Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 400] Wyciek spod głowicy (?) oraz wzrost spalania
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 400] Wyciek spod głowicy (?) oraz wzrost spalania
Autor Wiadomość
rafalrz1989 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 66



Wysłany: Sro Paź 03, 2012 12:48   

Rozpinasz rozrząd, odkręcasz pokrywę zaworów, kilkanaście śrubek na klucz 8, potem masz znowu kilkanaście śrubek na klucz 8, które trzymają, jak to nie którzy nazywają 'sanki' - to spod nich masz ten wyciek. Nie ma potrzeby dotykać słynnych szpilek.

Ja to ostatnio składałem na uszczelkę w płynie DIRKO, firmy Elring. Musisz tylko uważać i robić bardzo cienkie ścieżki żeby potem przy dokręcaniu silikon wypływając nie pozatykał kanałów olejowych.

Potem już składasz rozrząd, skręcasz pokrywę i po robocie :) przy okazji wymieniasz simmeringi wałków rozrządu i uszczelkę pod pokrywą zaworów.

Wiedz też, że simmeringi z przodu są inne niż z tyłu - różnią się kierunkiem.

Dla pomocy podaję numery Corteco taich simmeringów.
19027628 na przód - czarne
19027629 na tył - brązowe
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Paź 03, 2012 12:48   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Paź 04, 2012 12:00   

Ile może kosztować ta robota?
Bo mam ten sam problem - mechanik zaśpiewał 400zł więc podziękowałem...
Według mnie to troche za dużo.
 
 
rafalrz1989 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 66



Wysłany: Czw Paź 04, 2012 12:18   

No niestety w dobrych warsztatach to tak będzie kosztować.

Trochę się trzeba przy tym narobić ;)
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Paź 04, 2012 12:29   

Mniej kosztowała mnie robocizna przy HGF :/
W takim razie chyba sobie podaruje. Wyciek nie jest duży, ale zabił alternator.
I głównie o ten biedny alternator mi chodzi :(

Uszczelnie to sam na zewnątrz sylikonem wysokotemperaturowym + zamontuje osłonę na alternator.

A rozpołowienie zrobie przy wymianie rozrządu gdzieś za ok 2 lata :sad:
 
 
marcin8004 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lut 2012
Posty: 65
Skąd: Stare Miasto

Rover 400

Wysłany: Wto Kwi 30, 2013 17:20   

A ja odgrzeję starego kotleta i zapytam o rzecz związaną z tematem :)

U mnie też powstał wyciek właśnie spod pokrywy i spod rozrządu. Chciałem dzisiaj zdjąć samą obudowę rozrządu, żeby zobaczyć czy pasek jest zachlapany, ale nie mogę odkręcić środkowej śruby na obudowie... :roll: Kręcę i kręcę i nic... Gwint chyba już poszedł... Jak się mogę inaczej za to zabrać? Łepek śrubki nawet nie wystaje ponad powierzchnie obudowy i nie mam jak tego złapać...

Mam zamiar kupić komplet nowych uszczelek (kolektory, uszczelniacze, wałek) ale co mi po tym, skoro głupiej obudowy zdjąć nie mogę? :evil:
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Kwi 30, 2013 20:21   

Nie wiem może jakoś spróbować rozwiercić śrubę ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
marcin8004 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lut 2012
Posty: 65
Skąd: Stare Miasto

Rover 400

Wysłany: Wto Kwi 30, 2013 20:35   

Ciężko będzie dojść tam wiertarką... No ale może by jakoś pod kątem... :roll:

A nie ma tam w pobliżu tej śruby jakichś wrażliwych elementów, które przy rozwiercaniu mogłyby ucierpieć?
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Kwi 30, 2013 20:49   

Miedzy ta śrubką, u gore idzie pasek, a po bokach są kola rozrządu.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
marcin8004 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lut 2012
Posty: 65
Skąd: Stare Miasto

Rover 400

Wysłany: Wto Kwi 30, 2013 21:00   

No to chirurg się przyda :P

Ale naprawdę aż tak blisko te koła są? Wiem co tam jest pod spodem ;) , ale serio tak blisko od tej śruby?

Ale dzięki za info. Będę walczył :)
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Kwi 30, 2013 21:18   

Tu masz mniej więcej gdzie jest ta śruba.
http://www.roverki.pl/zro...-serii-k16.html
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
marcin8004 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lut 2012
Posty: 65
Skąd: Stare Miasto

Rover 400

Wysłany: Wto Kwi 30, 2013 21:36   

Kurde... Oglądałem już ten poradnik i gdzieś mi w pamięci ta fotka krążyła... :razz: Ta nakrętka wtopiona w obudowę jest wyciągalna?
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Kwi 30, 2013 21:41   

Ona jest na stale.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1752
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Wto Kwi 30, 2013 21:45   

jak sie obraca to juz nie jest na stale :) - wyrwij ja z pokrywa, wyjdzie ci taka mniej wiecej 3 cm tulejka - potem ja sobei odkrecisz od srubki i jak bedziesz chcial to mozesz ja wkleic z powrotem
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
marcin8004 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lut 2012
Posty: 65
Skąd: Stare Miasto

Rover 400

Wysłany: Wto Kwi 30, 2013 21:52   

A czy w tym miejscu musi być dokręcona obudową tą śrubką? Pytam w razie gdybym nie znalazł niczego na zastępstwo

To w miarę wytrzymały plastik? Nie chciałbym tego połamać przy wyrywaniu :P
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1752
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Wto Kwi 30, 2013 22:29   

troche ostroznosci i niczego nie zepsujesz :)
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
marcin8004 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lut 2012
Posty: 65
Skąd: Stare Miasto

Rover 400

Wysłany: Sob Maj 04, 2013 19:38   

Z braku chęci przez brak narzędzi nie zdjąłem tej obudowy. Za to obejrzałem w miarę możliwości ten wyciek. I aż mi się wierzyć nie chce, żeby był tak potężny, by cały przód silnika uwalić... Co prawda nie myłem go od czasu, gdy go kupiłem i nie wiem czy ten wyciek się nasila, ale i tak to wygląda strasznie...

Nie jestem pewien czy to spod głowicy, bo żadnych oznak HGF nie mam. Czyżby spod pokrywy i łączenia między blokami i spod simeringów pod rozrządem?




 
 
bioly 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Mar 2012
Posty: 226
Skąd: Wierzawice

Rover 400

Wysłany: Wto Lip 09, 2013 16:38   

zeby nie zakladac nowego tematu to sie podepne. Zdjecie zapozyczone od kolegi za co dziekuje :)
jak mi olej ucieka w tych miejscach co zaznaczylem na zolto to co musze wymienic ?
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Lip 10, 2013 08:17   

To bardzo typowe miejsce dla tego silnika. Jest kilka opcji.

Tania i łatwa - to wyciek spod pokrywy zaworów, trzeba wymienić uszczelkę na nową i tyle.

Droga i nie taka łatwa - to wyciek z rozpołowienia głowicy, trzeba zrzucić rozrząd i zaaplikować klej anaerobowy. Mechanik może chcieć nawet 400zł za taką zabawę.

Jedno nie wyklucza drugiego oczywiście. Pierwsze to jak leci ze szpary wyżej, druga to jak niżej, tuż przy łapie alternatora.

Mogą ciec jeszcze o ile pamiętam simmeringi gdzies tam przy rozrządzie, ale z tego co zaznaczyłeś to raczej nie to.


I sprawdź koniecznie czy olej nie leci na alternator, bo pewnie tak jest.
Wytrzyj go dokładnie, bo padnie, o ile już nie jest za późno, koszt naprawy alternatora 300-400zł.
 
 
bioly 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Mar 2012
Posty: 226
Skąd: Wierzawice

Rover 400

Wysłany: Sro Lip 10, 2013 08:31   

LEci na alternator bo juz jeden musialem wymienic
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Lip 10, 2013 08:51   

Witaj w klubie, ja mam już trzeci. :-|

Wyciek z rozpołowienia warto zrobić przy okazji rozrządu - ale generalnie zawsze warto go zrobić, bo alternator jest w podobnej cenie :-|
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 400/45/MG ZS] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Lut 18, 2011 21:07
kasjopea
Brak nowych postów [R416] Wyciek spod uszczelki głowicy
Nuta Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Nie Paź 07, 2007 23:11
ADAM1
Brak nowych postów [Rover 416 Si] Wyciek oleju z głowicy
Robertt Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 20 Pon Mar 28, 2011 08:39
Gość
Brak nowych postów [R400 1.4 16V 98r] Pomiar spalania chwilowego oraz sredniego
Ksysio Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Nie Lut 21, 2010 23:18
AndrewS
Brak nowych postów [416Si] Cieknący płyn spod głowicy
klaymen Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Wto Lis 15, 2011 22:46
shilus82



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.

Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.

Zamknij