WItam, po przygodach z różnymi hondami bo juz przerabiałem, civica V, VI ,IV i crx Trafiło mi się do kupienia MG ZR 160, silnik 1.8 vvc 2004r. Samochód sprowadzony z za granicy. przebieg na liczniku niecałę 150k. dwa dni po zakupie, musiałem przejść przez jakże toporną w polskich urzędach rejestracje pojazdu.
Bedą na bieżąco wpadać posty co dzieje się z autem , pozdrawiam !
[ Dodano: Sro Kwi 15, 2015 22:32 ]
po kupnie troche się zabrałem za samochód, jako że był sprawadzony to zacząłem od podstaw, więc juz zrobiłem:
-zmiana rozrządu
-wymiana łożyska lewego koła
-wymiana oleju wraz z filtrem
-ogarnięcie elektryki radia
-zmiana cewki zapłonowej
Dodatkowo
-założenie chlapaczy
-zrobienie dolotu w zderzak z filtrem k&n
-pomalowanie pokrywy
-założenie short shiftera
-zmiana tulekej w drążku zmiany biegów na poliuretany
-rozpórka na przód( mogę takie załatwić taniej
Najbliższe plany:
-zrobienie wymuszki
-obniżenie auta (gwint)
-złożenie zawiasu na poliuretanach jeśli znajde jakiś zestaw .
-zabawa z komputerem
-jak się trafią to jakieś kubły fajne + pasy
SPAMU¦
Wysłany: Sro Kwi 15, 2015 21:47 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Yup, żółte lampy wyglądają świetnie. A jak z legalnością? Wiem, że przeciwmgielne mogą mieć barwę selektywną żółtą, a mijania mają kategoryczny zakaz. Jak to ma się do długich? U mnie świetnie wyglądałby żółte drogowe do tego niebieskiego lakieru, zwłaszcza z dziennymi w długich.
Hmm ciekawe co tam ciekawego się podzieje, mając do czynienia wcześniej z hondami może Cię załamać dostępność części do modyfikacji dlatego "custom" no dobra nazwa dla każdego bardziej dłubanego Zra
Pierwsza rada zabezpiecz przed hgfem bo zapewne samochód do upalania bardziej więc uszczelka może nie chcieć współpracować
druga sprawa z hamuj dziada dowiesz się ile zostało (160 w nazwie nie oznacza niestety liczby koni) średnia moc w 1.8vvc z jaką się do tej pory spotykałem oscylowała ~145koni w zależności od stanu
kolejna sprawa widzę podtlenek lpg siedzi i z tego co się niegdyś dowiedziałem to ze zdjęć mi wygląda na "szportofe" walteki które nadawały by się do seja a nie na taki silnik
co do przeróbek silnika Pogadaj z - "strzemo"
co do ustawienia gazu i przeróbek - "Kozik"
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
co doświateł, jeżdze narazie tak i niebiescy się nie czepiają, zobaczymy jak dalej. Auto ogolnie póki co do jazdy na codzien dojazdy do szkoły(gaz) i w weekendy upalanie, ale ze jako szkołe juz koncze, to autko raczej bedzie tylko weekendowe, nie są to valteki tylko juz taką instalacje miałem jak auto kupiłem, cała jest Stargas, włoska firma, do jazdy po mieście narazie nie wyrzucam jej, staram się 3-4 tyś nie przekraczas na gazie, jak chce depnąć to tylko benzyna
a co do części juz się przekonałem ze czasem trzeba pochodzić troche, ale nie ma tragedii.Mam wujków w angli także szukam też części na ebayu i nie mam problemu z drogim transportem z czasem w moich okolicach raz w miesiącu przyjeżdza hamownia wiec sięsprawdze.
A jak mozna zabezpieczyć się przed hfg ? Póki co to tylko nie przekraczam 3 tys na zimnym, a moze jakieś inne patenty macie
tez myślałem na tym silnikiem, ale to dopiero jak (odpukać) ten odmówi posłuszenstwa, a co do dolotu, koni na tym nie zyskam, ale na pewno silnik ma lepszą prace i gdy nie ma blokowanego dopływu powietrza i ma zimne powietrze ze zderzaka, od czegoś trzeba zacząć, nie tylko od narzekania i wielkich planow
wcześniej troche się bawiłem z japońcami z modami, swapami. Juz miałem civica V qp , hb, VI hb, dwa crx i jeszcze celice GT, a tera chciałem coś innego, przyznam że troche inna i konstrukcja wgl inna niż japońce, ale wszystko do ogarnięcia. Powoli się wdroże i w anglika
Hmm jakbyś chciał zrobić mocną przeróbkę i ciekawą, wbrew wszystkim innym i miał zamiłowanie do japończyków to była by możliwość pójścia w swap na h22a z hondy accord
ze względu takiego
w mg zr występuje diesel 2.0 20t2n
w r600 występuje bardzo żadko h22a no i często gęsto spotykany 2.0sdi czyli 20t2r (odpowiednik 20t2n)
czyli w jednej budzie występują obydwa te silniki,kwestia umiejętnego swapa i przeszczepu najlepiej z dawcy r622 lub hondy accord
opisuję to jako sztuka dla sztuki gdyż nikt tego w polszy jeszcze nie robił silnik h22a napewno jest dużo bardziej pancerny od k serii a i przy swapie można by się pokusić o jakiś kompresorek, niestety jakby nie było jest to mniej rozwojowa opcja niż 2.0 turbo roverowski silnik (t16), mimo iż na starcie oferują podobne moce to sam silnik z turbo wygeneruje więcej niuta niż japończyk i daje możliwość zdrowo rozsądkowego podciągnięcia do ~270kucy
niznam się tak bardzo na hondach ale h22 z kompresorem 250 nie powinno sprawić problemu a i niut podskoczy (tu niestety ze względu popularności silnika, koszt swapa będzie przewidywalnie większy)
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Pią Kwi 17, 2015 07:48
tuners napisał/a:
Hmm jakbyś chciał zrobić mocną przeróbkę i ciekawą, wbrew wszystkim innym i miał zamiłowanie do japończyków to była by możliwość pójścia w swap na h22a z hondy accord
ze względu takiego
ale po co robic wszystko wbrew innym, sa gotowe bardzo dobre rozwiazania z 2.0T ktore jest poteznym silnikiem jesli chodzi o modzenie, sam to również stwierdzasz, taka sztuka dla sztuki, swapne na cos co wiecej kosztuje i mniej daje tylko dla tego ze nikt tego nie robił jest bez sensu IMHO
tym bardziej że są ludzie co w razie czego zawsze chętnie podzielą się swoją wiedzą w temacie jak upchac 2.0t i chwała im za to
Dlatego jak napisałem była by to sztuka dla sztuki nie każdy chce iść utartą ścieżką sam jestem tego najlepszym przykładem bo staram się zrobić coś czego jeszcze nikt nie robił ba nawet nie próbował a wsadzenie 2.0ti przy kosztach tego co robie to pikuś, mało to przygotowując tak duży projekt robię go pod uniwersalny silnik tzn wszystko przygotowane jest pod wsadzenie innego silnika gdyby obecny z nadmiaru mocy wypluł korby bokiem
tytułując projekt "custom" opierał bym się na tym że z założenia autor chce zrobić coś innego niż wszyscy
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
fajny jest silnik 2.0t ale jak kolega napisał to jest juz standard nic innego ludzie nie ładują do tej budy, a co do silników to rovera 2.0t ma ~190 km w turbo a H22A w NA ma ~200 wiec nie wiem czy roverowski silnik taki bardziej rozwojowy, jak wsadzisz kompresor/turbo do h22 jest wydaje mi się bardziej rozwojowy, nie miałem styczności z roverami wiec nie wiem jak z wytrzymałością tego 2.0t. Narazie zostaje vvc, moze coś bede kombinował z itb, ale musze najpierw ogarnąć kompa. Według mnie, wszystko co jest niekonwecjonalne jest lepsze
Na dzień dzisiejszy tylko wpadnie rozpórka na tył foto wieczorem, zabieram się do pracy !
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Pią Kwi 17, 2015 10:45
smolar121 napisał/a:
a co do silników to rovera 2.0t ma ~190 km w turbo a H22A w NA ma ~200 wiec nie wiem czy roverowski silnik taki bardziej rozwojowy
turbo na starcie ma przewage nm nad wolnossakiem, 2.0T poza tym ma wersje 180 i 200km, mozna zmienic trubo na wieksze, ic itp, latwosc modyfikacji duzo wieksza niz przy wolnossaku, ale nie no po co, lepiej jakies silniki z hądy bo hąda to jest to a nie jakies angielskie badziewie
zrobisz jak bedziesz chcial, tak jak ze stozkiem ktory nic Ci nie daje, Twoje auto Twój wybór
Inną sprawą to że 2.0ti jest do tej budy za ciężki i potwierdzi to każdy kto owy silnik mial lub ma w r200/25/zr
niewiem jak waga h22a
bociannielot, nie strój tu focha na oodwracanie sie od brytyjskich silników bo rover pewien czas dosc mocno wspolpracowal z honda i jak nadmieniłem wystepowal tez w r600
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Pią Kwi 17, 2015 12:31
tuners napisał/a:
ociannielot, nie strój tu focha na oodwracanie sie od brytyjskich silników bo rover pewien czas dosc mocno wspolpracowal z honda i jak nadmieniłem wystepowal tez w r600
ale rzeźba bedzie raczej duża, skrzynia tez chyba nie pasi pg1? a przeniesienie napedu? tez szukalem masy h22a z ciekawosci, ale nie znalazlem jednak, wiem ze to zaciezkie jest, zr juz i tak jest podsterowny, ale wydaje mi sie ze moze byc to co najwyzej ta sama masa h22a jak 2.0t po swapie o ile h22 nie jest nawet ciezszy
Ostatnio zmieniony przez bociannielot Pią Kwi 17, 2015 15:28, w całości zmieniany 1 raz
Pakuj hąde przecież h22 waży tyle co nic, jest młodym, żywotnym silnikiemi kosztuje tyle co nic czasem jak czytam wypowiedzi niektórych, to nie wiem czy sie smiać czy płakać
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum