Od długiego czasu przymierzałem, aby zbudować sobie auto "for fun". Z racji tego, że z oczywistych powodów nie chciałem wydać "worka pieniędzy" na bazę projekt był jedynie w głowie.
W tej chwili sytuacja wygląda następująco:
Baza: Rover 200Vi (kupiony okazyjnie),
Zawieszenie: sprężyny MG XPoweR (przyjdą z Anglii w poniedziałek),
Układ kierowniczy: maglownica od wersji BRM (fabrycznie nowa już jest na półce),
Wnętrze: fotele Cobra + 4-punktowe pasy Sabelt,
Silnik: pełnego planu modyfikacji jeszcze nie ma. Silnik sprawny po regeneracji głowicy, ale już w obwodzie czekają kute tłoki Omega Pistons,
Skrzynia: Narazie seryjna PG1, ale cały czas szukam torsena (fabrycznego MG Rover) lub Quaife'a. Może uda mi się wynegocjować 6-biegową skrzynię MG Sport lub Quife'a
Hamulce: W planach mają być zaciski 2-tłoczkowe z Legenda na przód + ZR160 na tył. Tarcze zapewne National Performace. Klocki... hmmm... nie wiem.
Sprzęgło: National Performance Sport (do sprowadzenia)
Wygląd:
Przód:
bok, nadkola i błotniki:
Kolorystyka: w planach była taka, ale wyjdzie w praniu
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Maj 20, 2011 01:21, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Mar 05, 2011 20:45 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
_________________ Był R 216 Gti, później R 600 SDI, a teraz Opel Vectra C
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Sob Mar 05, 2011 21:00
Do rozważenia:
Jakie amorki? Klatka?
- Za klatką bezpieczeństwa przemawiają 2 kwestie: bezpieczeństwo i sztywność nadwozia.
- Przeciw klatce przemawiają również conajmniej 2 kwestie: masa i koszty (dedykowana klatka Sparco to koszt ponad 4 tyś.).
Niedużo/rozsądnie... tym bardziej, że większość rzeczy mam
To nie będzie A-grupowa rajdówka, tylko samochód na KJS'y i Rallysprinty. Aby coś robić i nie gnuśnieć w domu.
W kwestii możliwości. Anglicy mają gotowe recepty aby z tego silnika wyciągnąć 285 KM. Z tego co czytałem W miarę rozsądnych pieniądzach i odpowiedniej żywotności silnika można dojechać do 200KM.
Seria K jeździ w tylu kultowych autach w anglii i zapewnia conajmniej znakomite osiągi w stosunku do swojej masy.
a nie możesz kogoś poprosic,aby yspawął CI klatke zgodnie załącznikiem J ?
a amory bilsteina?
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Sob Mar 05, 2011 22:15
Harry napisał/a:
a nie możesz kogoś poprosic,aby yspawął CI klatke zgodnie załącznikiem J ?
Zastanawiałem się nad tym ale jeszcze nie rozmawiałem w tej sprawie.
Harry napisał/a:
a amory bilsteina?
Przednie można zaadoptować od Coupe... co zresztą często robiliśmy. Jednak Bilstein nie robi amorków do tylnego zawieszenia z belką skrętną... chyba, że się mylę.
Przednie można zaadoptować od Coupe... co zresztą często robiliśmy. Jednak Bilstein nie robi amorków do tylnego zawieszenia z belką skrętną... chyba, że się mylę.
z tego co kiedyś szukałem to Bilstein nie ma w ofercie do coupe nic innego jak b4 czyli padaczka...
eibach, koni? moze monroe robi jakies amory sportowe
nie wiem jak jest w rallysprintach, ale możesz zawsze wrzucić półklatkę, ale lepiej jak wspomniałem niech zrobi ktoś według J i juz
klatka to jak juz to nie gotowiec typu omp czy sparco tylko jakis sprawdzony fachowiec
najblizej wawy sensowny czlowiek to w minsku maz. jest - koszt mysle ze za jakas nierozbudowana zanadto ( czyt. nie jak w WRC ) wyszedlby w okolicach 3k i na pewno bedzie to lepsze rozwiazanie
mysle ze warto - buda w r200 nie jest jakos nadmiernie sztywna, klatka mocno to poprawi, tyle ze do tego zabiegu to zasadniczo trzeba wypruc cale wnetrze, a nie wiem tomi czy to przewidujesz
zawieszeniowo to mysle ze w uk maja rozpracowane tematy - avo shocks, gaz shocks, spax, wyczynowy zawias do 400tki kosztowal w avo okolo 800 gbp, do 200tki powinien byc nieco tanszy - trzeba by sprawdzic
hamulce - sprawdzony stuff to ebc, black/green/yellow, zalezy jak hamulec bedzie wykorzystywany
_________________ '99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Nie Mar 06, 2011 09:05
dobryziom napisał/a:
Tomi napisał/a:
Przednie można zaadoptować od Coupe... co zresztą często robiliśmy. Jednak Bilstein nie robi amorków do tylnego zawieszenia z belką skrętną... chyba, że się mylę.
z tego co kiedyś szukałem to Bilstein nie ma w ofercie do coupe nic innego jak b4 czyli padaczka...
Temat jeszcze otwarty... tylko cały czas trzeba mieć na uwadze, że nie chcę wydać na to "worka pieniędzy"
dobryziom napisał/a:
PS jaka felga i rozmiar
W kwestii rozmiaru to z pewnością 16 lub 17. W kwestii wzoru ideałem byłoby to:
Choć felgi poliftowe też nie są złe (7,5 cala szerokości)
Tak swoją drogą miałem na sprzedaż jakieś białe Enkei...
[ Dodano: Nie Mar 06, 2011 08:55 ]
Harry napisał/a:
eibach, koni? moze monroe robi jakies amory sportowe
nie wiem jak jest w rallysprintach, ale możesz zawsze wrzucić półklatkę, ale lepiej jak wspomniałem niech zrobi ktoś według J i juz
No właśnie chyba półklatka będzie najlepszym rozwiązaniem. Ponadto jeśli przyciemnię tylne szyby, policja nie będzie się czepiała, bo nie będzie jej widać. Pełna klatka "granatowych" drażni i widać ją z daleka
[ Dodano: Nie Mar 06, 2011 09:05 ]
flapjck1 napisał/a:
klatka to jak juz to nie gotowiec typu omp czy sparco tylko jakis sprawdzony fachowiec
najblizej wawy sensowny czlowiek to w minsku maz. jest - koszt mysle ze za jakas nierozbudowana zanadto ( czyt. nie jak w WRC ) wyszedlby w okolicach 3k i na pewno bedzie to lepsze rozwiazanie
To jeszcze temat do rozważenia. Najpierw buda, lakier i zawieszenie (rozebrać i złożyć na nowych... najlepiej poliwęglany). W Moto Bulit Racing widziałem tuleje poli do mechanizmu zmiany biegów.
flapjck1 napisał/a:
mysle ze warto - buda w r200 nie jest jakos nadmiernie sztywna, klatka mocno to poprawi, tyle ze do tego zabiegu to zasadniczo trzeba wypruc cale wnetrze, a nie wiem tomi czy to przewidujesz
Byłem na to przygotowany, tym bardziej, że w grę wchodziła walka z wagą
flapjck1 napisał/a:
zawieszeniowo to mysle ze w uk maja rozpracowane tematy - avo shocks, gaz shocks, spax, wyczynowy zawias do 400tki kosztowal w avo okolo 800 gbp, do 200tki powinien byc nieco tanszy - trzeba by sprawdzic
Polskie warunki są nieco specyficzne i niestety połowa zachodnich rozwiązań w Polsce się nie sprawdza
flapjck1 napisał/a:
hamulce - sprawdzony stuff to ebc, black/green/yellow, zalezy jak hamulec bedzie wykorzystywany
Tego rozwiązania z pewnością nie zastosuje. Silnik można zagrzać przed próbą... hamulców nie... a te na zimno nie istnieją
Temat jeszcze otwarty... tylko cały czas trzeba mieć na uwadze, że nie chcę wydać na to "worka pieniędzy"
hmm może sprawdź ile by Cię wyszły koni sport cena nie jest zabójcza a zewnętrzna możliwość ustawienia tłumienia na pewno się przyda... zresztą możesz zobaczyć jak to u mnie działa.
Tomi napisał/a:
W kwestii rozmiaru to z pewnością 16 lub 17. W kwestii wzoru ideałem byłoby to:
Obrazek
niby naklejki OZ ale wzór wygląda mi jak compomotive lub enkei... nie mniej jednak cena 16 lub 17 kutych będzie raczej zabójcza ale można się porozglądać za takimi czasem coś się trafia.
Tomi napisał/a:
Tak swoją drogą miałem na sprzedaż jakieś białe Enkei...
jaki model w jakim rozmiarze?
flapjck1 napisał/a:
hamulce - sprawdzony stuff to ebc, black/green/yellow, zalezy jak hamulec bedzie wykorzystywany
EBC hmmm w sporcie ta firma raczej nie przedzie... myślę ze dużo lepszym rozwiązaniem przy 2 tłoczkowym legendzie będzie stary sprawdzony DS2000-2500
_________________ Tomcata na części info na PW
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Nie Mar 06, 2011 13:17
flapjck1 napisał/a:
co do hamulcow to zalezy gdzie chcesz jezdzic - jak na kjs krotkie to owszem nie zagrzejesz
czyli dajesz black stuff
Sorki, nie obraź się ale osobiście odbieram firmę EBC jako tuningową wydumkę dla "onanistów". Jeśli sobie dobrze przypominam w sporcie prawie w ogóle nie istnieje. Zastanawiam się na przykład nad:
No właśnie chyba półklatka będzie najlepszym rozwiązaniem. Ponadto jeśli przyciemnię tylne szyby, policja nie będzie się czepiała, bo nie będzie jej widać. Pełna klatka "granatowych" drażni i widać ją z daleka
ludzie z klatkami normalnie śmigają i nic musisz w papierach mieć, że atuo już nie jest 5 osobowe,a 2 osobowe
i chyba najlepiej gdyby klatka miała jakąs homologacje
co do szyb to lepiej wrzuć jakiś poliwęglan
lekki materiał, a zarazem wytrzymały, nie wsadzaj plexi,bo on jak pęknie to ma wtedy ostre kawałki
z klatką spróbowałbym u Treli, czytałem o nim troche np: na rf.pl, spawał klatke dla audi a4 V10 5.0TFSI, więc ma pojęcie zawias może avo lub gaz, dość dobre pieniażki w angli, do tego jakaś redukcja masy? myśle, że warto zaiwnestować w dobre wystrojenie silnika = może ecu master det III albo ms? wymienić wszystkie gumy w poduchach.mocowaniach/zawiasie na poliuretany, jakieś dobre laczki
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
to sie bardziej stosuje w dragu i w drifcie, a nie w rajdowce
bo w tamtych dyscyplinach powinno byc sztywne zawieszenie, a w rajdowce to zalezy od tory, jezlei asfalt to moga byc, ale jeżeli jakiś szuter to bardziej gumy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum