w RAVE nie ma numerów części
do tego służy EPC, a te numery z RAVe są po to, żeby ułatwić czytanie schematów elektrycznych
co ciekawe w EPC napisali, ze ta część to to samo co ta bateria przekaźników w R400, tylko stosowana od jakiegoś numera seryjnego w zwyż do końca...
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
dokładnie nazywa się to "Relay - air conditioning fan/module" czyli przekaźnik - moduł wentylatora klimatyzacji, ceny podaje, że to 14 funciaków, ale przypuszczam, że to nie na dzień dzisiejszy
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Poszukiwania objęły okoliczne szroty i nic. Dostawcy tacy jak Tomateam i PH Jowi też nie mieli części od ręki. Poszukiwania zakończyły się na ArtBizar. Najpóźniej w poniedziałek mam dostać przekaźnik za 150 zł (+ koszty wysyłki).
Steryd: po rozebraniu przekaźnika okazało się, że zwoje cewek są pokorodowane, więc Twoja diagnoza niemal na pewno jest poprawna. Po zamontowaniu nowej (używanej) częsci będę miał pewność.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Drogi badziew - to fakt. Co prawda w Xedos'ie zapewniali mnie przez telefon, że cena nie będzie wyższa niż 60zł, ale jak dojechałem na miejsce, to okazało się, że częsci nie mają .
Po rozebraniu oczom miim okazały się styki i zwije w kolorze żółto-rudym. Podejrzewam, ze trzebaby było nawijać zwoje od nowa. Nie znam się na tym, poza tym nie wiem na jak długo takie rozwiązanie by pomogło. Teraz czekam na przesyłkę. Mam nadzieję, że dostanę odpowiedni przekaźnik i nie będę miał z tym już problemów.
[ Dodano: Pon Lip 07, 2008 12:08 ]
ArtBizar zawalił sprawę z terminem wysyłki, wiec jeszcze poszukałem po rozbitych roverkach w całym kraju. Znalazłem rzekaźnik w Łodzi za 50 zł, więc ArtBizar idzie w odstawkę.
Jutro przekaźnik ma być u mnie.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
sprawdzaliśmy na krótko doakumulatora i wentylatror się kręci...
kabelki od wentylatorów posprawdzaliśmy, więc jeśli to nie ten przekaźnik, to oznaczałoby, że nie dochodzi do niego napięcie na cewkę...
pozostaje pytanie skad tam jest sygnał, ale to już kwestia pogrzebania w schematach
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Póki co czekam na ponowne sprawdzanie całości układu wentylacji (aktualnie steryd nie ma zbyt wiele czasu). Wymieniłem przekaźnik steryjacy wentylatorami (mój był kompletnie skorodowany) na idealnie wyglądający.
Niestety przeszczep nie pomógł. Nadal wentylator klimatyzacji nie włącza sie w ogóle, a wentylator chłodnicy włącza się tylko powyżej 112 stopni od razu na drugi bieg pomijając pierwszy.
Z pomocą steryda zostały sprawdzone wszystkie podzespoły (bezpieczniki, wentylatory, czujniki). Wychodzi na to, że wszystko działa jak należy ale osobno. Po podpięciu w kupę nie chce działać. Podejrzewamy przetarcie wiązek lub niekontakt w instalacji. To właśnie będziemy sprawdzać w następną sobotę Póki co temperatura dochodzi mi do 112 stopni, wentylator sie załącza i spada, wiec przegrzanie mi nie grozi... ale drażni mnie wskazówka.
Po podpięciu do kompa zauważyliśmy coś dziwnego. Otóż czujnik temperatury zewnętrznej wskazywał cały czas 60 stopni (aż tak gorąco nie było). Podejrzewam, że w ogóle go nie mam, lub jest poważnie uszkodzony. Za co odpowiada taki czujnik? Gdzie go znaleźć? Czy moze być przyczyną problemów z wentylatorami?
Póki co nie było czasu, zeby dalej zprawdzać instalację. Na razie poczyniliśmy następujące kroki:
1. Sprawdzone wentylatory na krótko - OK
2. Sprawdzone bezpieczniki - OK
3. Wymieniony przekaźnik - OK
4. Stary przekaźnik był skorodowany.
Efekt:
1. Wentylator silnika włącza się tylko na drugi bieg (około 112 stopni)
2. Wentylator silnika nie włącza się w ogóle na pierwszym biegu
3. Wentylator klimy nie włącza się w ogóle.
4. Wentylator silnika włącza się na drugi bieg jak włączymy klimę.
5. Wskaźnik tempearatury potrafi wzrosnąc do okło 80% skali - załącza się wentylator na drugim biegu i wszystko wraca do normy... później znów się grzeje i w kółko Macieju...
Wymiana przeaźnika nie pomogła, ale całkiem możliwe, że przyczyny usterki były dwie (stary przekaźnik był pokorodowany). Pozostaje przejrzenie instalacji elektrycznej ze schematami w dłoni. Czekam aktualnie na wolny czas steryda... w towarzystwie raźniej - zwłaszcza fachowca .
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
a to dlatego, że jesli chcę coś powiedzieć w watku, którego ostatni post jest mojego autorstwa, to wątek nie pojawia się na pierwszej stronie i nikt go nie widzi - może mozna to zmienić... jak dla mnie to strasznie denerwujące.
co do wątków dotyczących tej sprawy... to ten bieżący i ten, do którego link podałem w poprzednim poście.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum