ROVERki.pl :: [r416] jakie felgi i opony
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r416] jakie felgi i opony
Autor Wiadomość
smarzuch 




Dołączył: 07 Maj 2009
Posty: 63
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Sty 30, 2010 20:02   [r416] jakie felgi i opony

witam mam pytanko która z tych konfiguracji była by odpowiednia do mojego autka a może wszystkie ?

opony 185/60 R14 - felgi r14 6j et 38
opony 185/60 R14 - felgi r14 6.25j et 35

proszę o jakieś podpowiedzi ewentualnie sugestie :razz:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sty 30, 2010 20:02   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Sob Sty 30, 2010 22:24   

Przy takim rozmiarze nie ma to znaczenia. Podejdzie.
 
 
PopaY 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 986
Skąd: ..: R-M :..



Wysłany: Sob Sty 30, 2010 23:07   

Moim zdaniem małe. Jeśli naprawdę chcesz mieć taki rozmiar koła (14") to opona powinna mieć szerokość 195 lub przy szerokości 185 profil powinien wynieść 65 (co oczywiście będzie brzydko wyglądać).
 
 
smarzuch 




Dołączył: 07 Maj 2009
Posty: 63
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Sty 31, 2010 07:49   

a może 195/50 r 15 felga et38 ? przy tych wcześniejszych rozmiarach myślałem o lekkim obniżeniu samochody myślicie ze lepiej by to wizualnie wyglądało?? głównie chodzi o to ze mam nowe opony 185/60 i chciałbym kupić jakieś felgi co byście doradzili :?:
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Nie Sty 31, 2010 10:24   

Zawsze z obniżonym zawieszeniem ładniej wygląda. Ale żeby kupować koła 14" i obniżać to trochę wybuchowa mieszanka. Jak chcesz żeby ładnie wyglądało to przynajmniej felga 16" i obniżenie i będzie super.
Co do 185/60 to jest straszliwie duży kapeć, ale na felgę 14" i rozmiar 5,5" będzie w sam raz.
Z 15" będzie oczywiście dużo ładniej wyglądało. Tylko powiedz jeszcze jaka szerokość tej felgi, bo nie ręcze, że przy ET38 i gumie 195 nie będzie tarło. Chociaż w R400 jest chyba lepiej niż w R200/25.
Na oponę 185/60 powinna iść felga od 5" szerokości do 6,5" szerokości.
Tu masz kalkulator:
http://www.renaultsafrane.pl/kalkulator.htm
Niżej jest ten szer. opony=szer. felgi.
 
 
PopaY 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 986
Skąd: ..: R-M :..



Wysłany: Nie Sty 31, 2010 10:38   

Na oponę 185 to 6,5" felga to lekka przesada. Ja bym nie dawał większej jak 6, a mniejszej niż 5,5. Ja do opony 205 mam feglę 6,5. Wiem, że można, ale ja osobiście na pewno bym takich nie dał. Zresztą nie do końca ten przelicznik jest ok, bo podaje, że minimalna felga do opon 205/45R16 to 7", a tabela poniżej świadczy o tym, że zalecana jest 6,5", a minimalna 5,5" :P

 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Nie Sty 31, 2010 10:52   

Napisałem dokładnie to, co wkleiłeś. Od x do y. A rozmawiamy o rozmiarze 5,5", więc mówiłem żeby nakładać. Taki rozmiar mają fabryczne 15" Rovera i kapeć 185.
Poza tym nie jest tak jak mówisz. Profil też ma znaczenie... nie tylko szerokość.
Jakich byś nie dał? ;)
Bo nie wiem o których mówisz. 185/60/R14 byś nie dał na felgę 14x5.5?
Nie mówimy tu o wyglądzie, tylko czy będzie pasowało.
Więc mówię: będzie w sam raz, ale będzie wyglądało niefajnie.
 
 
PopaY 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 986
Skąd: ..: R-M :..



Wysłany: Nie Sty 31, 2010 10:57   

Na 185/60r14 nie dałbym 6,5 jaką podaje ta strona. Napisałem przecież :P Chodziło mi o tą stronę. Dla mnie 6,5" na oponę 185/60R14 to "lekka" przesada. 5,5 ok. Ja zimówki mam na 6", ale i felga większa, bo 15".

[ Dodano: Nie Sty 31, 2010 10:57 ]
Aha, wg Ciebie felga 16" 6,5J jest nieodpowiednia do opony 205/45R16? ;)
 
 
smarzuch 




Dołączył: 07 Maj 2009
Posty: 63
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Sty 31, 2010 11:19   

hmm 16- stka była by fajna ale jaki kapeć na to przód tył żeby było ok i jakie et ? i czy przy takich dużych oponach nie będzie palił jak smok ? i jak będzie wypadała moc samochodu?
Ostatnio zmieniony przez smarzuch Nie Sty 31, 2010 11:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Nie Sty 31, 2010 11:23   

Ale przecież mówię jasno to jest górna granica!
Nikt Ci, ani nikomu nie każę nakładać, tylko mieści się w normach.
German style, oni mimo tego, że nie jest to bezpieczne naciągają wąską gumę na szeroką felgę. Nie jest to zalecane, ale da.
A na felgę 16x6.5 ja kupuje rozmiar 195/45/R16. Nie dość, że jest lepszy na felgę 6,5" to jeszcze ten rozmiar jest chyba stosunkowo najtańszym rozmiarem. Nawet nie wiem dlaczego.

[ Dodano: Nie Sty 31, 2010 11:23 ]
smarzuch napisał/a:
hmm 16- stka była by fajna ale jaki kapeć na to żeby było ok i jakie et ?


Nie wiem jak w R400, ale u mnie musi być ET45 i 195/45, bo inaczej trze.
W R400 jest pewnie lepiej, ale to musi ktoś potwierdzić.
 
 
PopaY 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 986
Skąd: ..: R-M :..



Wysłany: Nie Sty 31, 2010 11:35   

Wydaje mi się, że R400/45 mają troszkę więcej miejsca w nadkolu niż R200/25. Stąd rozmiar kół jest nieco większy fabrycznie.

[ Dodano: Nie Sty 31, 2010 11:31 ]
smarzuch, do R400 zalecana opona to 205/45R16. Możesz wrzuciś tańszy zamiennik 205/50R16, ale zwiększy się nieco śrenica koła i wówczas musiałbyś miec idealne ET felgi czyli 45. Przy oponie 205/45R16 Et felgi musi wynieść między 40, a 45. Jak smok palić nie będzie i nie straci mocy. To rozmiar fabryczny przecież i wagą nie odbiega zbytnio od standardowego koła 195/55R15 ;)

PS. jak masz instrukcję obsługi to zajrzyj na ostatnie strony, tam masz dane techniczne i wszystko czarno na białym ;)

[ Dodano: Nie Sty 31, 2010 11:35 ]
Rozmiar kół dla R45/R400:

5.5Jx14 (stal i alu) -> 185/65/R14
6.0jx15 (stal i alu) -> 195/55/R15
6.5Jx16 (alu) -> 205/45/R16, 205/50/R16
7Jx17 (alu) -> 205/45/R17

Zawsze najlepszym ET jest wartość 45. Wartości nieco niższe, ale nie przekraczające 38 też są dopuszczalne w zalezności od wielkości koła.
Ostatnio zmieniony przez PopaY Nie Sty 31, 2010 12:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Nie Sty 31, 2010 12:05   

smarzuch
jeśli chcesz koniecznie 14' to kup oryginalne felgi i po problemie. Sporo przyjeżdża do polski anglików że felgi znajdziesz bez problemu.

PopaY, nie wiem skąd Ty bierzesz takie informacje

w R400 oryginalnie były
175/65 R14
185/60 R14
185/55 R15
195/55 R15
ET 45
żadne inne. 16' nie było w R400 nigdy więc nie może być zalecana. I kolejna brednia że waga 15' i 16' jest taka sama. Nie wspominając o oporach toczenia...
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
PopaY 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 986
Skąd: ..: R-M :..



Wysłany: Nie Sty 31, 2010 12:14   

A niby dlaczego nie może być zalecana??? To, że Ty nie jeździsz na 16-tkach to nie znaczy, że nie można! Wiele osób z klubu ma 16" z oponami 205 właśnie w R400 i jakoś nikt nie narzeka. A rozmiar 205/45R16 odpowiada rozmiarowi fabrycznemu. Waż wyrazy rozsądniej, bo "brednia" to duża przesada. Waga 15" i 16" w podobnej specyfikacji rózni się nieznacznie, w sumie nie przekraczając 1kg na wszystkie 4 koła. Zależy od użytych felg i opon, ale skąd Ty masz o tym wiedzieć skoro "16' nie było w R400 nigdy więc nie może być zalecana- prawda? ;)
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Nie Sty 31, 2010 12:18   

greg-si napisał/a:
16' nie było w R400 nigdy więc nie może być zalecana.


Taaa, a te nazywane przez angoli Hairpins 16" oryginalne?
http://roverki.pl/modules...5&orderby=dateD o właśnie te.
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Nie Sty 31, 2010 12:34   

PopaY, umiesz czytać ze zrozumieniem czy nie? Jak masz zamiar komentować jakoś moje wypowiedzi to czytaj całość.
Napisałem wyraźnie że oryginalnie były max 15'. Tak wynika przynajmniej z cennika niemieckiego na 98r. A to że ktoś sobie wsadził 17' czy 18' to już jego sprawa. Fakt jest taki że z salonu nie dało się wyjechać na 16' rovera.
W przeciwieństwie do Ciebie wiem jakie czynniki składają się na opory toczenia.

Krzysi3k, mając jakiś czas temu w rękach niemiecki cennik R400 nie było w nim możliwości dokupienia nawet za dopłatą felg 16'
Jak to wyglądało w anglii nie wiem. Ja te felgi widziałem tylko i wyłącznie w MG oryginalnie. Nigdy w R. A wiem że ten znaczek rovera przełożyć to minuta roboty :)

Jak spotkam kumpla który miał te cenniki to wrzucę ich skan (cenniki z niemieckiego salonu z 98r dla R200 i R400).
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
PopaY 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 986
Skąd: ..: R-M :..



Wysłany: Nie Sty 31, 2010 12:44   

No tak, bo przecież Rover i MG to marka niemiecka i prawdziwe są tylko cenniki niemieckie :P Mnie nie musisz uczyć co to są opory toczenia, ja Ci próbuję udowodnić, że nie zawsze Ty masz rację choć zawsze Ci się wydaje, że masz :P

[ Dodano: Nie Sty 31, 2010 12:44 ]
http://roverki.pl/modules...showgall&gid=47 może choć raz byś zajrzał :P
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1065
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Nie Sty 31, 2010 12:52   

Moje zdanie w kwestii o którą pyta smarzuch jest takie, że proponowane opony są trochę przymałe do czterysetki, dodatkowe obniżenie może dać mało ciekawy efekt.

Jeśli autor myśli o obniżeniu samochodu to, biorąc pod uwagę względy ekonomiczne, proponował bym opony w rozmiarze 195/50/R15, a jeśli zawias miał by pozostać oryginalny, to 195/60/R15 bądź 185/60/R15. Za 500 zł można już kupić ładne oryginalne Roverkowskie alumki.
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Nie Sty 31, 2010 13:07   

PopaY, może i nie mam racji ale swoje wypowiedzi popieram o wiedzę a nie teoretyzowanie. Mnie obrazki nie przekonują bo jak napisałem zmienić ten znaczek to chwila roboty.

marcin316 napisał/a:
Jeśli autor myśli o obniżeniu samochodu to, biorąc pod uwagę względy ekonomiczne, proponował bym opony w rozmiarze 195/50/R15, a jeśli zawias miał by pozostać oryginalny, to 195/60/R15 bądź 185/60/R15. Za 500 zł można już kupić ładne oryginalne Roverkowskie alumki.


Też bym proponował niezależnie czy obniży czy nie 195/50/15 lub 185/55/15. Są to sprawdzone rozmiary. Kumpel z forum ma pierwszy wariant ja mam drugi i w obu wypadkach jest ok choć pierwszy wygląda lepiej pod względem szerokości do wysokości. Bo wysokość gumy jest niemal identyczna. Przekłamania licznika również niewielkie.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2124
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Nie Sty 31, 2010 13:19   

Cytat:
hmm 16- stka była by fajna ale jaki kapeć na to przód tył żeby było ok i jakie et ? i czy przy takich dużych oponach nie będzie palił jak smok ? i jak będzie wypadała moc samochodu?


na moim avatarze widac 16 calowe oryginalne felgi MG. et45 6,5cala szer. przy oponie 205 trze jedynie o plastikowe oslony nadkoli przy maksymalnym skrecie, a tak to jest spoko.

Moj R jezdzi na gazie i w lecie na takich oponach plus klimatyzacja pali ok 1,5 l gazu wiecej na 100. Komfort i dynamika bez zmian, auto na 205 wyglada solidniej ale bez przesady. Coz wiecej. Balem sie ze taki zestaw to bedzie za duzo dla R a jak sie okazuje jest w sam raz.

Co wiecej dzieki takim oponom zysujesz lepsza przyczepnosc na zakretach (ale i tak na oryginalnym zawiasie wychyla sie strasznie wiec nie potrzebne Ci to)

Ja na Twoim miejscu bym kupil 16 cali, ewentualnie ladne 15 (choc teraz na zime mam 15 i bez rewelki) do tego laczki 195, albo 195 przod 205 tyl :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
PopaY 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 986
Skąd: ..: R-M :..



Wysłany: Nie Sty 31, 2010 13:21   

greg-si napisał/a:
PopaY, może i nie mam racji ale swoje wypowiedzi popieram o wiedzę a nie teoretyzowanie. Mnie obrazki nie przekonują bo jak napisałem zmienić ten znaczek to chwila roboty.
Wiedzę w znaczeniu przejrzanie cennika niemieckiego? Bez jaj :P Skoro na 16'tkach nie jeździłeś i nie jeździsz to chyba bardziej Ty, a nie ja teoretyzuję...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Felgi + opony Rover 400 '99 jakie?
ryhoo Tuning wizualny 6 Sob Kwi 10, 2010 15:38
ryhoo
Brak nowych postów [R75] Felgi 17" - jakie opony i dekielki
pineska Tuning wizualny 25 Wto Mar 04, 2014 22:42
pelson91
Brak nowych postów [414] Felgi i opony
Szajba Tuning wizualny 1 Wto Mar 10, 2009 20:16
faecd
Brak nowych postów [Rover 75] Felgi i opony
Xelo123 Tuning wizualny 7 Sob Lip 24, 2010 03:22
Xelo123
Brak nowych postów Felgi+opony-czy pasuja do kanciaka ?
Pawkaz Tuning wizualny 7 Nie Sty 09, 2011 16:47
dobryziom



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink