Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 141 Skąd: Tarnów
Wysłany: Nie Maj 10, 2009 21:25
Odebrałem auto parę dni temu
Odpukać na razie wszystko działa jak należy
Co prawda nie ma jeszcze upalnych dni żeby dobrze ją przetestować, ale
czuć że ładnie chłodzi .. przydała się już żeby odparować szyby.
Tomek1212 odwalił kawał dobrej roboty !
Elektryka była zrobiona od podstaw. Tak się tylko zastanawiam .. bo mam teraz założony tylko jeden wentylator na obie chłodnice. Założony jest tak jak w wersji bez klimy czyli na chłodnicy wody. Załącza się na duże obroty po włączeniu klimatyzacji. Wydaję mi się, że innych 200-setkach Si zauwayżłem, że są dwa wentylatory. Mam akurat drugi wentylator, który się marnuje. Czy jest sens zakładać ten drugi wentylator od przodu na chłodnicę klimy, czy wystarczy jak będzie tylko jeden wentylator ? Druga sprawa to muszę jeszcze założyć izolację termiczną na rurkę od klimy bo idzie blisko kolektora wydechowego tylko nie wiem gdzie taką dostać ?
[ Dodano: Pon Cze 08, 2009 11:19 ]
czyli z tego co tu piszecie taką kompletną klime ciężko kupić... Diavia nie posiada klimy do R214
PTE napisał/a:
EDIT 2: A oto i odpowiedź:
W odpowiedzi na Pańskie zapytanie, informuję, że Diavia nie oferuje
klimatyzacji do samochodów Rover 25 wyposażonych w silnik benzynowy o
pojemności 1.4l. Informacja ta jest potwierdzona przez techników z firmy
Webasto Petemar Sp. z o.o głównego przedstawiciela firmy Diavia na Polskę.
....a skompletowanie klimy wymaga trochę cierpliwości.. Szukaliście części tylko na allegro czy macie może jakieć konkretne sklepy??
Czyli sumując do złożenia klimatyzacji potrzebuje:
[ Dodano: Pon Cze 08, 2009 11:19 ]
czyli z tego co tu piszecie taką kompletną klime ciężko kupić... Diavia nie posiada klimy do R214
PTE napisał/a:
EDIT 2: A oto i odpowiedź:
W odpowiedzi na Pańskie zapytanie, informuję, że Diavia nie oferuje
klimatyzacji do samochodów Rover 25 wyposażonych w silnik benzynowy o
pojemności 1.4l. Informacja ta jest potwierdzona przez techników z firmy
Webasto Petemar Sp. z o.o głównego przedstawiciela firmy Diavia na Polskę.
....a skompletowanie klimy wymaga trochę cierpliwości.. Szukaliście części tylko na allegro czy macie może jakieć konkretne sklepy??
Czyli sumując do złożenia klimatyzacji potrzebuje:
nagrzewnica zostaje, alternator również czy cos jeszcze pominąłem?
Ja dostałem tylko informację, ze nie posiadają zestawu do R25, nie było mowy o R200. Zresztą szczerze powiedziawszy wątpię w rzetelność tej informacji, gdyż na stronie Diavii w zakładce z częściami zamiennymi są numery katalogowe poszczególnych elementów klimy do R25.
Szukaj na Allegro, ewentualnie po szrotach. Kiedyś była aukcja na której klima wraz z instalacją do R25 kosztowała 2000zł. Widziałem też kompletny nowiutki zestaw Diavii do R200 (diesel) również za 2000zł.
_________________ Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
Kupiłem u nich kompletną klimę. Oni często sprowadzają roverki i z tego co mi mówili mogą mieć jeszcze zestawy klimy. Bardzo dobra i słowna firma.
Moim zdaniem nie ma sensu pakować się w kompletowanie części bo to masakra, jedynie komplet wchodzi w gre ..
Super, dzięki za kontakt!! zaraz zadzwonie. To fakt wizja kompletowania tego zestawu nie napawała mnie optymizmem hehe
.... niestety.. nie maja
A tak jeszcze w nawiązaniu to tematu mam w brifie wpisane Rover (GB) czyli wyprodukowany w Anglii. Czy w związku z tym są jakieś różnice? czy muszę tą informacje uwzględnić przy zakupie takowej klimy?
A tak jeszcze w nawiązaniu to tematu mam w brifie wpisane Rover (GB) czyli wyprodukowany w Anglii. Czy w związku z tym są jakieś różnice? czy muszę tą informacje uwzględnić przy zakupie takowej klimy?
Wszystkie Rovery (chyba poza niesławnym CityRoverem oraz epizodem z kontynuacją produkcji SD1 w Indiach) były produkowane w Wielkiej Brytanii. Jedyne, na co musisz zwrócić uwagę przy zakupie to fakt, czy części (rurki) pochodzą od wersji LHD (tj. przeznaczonej do ruchu prawostronnego).
_________________ Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
czy to wszystkie potrzebne czesci? mam na oku rovera diesla identycznego jak mojego na czesci i bym wyciagnal te od klimatyzacji i sprezentowal sobie troche chlodu Ile czasu moze zajac demontaz tego z auta?
Na pewno o wiele mniej niż montaż Zakładając że montaż dokładanej klimy zajął mi 35 roboczogodzin, na wyciągnięcie używki z innego, przeznaczonego na części auta, z którym nie trzeba się za bardzo cackać, zarezerwował bym z 5. Ale pewnie są i tacy, którzy zrobiliby to szybciej.
_________________ Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
Pomógł: 47 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 1080 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Wto Cze 29, 2010 00:37
Witam, w przyszłym tygodniu zamierzam zamontować fabryczną klimatyzację do swojego roverka. Pytanie mam odnośnie chłodnicy silnika. Przeglądałem na allegro R416 które mają klimę i spora większość (nie wszystkie co ciekawe) posiada większą chłodnicę, grubszą i dłuższą. Ja mam tą cienką i krótką i nie wiem czy wymieniać na ta większą czy może zostać ta mała? Co mi da, że założę większą?
Jeszcze jedno pytanie, czy te rurki można w jakimś stopniu powyginać? Bo już widzę, że będzie mały problem za filtrem powietrza
_________________ Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
Węże metalowe są tak wyprofilowane, że powinny pasować beż żadnych przeróbek. Raczej nie polecam ich giąć, chyba że w bardzo niewielkim stopniu i nie na zakrętach, bo sie zwyczajnie załamią.
Lepiej nic nie gnij, tylko odkręć puszki z bezpiecznikami i spoko wejdą, sam dopiero co instalowałem i nie mam mowy żeby inaczej Ci pasowała, ajk nie założysz tak jak fabryka.
Ja zostawiłem małą. Pożyjemy, zobaczymy. Jak na razie wydaje mi się że jest ok.
EDIT:
Coś jednak z tą chłodnicą nie tak, bo udało mi się trochę wodę zagotować.
Ale sama chłodnica to chyba nie wystarczy, bo prawdopodobnie wentylator jest inny jeszcze (dwubiegowy) i nie wiem, czy zwykły wentylator da radę pracować jako dwubiegowy (raczej nie, bo nie ma drugiego uzwojenia?).
Będę próbował wykombinować dwubiegowy wentylator na razie.
Pomógł: 47 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 1080 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Nie Lip 25, 2010 16:41
Wiatrak chłodnicy wody ma 2 biegi.
W związku z tym, że nikt nie chce się podjąć montażu klimy w moim R ostatecznie zabrałem się dzisiaj za poprowadzenie instalacji. Mam jednak mały problem, a mianowicie, z modułu sterującego klimą (takie czarne coś) wychodzą między innymi kable które trzeba wpiąć w wiatraki chłodnicy wody i klimy. Pytanie co zrobić z tą starą kostką która jest obecnie wpięta w wiatrak chłodnicy wody? Odpiąć ją i zostawić żeby sobie wisiała? Ale wtedy raczej będzie coś nie halo?
_________________ Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
to czyli w wersji bez klimatyzacji położona jest wiązka do bezpieczników itd? a jak mam cała kompletą klimatyzacje(mam drugiego rozbitka) to jak przełożę komputer no i odpowiednio powpinam kable w miejsca w które u mnie by nie było to będzie ok? dodam że razem z tym przekładam silnik od tego drugiego samochodu. Zastanawia mnie to czy jest tyle samo kabli do komputera w tamtym(16v) co i w moim (8v)? i jeszcze tak odbiegnę od tematu gdyż chciałbym przełożyć alarm od tamtego( tam mam sygnalizacje kierunkami) to jak powcinam się tak samo kablami jak tam było to będzie ok czy coś jeszcze trzeba zrobić? prosiłbym o pomoc bo chce to na dniach czynić a paru rzeczy jeszcze nie wiem...:(
Pomógł: 16 razy Dołączył: 25 Cze 2005 Posty: 920 Skąd: Kraków
Wysłany: Pią Kwi 29, 2011 16:57
Mam pytanie odnosnie dokladania klimy. Gdzie doklada sie parownik? Trzeba wymienic razem z cala dmuchawa? Trzeba cala deske do tego robierac?
Drugie pytanie. Zeby przelozyc alternator do gory i zamontowac sprezarke na dole trzeba duzo auta rozbebeszac?
Wiem, ze juz padaly te pytania, ale teraz sporo ludzi montowalo (tutaj prawie wszyscy do benzyniakow, a w dieslu jest inaczej troche) i moze ktos ma jakas swieza wiedze
A moze ktos dysponuje dokumentacja fotograficzna calego procesu (de)montazu?
parownik jest za wentylatorem i za filtrem kabinowym ... niestety nie wiem czy trzeba wymieniać elementy układu wentylacji ... ale napewno wygodniej by było cokolwiek tam robić ze zdjętą deską
Odnośnie alternatora itp, to myślę, że będzie to możliwe od dołu po zdjęciu belki dolnej zawieszenia (jest dokładnie pod sprężarką klimy) oraz niezbędne bedzie zdjecie zderzaka, ale to akurat pikuś ... napewno też rury od turbo itp, żeby można było ręce włożyć , ale to już nie powinno sprawiać kłopotu. Niestey to takie troche dywagowanie teoretyczne "z pamięci"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum