IC tam był porzadny z zapasem bo tam GT28RS juz nie starczyło i wpadł GT30 na 400kunia... ale wiecej nie pamietam tylko tyle ze trakcji tam praktycznie nie było
do czego zmierzam, kanały w naszej głowicy są duże mniejsze od tych w samym kolektorze co jeszcze nt naszego kolektora??
Otóż to że mało efektywna jest różna długość kanałów.
Sam wiesz po dłubaniu w V6 że zbyt 'wolny' wydech dobry nie jest. Nieodpowiednia grubość/przepustowość kanałów w kolektorze dobra nie jest bo ciśnienie spalin jest zbyt małe na odpowiednie rozkręcenie śmigła.
To że jest 'szerzej' w kolektorze nie oznacza że jest dobrze, przynajmniej w dłubanym aucie.
Zgadzam się z Ziomem że ten kolektor to wąskie gardło które dość mocno ogranicza.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
w obydwu projektach na 300km które widziałem w necie był zmieniony kolektor, większy IC, sprężarka nawet mniejsza niż moja i dawało to radę bez dodatkowych modów...
Mi chodzi o jasny dowód, że jest do bani i jakieś powody, bo na razie to są niestety tylo domysły
Czytasz to co my piszemy?
Dowodów u nas na forum nie znajdziesz, w sieci jednak coś już może znajdziesz. Oprócz tego co już zostało napisane możesz poczytać o zjawiskach falowych.
Póki co nie było dowodu na to że jest do bani ale też nie ma dowodów na to że jest super. Nikt nie uzyskał pomimo zapewnień i wielkich celów jakiegoś lepszego wyniku. Teraz warto zadać sobie pytanie dlaczego.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Czytam, dlatego zadaje proste pytania nikt nie sprawdził, nie policzył, w necie najczęstszą przyczyną zmiany kolektora przy tserii jest przejście na większe turbo - inna flansza montażowa. Przyglądałeś się kolektorowi w środku?
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Wszystko pięknie mi chodzi o to, że rzuca się hasło: kolektor jest fu - ogranicza i trzyma moc. Ok, czemu? Nie chce się nikogo czepiać, chce jakiś konkretów lub podstaw teoretycznych, że to rozwiązanie musi działać źle.
Dla mnie nie jest to takie oczywiste, bo mam jedną głowicę od 2,0t na półce i dokładnie się jej przyjrzałem. Moim zdaniem dużo większym "dławikiem" są wymiary kanałów wydechowych. Są po prostu dość małe, przystawiając kształt ori uszczelki do głowicy można zauważyć, że kanał w głowicy jest mniejszy o kilka milimetrów z każdej strony, do tego nie jest całkowicie owalny, a wyraźnie widać łączenie się okrągłych runnerów z każdego zaworu wydechowego.
Co dalej, piszesz Gregu, że:
greg-si napisał/a:
Sam wiesz po dłubaniu w V6 że zbyt 'wolny' wydech dobry nie jest. Nieodpowiednia grubość/przepustowość kanałów w kolektorze dobra nie jest bo ciśnienie spalin jest zbyt małe na odpowiednie rozkręcenie śmigła.
czy takie coś ma miejsce w naszym kolektorze? bo nasz kolektor jest bardzo krótki, do tego ma łagodne przejścia bez ostrych załamań. W środku nie jest tak, że runnery się kończą zaraz przy flanszy i mam wielki zbiornik w środku. Runnery łączą się przed zejściem do turbiny i każdy jest wyraźnie oddzielony. Dokładnie na to zwróciłem uwagę szukając miejsca dla termopary EGT.
Idąc dalej śladem przepływów, jest ciekawy temat na forum rovertech, gdzie głowica po portingu w profesjonalnej firmie została poddana sprawdzeniu na flowbenchu, wyniki były wg mnie imponujące
Moim zdaniem ten kolektor nie stanowi problemu w generowaniu mocy, jednak mogę się mylić bo to tylko moje przemyślenia, kiedy miałem te części na wierzchu i mogłem się im przyglądnąć
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Porting głowicy długo rozważałem ale jest jedna banalna kwestia - to nie jest łatwe. Wyrezanie na maxa kanałów wcale nie musi poprawić osiągów, ba, może je nawet zabić. Dlatego pasowałoby oddać głowicę do profi firmy, zmierzyć ją na flowbenchu przed portingiem i po. Inaczej można sobie zaszkodzić. To samo tyczy się kolektora wydechowego, kupić pękającego chinola który tez ma gówniane przepływy to bezsens... koniec OT czekam na poprawki i wynik
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Nie trzeba zdejmować kolektora, mierzyć, oddawać do wróżki by stwierdzić że nie jest on najlepszym rozwiązaniem. A jeśli nawet jest dobrym to nie umiesz tego uzasadnić.
Markzo napisał/a:
bo nasz kolektor jest bardzo krótki,
Hmm odległość na każdym cylindrze inna. Myślisz że to dobre rozwiązanie w wygenerowaniu jak największej mocy?
Markzo napisał/a:
Moim zdaniem ten kolektor nie stanowi problemu w generowaniu mocy,
Więc czekam na jakiś dobry wynik Twojego auta na seryjnym kolektorze.
Markzo napisał/a:
Porting głowicy długo rozważałem ale jest jedna banalna kwestia - to nie jest łatwe. Wyrezanie na maxa kanałów wcale nie musi poprawić osiągów, ba, może je nawet zabić. Dlatego pasowałoby oddać głowicę do profi firmy, zmierzyć ją na flowbenchu przed portingiem i po. Inaczej można sobie zaszkodzić. To samo tyczy się kolektora wydechowego, kupić pękającego chinola który tez ma gówniane przepływy to bezsens...
No i tu zaczyna się dobre pytanie. Czy warto samemu grzebać w furze wydać kasę 2 albo 3 razy niż oddać do kogoś kto się zna i zrobi to za pierwszym razem dobrze?
To że głowica mogłaby być 'lepsza' to rzecz wiadoma. Nie ma możliwości żeby taka sama głowica była dobra do silnika N/A oraz turbo.
Markzo napisał/a:
czekam na poprawki i wynik
Już pisałem że nie będę gnał za koniami także u mnie poprawy nie będzie.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum