Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rxxx] Warianty na zimę
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Czw Lis 18, 2010 10:52
[Rxxx] Warianty na zimę
Autor Wiadomość
Chester 




Pomógł: 96 razy
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 895
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Sro Paź 10, 2007 19:01   

Szymon napisał/a:
Mam dwa komplety opon okute na felgach. Kiedy nadejdzie czas nie będę musiał czekać w ogromnych kolejkach przed wulkanizatorami (jak zeszłego roku ;) )Zimówki czekają na swoją kolej na strychu. Mają tam baaardzo wygodnie :mrgreen: ;)


A powiedzial Ci ktoś ze opony nie mogą leżeć na strychu?? Bo guma jest narazona w lecie na wysokie temperatury?? No chyba ze masz izolacje dachu.....

A co do 2 kompletów to masz zupelna racje.... zanosisz tylko do wyważenia i zakladasz :razz:
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Paź 10, 2007 19:01   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Szymon 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 306
Skąd: Katowice

Rover 200

Wysłany: Sro Paź 10, 2007 19:05   

To strych nie strych, raczej poddasze na szopce. Temperatury za wysokiej tam nie ma :wink:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Chester 




Pomógł: 96 razy
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 895
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Sro Paź 10, 2007 19:08   

no chyba ze tak... bo troche szkoda opon ... moje mają swoje miejsce z rogu garazu i spokojnie czekają na swoją kolej :razz:
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Paź 10, 2007 20:35   

Podobnie jak przedmówcy 2 komplety ;) przechowalnie to garaż lub ostatnio magazyn w firmie :D A co do zmiany, to zmien kiedy uwazasz za stosowne. A te +7 stopni to taki "chłyt maketidowy" jakiegoś nawiedzonego z reklamy ;) badania drgowe nie do końca to potwierdzają (nie jestem w stanie podać źródła :( )
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
KrzysiekS 



Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 23
Skąd: Klucze



Wysłany: Sro Paź 10, 2007 21:37   

Mam dwa komplety.lato na alu i zima na stali .Zainwestujesz raz i masz spokój
 
 
 
drooid 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Kwi 2007
Posty: 209
Skąd: Łódź

Rover 45

Wysłany: Czw Paź 11, 2007 08:33   

Dzięki za podpowiedzi, ale uświadomcie mnie jeszcze czemu ktoś (jerzu?) sugerował buty szersze latem a węższe zimą?? :roll: Jak na mój mały chłopski rozum powinno być chyba odwrotnie...
_________________
Pozdrawiam
Drooid
 
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Paź 11, 2007 08:55   

drooid napisał/a:
...uświadomcie mnie jeszcze czemu ktoś (jerzu?) sugerował buty szersze latem a węższe zimą?? :roll: Jak na mój mały chłopski rozum powinno być chyba odwrotnie...
chodzi o powierzchnię, która przylega do nawierzchni ... na węższej oponie ta powierzchnia jest mniejsza dzięki czemu zwiększa się nacisk koła, a jednocześnie tarcie dzięki czemu zmniejszeniu ulega możliwość uślizgu koła
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Paź 11, 2007 09:00   

oraz że na węzszej oponie jest lepsze odprowadzenie wody (w większości przypadków) co w zimie jest zwykle bardziej potrzebne niż latem ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
jerzu 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 250
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Paź 11, 2007 10:44   

Nie zdarzylem odpowiedziec :) Ja to gdzie kiedys wyczytalem ze na zime powinny byc wezsze z powodow wyzej wymienionych i teraz tak mam :) 205/50 R15 na lato i 175/75 R14 na zime :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
drooid 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Kwi 2007
Posty: 209
Skąd: Łódź

Rover 45

Wysłany: Czw Paź 11, 2007 11:51   

giewu napisał/a:
chodzi o powierzchnię, która przylega do nawierzchni ... na węższej oponie ta powierzchnia jest mniejsza dzięki czemu zwiększa się nacisk koła, a jednocześnie tarcie dzięki czemu zmniejszeniu ulega możliwość uślizgu koła

Nie żebym się czepiał a i z fizyki orłem nie byłem, ale wg tej teorii łyżwa na lodzie nie powinna ślizgać się lepiej niż deska z boazerii :mrgreen:
Chyba uwierzę na słowo :wink:
_________________
Pozdrawiam
Drooid
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Paź 11, 2007 11:57   

drooid napisał/a:
ale wg tej teorii łyżwa na lodzie nie powinna ślizgać się lepiej niż deska z boazerii


w takim razie sprobuj na lodzie zakrecic na lyzwie i na desce z boazeri :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Paź 11, 2007 12:07   

drooid napisał/a:
...ale wg tej teorii łyżwa na lodzie nie powinna ślizgać się lepiej niż deska z boazerii :mrgreen: ...
a dlaczego do chodzenia po grząskim śniegu zakłada się na buty takie specjalne szerokie podkładki ? ... by zminimalizować nacisk jaki wywiera na powierzchnię, po której się porusza :twisted:
podsumowując: Wąska opona daje korzystniejszy rozkład masy pojazdu i zwiększa nacisk na podłoże :mrgreen:
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
drooid 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Kwi 2007
Posty: 209
Skąd: Łódź

Rover 45

Wysłany: Czw Paź 11, 2007 19:39   

giewu napisał/a:
a dlaczego do chodzenia po grząskim śniegu zakłada się na buty takie specjalne szerokie podkładki ? ... by zminimalizować nacisk jaki wywiera na powierzchnię, po której się porusza :twisted:
podsumowując: Wąska opona daje korzystniejszy rozkład masy pojazdu i zwiększa nacisk na podłoże :mrgreen:

Hehe.... dalej z uporem maniaka będę się z tym nie zgadzał :) Szersza opona daje korzystniejszy nacisk w sensie wywierania parcia (ciśnienia) na podłoże - kg/m kw., co akurat w przypadku rakiet śnieżnych ma sens jeśli chodzi o wytrzymałość materiału podłoża, czyli śniegu :) To po to m.in. tiry mają po kilka osi i kilkanaście opon - by równomiernie rozłożyć ciężar na podłoże i napięcia w konstrukcji.
Siła jaką jest nacisk jest wprost proporcjonalna do masy i przyspieszenia ziemskiego i nie zależy od powierzchni styku auta z glebą, ale bezpośrednio od masy samochodu. Siła tarcia nie jest zależna od powierzchni mierzonej w m kw. (w mikro skali podobno owszem, powierzchnia ma znaczenie, ale dotyczy to rzeczywistej powierzchni na poziomie molekuł i wzajemnego "dopasowania" dwóch powierzchni). Pomijam tutaj fakt, że przy lodzie na drodze jedziemy pewnie po mikronowej warstwie wody zimą a niemal na parze wodnej przy mokrej nawierzchni latem. Tu kwestia szerokości (jako pogarszacza odprowadzania) ma pewnie istotne znaczenie.

Przy tak przedstawionym w/w podejściu bolidy F1 powinny jeździć na kołach rowerowych bo nacisk na podłoże jest największy, a co za tym idzie i przyczepność też....
Sorka za złośliwości, ale jakoś nie jestem przekonany do teorii jakoby większa powierzchnia opony dawała gorszą przyczepność.
_________________
Pozdrawiam
Drooid
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Paź 11, 2007 19:51   

drooid napisał/a:
Przy tak przedstawionym w/w podejściu bolidy F1 powinny jeździć na kołach rowerowych bo nacisk na podłoże jest największy,


ale suchy asfalt i kopny śnieg to calkiem co innego ,zupelnie inne warunki i kryteria
w/g twojej teorii bolidy F1 na snieg powinny miec jeszcze szersze opony niz na such asfalt ??
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Czw Paź 11, 2007 19:51   

Szymon napisał/a:
Kiedy nadejdzie czas nie będę musiał czekać w ogromnych kolejkach przed wulkanizatorami (jak zeszłego roku ;) )
Ale jak kolejki się zmniejszą, to podjedziesz, żeby Ci wyważyli, mam nadzieję ;)
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2534
Skąd: Leszno



Wysłany: Czw Paź 11, 2007 19:54   

Drooid, czym innym jest przyczepność na asfalcie, a czym innym na zaśnieżonej/zabłoconej nawierzchni :twisted:
Węższe koła, o wiekszym nacisku na jednostkę powierzchni, będą się lepiej wcinały w śnieg/błoto i to dlatego są pewniejsze w prowadzeniu, niż te szersze :D
 
 
Szymon 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 306
Skąd: Katowice

Rover 200

Wysłany: Pią Paź 12, 2007 07:55   

thef napisał/a:
Ale jak kolejki się zmniejszą, to podjedziesz, żeby Ci wyważyli, mam nadzieję

Na wyważanie podjadę zanim kolejki się zaczną :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
srbenda 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 191
Skąd: Chorzów



Wysłany: Pią Paź 12, 2007 08:19   

Paul napisał/a:
Węższe koła, o wiekszym nacisku na jednostkę powierzchni, będą się lepiej wcinały w śnieg/błoto i to dlatego są pewniejsze w prowadzeniu, niż te szersze :D


Oraz inna istotna sprawa - procent wysokości do szerokości (mówiąc inaczej - profil) powinien być większy w zimie - szczególnie przydatne przy przebijaniu się przez śnieg. Ale to wynika z poprzedniej wypowiedzi ;)
_________________
Już nie mam Roverka...
 
 
freestyler 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 73
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Pią Paź 12, 2007 09:14   Re: [Rxxx] Warianty na zimę

lato 205/45/17 na alu
zima 195/65/15 na stali

od kilku dni smigam juz na zimie --->tu sie kfale http://www.roverki.pl/for...3f9b659e#141948


a co do 2 kpl to masz wygode ze nie bedziesz musiał czekać w kolejce w zakładzie wulkanizacyjnym, zyskujesz 80-100zł [1xna jesień,1xna wiosne]co roku za przekładke/zmiane, zakładasz kiedy chcesz, jak masz alu w zime to wiadomo ze dostaja równiez po du.. rancie :mrgreen: co siem odbija na pozniejszy stan latem :mrgreen: i nie ma co porównywać opon wielosezonowych do typowo zimowych/letnich.

moje typy opon to:
lato - dunlop sp sport 9000
zima - dunlop winter sport :mrgreen:
_________________
ET-14,665 FIAT SC 1.4 16V
ET-16,660 MG ZS 120
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Paź 12, 2007 12:05   

drooid napisał/a:
Przy tak przedstawionym w/w podejściu bolidy F1 powinny jeździć na kołach rowerowych bo nacisk na podłoże jest największy, a co za tym idzie i przyczepność też....

Przy Twoim podejściu auta rajdowe WRC powinny jeździć w Rajdzie Szwecji na maksymalnie szerokich oponach? :mrgreen:



_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Rxxx] Silniki SDI/TDI
cbf.lucas Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 11 Sro Lut 18, 2009 08:21
cbf.lucas
Brak nowych postów SOLVED [RXXX D] rury od i do IC
funfel Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 6 Nie Lis 11, 2007 22:04
Brt
Brak nowych postów [rxxx]interfejs/tester diagnostyczny
jaro92 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 4 Wto Lis 20, 2007 21:24
piter34
Brak nowych postów [Rxxx diesel] Jak odpalać diesla?
Rozan99 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 17 Nie Gru 02, 2007 18:51
michal_s.
Brak nowych postów [RXXX] Komputer pokladowy z laptopa...
grz3loo Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 27 Pon Wrz 17, 2007 14:22
DEBEC



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink