Forum Klubu ROVERki.pl :: Grega Rover 400 Turbo
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: szoso
Wto Sty 20, 2015 20:02
Grega Rover 400 Turbo
Autor Wiadomość
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Czw Lis 07, 2013 11:37   

ja niestety niczym ale coś w tym musi być bo np. ta sprezarka ktora mam w VAG 1,8 T na tym samym doładowaniu i baranie generowała 270km??
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lis 07, 2013 11:37   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Lis 07, 2013 12:04   

z takim samym IC? głowica na szerokim kanale?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Czw Lis 07, 2013 12:45   

IC tam był porzadny z zapasem bo tam GT28RS juz nie starczyło i wpadł GT30 na 400kunia... ale wiecej nie pamietam tylko tyle ze trakcji tam praktycznie nie było :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Lis 07, 2013 16:39   

do czego zmierzam, kanały w naszej głowicy są duże mniejsze od tych w samym kolektorze :) co jeszcze nt naszego kolektora??
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Wojtek88 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 21 Cze 2004
Posty: 451
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Lis 07, 2013 17:44   

Dobryziomku, nie możesz jakiegoś aftermarketowego barana kupić, zrobić flanszę od podstaw aby do głowicy pasowała i dmuchnąć w końcu więcej? :mrgreen:
_________________
Roverlution
 
 
 
ArO 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 315
Skąd: Kielce

Rover 200

Wysłany: Czw Lis 07, 2013 18:46   

np taki :)
_________________
R200 98'' 1.4 Si
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Czw Lis 07, 2013 20:00   

Cytat:
do czego zmierzam, kanały w naszej głowicy są duże mniejsze od tych w samym kolektorze :) co jeszcze nt naszego kolektora??

Otóż to że mało efektywna jest różna długość kanałów.
Sam wiesz po dłubaniu w V6 że zbyt 'wolny' wydech dobry nie jest. Nieodpowiednia grubość/przepustowość kanałów w kolektorze dobra nie jest bo ciśnienie spalin jest zbyt małe na odpowiednie rozkręcenie śmigła.
To że jest 'szerzej' w kolektorze nie oznacza że jest dobrze, przynajmniej w dłubanym aucie.
Zgadzam się z Ziomem że ten kolektor to wąskie gardło które dość mocno ogranicza.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Czw Lis 07, 2013 20:36   

w obydwu projektach na 300km które widziałem w necie był zmieniony kolektor, większy IC, sprężarka nawet mniejsza niż moja i dawało to radę bez dodatkowych modów...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Lis 07, 2013 21:05   

Mi chodzi o jasny dowód, że jest do bani ;) i jakieś powody, bo na razie to są niestety tylo domysły :/
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Czw Lis 07, 2013 21:38   

Cytat:
Mi chodzi o jasny dowód, że jest do bani ;) i jakieś powody, bo na razie to są niestety tylo domysły :/

Czytasz to co my piszemy?
Dowodów u nas na forum nie znajdziesz, w sieci jednak coś już może znajdziesz. Oprócz tego co już zostało napisane możesz poczytać o zjawiskach falowych.

Póki co nie było dowodu na to że jest do bani ale też nie ma dowodów na to że jest super. Nikt nie uzyskał pomimo zapewnień i wielkich celów jakiegoś lepszego wyniku. Teraz warto zadać sobie pytanie dlaczego.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Lis 07, 2013 21:54   

Czytam, dlatego zadaje proste pytania :) nikt nie sprawdził, nie policzył, w necie najczęstszą przyczyną zmiany kolektora przy tserii jest przejście na większe turbo - inna flansza montażowa. Przyglądałeś się kolektorowi w środku?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Czw Lis 07, 2013 22:01   

Porting głowicy i baran zrobiony z głową powinny po wystrojeniu dać oczekiwane efekty a więc albo grubo albo wcale :-)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Lis 07, 2013 22:32   

Moze coś takiego zrobić :D :mrgreen:

Chyba to T-seria :mrgreen:

_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Lis 07, 2013 23:48   

Wszystko pięknie ;) mi chodzi o to, że rzuca się hasło: kolektor jest fu - ogranicza i trzyma moc. Ok, czemu? Nie chce się nikogo czepiać, chce jakiś konkretów lub podstaw teoretycznych, że to rozwiązanie musi działać źle.

Dla mnie nie jest to takie oczywiste, bo mam jedną głowicę od 2,0t na półce i dokładnie się jej przyjrzałem. Moim zdaniem dużo większym "dławikiem" są wymiary kanałów wydechowych. Są po prostu dość małe, przystawiając kształt ori uszczelki do głowicy można zauważyć, że kanał w głowicy jest mniejszy o kilka milimetrów z każdej strony, do tego nie jest całkowicie owalny, a wyraźnie widać łączenie się okrągłych runnerów z każdego zaworu wydechowego.

Co dalej, piszesz Gregu, że:
greg-si napisał/a:
Sam wiesz po dłubaniu w V6 że zbyt 'wolny' wydech dobry nie jest. Nieodpowiednia grubość/przepustowość kanałów w kolektorze dobra nie jest bo ciśnienie spalin jest zbyt małe na odpowiednie rozkręcenie śmigła.

czy takie coś ma miejsce w naszym kolektorze? bo nasz kolektor jest bardzo krótki, do tego ma łagodne przejścia bez ostrych załamań. W środku nie jest tak, że runnery się kończą zaraz przy flanszy i mam wielki zbiornik w środku. Runnery łączą się przed zejściem do turbiny i każdy jest wyraźnie oddzielony. Dokładnie na to zwróciłem uwagę szukając miejsca dla termopary EGT.

Idąc dalej śladem przepływów, jest ciekawy temat na forum rovertech, gdzie głowica po portingu w profesjonalnej firmie została poddana sprawdzeniu na flowbenchu, wyniki były wg mnie imponujące ;)

Moim zdaniem ten kolektor nie stanowi problemu w generowaniu mocy, jednak mogę się mylić bo to tylko moje przemyślenia, kiedy miałem te części na wierzchu i mogłem się im przyglądnąć :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Pią Lis 08, 2013 06:25   

Markzo czyli t serie trapią niedorobienia jak lserie


A na kolektor dolotowy zastosowanie tymczasowe

I docelowe
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Lis 08, 2013 09:01   

tuners, Tylko wiesz ze jakoś żadnej mocy tym czyms nie ugrali w L-serii :mrgreen: Nie ma do dziś żadnego dowodu na to :wink:

Wszystko stwierdzenia tylko jak dobrze MArkzo napisał dla T-serii :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pią Lis 08, 2013 09:22   

Jeszcze parę lat i będziecie sami konstruować silniki ;) a póki co nie offtopowac Gregowi tematu o jego, było nie było, bardzo ciekawym autku ;) .
 
 
 
maniu48 
Moderator




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 815
Skąd: Staszów

MG ZS

Wysłany: Pią Lis 08, 2013 13:49   

Bardzo dobrze niech sie temacik rozwija tylko sdzkoda ze na autoprezentacji Grega ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Lis 08, 2013 16:49   

Porting głowicy długo rozważałem ale jest jedna banalna kwestia - to nie jest łatwe. Wyrezanie na maxa kanałów wcale nie musi poprawić osiągów, ba, może je nawet zabić. Dlatego pasowałoby oddać głowicę do profi firmy, zmierzyć ją na flowbenchu przed portingiem i po. Inaczej można sobie zaszkodzić. To samo tyczy się kolektora wydechowego, kupić pękającego chinola który tez ma gówniane przepływy to bezsens... koniec OT :) czekam na poprawki i wynik :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pią Lis 08, 2013 19:31   

Markzo napisał/a:
Przyglądałeś się kolektorowi w środku?

Nie.

Nie trzeba zdejmować kolektora, mierzyć, oddawać do wróżki by stwierdzić że nie jest on najlepszym rozwiązaniem. A jeśli nawet jest dobrym to nie umiesz tego uzasadnić.

Markzo napisał/a:
bo nasz kolektor jest bardzo krótki,

Hmm odległość na każdym cylindrze inna. Myślisz że to dobre rozwiązanie w wygenerowaniu jak największej mocy?

Markzo napisał/a:
Moim zdaniem ten kolektor nie stanowi problemu w generowaniu mocy,

Więc czekam na jakiś dobry wynik Twojego auta na seryjnym kolektorze.

Markzo napisał/a:
Porting głowicy długo rozważałem ale jest jedna banalna kwestia - to nie jest łatwe. Wyrezanie na maxa kanałów wcale nie musi poprawić osiągów, ba, może je nawet zabić. Dlatego pasowałoby oddać głowicę do profi firmy, zmierzyć ją na flowbenchu przed portingiem i po. Inaczej można sobie zaszkodzić. To samo tyczy się kolektora wydechowego, kupić pękającego chinola który tez ma gówniane przepływy to bezsens...

No i tu zaczyna się dobre pytanie. Czy warto samemu grzebać w furze wydać kasę 2 albo 3 razy niż oddać do kogoś kto się zna i zrobi to za pierwszym razem dobrze?

To że głowica mogłaby być 'lepsza' to rzecz wiadoma. Nie ma możliwości żeby taka sama głowica była dobra do silnika N/A oraz turbo.

Markzo napisał/a:
czekam na poprawki i wynik :)

Już pisałem że nie będę gnał za koniami także u mnie poprawy nie będzie.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink