Forum Klubu ROVERki.pl :: MEMS 3 - remap silników K-series
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
MEMS 3 - remap silników K-series
Autor Wiadomość
nanab 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 688



Wysłany: Sro Cze 03, 2020 18:39   

LC bez mądrzejszego sterownika skrzyni i asr raczej niewykonalny
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Cze 03, 2020 18:39   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Cze 03, 2020 19:25   

LilJohn, pokazał bys gdzieś więcej zdjęć tego białego zr'a :) rzadko (albo właściwie wcale) widuje białe MG i chętne bym na nim oko zawiesił :)
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
Ostatnio zmieniony przez dawidd Nie Cze 21, 2020 11:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 03, 2020 19:31   

Nie moge sie doczekac, jak to przetestuje w swoim turbo :D
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
nanab 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 688



Wysłany: Sro Cze 03, 2020 20:15   

Dopiero teraz skojarzyłem ten biały rower z zaszpachlowaną wnęką na rejestrację z brdyujścia :D Mieszkałem chyba 300m dalej
 
 
LilJohn 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 62



Wysłany: Sro Cze 03, 2020 20:30   

nanab napisał/a:
LC bez mądrzejszego sterownika skrzyni i asr raczej niewykonalny

Ale jaki sterownik skrzyni jak tu jest zwykła PG1 manualna? LC to po prostu alternatywny limiter obrotów działający poniżej pewnej prędkości auta i to już wykonałem, a z kontrolą trakcji to prawda w mocniejszych autach ale do VVC wystarcza tyle co jest z takiej elektroniki w aucie czyli nic :D

nanab napisał/a:
Dopiero teraz skojarzyłem ten biały rower z zaszpachlowaną wnęką na rejestrację z brdyujścia :D Mieszkałem chyba 300m dalej

A twój to ta zielona 200-tka co tam na trawie pod górkę zawsze stawała? :D Klapę już wymieniłem bo płakała rdzą, teraz czas na malowanie bo jest cały biało pomarańczowy :P
Szkoda że nie wpadłeś pogadać bo widziałem cię często jak przejeżdżałeś.

dawidd napisał/a:
LilJohn, pokazał bys gdzieś więcej zdjęć tego białego zr'a :) Zadko(albo właściwie wcale) widuje białe MG i chętne bym na nim oko zawiesił :)

W jego obecnym stanie raczej nie bardzo jest na czym zawiesić oko. No i biały nie zostaje :twisted: Niedługo na naszym forum ma zawitać biały ZRek od @addb1
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 19, 2020 08:53   

No i kolejny krok do przodu ;D Znowu Dzelo u jego 1.8T ;D



Wieksze wtryski i fmic :D lekki remap i mamy 207KM i 344Nm, przy booscir 0.8 opadajacym na 0.6. wiecej turbo nie utrzyma :(
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Malignus 
Klubowicz





Pomógł: 18 razy
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 566
Skąd: Wrocław

MG TF

Wysłany: Sob Cze 20, 2020 13:43   

Coraz ciekawiej :mrgreen:
Jakies dazenia do zrobienia takiego Roverka?V12 i 27 litrow pojemnosci :P

Roverek
_________________
Był: MG MGF Srebrna Strzała z wałkami Piper Cross (Tesknie )
Jest: MG TF Spark i sporo do zrobienia ;)
:fura: .Rover 75 w kolorku Cev
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Cze 20, 2020 13:57   

Hehe, poki co...vvc turbo shamowane :D


206KM/295Nm ;) jestem zadowolony ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sob Cze 20, 2020 18:32   

ile jest seryjnie niutona? w N/A ? 160? 180?
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Cze 20, 2020 20:44   

145km ma 174Nm wg roverki.eu ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sob Cze 20, 2020 21:34   

zarabisty moment, musi sie niezle odpychac i ladnie ciagnac od 2500 rpm
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
nanab 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 688



Wysłany: Pią Cze 26, 2020 03:59   

LilJohn napisał/a:
A twój to ta zielona 200-tka co tam na trawie pod górkę zawsze stawała? Klapę już wymieniłem bo płakała rdzą, teraz czas na malowanie bo jest cały biało pomarańczowy
Szkoda że nie wpadłeś pogadać bo widziałem cię często jak przejeżdżałeś.

Tak, to byłem ja, a wczoraj może nawet się widzieliśmy, na przerwie w pracy wpadłem do lidla i widziałem że zr stał na parkingu :D Może się kiedyś zgadamy jak będzie więcej czasu
Markzo napisał/a:
Hehe, poki co...vvc turbo shamowane

Elektryka się nie zmienia przy montowaniu sprężarki, map zostaje ten sam? Niedługo będę montować bardzo budżetowe turbo i kombinuję żeby jak najmniej modyfikacji zrobić.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 12, 2021 18:00   

nanab, mapsensor z turbo, wiazka bez zmian.

EDIT!
No siema ;D
Na forumie posucha a furrry się robią ;) Chcę Wam pokazać auto Darka - MG ZS hatchback, polift, seryjnie 1,8. No a zrobione jest... pierwszy w PL ZS 1,8T :D

Fotostory:





























Uturbiony motor ma tłoki i korby z 1,8T, kolektor ssący z VVC oraz seryjne turbo z 75tki. Całość złożona na nowych częściach, na razie się dociera ;) niedługo mam nadzieję podbić boościka :D bo na razie jest lajtowe 0,45b ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
LilJohn 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 62



Wysłany: Wto Wrz 28, 2021 07:04   

Chyba nowości idą :twisted:
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Wrz 28, 2021 07:14   

LilJohn napisał/a:
Chyba nowości idą :twisted:

a jak :D

Forum trochę umiera, a modyfikacje nie ustają :D Kilka fotek z najnowszego projektu: MGF 1,8 VVC Turbo :D
[url="https://postimg.cc/MfSZTvCC"][/url]
[url="https://postimg.cc/z3CXQFW8"][/url]
[url="https://postimg.cc/9rcFHwtT"][/url]
[url="https://postimg.cc/875pj8Yz"][/url]
[url="https://postimg.cc/xN3fb9Yc"][/url]
[url="https://postimg.cc/tZPCphMd"][/url]
[url="https://postimg.cc/Y4Tq5Xbq"][/url]
[url="https://postimg.cc/v4NQnqRL"][/url]

3 lata temu zrobiłem Marcinowi swapa na 1,8 VVC, był apetyt na więcej ;) do seryjnego silnika doszła sprężarka TD04HL-15T, wodny intercooler z całym układem, szpera, przelotowy wydech z końcowym tłumikiem miltec, zmapowane ECU, cały nowy układ hamulcowy z przewodami w oplocie i 2 tłoczkowymi zaciskami z przodu. Na razie 0,5b boostu i tak wygląda start z miejsca :D

https://youtu.be/EugPBzxPK8U
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Leniwiec 



Dołączył: 19 Paź 2021
Posty: 4



Wysłany: Wto Paź 19, 2021 20:37   

No paten zacny. Wodny intercooler to jest pomysł na 5.

Robiliście na 1,8 VVC 160 czy na starszym z MG F?

Zmienialiście wtryski? Czy fabryczne. To jest ten po swapie.

Czy podobne mody dało by się zrobić i wysterować na MG TF 135 on nie ma VVC ale ma przepustnicę większą i kolektor ten nowszy.

Pokazaliście, że się da szacun. Angole zawsze mają problem z temperaturą przy turbieniu F-a i TF-a. Patent z wodnym na pięć.

Kolektor spawaliście czy z 1,8T?

Odprężaliście motor?

Czy krótsze tłoki z 1,8T rovera?

Ta sprężarka to nie jest z saba?

Sterownik fabryczny?

Pytam bo zima długa, a apetyt rośnie :razz:
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Paź 20, 2021 10:04   

Leniwiec napisał/a:
No paten zacny. Wodny intercooler to jest pomysł na 5.

Robiliście na 1,8 VVC 160 czy na starszym z MG F?

Zmienialiście wtryski? Czy fabryczne. To jest ten po swapie.

Czy podobne mody dało by się zrobić i wysterować na MG TF 135 on nie ma VVC ale ma przepustnicę większą i kolektor ten nowszy.

Pokazaliście, że się da szacun. Angole zawsze mają problem z temperaturą przy turbieniu F-a i TF-a. Patent z wodnym na pięć.

Kolektor spawaliście czy z 1,8T?

Odprężaliście motor?

Czy krótsze tłoki z 1,8T rovera?

Ta sprężarka to nie jest z saba?

Sterownik fabryczny?

Pytam bo zima długa, a apetyt rośnie :razz:


1) to jest silnik z ZR160, 2004r, czyli VVC 160,
2) wtryski 380 z 2,0T,
3) Kolektor masz taki sam jak tu, niczym się nie różni, przepustnice masz mniejszą ;) tu siedzi z 2,0 57mm. Tak da się uturbić każdą Kserie, masz w tym wątku szarego ZSa 1,8 bez vvc ;)
4) Oni też montują wodne IC, tyle, że armatura jest często w bagażniku. Tutaj bagażnik miał zostać seryjny i funkcjonalny,
5) kolektor z 1,8T,
6) nie, słupek jest seryjny,
7) nie ma krótszych tłoków, 75 1,8T miał krótsze korobowdy,
8) turbo to TD04Hl-15T z saaba 95 aero,
9) przeczytaj nazwę tematu :D
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Leniwiec 



Dołączył: 19 Paź 2021
Posty: 4



Wysłany: Czw Paź 21, 2021 20:01   

Markzo napisał/a:


1) to jest silnik z ZR160, 2004r, czyli VVC 160,
2) wtryski 380 z 2,0T,
3) Kolektor masz taki sam jak tu, niczym się nie różni, przepustnice masz mniejszą ;) tu siedzi z 2,0 57mm. Tak da się uturbić każdą Kserie, masz w tym wątku szarego ZSa 1,8 bez vvc ;)
4) Oni też montują wodne IC, tyle, że armatura jest często w bagażniku. Tutaj bagażnik miał zostać seryjny i funkcjonalny,
5) kolektor z 1,8T,
6) nie, słupek jest seryjny,
7) nie ma krótszych tłoków, 75 1,8T miał krótsze korobowdy,
8) turbo to TD04Hl-15T z saaba 95 aero,
9) przeczytaj nazwę tematu :D


Tak tak, że 160 to czytałem o swapie wątek też.

Źle się wyraziłem nie chodziło mi o tłoki tylko korbowody czy zmieniałeś czy jakoś odprężałeś ten 1,8 VVC?

Czytałem o ZS ale tam są częsci z 1,8 T myślałem o tym czy właśnie 1,8 t nie kupić.

Sprężarkę z saba już wygooglałem :razz:

Widziałem projekty z IC w bagażniku ale też chcę mieć bagażnik zachowany i tak przód będę częściowo otwierał do odpowietrzenia maski.

Czytałem cały wątek o zabawach z programowaniem sterownika i jak rozumiem to śmigasz na seryjnym sterowniku bo po 2000r możesz go programować?

Decydowałeś się na jakiś konkretny IC czy taki się trafił czy po prostu pasował gabarytem?

Przepustnicę mam chyba 52mm.

Pytał bym na prv ale może zostanie dla innych.
Ja rozglądam się za gratami ciekawi mnie jeszcze szpera bo pisałeś, że montowałeś.

Ori są drogie koło 6k można użyć z Cifa bo pasuje tu już lepiej wychodzi bo poniżej 2k zł ale Cif ma mniejsze przeguby i trzeba by dorabiać :(

Z czego szperę dorwałeś ew. może ja źle szukam ?
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Paź 22, 2021 05:48   

Leniwiec napisał/a:
Markzo napisał/a:


1) to jest silnik z ZR160, 2004r, czyli VVC 160,
2) wtryski 380 z 2,0T,
3) Kolektor masz taki sam jak tu, niczym się nie różni, przepustnice masz mniejszą ;) tu siedzi z 2,0 57mm. Tak da się uturbić każdą Kserie, masz w tym wątku szarego ZSa 1,8 bez vvc ;)
4) Oni też montują wodne IC, tyle, że armatura jest często w bagażniku. Tutaj bagażnik miał zostać seryjny i funkcjonalny,
5) kolektor z 1,8T,
6) nie, słupek jest seryjny,
7) nie ma krótszych tłoków, 75 1,8T miał krótsze korobowdy,
8) turbo to TD04Hl-15T z saaba 95 aero,
9) przeczytaj nazwę tematu :D


Tak tak, że 160 to czytałem o swapie wątek też.

Źle się wyraziłem nie chodziło mi o tłoki tylko korbowody czy zmieniałeś czy jakoś odprężałeś ten 1,8 VVC?

Czytałem o ZS ale tam są częsci z 1,8 T myślałem o tym czy właśnie 1,8 t nie kupić.

Sprężarkę z saba już wygooglałem :razz:

Widziałem projekty z IC w bagażniku ale też chcę mieć bagażnik zachowany i tak przód będę częściowo otwierał do odpowietrzenia maski.

Czytałem cały wątek o zabawach z programowaniem sterownika i jak rozumiem to śmigasz na seryjnym sterowniku bo po 2000r możesz go programować?

Decydowałeś się na jakiś konkretny IC czy taki się trafił czy po prostu pasował gabarytem?

Przepustnicę mam chyba 52mm.

Pytał bym na prv ale może zostanie dla innych.
Ja rozglądam się za gratami ciekawi mnie jeszcze szpera bo pisałeś, że montowałeś.

Ori są drogie koło 6k można użyć z Cifa bo pasuje tu już lepiej wychodzi bo poniżej 2k zł ale Cif ma mniejsze przeguby i trzeba by dorabiać :(

Z czego szperę dorwałeś ew. może ja źle szukam ?


1. https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=104512&postdays=0&postorder=asc&start=100 Tu masz temat mojego pierwszego VVC turbo, powinno Ci to pomóc ;)

2. Powtarzam - słupek jest seryjny , nie ruszany. Jak widać po moim temacie na seryjnym turbo i dużo gorszym IC wyszło 206KM i 295Nm.

3. Jeśli masz 135, to masz zwykłe 1.8 z lepszymi wałkami i kolektorami z VVC. Smiało możesz wziąć 1,8T, dołożyć swoje wałki i kolektor ssący z przepustnicą - bardzo fajnie to działa z turbo i ma dobre przepływy. Taki setup + turbo 19T generuje u Dzelo23 265KM i 375Nm przy 0,9b boostu.

4. Tutaj realnym problemem jest wyjście wodne na nagrzewnice, w tym F wyrzuciliśmy nagrzewnicę i rurki od niej. Da się ją zachować, ale wtedy trzeba zmodyfikować kolektor wydechowy. W jej miejsce w zimie wleci nagrzewnica elektryczna. Z przodu nie tracisz nic miejsca, bo pompa wody do IC jest koło zbiorniczka płynu do spryskiwaczy, chłodnica jest w miejscu chodnicy klimy ALE na upartego można byc zostawić klimę... byłaby walka z miejscem na węże pod podłogą. IC wybrałem taki bo jest bardzo wydajny, stosował go ziomek z racingforum w swoim oplu speedsterze z silnikiem 2,0t z saaba - przy 340KM wyrabiał spokojnie.

5. Każdy mems3 jest programowalny po kablu, do tego z Lil_Johnem ogarnęliśmy to tak, że auto działa normalnie w nadciśnieniu, jest w pełni funkcjonalne na codzień i dalej pali normalne ilości paliwa, mimo używania wtrysków 380 czy nawet 630 ;)

6. Szpera jest ori "Roverowska" czyli z skrzyń biegów montowanych przy sinikach 2.0T z 220 coupe turbo/620Ti itp. Torsen typ B, czyli ten łagodniej spinający ale bezobsługowy i pancerny.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Leniwiec 



Dołączył: 19 Paź 2021
Posty: 4



Wysłany: Sro Lis 03, 2021 21:34   

Dziękuję za info no to szukam R75 1,8T na części lub silnika w komplecie. Resztę skompletuje.
Chcę zachować nagrzewnicę i klimę. Chcę zachować oryginalność i funkcjonalność ale turbo mi się w tym aucie zawsze marzyło.
Kolektor najwyżej się przerobi no tam się robi ciasno przy ścianie grodziowej. Rurki na przód można puścić też po stronie przewodów od sprzęgła mam tam całość w oplocie to dużo nie zajmuje.
Z przodu ja nie wożę koła, zestaw naprawczy, a ze myślę od odpowietrzeniu chłodnic przez maskę to nie przejmuje się miejscem.
Wizja jest by nie przesadzić zachować funkcjonalność mobilność zostawić serię K, a nie kłaść hondy.
Ma być na wypady w weekend i na tor też ale na torze ma być fun, a nie najlepszy czas trackdaya.

Wątek o Twoim MG na zwykłym silniku czytałem wcześniej o tym, że na seryjnych wałkach wyszło lepiej niż na sportowych to się uśmiałem. Człowiek uczy się całe życie.

Z dorwaniem szpery to będzie problem ale się poszuka.

Myślę też dołożyć takie czerpaki na boczne wloty bo z jednej strony bym doprowadził dolot po zmianach może, a poprawa przypływu by się przydała.

Kurczę trafić teraz na części silnik coraz gorzej, a pasowało by kompletny bo był by z wyprowadzeniem olejowym, wtryskami no było by łatwiej.

Jeszcze będę truł - szukam :)

Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [L-series po 00'] Remap bez przepływki & Dual mapping
Remigiusz Tuning mechaniczny 675 Pon Wrz 20, 2021 23:08
Remigiusz
Brak nowych postów [L-series PO '04] Remap bez przepływki & Dual mapping !
Raptile Tuning mechaniczny 153 Pon Gru 09, 2019 09:25
Remigiusz
Brak nowych postów SWAP (D-series, B-series) Rover 200/400/Coupe/Concerto
Wojtek88 Tuning mechaniczny 1 Sob Maj 12, 2012 23:56
Markzo
Brak nowych postów Remap Mems2j i Mems1.9 już możliwy....
nowy889 Tuning mechaniczny 20 Pon Lip 20, 2020 06:21
slax
Brak nowych postów [freelander 1.8 16v k-series]1.8 k-series moment obrotowy
bartko100 Tuning mechaniczny 5 Czw Lip 12, 2007 20:23
markos620SDi



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink