to dosyć sensowne wytłumaczenie, za ciśnienie oleju odpowiada regulator ciśnienia, żeby to sprawdzić trzeba by wkrecic w miejsce czujnika jakiś analogowy manometr
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lip 15, 2014 22:15 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
żeby to sprawdzić trzeba by wkrecic w miejsce czujnika jakiś analogowy manometr
co może być przyczyną zbyt dużego ciśnienia oleju w silniku? gdzie jest ten regulator
teraz raczej nie mam takiej możliwości, mam wyjętą pompe oleju i ogolnie silnik rozebrany. a czy pompa oleju pasuje np od silnika rovera 2,0 n/a 136km ?
co może być przyczyną zbyt dużego ciśnienia oleju w silniku? gdzie jest ten regulator
na pompie oleju taka śruba ze sprężynką. Ale mi się wydaje, że po prostu źle wsadziłeś uszczelniacz wału korbowego. 7Tomi 3 razy mi próbował go zakładać i ciągle się lało. Dopiero Kozik mi to ogarnął, bo ten uszczelniacz trzeba wbić tuleją dość mocno i głęboko, inaczej szybko się wysunie i olej znika dużymi ilościami. A turbina skoro zaczęła trzeć o obudowę to po prostu była zajechana - wywalone łozyska i korpus
mlody975 napisał/a:
a czy pompa oleju pasuje np od silnika rovera 2,0 n/a 136km ?
_________________
pasuje, nawet chyba od diesla sdi/idt podchodzi
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
tak Markzo, ale od kąd mam ten silnik to nic nie robiłem przy pompie oleju/uszczelniaczu wału... oleju mi za duzo nie brał, tylko tyle co turbina zjadła..
a to uszczelnienie ma taki kołnierz ze sprężynką przy wale, u mnie ten kołnierz jest wywinięty w drugą stronę...
Jak wypchnęło Ci uszczelniacz wału korbowego to nie jest wina zbyt dużego cisnienia oleju, a zbyt dużego ciśnienia w skrzyni korbowej... Sprawdź czy jak wyciągniesz bagnet, to czy również z niego kopci, na siwo. Jezeli tak, to oznacza, że masz przedmuch z komory spalania. Niestety w serii T lubią pękać tłoki między półkami, i wtedy tak dymi z wydechu. Wykręć świece i sprawdz czy tłoki są suche czy mokre.
Pyros, czyli gdzie pękają tłoki? pomiędzy pierścieniami ?
jak juz wcześniej pisałem silnik mam rozebrany i nie mam teraz możliwości odpalenia i sprawdzenia czy kopci z bagnetu.
jest takaś inna opcja sprawdzenia tłoków ? zdjęcie głowicy i wyjęcie tłoków ?
niedawno robiłem uszczelke pod głowicą... ehh... a może tłoki są dobre tylko uszczelka puściła ?
chyba bede musiał rozebrać silnik na części pierwsze i wszystko posprawdzać ewentualnie ocenić czy nie lepiej bedzie kupic innego słupka...
Tak, tłoki pękają miedzy pierścieniami. Czasem nawet nie widać tego na wyciągniętym tłoku, a dopiero w momencie kiedy sie sciągnie pierscienie. Tutaj jest tłok z któregoś z moich poprzednich silników, jedno zdjęcie przed sciągnięciem pierscieni, drugie już po ich zdjęciu..
a czy takie oderwane kawałki tłoka uszkodziły Wam powierzchnie cylindrów ?
czy wystarczy po prostu wymienić tłoki i można jeździć dalej ?
dobryziom, jakie miałeś objawy przy takim uszkodzeniu tłoka ?
Pyros napisał/a:
Jak wypchnęło Ci uszczelniacz wału korbowego to nie jest wina zbyt dużego cisnienia oleju, a zbyt dużego ciśnienia w skrzyni korbowej... Sprawdź czy jak wyciągniesz bagnet, to czy również z niego kopci, na siwo. Jezeli tak, to oznacza, że masz przedmuch z komory spalania. Niestety w serii T lubią pękać tłoki między półkami, i wtedy tak dymi z wydechu. Wykręć świece i sprawdz czy tłoki są suche czy mokre.
czy w takim przypadku nie powinno sie kopcić odmą ? ona chyba od tego jest żeby w silniku nie zwiększało sie ciśnienie... bagnet też mi powinno wywalić przy dużym wzroście ciśnienia w komorze wału korbowego...
witam ponownie po dłuższej przerwie,
w końcu znalazłem chwile żeby sie zabrać za silnik, dzis zrzuciłem głowice,
nie widać żeby coś z tłokami było nie tak...
po niedzieli rozbiore korby i wyjme tłoki i sie okaże czy są pęknięte.
orientuje sie ktoś z Was może czy dól silnika turbo i N/A są takie same ?
gdzies słyszałem ze w turbo są kute korby ale nie wiem czy to prawda ..
jakby coś to moge kupić słupek od wersji 136km i dołożyć do niego turbo i cały osprzęt ?
witam,
remont silnika idzie strasznie wolno z braku czasu.
Ostatnio udało mi sie wyjąć silnik i tłoki z silnika.
cylindry nie są porysowane, tłoki też nie wyglądają na popękane ( pierścieni nie zdejmuje póki nowych nie kupie)
Ogólnie wszystko oprócz uszkodzonej turbiny i wypchniętego uszczelniacza na wale wygląda ok.
Jestem teraz na etapie kompletowania części...
Znacie jakies sklepy internetowe lub ze śląska które posiadają częsci do tego silnika ? Ogólnie widze ze jest problem nawet z uszczelkami a co dopiero pierścienie czy panewki...
panewki tez przy okazji bede zmieniał bo jak rozkreciłem korby to panewki nie wyglądają najlepiej...
1000zł - komplet wszystkiego do tego silnika. Panewki na korby, pierscienie, uszczelki pod głowice, kolektory, pokrywy, uszczelniacze zaworowe, uszczelniacz wału i wałków.
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
1000zł - komplet wszystkiego do tego silnika. Panewki na korby, pierscienie, uszczelki pod głowice, kolektory, pokrywy, uszczelniacze zaworowe, uszczelniacz wału i wałków.
Markzo, proponujesz czy wiesz gdzie to kupić ?
ogólnie potrzebuje troche innego zestawu:
panewki na korby, uszczelka pod głowice, uszczelka pod miske olejową, uszczelniacz wału od rozrządu, pierścienie, pasek rozrządu, uszczelki układu wydechowego i na koniec łożysko sprzęgłowe
głowicy nie ruszam bo uszczelniacze wałków były wymieniane a zaworowe to może i bym wymienił jak znajde w dobrej cenie
Markzo, a gdzie to kupowałeś ? w sklepie w Twojej okolicy ?
btw wysłałem wiadomość do jednego sklepu ( podobno ktoś u nich kupował części do tego silnika) i odpisali mi ze oznaczenie 20t4g jest niekompletne i nie mogą sobie z tym poradzić ... oprócz kodu silnika dostali inne informacje jak model, rok, poj, moc itp...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum