Forum Klubu ROVERki.pl :: [220 turbo coupe] kłęby białego dymu z wydechu ;/
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[220 turbo coupe] kłęby białego dymu z wydechu ;/
Autor Wiadomość
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Lip 15, 2014 22:15   

mlody975 napisał/a:
zbyt duże ciśnienie w silniku?


to dosyć sensowne wytłumaczenie, za ciśnienie oleju odpowiada regulator ciśnienia, żeby to sprawdzić trzeba by wkrecic w miejsce czujnika jakiś analogowy manometr
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lip 15, 2014 22:15   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
mlody975 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 178
Skąd: myszków

Rover Coupe

Wysłany: Sro Lip 16, 2014 22:10   

AndrewS napisał/a:
żeby to sprawdzić trzeba by wkrecic w miejsce czujnika jakiś analogowy manometr


co może być przyczyną zbyt dużego ciśnienia oleju w silniku? gdzie jest ten regulator

teraz raczej nie mam takiej możliwości, mam wyjętą pompe oleju i ogolnie silnik rozebrany. a czy pompa oleju pasuje np od silnika rovera 2,0 n/a 136km ?
_________________
części z rozbiórki 820ti coupe
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Lip 17, 2014 18:27   

mlody975 napisał/a:
co może być przyczyną zbyt dużego ciśnienia oleju w silniku? gdzie jest ten regulator

na pompie oleju taka śruba ze sprężynką. Ale mi się wydaje, że po prostu źle wsadziłeś uszczelniacz wału korbowego. 7Tomi 3 razy mi próbował go zakładać i ciągle się lało. Dopiero Kozik mi to ogarnął, bo ten uszczelniacz trzeba wbić tuleją dość mocno i głęboko, inaczej szybko się wysunie i olej znika dużymi ilościami. A turbina skoro zaczęła trzeć o obudowę to po prostu była zajechana - wywalone łozyska i korpus ;)

mlody975 napisał/a:
a czy pompa oleju pasuje np od silnika rovera 2,0 n/a 136km ?
_________________

pasuje, nawet chyba od diesla sdi/idt podchodzi ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
mlody975 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 178
Skąd: myszków

Rover Coupe

Wysłany: Pią Lip 18, 2014 21:22   

tak Markzo, ale od kąd mam ten silnik to nic nie robiłem przy pompie oleju/uszczelniaczu wału... oleju mi za duzo nie brał, tylko tyle co turbina zjadła..

a to uszczelnienie ma taki kołnierz ze sprężynką przy wale, u mnie ten kołnierz jest wywinięty w drugą stronę...
_________________
części z rozbiórki 820ti coupe
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 22, 2014 15:00   

A wtedy co Ci sie zatarł wałek, może coś zatkało kanał olejowy?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
mlody975 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 178
Skąd: myszków

Rover Coupe

Wysłany: Wto Lip 22, 2014 22:03   

to było dawno, jeszcze w zime chyba, nie wykluczam tego że to przez to ale to chyba wcześniej by sie stało a nie teraz..
_________________
części z rozbiórki 820ti coupe
 
 
 
Pyros 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 306
Skąd: Gdańsk

Rover Coupe

Wysłany: Sob Lip 26, 2014 16:06   

Jak wypchnęło Ci uszczelniacz wału korbowego to nie jest wina zbyt dużego cisnienia oleju, a zbyt dużego ciśnienia w skrzyni korbowej... Sprawdź czy jak wyciągniesz bagnet, to czy również z niego kopci, na siwo. Jezeli tak, to oznacza, że masz przedmuch z komory spalania. Niestety w serii T lubią pękać tłoki między półkami, i wtedy tak dymi z wydechu. Wykręć świece i sprawdz czy tłoki są suche czy mokre.
_________________
Rover Coupe 302KM/452nM
https://youtu.be/8EhA4Cbfd14 0-140kmh :) przy 250km
 
 
 
mlody975 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 178
Skąd: myszków

Rover Coupe

Wysłany: Nie Lip 27, 2014 21:46   

Pyros, czyli gdzie pękają tłoki? pomiędzy pierścieniami ?

jak juz wcześniej pisałem silnik mam rozebrany i nie mam teraz możliwości odpalenia i sprawdzenia czy kopci z bagnetu.

jest takaś inna opcja sprawdzenia tłoków ? zdjęcie głowicy i wyjęcie tłoków ?
niedawno robiłem uszczelke pod głowicą... ehh... a może tłoki są dobre tylko uszczelka puściła ?

chyba bede musiał rozebrać silnik na części pierwsze i wszystko posprawdzać ewentualnie ocenić czy nie lepiej bedzie kupic innego słupka...
_________________
części z rozbiórki 820ti coupe
 
 
 
Pyros 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 306
Skąd: Gdańsk

Rover Coupe

Wysłany: Nie Lip 27, 2014 22:26   

Tak, tłoki pękają miedzy pierścieniami. Czasem nawet nie widać tego na wyciągniętym tłoku, a dopiero w momencie kiedy sie sciągnie pierscienie. Tutaj jest tłok z któregoś z moich poprzednich silników, jedno zdjęcie przed sciągnięciem pierscieni, drugie już po ich zdjęciu..


_________________
Rover Coupe 302KM/452nM
https://youtu.be/8EhA4Cbfd14 0-140kmh :) przy 250km
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pon Lip 28, 2014 11:17   

u mnie wygladało to tak:

_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
mlody975 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 178
Skąd: myszków

Rover Coupe

Wysłany: Pon Lip 28, 2014 20:19   

a czy takie oderwane kawałki tłoka uszkodziły Wam powierzchnie cylindrów ?
czy wystarczy po prostu wymienić tłoki i można jeździć dalej ?

dobryziom, jakie miałeś objawy przy takim uszkodzeniu tłoka ?

Pyros napisał/a:
Jak wypchnęło Ci uszczelniacz wału korbowego to nie jest wina zbyt dużego cisnienia oleju, a zbyt dużego ciśnienia w skrzyni korbowej... Sprawdź czy jak wyciągniesz bagnet, to czy również z niego kopci, na siwo. Jezeli tak, to oznacza, że masz przedmuch z komory spalania. Niestety w serii T lubią pękać tłoki między półkami, i wtedy tak dymi z wydechu. Wykręć świece i sprawdz czy tłoki są suche czy mokre.


czy w takim przypadku nie powinno sie kopcić odmą ? ona chyba od tego jest żeby w silniku nie zwiększało sie ciśnienie... bagnet też mi powinno wywalić przy dużym wzroście ciśnienia w komorze wału korbowego...
_________________
części z rozbiórki 820ti coupe
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pon Lip 28, 2014 23:15   

w 90% bedzie uszkodzona powierzchnia u mnie były rysy niesbyt glebokie ale jednak :/

objawy hmmm zadne tłok wywalił przy pojsciu pelnym ogniem a co zawiniło ciezko powiedziec powodów moze byc sporo...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
mlody975 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 178
Skąd: myszków

Rover Coupe

Wysłany: Sob Sie 16, 2014 19:10   

witam ponownie po dłuższej przerwie,
w końcu znalazłem chwile żeby sie zabrać za silnik, dzis zrzuciłem głowice,
nie widać żeby coś z tłokami było nie tak...
po niedzieli rozbiore korby i wyjme tłoki i sie okaże czy są pęknięte.

orientuje sie ktoś z Was może czy dól silnika turbo i N/A są takie same ?
gdzies słyszałem ze w turbo są kute korby ale nie wiem czy to prawda ..
jakby coś to moge kupić słupek od wersji 136km i dołożyć do niego turbo i cały osprzęt ?
_________________
części z rozbiórki 820ti coupe
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Sie 16, 2014 19:28   

Nie, dol z NA nie przezyje w turbo;) inne korby i tloki. TI nie ma kutych ale ma wzmocnione korby i odprezajace tloki.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
mlody975 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 178
Skąd: myszków

Rover Coupe

Wysłany: Wto Paź 07, 2014 19:45   

witam,
remont silnika idzie strasznie wolno z braku czasu.
Ostatnio udało mi sie wyjąć silnik i tłoki z silnika.
cylindry nie są porysowane, tłoki też nie wyglądają na popękane ( pierścieni nie zdejmuje póki nowych nie kupie)
Ogólnie wszystko oprócz uszkodzonej turbiny i wypchniętego uszczelniacza na wale wygląda ok.

Jestem teraz na etapie kompletowania części...
Znacie jakies sklepy internetowe lub ze śląska które posiadają częsci do tego silnika ? Ogólnie widze ze jest problem nawet z uszczelkami a co dopiero pierścienie czy panewki...
panewki tez przy okazji bede zmieniał bo jak rozkreciłem korby to panewki nie wyglądają najlepiej...
_________________
części z rozbiórki 820ti coupe
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Paź 07, 2014 21:03   

1000zł - komplet wszystkiego do tego silnika. Panewki na korby, pierscienie, uszczelki pod głowice, kolektory, pokrywy, uszczelniacze zaworowe, uszczelniacz wału i wałków.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
mlody975 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 178
Skąd: myszków

Rover Coupe

Wysłany: Sro Paź 08, 2014 19:08   

Markzo napisał/a:
1000zł - komplet wszystkiego do tego silnika. Panewki na korby, pierscienie, uszczelki pod głowice, kolektory, pokrywy, uszczelniacze zaworowe, uszczelniacz wału i wałków.


Markzo, proponujesz czy wiesz gdzie to kupić ? :P

ogólnie potrzebuje troche innego zestawu:
panewki na korby, uszczelka pod głowice, uszczelka pod miske olejową, uszczelniacz wału od rozrządu, pierścienie, pasek rozrządu, uszczelki układu wydechowego i na koniec łożysko sprzęgłowe

głowicy nie ruszam bo uszczelniacze wałków były wymieniane a zaworowe to może i bym wymienił jak znajde w dobrej cenie ;)
_________________
części z rozbiórki 820ti coupe
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Paź 08, 2014 20:37   

mlody975 napisał/a:
uszczelniacz wału od rozrządu


35X45X7 Corteco12010903B

mlody975 napisał/a:
pasek rozrządu


Gates 5289XS
ja dałem jakies 80 zł

napinacz rolka
INA 531 0223 10
napinacz drogi 234 zł

mlody975 napisał/a:
uszczelki układu wydechowego


powinny być na alledrogo
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Paź 08, 2014 20:50   

mlody975 napisał/a:
Markzo, proponujesz czy wiesz gdzie to kupić ?

za tyle kupiłem części do złożenia silnika Kozikowi, w zasadzie od ręki ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
mlody975 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 178
Skąd: myszków

Rover Coupe

Wysłany: Pią Paź 10, 2014 22:14   

AndrewS, dzięki za wymiary uszczelniacza.

Markzo, a gdzie to kupowałeś ? w sklepie w Twojej okolicy ?

btw wysłałem wiadomość do jednego sklepu ( podobno ktoś u nich kupował części do tego silnika) i odpisali mi ze oznaczenie 20t4g jest niekompletne i nie mogą sobie z tym poradzić ... oprócz kodu silnika dostali inne informacje jak model, rok, poj, moc itp...
_________________
części z rozbiórki 820ti coupe
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: [r216] kupie zderzak coupe
filipo1992 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
13 Czw Mar 02, 2017 12:10
filipo1992
Brak nowych postów [R 200 Turbo Coupe] Kilka pytań odośnie silnika z Turbo
Vesper416 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
14 Nie Gru 12, 2010 18:19
Pawkaz
Brak nowych postów [220 coupe turbo] plyn do wspomagania
Gość Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
21 Pią Maj 18, 2007 21:24
Brt
Brak nowych postów [R 220 turbo coupe] Problem z hamulcami
Pyros Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
3 Nie Wrz 12, 2010 11:48
Pyros
Brak nowych postów [220 coupe turbo] parę spraw
konkretnie cztery ;)
mpg Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
3 Pon Paź 27, 2008 20:50
Marrkus



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink