Forum Klubu ROVERki.pl :: Rover 216 coupe Slax'a --> 220 Coupe Turbo :D
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Rover 216 coupe Slax'a --> 220 Coupe Turbo :D
Autor Wiadomość
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Czw Mar 21, 2019 21:07   

dla frezera 5 minut roboty, z czego 4 to osadzanie w imadle elementu
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Mar 21, 2019 21:07   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Pią Kwi 12, 2019 12:48   

Autko już skończyło zimowanie, wyjechało na kołach z "garażu". ale po kolei.

Kilka tygodni temu odpaliłem roverka po zimowej przerwie, i tu zonk, kupa dymu spod maski... WTF? A, no sfajczył się pasek osprzętu, a to za sprawą uszkodzenia alternatora. Skubaniec stanął na łożyskach chyba, przy odpaleniu jak pociągnęło koło pasowe to rozwaliło jego obudowę... Alternator w zasadzie nadaje się na śmietnik... Obudowa pęknięta, zwichrowana stojan tak samo krzywy... Ale byłem zły, chciałem składać zawieszenie z tyłu ale robota mi nie szła po tym wszystkim... dałem spokój...



Następnego dnia poskładałem tył, to jest: Zamontowałem wcześniej wypiaskowane i pomalowane wahacze łącznie z nowymi dużymi cukierkami, miały wlecić poliuretany, ale niestety niektórzy nie potrafią dotrzymać umowy - trudno są zwykłe cukierki. Do kompletu zaciski i jarzma pod tarcze 262mm, wyczyszczone i po kompletnej regeneracji, właściwe linki ręcznego, osłony tarcz, osłony samych zacisków, piasty z dłuższymi szpilkami, stabilizator i jego mocowania także wypiaskowane i pomalowane. Do tego wszystkiego zrobiłem sobie rozpórkę z nierdzewki na tył/dół. I na koniec nowe tarcze, klocki, przewody w stalowym oplocie i na koniec dystans 15mm :D No i to wszystko oczywiście opiera się na wcześniej przerobionych amortyzatorach :D które tez zostały oczywiście odświeżone, wyczyszczone, wypolerowane + do kompletu wypiaskowane i pomalowane sprężyny :D














Dalej, zamontowałem amorki z przodu, także wyczyszczone, wypolerowanie z odświeżonymi sprężynami :D Kupiłem także OEM alternator po regeneracji, za nawet dobre pieniążki :D


Samochód zrobił się twardy, nawet bardzo. Fakt ze jedzie dużo fajniej niż przedtem, ale nie ukrywam że stare amortyzatory były już bardzo mocno zmęczone, na pewno trzeba go trochę podnieść, jest odrobinę za nisko. Bałem się że koła będą kolidowały z błotnikami przez zastosowanie dystansów, jednak nic takiego nie ma miejsca, koło przy ugięciu chowa się delikatnie w nadkole, druga sprawa ze sprężyny są twarde tak więc całość nie pracuje w dużym zakresie :D

Następnie, w końcu przygotowałem wydech jak należy. Wcześniej mimo ze z nierdzewki to było to hmm kiepsko pospawane/poskładane. Dodatkowo wywaliłem tłumik środkowy bo buczał pod autem co bardzo męczyło... Całość porozcinałem i wspawałem jak należy, na koniec przepolerowałem. Na końcu znalazł się symboliczny tłumik przelotowy. I... jest głośno, za głośno, trzeba zrobić normalnych rozmiarów tłumik końcowy, i porządnie go wytłumić bo tak jak obecnie jeździć się nie da, przynajmniej dla mnie jest za głośno.





Na koniec trochę umyłem roverka :D



Jeszcze w miedzy czasie przygotowałem wiązkę silnika do przeniesienia sterownika silnika do wnętrza samochodu, finalnie zostanie zamocowany gdzieś w "nogach" pasażera :D

Ostatnie dni to walka z wysterowaniem zapłonu, poczatkowo miało byc to ogarniete na DET2 jednak nie udało się kompletnie... Padło że spróbujemy to ogarnąc na DET 3, kolega dzelo użyczył mi swinke do testów. No były wielkie nadzieje, bo koledze Pyrosowi udało sie ogarnąć zapłon w swoim aucie, jesnak znowu wyszła lipa... Mimo tego ze sam DET niby ma odpowiedni trigger zapłonu, to nie działa to poprawnie. Sprawdzone wszystkie mozliwe triggery zapłonu, długie godziny spedzone z Markzo na telefonie, niestety to wszystko nie przyniosło praktycznie efektów. Co prawda na jednym z triggerów samochód pracuje po rozgrzaniu w miare ok, udało się uruchomić nawet LC, oraz zapłon udaje sie wycofać i to w zasadzie tyle.

Na pocieszenie wrzucam film z LC :D



Na pewno będę jeszcze dumał nad ogarnięciem zapłonu. Czas pokaże czy coś się uda wymyślić :D Na razie muszę ogarnąć jeszcze kilka innych dupereli przy aucie, przede wszystkim zamontować docelowo ECU w samochodzie, zrobić porządek z ryczącym wydechem, ustawić zawieszenie bo obecnie jest odrobinę za nisko.

No, i to tyle :D
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 12, 2019 18:01   

I znów kawał dobrej roboty :tak:
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Malignus 
Klubowicz





Pomógł: 18 razy
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 566
Skąd: Wrocław

MG TF

Wysłany: Pią Kwi 12, 2019 23:30   

Dasz rade,masz serce do Autka i checi.A przez brak checi dużo projektów upadlo.3mam kciuki i czekam na dobre wieści.
_________________
Był: MG MGF Srebrna Strzała z wałkami Piper Cross (Tesknie )
Jest: MG TF Spark i sporo do zrobienia ;)
:fura: .Rover 75 w kolorku Cev
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Kwi 13, 2019 05:25   

Kawal zajebistej roboty :D zreszta jak zawsze u Ciebie ;) mega mi sie podoba starannosc, dokladnosc i jakosc tego co robisz w Coupecie :) szacun!

A co do deta i strojenia... Moze jednak mems 1.6?:P
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Sob Kwi 13, 2019 06:38   

Dzięki chłopaki za miłe słowa :D To dodatkowa motywacja do działania :D

Markzo napisał/a:
A co do deta i strojenia... Moze jednak mems 1.6?:P
Marku, na pewno nie mówię, że nie :D Tym bardziej, że rozmawialiśmy o tym nie raz. Wiem, że cała ta zabawa ze strojeniem memsa 1.6 już jest prawie rozpracowana, wiec jeśli nie uda się tego zrobić z głową na DET3 to kto wie :D Może przekonam się do starszego mensa :D

Na razie jednak, zostawiam sprawę zapłonu, muszę dokończyć kilka innych rzeczy. Wpierw muszę się zająć wydechem, trochę się podoktoryzowałem w tym temacie, dużo pomógł kolega Maniu :D I przynajmniej w teorii wiem jak zbudować w miarę cywilizowany tłumik przelotowy, muszę tylko zrobić sobie model, żeby ładnie pasował do karoserii, i będę budował, a co z tego wyniknie zobaczymy :D

Inna sprawa, felgi. Jak na razie zostają koła z ZSa, doszedł dystans i teraz koło ładnie gra z nadwoziem, wcześniej było za bardzo schowane do środka. Aczkolwiek chciał bym je jakoś pomalować. Założenia są takie, ze koło ma być ciemne, ale nie czarne. Jakiś grafit coś w ten deseń, żeby jednak trochę się to odróżniało. Jak by ktoś miał konkretna propozycje koloru, to bardzo proszę o sugestie/ foto :D

BTW, nie wiem czy zauważyliście, ale wyleciała duża lotka, jej miejsce zajęła OEM. Chyba tak jednak lepiej? :D
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
karas_111 




Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 126



Wysłany: Sob Kwi 13, 2019 07:11   

Zawiecha wyszła jak nowa, szacun ;)
Ciekawe to LC :D Próbowałeś już startów z tego? I ile tam turbo Ci nadmucha na LC?
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Sob Kwi 13, 2019 07:23   

karas_111, Coś tam próbowałem :D Ale IMHO nie działa to do końca jak powinni, doładowanie na LC dochodziło do 1b
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Kwi 13, 2019 08:07   

Co do felg..
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Sob Kwi 13, 2019 09:02   

Markzo, Masz jakiś kod lakieru do tego?
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Kwi 16, 2019 08:58   

Nie mam :/ up?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Sro Kwi 17, 2019 13:21   

Bry :D

Jedziemy dalej z koksem :D

Końcowy tłumik okazał się diabelnie głośny, nie dało się jeździć. Podumałem, i zrobiłem od 0 tłumik z nierdzewki. Przelotowy oczywiście, Wytłumiony taka śmieszną wełną do wydechów, rozciąłem trzy inne tłumiki, które były wcześniej na aucie, i całe wytłumienie poszło do nowego.













Wreszcie jest cicho :D Znaczy cicho jak na przelot IMHO, w środku na wolnych obrotach prawie go nie słychać, praktycznie tylko silnik :D Natomiast na zewnątrz sobie delikatnie burczy, podczas jazdy wreszcie nie męczy, da się normalnie rozmawiać w środku i głowa nie boli :D Na zewnątrz, rzecz jasna sobie trochę hałasuje przy butowaniu, ale nie ma efektu buczenia w środku podczas jazdy, i na tym mi najbardziej zależało. Puszka jest dosyć duża, największa jaka myślę można zmieścić pod autem, wymiary 400x 290x165mm, aczkolwiek myślę ze całość nie jest zbytnia ciężka, waży nieco ponad 7kg. Wszystko spawałem sam, tigiem i na koniec trochę przepolerowałem :D

Druga sprawa, zamontowałem dokładkę z golfa 3. I powiem, że siadła idealnie, pasuje do tego samochodu jak OEM, przynajmniej dla mnie :D




Tak to wygląda na samochodzie. Całe auto pójdzie odrobinę wyżej, teraz jest trochę za nisko.

Jest jeszcze trochę planów, co by autko zaprezentowało się na zlocie jak najlepiej.

- poprawić DP, jest trochę miejsca żeby pociągnąć go wyżej
- zamontować siłowniki maski
- wskaźnik ciśnienia oleju
- pomalować koła

No i chyba wrócę do DET2, zapłon tak czy siak nie działa, ECUMASTER mnie olał po raz kolejny. Dodatkowo silnik dobrze pracował na DET 2, generował moc, także zostaje nanieść drobne poprawki i podłączyć sterowanie EBC.


Na razie tyle :D
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
tommasino 
Moderator




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 472
Skąd: Rzeszów

MG ZT

Wysłany: Sro Kwi 17, 2019 13:42   

Nie no chłopie... wymiatasz !! !!!
Czytam, oglądam i nie mogę sie napatrzeć!

Wielki Szacun dla Pana!!!
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 17, 2019 19:05   

Kawal swietnej roboty :D moze sprobujesz ogarnac ciemne lampy na przod?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sro Kwi 17, 2019 23:48   

Za duzo czarnego by bylo

Juz gril nie w chromie slabo mi sie widzi
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink