do autora , mam memsa full wersja wywala mi taki o to komunikat. Dosć losowo zrywa polaczenie raz po 30 s raz jest ok .
Jak klikne connect to "ecu ok coś tam coś tam " i wywala błąd ze nie widzi usb. Reset apki i pomaga. Telefon xiaomi mi2s Android 5.0.2
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Mar 2012 Posty: 168 Skąd: Łódź
Wysłany: Sro Wrz 19, 2018 14:23
Witam.
Czy samochód działa ? Czy stacyjka jest włączona podczas podłączania interfejsu ? Czy świeci się dioda w interfejsie ? Czy kupiony jest niebieski , czy czarny interfejs ?
Ok to mamy jakiś trop. Pytanie czy to normalne w przypadku Freelandera 1.8 (99)?
Jeśli nie to co powinienem z tym zrobić?
Jest to europejczyk, który służy mi już ładnych parę lat i nic mi nie wiadomo aby coś było w nim modyfikowane.
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Mar 2012 Posty: 168 Skąd: Łódź
Wysłany: Sro Wrz 26, 2018 18:07
Dioda, jeśli jest , powinna się świecić. W goglach można wygoglać pinout OBD . Na 16 pinie powinno być +12V . Z miernikiem w dłoni należy sprawdzić czy na 16 jest +12V , a na 4i5 masa. Jeśli jest, to należałoby sprawdzić interfejs na innym Roverze.
Serwus.
Trafiłem na ten temat całkiem przypadkowo i zaciekawił mnie bardzo. Pewnie już nikt tu nie zagląda bo te samochody powoli wymierają ale ja mam jeszcze jeżdżącego Roverka 200 z roku 97. Dokładnie to 216Si (RF) 1.6 112koni. W sumie to jeździ i wydaje się że wszystko w nim gra ale on nigdy nie był podpinany nigdzie, dlatego ten temat mnie zaciekawił i z czystej właśnie ciekawości chętnie zakupiłbym tą apkę na androida tylko mam pytanie: przeczytałem temat i co chwile ktoś rzuca innymi symbolami itd. Jakie kable musiałbym kupić żeby to bezproblemowo podpiąć pod telefon ? Liki bardzo mile widziane (przepraszam, nie obraźcie się, pogubiłem się już). Roverek z roku 97 więc wnioskuję że MEMS 1.9. Z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam.
Ok. Zlokalizowałem wtyczkę. Ewidentnie brakuje w niej 5 pina więc najwyżej połączę 4 i 5 we wtyczce jak przyjdzie mi kabel. ECU to MKC104031, jest na liście więc mam nadzieję że będzie działać. Kabelek znalazłem taki: https://allegro.pl/oferta/vag-kkl-ft232rl-obd2-obdii-usb-interfejs-diagnosty-6829265801
Czy to że zamiast FT 232 ten kabelek ma symbol FT232RL nie stanowi jakiegoś problemu? Z góry dzięki. Pozdrawiam.
[ Dodano: Pon Sty 28, 2019 19:13 ]
Ok. Podpiąłem się. Program działa wzorowo. Mam jednak parę pytań jak interpretować niektóre wartości. Napiszę najpierw co zaobserwowałem a później popytam.
-Z błędów miałem tylko błąd czujnika temperatury chłodziwa. Kiedyś ten czujnik mi padł i go wymieniłem podejrzewam że ecu zapamiętało sobie że ten czujnik był kiedyś walnięty i stąd ten błąd bo obecny czujnik działa. Po skasowaniu błąd nie powrócił. Cała reszta OK
- Coolant: temperatura dobiła do 90 i utrzymywała się w tych granicach, po lekkim butowaniu i zatrzymaniu się w korku poszła max na 93 i za chwile unormowała się na 90 więc w tym parametrze wszystko wygląda ok. Nie sprawdzałem czy pójdzie wyżej jeździłem z pół godziny.
- Inlet: temperatura oscylowała 20-26 stopni. Przy butowaniu max 36, później spadło do wcześniejszych wartości. Nie wiem jaka powinna być poprawna wartość ale chyba im zimniejsze tym lepiej.
- IgnAdv: jak mniemam to kąt wyprzedzenia zapłonu. Przy zgaszonym silniku 4.0 . Po uruchomieniu na biegu jałowym zazwyczaj 8.0 . Przy spokojnej jeździe między 10 a 18. Przy mocniejszym depnięciu 22 - 24. Również tutaj nie orientuje się jakie powinny być poprawne wartości.
- Lambda: lata różnie ale zauważyłem że przy odpuszczonym gazie albo spada do zera albo gdzieś w granice 100-200. przy wciśniętym gazie 650 - 880 i większych wartości tam nie widziałem.
- FuelTrim: cały czas w okolicach 100%, największe odchyłki od 100 jakie zauważyłem to 95% i 105%
To chyba tyle z tych ważniejszych. Szkoda że nie ma możliwości przejrzenia zapisanego loga w formie tabelki
Teraz mam pytania. Na które parametry zwracać uwagę aby można w jakimśtam stopniu określić czy silnik działa dobrze a które można ignorować bo jest tego więcej w tym programie i nie wszystkie rozumiem. Czy są jakieś parametry które powinno się sprawdzać na wyłączonym silniku ? To co najbardziej mnie interesuje to jakie powinny być poprawne wartości dla parametrów: MAP(kPa), IgnAdv, Lambda(mV) oraz TPS, w sumie to dla innych też chętnie bym poznał Testowane na: Rover 200 1.6 97r 16K4F 112KM. To chyba tyle. z góry dziękuję za pomoc.
MAP powinien pokazywać okolice 100kPa na wyłączonym silniku, 100kPa przy pełnym bucie(otwarta przepustnica) i okolice 35kPa na biegu jałowym na nagrzanym silniku.
Inlet temp na zimnym silniku temperatura otoczenia, na nagrzanym zależy jak kolektor się nagrzał
Lambda powinna się zmieniać w zakresie 100-900mV. Fuel trim powinien dążyć do 100%, im większa odchyłka tym gorzej. +-5% jest ok. Przesunięcie kąta zapłonu jeżeli masz sprawny czujnik temperatury to będzie OK. Możesz przyśpieszyć sobie w aplikacji kąt o 4.5 stopnia(wartość 116 o ile dobrze pamiętam), doda trochę mocy.
Czujnik temperatury pokazuje okolice 90 stopni bo masz termostat który otwiera się na 88 stopni, a dodawanie gazu przyśpiesza pompę wody.
Uprzejmie dziękuję za odpowiedź Czyli wygląda na to że wszystko w normie. Co do kąta to bawiłem się już tym, i rezultaty są bardzo odczuwalne (byłem srogo zdziwiony): przy 116 reakcja na gaz praktycznie natychmiastowa - wyraźnie zauważalne lepsze przyspieszanie, szczególnie w dolnym zakresie obrotów i ogólnie samochód daje wrażenie żywszego. Przy wartości 140 ledwo się odpycha przy 3k obr., przyspieszanie sprawia wrażenie jakby ktoś nas holował na elastycznej linie która się rozciąga, reakcja na gaz przymulona strasznie - ogólnie to kibel, jakby połowa koni uciekła. Seryjnie wartość ustawiona była na 128. Pytanko: czy można bez obaw ustawić 116, zostawić tak i jeździć? ustawienie na 116 robi różnicę ale póki co wróciłem na seryjne ustawienie żeby czegoś nie wywaliło
Ludzie twierdzą że Rover ustawił bardzo bezpieczne wartości kąta zapłonu, a wartość 116 przyśpiesza go o 4.5 stopnia. Nie jest to duża zmiana. Ja tak jeździłem, pingowania nie było słychać a przyśpieszenie jak na 1.4 było zadowalające. Dla 100% pewności możesz lać benzynę 98
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum