Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] Temperatura silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] Temperatura silnika
Autor Wiadomość
Mariusz418 




Pomógł: 33 razy
Dołączył: 26 Gru 2004
Posty: 371
Skąd: Warszawa,



Wysłany: Sro Lip 02, 2008 21:48   

WITAM

POLECAM FIRMę ART BIZAR TEL 507087877

POZDRAWIAM
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lip 02, 2008 21:48   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1135 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10949
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Lip 02, 2008 21:56   

w RAVE nie ma numerów części ;)
do tego służy EPC, a te numery z RAVe są po to, żeby ułatwić czytanie schematów elektrycznych :cool:
co ciekawe w EPC napisali, ze ta część to to samo co ta bateria przekaźników w R400, tylko stosowana od jakiegoś numera seryjnego w zwyż do końca... :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Cherman 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty: 214
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sro Lip 02, 2008 22:13   

a wg EPC jakiej części powinienem szukać? Jest tam jakiś symbol? Czy EPC podaj eewentualną cenę i sprzedawcę :D ?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1135 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10949
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Lip 02, 2008 22:28   

dokładnie nazywa się to "Relay - air conditioning fan/module" czyli przekaźnik - moduł wentylatora klimatyzacji, ceny podaje, że to 14 funciaków, ale przypuszczam, że to nie na dzień dzisiejszy :(
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Cherman 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty: 214
Skąd: Szczecin



Wysłany: Czw Lip 03, 2008 08:00   

a tak na marginesie... to czym jest EPC? Czy to katalog części zamiennych? Czy jest dostępny online?

P.S. Poszukiwania przekaźnika trwają.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1135 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10949
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Lip 03, 2008 10:25   

tak, jest to katalog części i jest dostępny:
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#72 ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Cherman 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty: 214
Skąd: Szczecin



Wysłany: Czw Lip 03, 2008 17:51   

Poszukiwania objęły okoliczne szroty i nic. Dostawcy tacy jak Tomateam i PH Jowi też nie mieli części od ręki. Poszukiwania zakończyły się na ArtBizar. Najpóźniej w poniedziałek mam dostać przekaźnik za 150 zł (+ koszty wysyłki).

Steryd: po rozebraniu przekaźnika okazało się, że zwoje cewek są pokorodowane, więc Twoja diagnoza niemal na pewno jest poprawna. Po zamontowaniu nowej (używanej) częsci będę miał pewność.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1135 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10949
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Lip 03, 2008 18:36   

kurcze... strasznie drogi badziew... :/
mocno go rozebrałeś ?? moze by sie dało podlutować jakieś przekaźniki zamiast tych co były... :???:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
R-200 



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 744
Skąd: Ostrów



Wysłany: Czw Lip 03, 2008 21:56   

Można to zastąpić czteroma zwyklymi przekażnikami tylko jest trochę roboty w wykonaniu połączeń między nimi. :roll:
_________________
Pozdrowienia Piotr.
 
 
Cherman 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty: 214
Skąd: Szczecin



Wysłany: Pią Lip 04, 2008 06:59   

Drogi badziew - to fakt. Co prawda w Xedos'ie zapewniali mnie przez telefon, że cena nie będzie wyższa niż 60zł, ale jak dojechałem na miejsce, to okazało się, że częsci nie mają :( .

Po rozebraniu oczom miim okazały się styki i zwije w kolorze żółto-rudym. Podejrzewam, ze trzebaby było nawijać zwoje od nowa. Nie znam się na tym, poza tym nie wiem na jak długo takie rozwiązanie by pomogło. Teraz czekam na przesyłkę. Mam nadzieję, że dostanę odpowiedni przekaźnik i nie będę miał z tym już problemów.

[ Dodano: Pon Lip 07, 2008 12:08 ]
ArtBizar zawalił sprawę z terminem wysyłki, wiec jeszcze poszukałem po rozbitych roverkach w całym kraju. Znalazłem rzekaźnik w Łodzi za 50 zł, więc ArtBizar idzie w odstawkę.

Jutro przekaźnik ma być u mnie.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Lip 11, 2008 12:23   

Cherman, jak się rozwinęła sytuacja?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1135 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10949
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Lip 11, 2008 13:02   

rozwinęła sie tak, że pomimowymiany przekaźnika nic się nie zmieniło, i będziemy szukać dalej...
(teraz już mam nadzieję do skutku :) )
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Lip 11, 2008 13:17   

A co ze sprawą podejrzenia o niedziałanie wentylatora klimy powodujące niedziałanie I biegu wentylatora?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1135 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10949
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Lip 11, 2008 13:21   

sprawdzaliśmy na krótko doakumulatora i wentylatror się kręci...
kabelki od wentylatorów posprawdzaliśmy, więc jeśli to nie ten przekaźnik, to oznaczałoby, że nie dochodzi do niego napięcie na cewkę...
pozostaje pytanie skad tam jest sygnał, ale to już kwestia pogrzebania w schematach :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Cherman 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty: 214
Skąd: Szczecin



Wysłany: Pią Lip 11, 2008 15:44   

Póki co czekam na ponowne sprawdzanie całości układu wentylacji (aktualnie steryd nie ma zbyt wiele czasu). Wymieniłem przekaźnik steryjacy wentylatorami (mój był kompletnie skorodowany) na idealnie wyglądający.
Niestety przeszczep nie pomógł. Nadal wentylator klimatyzacji nie włącza sie w ogóle, a wentylator chłodnicy włącza się tylko powyżej 112 stopni od razu na drugi bieg pomijając pierwszy.

Z pomocą steryda zostały sprawdzone wszystkie podzespoły (bezpieczniki, wentylatory, czujniki). Wychodzi na to, że wszystko działa jak należy ale osobno. Po podpięciu w kupę nie chce działać. Podejrzewamy przetarcie wiązek lub niekontakt w instalacji. To właśnie będziemy sprawdzać w następną sobotę Póki co temperatura dochodzi mi do 112 stopni, wentylator sie załącza i spada, wiec przegrzanie mi nie grozi... ale drażni mnie wskazówka.

Po podpięciu do kompa zauważyliśmy coś dziwnego. Otóż czujnik temperatury zewnętrznej wskazywał cały czas 60 stopni (aż tak gorąco nie było). Podejrzewam, że w ogóle go nie mam, lub jest poważnie uszkodzony. Za co odpowiada taki czujnik? Gdzie go znaleźć? Czy moze być przyczyną problemów z wentylatorami?

[ Dodano: Pią Lip 11, 2008 15:45 ]
ooo... kolega steryd mnie ubiegł.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Lip 15, 2008 12:53   

Cherman napisał/a:
Za co odpowiada taki czujnik? Gdzie go znaleźć?

Co na ten temat mówi RAVE?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Lip 17, 2008 12:35   

Cherman napisał/a:
Jutro przekaźnik ma być u mnie.

No i?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Cherman 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty: 214
Skąd: Szczecin



Wysłany: Czw Lip 17, 2008 12:47   

Już o tym pisałem - podobnie jak steryd, który pomagał mi w zdiagnozowaniu usterki.

http://forum.roverki.eu/v...=28421&start=20

Póki co nie było czasu, zeby dalej zprawdzać instalację. Na razie poczyniliśmy następujące kroki:
1. Sprawdzone wentylatory na krótko - OK
2. Sprawdzone bezpieczniki - OK
3. Wymieniony przekaźnik - OK
4. Stary przekaźnik był skorodowany.

Efekt:
1. Wentylator silnika włącza się tylko na drugi bieg (około 112 stopni)
2. Wentylator silnika nie włącza się w ogóle na pierwszym biegu
3. Wentylator klimy nie włącza się w ogóle.
4. Wentylator silnika włącza się na drugi bieg jak włączymy klimę.
5. Wskaźnik tempearatury potrafi wzrosnąc do okło 80% skali - załącza się wentylator na drugim biegu i wszystko wraca do normy... później znów się grzeje i w kółko Macieju...

Wymiana przeaźnika nie pomogła, ale całkiem możliwe, że przyczyny usterki były dwie (stary przekaźnik był pokorodowany). Pozostaje przejrzenie instalacji elektrycznej ze schematami w dłoni. Czekam aktualnie na wolny czas steryda... w towarzystwie raźniej - zwłaszcza fachowca :D .
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Lip 17, 2008 12:47   

Dlaczego Twój problem jest opisywany w "n" wątkach?

Możesz podać linki do tych wszystkich wątków? Scalę je w jeden...
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Cherman 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty: 214
Skąd: Szczecin



Wysłany: Czw Lip 17, 2008 12:52   

a to dlatego, że jesli chcę coś powiedzieć w watku, którego ostatni post jest mojego autorstwa, to wątek nie pojawia się na pierwszej stronie i nikt go nie widzi - może mozna to zmienić... jak dla mnie to strasznie denerwujące.

co do wątków dotyczących tej sprawy... to ten bieżący i ten, do którego link podałem w poprzednim poście.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [45]Temperatura silnika
arti99 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Czw Kwi 16, 2020 22:11
arti99
Brak nowych postów [R45] Temperatura silnika
szymonenek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Czw Kwi 11, 2019 12:55
szymonenek
Brak nowych postów [ r45 1.4b 2000r ] Temperatura silnika....
August Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pon Lip 27, 2009 19:48
August
Brak nowych postów [R416] Temperatura silnika.
pablo3011 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Sro Lis 05, 2008 21:56
sTERYD
Brak nowych postów [R45] problem z temperaturą silnika
panwilli Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Wto Lis 16, 2010 17:53
szoso



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink