Markzo, Chyba ze tak, ja jestem w temacie to inaczej do dla mnie może wyglądać A zdjęcia pomp były tak tylko zrobione co sie u mnie nazbierało , i niektóre służyły tylko to porównania i pomiaru części wewnątrz i są złożone z powrotem jak były.
Tak dokładnie, generalnie chodzi o to żeby podnieść dawkę wyżej jak to robia z mTDI w grupie VAG. Mi ciekawi co ta pompa SD faktycznie potrafi uzyskać.
Mozna bylo wykorzystac tez pompę VP37 z Freelandera z glowica 11mm od SD czy SDI i sterowanie ECU. Jedyny minus ze reakcja miedzy wciskaniem gazu, przeliczeniem przez ECU i wtryskiwanie do pompy w VP37 z MSA11 Ecu jest najwolniejsze. Najszybciej potrafi czysta mechanika dawkować, potem jest Vp30 z Edc15 i na koncu MSA11.
Ecu MSA11 tez mam w domu tak ze można by i kiedyś to wyprobowac ale na razie chce zobaczyć co jest możliwe z SD gdzie sie śrubokrętem reguluje wszystko
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
SPAMU¦
Wysłany: Sro Mar 30, 2016 14:48 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ktos wcześniej już uciął ten wspornik do mocowania pompy do silnika na pol Ułatwiło to demontaż.
Pompa w montowana z SD i mocowania linki trzeba było przerobić.
Użyłem tez kola zębatego oraz mocowanie z Vp30, niestety kolo z SD pompy ma otwór na blokadę rozrządu w obudowie silnika a kolo z pompy Vp30 ma to w pompie. Trzeba było korpus nawiercić z SD pompy.
Użyłem swojej przejściówki z EDC15 na SD i wszystko działało jak trzeba, niestety sygnał obrotów z EDC15 używa halla a Rover MEMS czujnik indukcyjny. Zaczęły obroty skakać jak szalone i czytało je ECU źle.
Trzeba było tempomat przenieść w inne miejsce bo linka za krotka była
Zamówiłem nowy czujnik CKP, który jest taki sam w K-series 1.4 do 1.8. Niestety dystans który był z czujnik okazał sie za gruby a ten co dorobiłem byl za chudy bo jednak 5mm za mało jest muszą być 8mm inaczej na wyższej partii obr. lecą na ponad 6tys i check sie pojawia.
Montaż ECU, dodałem 5mm gumę żeby czasem nie dotknęło plusa akumulatora. Miejsce nie jest idealne niestety ale nie rusza się Po jeździe próbnej sprawdziłem jak daleko boost pin się posuwa oraz przerobiłem zaworek odcinania dawki pod +12V po zapłonie ponieważ glowny przekaznik ktory podaje +12v na Vp30 jest nadal aktywny jak silnik zgasnie przez 10sek wiec sie tak nie udalo silnik mi nigdy zgasic i musialem recznie kabel odpinac.
Niestety okazuje się ze pod ta płytkę z Freelka trzeba będzie przerobić suwak pierścienia w pompie ponieważ brakuje okolo 1mm drogi bo sie dzieje takie cos jak sie dawke podkreci wyzej.
https://www.youtube.com/watch?v=d8HtbCHu1pU
A jak sie ustawi za nisko zeby wolne obroty byly niezj to sie takie cos dzieje jak sie gazuje mocno albo jedzie ostro i nagle puści gaz. Czasem nawet silnik zgaśnie
Czeka znów demontaż pompy i chyba kupie z Land Rovera 2,5 TD pompe bo taka uzywaja z VAG i tam powinna byc wieksza plytka i przez to inne ramie co pozwoli nie wiekszy skok pierścienia.
[ Dodano: Wto Maj 24, 2016 01:08 ]
Pompa została jakiś czas temu od nowa wyciągnięta i przerobiona. Wsadzilem z powrotem oryginalna podkladke K-shim z pierwotnej pompy SD. Tlok się posuwa prawie na zero ale po testach wiem ze nie stuka o korek w pompie wiec jest dobrze i wszystkie anomalia zniknęły wolne obroty można ustawić w końcu dowolnie
Problem byl tylko demontaz pompy poniewaz pierścień jest tak idealnie zrobiony ze sie zakleszczył na osłonie ze bez korpusu Vp30 bym go nie wyciągnął
Dalsza rzecz jaka naprawiłem to regulacja świateł ponieważ nie działało na ustawieniu 2 lub 3 tylko jak się trzymało delikatnie na 1 to ruszało całkiem góra albo dol. Za dużo smaru na ścieżce było.
Ostatnia robota zakończona z sterownikiem pod klime SD zeby mi przetwarzało sygnały cyfrowe jakie sa w 45 / ZS na analogowe dla SD.
Wiec tak klima smiga W pełni była testowana, taki sterownik standalone lepsza sprawa jest bo można sobie ustawić działanie jak się chce. Okazało się ze pomyliłem kable na wentylatory i przepiałem miejscami i tryb wolny i szybki powrócił Tak to jak się włączyło klimę był od razu tryb szybki
[ Dodano: Pon Sie 01, 2016 12:54 ]
Nie odbyło się ostatnio bez małych przygód Zalało znów bagażnik i woda stalą w kole zapasowym Woda dostawała się z zgrzewu blachy z nad reflektora. Trochę masy uszczelniającej z puszki i jak na razie sucho znów.
Przy okazji wygłuszyłem jeszcze trochę matami bitu bagażnik oraz wpadła mata kauczukowa pod ten plastik gdzie jest zamek klapy oraz pod wykładzinę tylna. Zaaplikowałem nowe spinki na boczna tapicerkę bagażnika i w końcu wszystko znów się trzyma jak należy.
Niestety było w planach oddać kierownice do obszycia niestety znowu sie to obsunęło w czasie
Dalszy myk będzie zmiana wydechu końcowego bo rury zostały zakupione niestety pomylił mi się trochę wymiar bo kupiłem 2,5" czyli 63,5mm a mialo byc 61mm na 2,25"
[ Dodano: Sro Sie 24, 2016 19:08 ]
Kilka problemów które się pojawiły przez wakacje teraz:
utknąłem w Czarno Gorze bo nie dało rady biegu już żadnego wsadzić, bo holowaniu i sporo kasy lżej okazało się ze łapa się zapieklą i WD40 jakoś przez noc zadziałało cuda i uwolniło znów. Czeka i tak demontaż skrzyni i nasmarowanie łapy oraz montażu dłuższej 5.tki
Fotel kierowcy mi się poluzował a raczej śruba się wyrobiła przy wózku
Oraz co najgorzej południowe słonce mi wypaliło lakier na dachu i odchodzi teraz płytami
Dalszy postęp z pompa jest taki ze pompa SD została kolejny raz rozebrana okazało się ze przy montażu góry LDA blokowała ona cięgno gazu w pompie przez to taka mala moc. Wyciąłem ten lewarek w pierony
Dziękuje kazdaf za druga pompę na testy leć przydała się żeby odkryć przyczynę
Autko teraz fajnie odżyło i śmiga o niebo lepiej już nie czuć tych 100koni a trochę więcej Banan jest
Finaldrive z Tomcata, będzie dłuższa piątka. Mam tez druga skrzynie
Dziekuje Markzo i Raptile
Zrobiłem kolejnego gov moda, czyli dodałem zamiast 4 podkładek jedna nakrętkę i jedna podkładkę.
Efekt jest taki ze kreci sie teraz na wolnych do 5.500 rpm ale za to przyspieszenie na 5. biegu jest lepsze do 4.000 rpm. Nie muli juz do tych 4k dopiero potem chwile schodzi zeby dobic do 4.700 rpm i więcej nie che iść niestety.
A tak co jeszcze zauważyłem to ze są rożne wersje płytek EDC15:
tutaj np poliftowy wersja 2.1, czujnik ciśnienia taki ceramiczny jak by.
Przedlift wersja 1.2, czujnik ciśnienia tez ceramiczny :
Tutaj tez przelift ale wersja 2.3, czyli większą od polifta i ma czujnik Motorola :
Ten czujnik Motoroli od razu wylutowalem i jest na mojej płytce od komputera pokładowego Bedzie sobie teraz sam odliczał ciśnienie z map sensora i bedzie od razu pokazywal pewna wartosc zamego doladowania.
[ Dodano: Pią Lis 18, 2016 17:21 ]
Kolejne mody dodane i uzyskano plus 26 kucy haha
Tak sie zastanawiam... Remi nie lepiej bylo zostac na tym pierwszym modzie? 150/350 co jeszcze u huberta hamowales to co tutaj pokazujesz to troche slaby wynik, do tego wykres dziwny..
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Aż dziw bierze, że nie pokusiłeś się o zmianę deski na poliftową
Ile takie obszycie kierownicy ?
Też miałem to robić u siebie, chyba, że znajdę jakąś ładną na allegro.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Mar 2016 Posty: 66 Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pon Gru 12, 2016 15:42
O kurcze... aż szkoda mi, że jednak się nie udało mi pojawić na jakimkolwiek spocie u nas, bo w środku zrobiłeś dokładnie te same zmiany, które chodzą mi po głowie.
Jeśli pozwolisz, to mam kilka pytań:
1. Ładna ta kierownica, gdzie ją robiłeś?
2. Widzę jeszcze, że zmieniłeś zegarek na ten uniwersalny komputer pokładowy... sprawdza się? warto?
3. Trochę pewnie za jakiś czas odgapię, bo również rodzi mi się w głowie pomysł, żeby obkleić to "drewno" czymś... chociaż może trochę inny wzór niż Twój - nie myślałeś może o szczotkowanym aluminium? Jaki koszt takiej operacji i czy wystarczy mi wyłącznie trochę cierpliwości by to zrobić samemu?
Zakład był ten tutaj:
www.karpit.pl
Mogę polecić bo gość robi rożne cuda i doradzi co i jak i w sumie każde życzenie tylko możliwe według niego zrobi
No nie jest zegarek uniwersalny z alledrogo Sam to robiłem jest to zegarek mojej własnej kreacji
Orig. guziki działają pod niego żeby ustawić czas. W sumie to on tylko pokazuje czas i mierzy temp. i nic więcej. Mial robić jeszcze jako interface radio-sterowanie kierownicy ale upaliłem trochę płytkę bo odwrotnie podłączyłem wtyczkę i spaliło wejścia analogowe przez +12V zamiast +5V Dlatego zostało na prostym zegarku. Dorobiłem sobie jeszcze regulacje jasności ekranu bo w słoneczne dni był za ciemny
Co do klejenia drewna to idzie to banalnie łatwo, tylko kupuj folie 3M i nic innego Jedynie co można dostać złego nastroju to jest demontaż tych listw drzwi i deski bo jest to na takich klipsach i nawet jak się delikatnie robi to urywają się nyple które to trzymają. Dlatego warto tasem 2-stronna kupić sobie tez
Mi się to już trzyma kilka lat i nic nie odpadło jeszcze A co do brushed alamanium to jakoś mi się nie widział z 3M ale kto co woli
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Mar 2016 Posty: 66 Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pon Gru 12, 2016 20:14
Ooo, super! Szukałem ostatnio tapicera, bo w przyszłym roku będę chciał zrobić sobie również boczki i podsufitkę... więc pewnie od razu coś z kierownicą zrobię, no chyba, że uda mi się dorwać coś interesującego na Allegro czy OLX. Tyle, że jak mam zapłacić 100zł za używkę w dobrym stanie, a 200zł za nowe obszycie... to wolę jednak dopłacić. Musi mi się jeszcze tylko zrodzić pomysł w głowie czy zostawić beżowe wnętrze, czy może jednak zaszaleć i zrobić to jakoś inaczej... bo jeśli wydam krocie na tapicera, to będzie za późno - a wartość auta wcale nie podskoczy.
Odnośnie tego szczotkowanego aluminium, to też musiałbym się zastanowić i to kilkukrotnie przemyśleć. Nie chciałbym, żeby końcowy efekt wyglądał "tanio", chociaż nie wiem czy da się gorzej niż ta drewniana sklejka. Mój R45 to ciemny grafit z chromowanymi elementami, więc środek utrzymany w takich kolorach mógłby być fajny... ale to się wiąże z zmianą materiału boczków, foteli, podsufitki, oklejeniem sklejki i zmianą materiału podłogi... taniej wyszłoby sprzedać mojego R45 i kupić MG ZR...
Sam efekt może się wydawać ładny, ale o gustach się nie dyskutuje i nie każdemu będzie się podobało to samo. Wybacz, że tak się wprosiłem w Twoim temacie... niebawem zabiorę się za przeczytanie go od początku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum