Auto ma problem z temperaturą, przy temp. na zewnątrz 32-35st. w czasie wolnej jazdy w mieście płyn potrafi mieć 105-107st, trzeba przejechać parę kilometrów szybciej, żeby spadł poniżej 94st. I nie jest to hgf, zacięty termostat czy zapchana chłodnica, po montażu turbo zrobiło się bardzo gorąco pod maską
Dzelomen Turbaszi dał mi namiar na termostat PRT z temperaturą otwarcia 82 st. powinno to znacznie poprawić chłodzenie niestety uraz łapy opóźni montaż jeszcze na jakiś czas
W dolocie też jest piekarnik, IC wyrabia jednak kolektor jak i cała reszta osprzętu grzeje się niemiłosiernie na 100% konieczne są wyloty gorącego powietrza z maski, muszę coś w miarę estetycznego wydumać Próbowałem zaadaptować wyloty z Forda Escorta Cosworth'a ale nie pasują wizualnie nic a nic
Z rzeczy pozytywnych razem z Johnym Oio dłubiemy tego memsa 3, efekty są coraz ciekawsze obecnie w sofcie zmieniliśmy:
-temperaturę załączania wentylatorów z 104 na 101st,
-odcięcie obrotów na 7300, bez spadku na 6800 przy kolejnym "uderzeniu" w odcinę,
-pops&bangs, nie działa to jeszcze idealnie, czasami strzela mniej lub więcej, ale radocha jest wielka tutaj filmik:
https://youtu.be/64gzSnu_hlk
a tak brzmi Bejbi Turbo w czasie jazdy:
https://youtu.be/T2QDtWLW0iY
-zapłon jest w pełni kontrolowany, dołożyłem u siebie na 12,5-13st przy bucie, miło się odpycha,
Jak tylko ogarnę temperatury pod maską to będę dmuchał więcej z wizualnej strony jest plan na pomalowanie całego auta...
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Raczej to normalne że się tak grzeje. W T-serii do jakiej temp. dochodzi w takich warunkach?
Możesz jeszcze poszukać termostatu jak w t-serii w wąż. Mam taki u siebie w 200`ce z temp. otwarcia ok 80 stopni. Jest tani jak barszcz.
Chłodnicę jakiej grubości masz?
Ewentualnie dajesz dystans na zawiasach maski żeby był lepszy przewiew.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Wydaje mi się że prt ma jeszcze jeden plus. Puszcza płyn cały czas na chłodnice dzięki temu nie ma dużych skoków temperatury.
Dłubcie tego memsa ile wlezie, coraz więcej ludzikow na to czeka
_________________ Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć
na jaki kolor?
Tez mam taki pomysł pomalować całego na bialy razem z wnękami drzwi i klapy bez komory, ale na razie brak czasu
niebieski, ale jeszcze nie wiem jaki
greg-si napisał/a:
Raczej to normalne że się tak grzeje. W T-serii do jakiej temp. dochodzi w takich warunkach?
Możesz jeszcze poszukać termostatu jak w t-serii w wąż. Mam taki u siebie w 200`ce z temp. otwarcia ok 80 stopni. Jest tani jak barszcz.
Chłodnicę jakiej grubości masz?
Ewentualnie dajesz dystans na zawiasach maski żeby był lepszy przewiew.
dzelo23 napisał/a:
Wydaje mi się że prt ma jeszcze jeden plus. Puszcza płyn cały czas na chłodnice dzięki temu nie ma dużych skoków temperatury.
Dzelo to ładnie ujął, tak wygląda PRT:
Montując go trzeba zmienić węże od chłodzenia, sam obieg działa lepiej Uniesienie maski na zawiasach może pomóc na postoju, w czasie jazdy w okolicach szyby przedniej tworzy się nadciśnienie i nie wyciąga gorącego powietrza. Próbowałem iść w tą stronę:
jednak w ogóle mi to nie pasuje a muszą być w tym miejscu (zaraz za chłodnicą) żeby to działało (tu się tworzy podciśnienie i wyciąga gorące powietrze spod maski).
I na koniec taka fotka
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Puszcza płyn cały czas na chłodnice dzięki temu nie ma dużych skoków temperatury.
Trochę tego stwierdzenia nie rozumiem bo po co wtedy termostat?
Markzo napisał/a:
Uniesienie maski na zawiasach może pomóc na postoju, w czasie jazdy w okolicach szyby przedniej tworzy się nadciśnienie i nie wyciąga gorącego powietrza.
Jest w tym trochę prawdy i trochę nie. Nie ma sensu wchodzić w teorię, zobacz gdzie montują wloty w obecnych autach WRC, Rallycross. Są to boczne strefy maski bliżej a nawet nad kielichami.
Spróbuj, to zabieg praktycznie bezkosztowy.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
flapjck1, z tą izolacją to jest wiele teorii za i przeciw, ja też byłbym za lepszą wymianą powietrza, z tym, że ciężko w takim aucie zrobić wlot/wylot, który będzie dobrze działał i nie straszył wyglądem
Taki mały up'ek
Zmieniona temperatura załączania obu biegów wentylatora:
1 bieg 98st, wyłącza się przy 95 (seria 104-98),
2 bieg 102st, wyłącz się przy 98 (seria 112-108),
MBC zamontowane, boost podniesiony na 0.6b opadające na 0.5b przy koncu obrotow (chyba grucha WG nie ogarnia). Tak się napędza:
https://youtu.be/OeVCCZZVtO8
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum