Znalezienie tej uszczelki z Saaba to masakra. A cena 39 pln!
Z Lublina jest z "buta" - szkoda że inne wymiary.
Najgorzej jak człowiek potrzebuje na jutro a tu klops.
SPAMU¦
Wysłany: Sro Paź 26, 2011 09:58 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Znalezienie tej uszczelki z Saaba to masakra. A cena 39 pln!
Z Lublina jest z "buta" - szkoda że inne wymiary.
Najgorzej jak człowiek potrzebuje na jutro a tu klops.
mam taka gdzies w domu bo kiedys kupiłem na zapas ale masz troche daleko...
Wielkie dzieki za pomoc, ale właśnie wróciłem z zakupami. Byłem w firmie gdzie regenerują turbinki, panowie bardzo mili i dali uszczelkę, dali i tą pod odpływ oleju, dali szpilki i nakrętki samokontrujące dedykowane do kolektorów wydechowych.
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sro Paź 26, 2011 19:30
Mówiłem o sprawdzeniu DV bo czasami uszczelka która tam siedzi kończy swój żywot (jest popękana) a dorwanie nowej może sprawić problem większy niż uszczelka pod flanszę gorącej muszli, której w zasadzie nie powinno być - gdy wszystko jest jest ładnie splanowane samo się uszczelnia.
Ta uszczelka w DV ponoć była też montowana w Renault 5 turbo ale i tak ciężko znaleźć - jak by ktoś miał namiary to poproszę (mam lekko spękaną ). Jej brak może powodować niestabilną pracę silnika zwłaszcza przy hamowaniu silnikiem
Witam wieczorną porą
Wróciłem dzisiaj od mechanika. Turbina zamontowana, nowy olej, filtr. Jutro zobaczę dokładnie czy nadal dymi i czy bierze olej.
Nie moge zbytnio szaleć, bo mam uszkodzony zawór 3-drożny - zwie się to chyba - waste gate i muszę zakupić zanim przycisnę.
Prosze o info czy ten typ będzie ok?
Znalazłem na allegro 3 takie same. Moja wiedza w tym temacie jest kiepska.
Nie chcę popełnić błędu. Napewno nie chodzi tu o element związany fizycznie z turbiną. Turbinę regenerowałem i z tego co wyczytałem, to ta mała srebrna puszeczka, sterowana przez cięgno, to własnie jest waste gate. Mechanik mówił mi o 3-drożnym elektrozaworze, który reguluje "upuszczanie" spalin by nie uszkodzic sprężarki. Bo coś jest ułamane.
I tu cały kłopot - bo w końcu nie wiem czego szukać
masz uszkodzony wastegate? to jak oni regenerowali tą turbinę? fakt jazda z uszkodzonym może być ryzykowana bo jak turbo przeładuje i nie spuści powietrza bo może być mały fakap...
a to pewnie chodzi o EBC raczej będzie problem to dokupić... wiec od razu go wywal i kup na allegro MBC czyli taki sam ręczny i do tego od razu wskaźnik doładowania żeby ustawić odpowiednie doładowanie.
DobryZiom, pomożesz założyć MBC-a?
Ten EBC jest podobno umiejscowiony pod akumulatorem. Będę szukał. Mam rozumieć, że w jego miejsce (tez ma podobno 3 końcówki) pakuję nowy zaworek...
A czy orientujecie się jakiej średnicy jest rurka idąca od acuratora?
DobryZiom, pomożesz założyć MBC-a?
Ten EBC jest podobno umiejscowiony pod akumulatorem. Będę szukał. Mam rozumieć, że w jego miejsce (tez ma podobno 3 końcówki) pakuję nowy zaworek...
A czy orientujecie się jakiej średnicy jest rurka idąca od acuratora?
dokładnie ma trzy końcówki i trzeba podłączyć tak samo MBC, średnica zew jakieś 7mm, wew jakieś 4mm
Mój MBC z properfekt ma tylko 2 wyjścia (jedno równolele ze śrubą a drugie prostopadłe do sruby) i śrube regulacyjną. W jednej z nakrętek jest mała dziruka, którą pewnie śmiga powietrze w eter.
I jak ustawic ta śrubę na początek - odkręcic ja aż poczuję luz, czy dokręcić na maxa?
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Nie Paź 30, 2011 20:11
Do ustawienia potrzebny jest manometr by widzieć jakie ciśnienie będzie w momencie gdy actuator zaczyna działać. Niestety z ustawieniem to nie pomogę ci za wiele bo najzwyklej w świecie nigdy tego nie robiłem. Z podłączeniem pomogę bo to wychodzi z zasady działania.
To co zaznaczyłeś na czerwono to DV i tego nie ruszasz (przynajmniej do momentu gdy postanowisz wsadzić zawór upustowy:D )
Wskaźnik doładowania chyba najlepiej podłączyć za przepustnicą , są tam 3 wyjścia , 2 wykorzystane (jedno idzie do mems drugie do recyrkulacji par paliwa) - będziesz miał wskazania ciśnienia takie same jak widzi to mems.
Do EBC są podłączone 3 wężyki. Pierwszy idzie z okolic przepustnicy (dokładnie przed przepustnicą) i należy go traktować jako sygnał sterujący czyli podłączamy na wejście MBC, drugi idzie do puszki filtra powietrza, ten najlepiej zaślepić bo nie będziesz go używał. 3 wężyk to sterowanie actuatorem czyli wyjście z MBC.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum