Forum Klubu ROVERki.pl :: [wszystkie] czy są chętni na rozwój alternatywnego T4?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 12:02
[wszystkie] czy są chętni na rozwój alternatywnego T4?
Autor Wiadomość
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Gru 03, 2008 15:14   

kostas napisał/a:
skoro soft istnieje to na 200% da sie go ściągnąc z internetu, trzebaby dobrze poszukać. :) jakąs nazwę specjalną ma ten soft czy coś?

Urządzenie się nazywa Testbook T4, a soft pewnie tak samo albo z dopiskiem MG-ROVER lub Land ROVER. Szukaj, może znajdziesz. Ja się kiedyś poddałem ;)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Gru 03, 2008 15:14   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Sro Gru 03, 2008 16:57   

piter34 napisał/a:
Ja się kiedyś poddałem ;)

hehe, ja podobnie, wiele godzin szukałem i nic. no ale jak się komuś uda to super by było.

zapominając o wszelakich głosach sprzeciwu uważam, że należałoby się najpierw zapoznać z efektami projektu alt4, oszczędzi to bardzo dużo pracy. po dokładnym rozpoznaniu będzie można podjąć decyzję o kierunkach dalszego rozwoju.

mackol napisał/a:
Jakiego typu oprogramowanie napisał, jakiego typu mikrokontrolery zaprogramował?
To pozwoli ocenić szanse realizacji tego pomysłu, studiuje informatykę na Gdańskiej polibudzie

no to witam kolegę z uczelni, który rocznik?
co do oprogramowania stricte mikrokontrolerów to 68HC05K1 i cm5000 (to raczej wielofunkcyjny chip) a do tego sporo software zrobiłem, głównie linuxowego, na rodzinę AD Blackfin jak i typowe x86.
co do języka to najczęściej C, ale w asemblerze także sobie radzę ;)
 
 
Dukes 




Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Sty 2008
Posty: 38
Skąd: Pniewy



Wysłany: Sro Gru 03, 2008 19:33   

kostas napisał/a:
skoro soft istnieje to na 200% da sie go ściągnąc z internetu, trzebaby dobrze poszukać. jakąs nazwę specjalną ma ten soft czy coś?


Wątpie...gdyby to był ludowóz VW to nie byłoby problemu ale niestety Rover jest bardziej "egzotyczną" marką :)
_________________
Pozdrawiam,
Paweł
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Mar 26, 2010 22:01   

Znalazłem coś takiego http://cgi.ebay.pl/Omitec...m-/220538052352
Ostatnio zmieniony przez apples Sob Mar 27, 2010 11:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Pią Mar 26, 2010 22:16   

na torrentach i rapiszerach tez jest:)
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Mar 26, 2010 22:24   

Teraz pytanie mając ten program, co trzeba jeszcze mieć aby połączyć się z R75?
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Pią Mar 26, 2010 22:30   

apples, ja osobiscie sie elmem polaczylem z 75 ale po 2003 roku:) zczytał mi 3 błędy z silnika, odczytywał parametry w trakcie jazdy, ogólnie o silnik niema problemow, gorzej z mediami:) mam problem z szyba ale bez t4 niczym tego nie zrobie bo do bcu tylko t4 sie dobierze....przynajmniej na dotychczasowej wiedzy:)

[ Dodano: Pią Mar 26, 2010 22:30 ]
Sprostowanie małe:) ja sie w kompy nieznam:) to kolega zgredzik sie podlaczal ja tylko jechalem:)
 
 
charlee 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 114
Skąd: Kamieniec Wr/Wrocław



Wysłany: Pią Mar 26, 2010 22:32   

hvil, jakiś namiar na rapida
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Pią Mar 26, 2010 22:54   

chwila:) dam ci na PW jak znajde:) musze zgreda zapytac:)

[ Dodano: Pią Mar 26, 2010 22:54 ]
z jakiegos forum angielskiego niemamy namiaru niestety.
 
 
witia24 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 192
Skąd: opole



Wysłany: Pią Mar 26, 2010 23:01   ok

napiszcie jaki kabel sobie najlepiej kupic i gdzie miesci sie gniazdo w rover 75
Ostatnio zmieniony przez witia24 Pią Mar 26, 2010 23:16, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Pią Mar 26, 2010 23:04   

heheh to by na bank nie podzielil bo to by byla zyla zlota:D ale mowie wam, do 75 ale z jakims tam nowszym sterownikiem jaki jest u mnie ze diagnosta ktory podlaczal sie pod inne starsze 75 nie mogl sie do mego podpiac, silnik poszło zrobić elmem:) a jakim programem to musi sie zgredzik wypowiedzieć. mi wystarcyzlo usunelo bledy, sprawdizlo parametry i pokazalo odczyty.
 
 
charlee 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 114
Skąd: Kamieniec Wr/Wrocław



Wysłany: Sob Mar 27, 2010 08:55   

Ja odczytuję błędy silnika we frelku 1,8 1998r Visą, ale brakuje mi np. odczyt błędów ABS, a z nim walcze odkąd go kupiłem :evil:
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Kwi 06, 2010 22:28   

Czy może ktoś powiedzieć który interfejs będzie lepszy do R75 znając opis wtyków?
4 - uziemienie podwozia
5 - uziemienie układu sygnalizacyjnego
7 - ISO9141-2 K Line
8 - DS-2

16 - zasilanie akumulatora
Z multiplexerem zapewniającym automatyczne przełączanie lini K http://www.allegro.pl/ite...obd2_promo.html
czy BMW 87-06 INPA ADS GT1 DIS EDIABAS z k.BMW i OBD2, Interfejs jest wyposażony w przełącznik trybu pracy DS2
http://www.allegro.pl/ite...bmw_i_obd2.html
Ostatnio zmieniony przez apples Nie Gru 12, 2010 17:00, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Bordos 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 278
Skąd: Gda



Wysłany: Wto Kwi 06, 2010 22:49   

Moim zdaniem pomysł jest wykonalny.

W tworzeniu softu do "imitacji" T4, dobrym sposobem było by zarejestrowanie danej komunikacji między modułami (T4 a autem) i analiza przebiegu całej komunikacji.

W wielu autach komunikacja ta jest naprawdę prosta.

Z ojcem rozszyfrowaliśmy komputer zawieszenia w Range Roverze, który niby jest taki trudy itp, właśnie taką metodą.

Potrzebny był by testbook, odpowiedni rejestrator i parę osób chętnych. Potem każdą operację po kolei przeprowadzamy i rejestrujemy przebieg komunikacji. Następnie analizujemy co dokładnie się dzieje.

Sterowniki w autach są bardzo często mocno uniwersalne, szczególnie w tych "starszych" czyli 200, 400, 600 będą to proste układy.

Ważną sprawą (a często zapominaną) jest konieczność zmiany poziomów napięć między portem szeregowym (bo o takim tu widzę mowa) a złączem OBD. Do prawidłowej komunikacji z komputera mamy -12 V, które w samochodowych komputerach się nie pojawia. Dlatego często jest problem z połączeniem się aplikacją do diagnostyki ściągniętą z neta z naszym samochodem. Wystarczy mały myk z układem MAX232 i często pomaga.

Powinniśmy pogadać na elektrodzie, tam zawsze ktoś coś ciekawego wniesie, ale to dopiero gdy jakieś konkretne problemy wystąpią.

[ Dodano: Wto Kwi 06, 2010 22:49 ]
mackol napisał/a:
leszek95b napisał/a:
znam się częściowo na mikrokontrolerach, programowaniu itp.


Jako że temat z mojej branży pozwolę sobie zabrać głos :mrgreen:
Zacznijmy od tego aby kolega sprecyzował co ma na myśli pisząc te słowa?
Jakiego typu oprogramowanie napisał, jakiego typu mikrokontrolery zaprogramował?
To pozwoli ocenić szanse realizacji tego pomysłu, studiuje informatykę na Gdańskiej polibudzie, miałem okazje programować jakieś pici atmele itp. i tym co się nie orientują powiem jedno TO JEST TRUDNE! np. taki 4bitowy pic xxx z 6 nóżkami zaprojektowany w latach 80 ma 500 stronicową dokumentację A więc wyobraźcie sobie dokumentację od takiego interfacu i jego skomplikowanie. Kolejna sprawa, zaprogramowanie jakiego kol wiek procesorka wymaga konkretnego programatora + softu którego w spożywczaku na rogu się kopić nie da. Według mnie ten wariant nie jest zbyt realny

Jeśli taki interface da się zrealizować całkowicie softowo po przez zwykłego coma to już jest trochę lepiej ale moim zdaniem bez dokumentacji i osoby która ma jakiekolwiek doświadczenie na tym polu nie da rady:/


Kolego, studiujesz informatykę na Politechnice Gdańskiej i jest dla Ciebie problemem zaprogramowanie prostego mikrokontrolera?

Nie chce mi się wierzyć, że ktoś znalazł Ci do programowania 4 bitowy kontroler...

Nikt tu nie chce tworzyć od nowa interfejsu komunikacji, lecz skorzystać z istniejącego (w samochodach również nie są wymyślane co chwila nowe, a popularny jest Boschowski CAN, którego specyfikacja jest ogólnodostępna i zwykle obsługiwana sprzętowo).

A co do programatora - są to grosze (50 zł), a oprogramowanie do mikrokontrolerów ATMEL jest darmowe (AVR Studio np.).

Więc kolego, jeśli faktycznie jesteś studentem PG, zastanów się co piszesz...

PS. Sory za OT
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Kwi 06, 2010 23:11   

Bordos objechałeś kolegę nierozumnie w jakim celu. :/
Ja zapytałem się teraz o sam interfejs i takiej odpowiedzi oczekiwałem. Nic w temacie nie napisałeś :/ , a z tego co widzę to mogłeś.
 
 
Bordos 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 278
Skąd: Gda



Wysłany: Sro Kwi 07, 2010 07:57   

apples napisał/a:
Bordos objechałeś kolegę nierozumnie w jakim celu. :/
Ja zapytałem się teraz o sam interfejs i takiej odpowiedzi oczekiwałem. Nic w temacie nie napisałeś :/ , a z tego co widzę to mogłeś.


Zaproponowałem sposób w jaki można by to rozgryść, czyli przeanalizować transmisję z testbooka.

Bo bez tego będzie ciężko, żeby "zgadnąć" jak odbywa się transmisja.

Konkretnych rzeczy o tych komputerach wnieść nie mogę, bo nigdy problemu wymagającego użycia komputera diagnostycznego, zatem nigdy po prostu nie grzebałem.

Opisałem jak to wyglądało w innym (analogicznym chyba) samochodzie.

A głownie chciałem zaznaczyć, że pomysł jest 100% do zrobienia, wymaga tylko czasu i dostępu do testbooka, ewentualnie budowy drobnego układu elektronicznego.
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Kwi 07, 2010 22:21   

Znalazłem jeszcze ELM327 v.1.3a OBD2 + CAN http://www.allegro.pl/ite...owa_wersja.html

Nikt naprawdę nic nie pomoże ??
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 08, 2010 09:56   

Zapytaj się Zukowatego, on mi kiedyś mówił czym można sie z 75 komunikować ;) Hvil chyba używa ELM'a ale podobno do starszych R nie podejdzie, tylko do poliftowych modeli czy jakoś tak :/
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Czw Kwi 08, 2010 10:11   

tak, ja ze zgredzikiem używam elma:-) ale czepisz się nim tylko silnika:-) Ciekawe bajki piszą w tym nowym ogłoszeniu o elmie, nie chce mi się wierzyć że tak posunęli się do przodu:-) ale jak ktoś kupi i sprawdzi to proszę o info czy to prawda:-)

Elm daje rade z wozami ze sterownikiem 2004 rok. czyli nowszym, ja mam stare lampy ale wozik 2004 rok i wiele części mam już z poliftowego, lusterka właśnie sterownik itp.

Zgredzik 2 lata temu podłączał do swojego i mu nie wyszło elmem (25 diesel bodajże 2000 lub 2001 rok) a jak podlaczylismy mojego i działało spróbował i udało mu się swojego tez podpiąć, ale u niego jakiś sterownik jest stary coś podobno jak w audi 80 i niewiele się wozik pochwalił problemami. <o 75 mowie z autopsji o 25 tyle ile zrozumialem z tego co on mi mowil:-) wiec niekrzyczcie jak nakrecilem cos:) >
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Kwi 08, 2010 19:44   

To już też wiem od 1h.

Miałem możliwość przetestowania T4 na laptopie. Po zainstalowaniu aplikacji T4 pod Windowsem dodatkowo instaluje się EDIABAS 5.7.0. Jak wszyscy wiedza Rover, BMW i Omnitec wspólnie pracowali nad wspólnym interfejsem.
Dodatkowo znalazłem zainstalowane FTDI Direct Driver, CABI, donothing i w teście jest KWP 2000 oraz CAN 11 i 29bit.
Więc może to będzie lekarstwo http://www.allegro.pl/ite...ss_k_d_can.html
http://www.allegro.pl/ite..._d_can_com.html

Może teraz będzie łatwiej. Nie jestem informatykiem więc mogę się tylko domyślać pewnych rzeczy, pod względem mechanicznym mogę doradzać, ale tu niestety moja wiedza kończy się na śledzeniu tego co pojawi się w sieci lub tego co znajdę w internecie :grin:

Znalazłem jeszcze że E46 ma takie samo menu sprawdzania komputera pokładowego :grin:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Wszystkie R] Co to za część
kovalek Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 2 Czw Mar 13, 2008 10:33
piter34
Brak nowych postów [Wszystkie] Opony.
Krzysi3k Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 160 Wto Paź 30, 2012 20:41
kangaroo69
Brak nowych postów [MG i R wszystkie] rozmiar kół a ABS
jaka maksymalna dopuszczalna róźnica obwodu kół
spider666 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 14 Pią Sty 30, 2009 09:03
spider666
Brak nowych postów [wszystkie] T4 testbook ?
plemaster Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 3 Czw Lip 07, 2011 21:17
des
Brak nowych postów [wszystkie] A może tak bez T4?
lamer Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 26 Sro Lip 09, 2008 08:00
rolando



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink