Odległość między zębami na pewno nie jest taka sama- to nie mozliwe. Zobacz na jendym i drugim kole średnice, szerokość zębów i odległość między nimi, sprawdź czy wychodzą takie same proporcje - jeśli nie, to masz odpowiedź
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Paź 2015 Posty: 52 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Lip 26, 2016 22:16
To juz moge Ci powiedziec bez mierzenia ze NIE. Bo kolo nie zostalo zrobione tak ze biore oryginalny wieniec o srednicy 28cm i prosze mi zrobic taki o srednicy 13cm. Po prosty zostalo narysowane kolo i podzielone tak ze ma wyjsc 36 zebow a juz srednica zebow wyszla sama
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Mar 2012 Posty: 168 Skąd: Łódź
Wysłany: Wto Lip 26, 2016 22:33
Witam. Koło
W kole od 75 długość "przerwy" jest przynajmniej 10 razy dłuższa od sygnału "impulsu" . W kole dorabianym sygnał i przerwa są równe. Dodatkowo brakujące 4 zęby na obwodzie powodują 20 razy dłuższą przerwę. W dorabianym kole tylko 2 razy dłuższą. Czujnik Hala z 75 "czuje" metal boczną częścią okrągłej obudowy. Nie frontem. Jeśli by go zamontować do dorabianego koła. Może się ono okazać zbyt cienkie. Jeśli już odwzorowywać koło to zmniejszył bym tylko skalę, proporcje pozostawił. Czujnik Hala , by zadziałał , potrzebuje odpowiedniej wielkości powierzchni metalowej. Może się okazać, że motoryzacyjne czujniki będą nieodpowiednie. Na obwodzie koła zamachowego jest więcej miejsca, na zachowanie proporcji sygnał-przerwa-brak zęba.
By upewnić się, że to wina tylko koła. Może dorobić np. zmniejszone o 30%? Albo tylko tyle, by się zmieściło mechanicznie. Druga moja myśl. To odwzorować wzór koła z 75 frezarką CNC na obwodzie zamachu z poldrovera.
PS. Grubość dorabianego koła powinna być taka, jak średnica czujnika. Jeśli odczyt jest od frontu.
wg tych danych rozmiar zębów jest mocno przesadzony, a ząb ma dawać tylko impuls, przy tej grubości zębów czujnik głupieje i to będzie najpewniejsze rozwiązanie problemu
Widzę że już wszyscy są przekonani do tego co jest nie tak.
Teraz już wiesz że musisz wszystko dokładnie pomierzyć i przeskalować.
Pamiętaj o tym że są też różne zamachy np. 2.0 T16 ma znaczniki w tym samym miejscu ale są innego kształtu, natomiast koło z defendera II 4.0-4.6 jest 4 ramienne i też trochę inne.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Paź 2015 Posty: 52 Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie Lip 31, 2016 19:58
Troche posiedzialem na internecie i czytalem o czujnikach halla... i wniosek jest taki ze obojetnie jaki czujnik zastosuje powinno to zadzialac (oczywiscie czujnik musi miec ta sama polaryzacje) zrobilem tez test czujnikow na oryginalnym kole i na tym moim dorabianym.
Podlaczylem czujnik do zasilacza i podpiolem diode, przylozylem do kola oryginalnego i krecilem reka. Dioda migala jak widziala zab. Czyli jest migniecie przerwa migniecie.
Sprawdzilem to samo na moim kole i tam przerwy sa bardzo krotkie (podobnie jak stroboskop) w zaleznosci jak szybko krece kolem przerwy potrafia byc nie zauwazalne.....
Na kole oryginalnym nie jestem w stanie za jednym pogiagnieciem kola zrobic pelnego obrotu, dlatego te migania widac.... na kole dorabianym potrafie zrobic 1.5 obrotu albo nawet 2 dlatego te migniecia sa mniej zauwarzalne....
[ Dodano: Nie Lip 31, 2016 20:58 ]
Szkoda ze nie mam konta na youtube bym nagral film i wrzucił.
Tu tez kłania się to o czym pisałem, mniejsza średnica kola to wieksza prędkość, by pokonać ten sam obwód, a wiec czas od impulsu do impulsu jest mniejszy.
longer86, wcale nie!
Prędkość kółka jest narzucona obrotami wału. Małe kółko musi zrobić obrót 360 stopni w takim samym czasie co duże więc i czas Od impulsu do jest ten sam.
Problemem może być to że im mniejsze kółko tym mniejsza powierzchnia wypustów.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Paź 2015 Posty: 52 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Sie 02, 2016 18:01
Moja teoria jest taka sama... zmiejszenie kola ciagnie za soba zmniejszenie czujnika teraz trzeba znalesc czujnik ktory bedzie wspolpracowal z malym kolem. Gdy zdobede maly czujnik bedzie dostateczna przerwa miedzy sygnalami...
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Paź 2015 Posty: 52 Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Wrz 29, 2016 22:04
Udalo mi sie ogarnac niskie obroty.... sprawa bardzo blacha bo zobaczylem pekniecie na wezyku od kolektora do dekla.... wystarczylo na nowo zarobic i dac inna opaske...na opcji bez turbo samochodem mozna normalnie jechac tylko gdziec do 3tys. pozniej silnik pewnie spodziewa sie doladowania i potrafi kaszlec tylko jest juz dużo wiekszy problem bo rodzina sie powiekrzyla i zostaly odciete fundusze a i czasu coraz mniej
[ Dodano: Czw Wrz 29, 2016 20:06 ] http://www.fotosik.pl/zdjecie/0c43b6875e38a2aa czy ktos moze mi sprawdzic na takim ustawieniu kola pasowego na ktory zab patrzy czujnik polozenia walu na wieniec????
[ Dodano: Czw Wrz 29, 2016 23:04 ]
A jeszcze zapomialem dodac ze jak nie bedzie idealnie na zebie to zeby troche cofnac... tak zebym mogl to pozniej powtorzyc u siebie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum