Wysłany: Sro Kwi 06, 2011 12:08 [L-series po 00'] Remap bez przepływki & Dual mapping
Witam,
Wyczytałem ze Anglicy gdzieś od końca 2009 roku robią Chip tuning w 25/45/ZR/ZS modelach po 2000-2004 roku, z mapami ze już nie trzeba przepływki
Co bardziej ciekawe można w tedy ja całkiem wywalić do kosza, spalanie nie wzrasta się trochę obniża i lepszy od dołu się staje Rover Brak kopcenia itd.
Ale co lepsze to jest Dual mapping Polega to na tym ze mapa podstawowa oraz awaryjna (czyli tak jak przechodzi komp w tryb awaryjny) tak zostaje przerabiane ze ma sie max moc i program Eco
Działa to w ten sposób ze montują sobie włącznik które podaje napięcie na przepływke lub je odcina. W tedy kom przechodzi na mapę podstawowa, ktoś jest mapa Eco w tym przypadku. Odcięcie paliwa następuje np powyzej 3000rpm, sygnał od przeplywki jest pobierany, największy moment obrotowy jest na samym dole i spalanie mamy ok 5 litrów/sto
Druga mapa jest jak sie wyl. przepływke, czyli jak by awaryjna która daje najwięcej mocy. Spalanie wzrasta na normalny poziom tych 6litrow, brak kopcenia i co ciekawe można kręcić do 5000rpm i brak tez pojawienia się "Check engine" Komputer cale dane pobiera tylko z map sensora w tedy tak jak w SDI
Nie wiem jak te mapy jako hexy dostać ale chce to mieć Mozę ktoś coś wie albo znal by jakiegoś tunera co by takie coś potrafił wykonac
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
SPAMU¦
Wysłany: Sro Kwi 06, 2011 12:08 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Krzysi3k, Nie wiem jakiś jeden warsztat przy tym robił żeby takie mapy stworzyć. W najgorszym wypadku trzeba będzie do Anglii podskoczyć Zgrać to raz i potem klona zrobić
[ Dodano: Czw Kwi 07, 2011 15:52 ]
Ok, hexy wysyłają tez i koszty za takiego coś 80 Fontów
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
80funtow mozna sie zrzucic tylko kto nam to wgra ewentualnie lekko zmodyfikuje
moze goodhope?? i tak chce sie do niego wybrac i tak wiec z taka mapa jakby dalo to chyba lepiej.
chcialbym wlasnie tak ze eko i te 5litrow wtedy krece go tak do 2,5tys wiec to 3 byloby oki
a druga mapa wykrzesana na maxa czyli zeby jeszcze poprawic ten porogram angoli juz po dane pojedyncze auto
Remi55, mozesz takie cos zalatwic za te 80f?? da sie to kopiowac
jak sie znajdzie z 4 chetnych to grosze wyjdzie i najwyzej wczesniej skontaktuje sie z goodhope czy da rade to wgrac u niego i zmodyfikowac ewentualnie
O tym, że na "angielskim forum" piszą różne rzeczy to już wie chyba każdy szkoda, ze nikt tego nie widział A mapy bez przepływki to nie nowość no chyba, że w l-serii...
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
prawde mowica to ololice 140KM i 330Nm to max co bym chciał wiec jak cos to ja sie pisze na to! tylko jak mi to adi wgra jak on na drugim koncu polski mieszka prawie;/ wiec dlatego pomyslalem o good i jakos nie znam sie w materi tuningu na tyle by robic wywody ale jakos chip pod dany model bardziej mi pasuje.
tym bardziej ze mam inne wtryski dolot egr i kata wywalonego wiec nie ma to jak program indywidualny a nie uniwersal do silnika tym bardziej przy takich 140km bo te 115od MG to na lajcie mozna wgrywac w ciemno
no wlasnie;
Remi55 napisał/a:
Ja mam chipy programowane od MG ZR te z Niemiec i Adi_mistru mi je klonował jak ktoś chce on je ma.
to orginal od zr czy jakis troche zmodyfikowany??
jak ci on te mapy ladowal do kompa?? musiales byc osobiscie??
Remi55 napisał/a:
montują sobie włącznik które podaje napięcie na przepływke lub je odcina
tylko teraz pytanie czy majac odpalone auto mozna przelacznikiem zmieniac mape czy trzepa na zgaszonym/zaplonie
Naczytałem się trochę na forum i granica L-series jest jakieś 150KM potem robią się problemy i dochodzi do HGF jak pisze Krzysi3k
Najbardziej podoba mi się cytat gościa z Portugalii:
Cytat:
i have sdi injectors,egr off,remap mafless ,20.2psi on original turbo,panel filter pipercross...
should have +-150bhp and 310nm
Te moje maki nie są zwykle od ZR, bo dają 120KM i wyższy moment obrotowy od dołu
Prawda jest taka ze ja Adiem wysłałem kompa razem z chipami i mi wlutował podstawki Problem jest taki ze jego sprzęt umie tylko odczytać chipy a ze robi nam komputer pokładowy nie ma czasu na budowę programatora Ale mam kumpla z Niemiec co mi to nagra na Chipy następne
Czy ja wiem czy jest sens robić indywidualny jak się może chce uzyskać magiczna granice 150KM to sadze ze tak, inaczej to raczej nie ma sensu. JA chce zrobić sobie teraz tak ze do obecnego ECU do 45 wlutuje sobie kolejne podstawki i tam wsadzę ze chipy z UK, a na drugim ECU będę miał te Chipy od ZR++
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
borek88, Mi tam nie chodzi o moc tylko raczej o to ze jest możliwość nie mieć przeplywki i modus ECO-Drive z przeplywka
No a naszym kompie sa dwa chipy które sterują tym wszystkim
Przeglądałem sobie te moje mapy ZR++ w porównaniu z orig. od 25 i różnica jest taka ze bardziej podkręcone są
Nie wiem ile za takie chipy ja je może dla siebie za free dostane Ale raczej groszowa sprawa to będzie coś 5-10€ myślę za takie chipy No mi ten chlopak to nagra, znaczy sie mapę na chipa którego tylko trzeba będzie wsadzić
Ale jak na razie czekam na te mapy Po coś zero odpowiedzi jak na razie od tego faceta
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
jest możliwość nie mieć przeplywki i modus ECO-Drive z przeplywka
wiem ze ostatnio malo spie ale cos albo slabo kumam albo cos slabo to tlumaczysz;/
bo tak nie miec przeplywki (rozumie ze albo wywalic calkowicie i wstawic rure gladka albo wypiac wtyczke) ale po chwili jak to mowisz eco-drive musi kozystac z przeplywki.
czyli;
przeplywka ma zostac normalnie wpieta a ecu sam wie ze ma jej nie widziec?? a na eco-drive widzi przeplywke??
ta kostke wlutuje mi pozadny elektryk samochodowy?? jest w okolicy taki nie mlody jakis gosc co jest elektrykiem ale tez lubi tuning mial escora rs2000 na 1/4 ma teraz nissana s13
moze on mi to wlutuje
ile kostek chip (2??) bedzie przy tym co planujesz z uk. sciagnac?? czyli te 80funtow na kilku chetnych (ja sie pisze, adamsky8811, moze tez pewnie chociaz jeden ktos tez sie znajdzie) i gdzies 5-10oiro za kostke z wgraniem mapy od łepka tak??
i jak tak ogarniasz to mg.uk to powiedz czy cos pisza o przelaczaniu eco/max moc w czasie jazdy?? czy trzeba na wylaczony silniku lub samym zaplonie.
kiedy bedziesz latwil taka mape bez przeplywki??
Jak na razie brak odpowiedzi z Anglii w sprawie tego, dlatego wydaje mi się ze nic z tego nie będzie
Myślę nad zrobieniem emulatora do przeplywki z pomocą map-sensora jak to sobie odczytuje Ecu w SDI Mysle nad kupnem tego OBD-Testera z firmy Ötzen mobydic 3200 Odczytuje wszystkie wartości nam potrzebne: RPM, cisnienie, ilość powietrza
Oglądałem sobie jeszcze tabele z ciśnieniem i porównałem trochę z przeplywka i prawie taki same wartości ma. Przyplwyka pracuje w zakresie wolne obroty 1Volt do max przepływ powietrza przy 4,5Volt
Map Sensor pracuje od zero cisnienia przy 1,87Volt do 1,25bara przy 4,2Volt Ciekawe co by bylo jak by sygnał map sensora od razu na sygnał przeplwyki podał
Niestety nasza przeplywka ma jeszcze 5 Pin który odczytuje temp. powietrza które przepływa Wiec wydaje mi sie ze zepsuta przeplywka ma raczej dobry czujnik temp. powietrza jeszcze
Po malu wydaje mi sie naprawde ze ten MAFAM od Rover-Rona co kupiłem to nic więcej jak rezystor logarytmiczny i tyle Bo jak przeplywka pada do się podkręcą pokrętłem i w tedy sygnał się zwiększą, czyli nic innego nie robi jak wzmacnia sygnał slaby.
Bo jak padnie całkiem przeplywka to przy max. przepływie nie wypuści sygnału 4,5V do Ecu tylko zaniżoną wartość
Mam jak ktoś chce jeszcze inne modyfikowane mapki do IDT
W ofercie mam te lekko modyfikowane mapki od ZR co maja 120-125KM
I dostałem teraz inne mapki co według WinOLS maja większe wartości niż te od ZR'a ale ile kucyków dają to nie wiem
Jak ktoś chce na probe nie się zgłosi
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Wysłany: Pią Wrz 09, 2011 15:08 Odnawaim temat mafless remapu
Odnawiam temat
Dostałem dziś ofertę na gotowa mapę dla mafless remapu za mogę ja dostać, ponieważ kolega z UK nie chciał mi tamtej przerobić wiec gość z Włoch mi za oferował ze mi jego map da bo sam u niego robił i za pol cenny mi ja da
Plusy tej mapy sa ze przy wtryskach od SDI jest mniejsze kopcenie i można z i bez Maf śmigać. Po drugie z SDI wtryskami możemy osiągnąć 160KM
Jeżeli jest ktoś chętny na współfinansowanie to odpisuje i bierzemy mapę
Wystarczy żeby już było 4 osoby
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Ostatnio zmieniony przez Remigiusz Nie Kwi 20, 2014 22:49, w całości zmieniany 1 raz
Remi55, a bez wtrysków SDi?
Bo moje mapy mi teraz całkowicie odpowiadają, ale wyeliminowanie przepływki w najbliższej przyszłości (kiedy mi zacznie padać) to całkiem fajna perspektywa
Na ile KM i NM mogę liczyć? I jaka krzywa wykresu?
Krzysi3k, Bez wtrysków tez się da, będzie jeszcze mniej kopcił Na ile można liczyć to nie wiem ale wydaje mi się ze coś na 130-135km na pewno bo z wtryskami mówił mi gość ze spokojnie 160km wychodzi bo hamowali
Musze jego wykres poszukać bo wiem ze gdzieś miał
[ Dodano: Pią Wrz 09, 2011 22:12 ]
Robie listę:
1. Remi55
2. Chris83
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum