No i wykonałem testy Visy z procesorkiem i też niestety nie udało mi się połączyc, fejs dobry bo z fordem się łączył.
Za to nabyłem wiedzy że moje auto jest po liftingu z 4 kwartału 2000r więc trzeba go liczyc jako 2001 i może to ma już znaczący wpływ. Może faktycznie trzeba by go ELM spróbowac , na kompie mi pisze EOBD.
No i wykonałem testy Visy z procesorkiem i też niestety nie udało mi się połączyc, fejs dobry bo z fordem się łączył.
Za to nabyłem wiedzy że moje auto jest po liftingu z 4 kwartału 2000r więc trzeba go liczyc jako 2001 i może to ma już znaczący wpływ. Może faktycznie trzeba by go ELM spróbowac , na kompie mi pisze EOBD.
Z jakim autem chcesz się łączyć?
Jeśli 25,45,75 to Visą nie dasz rady.
budyn26, jak masz możliwość to zapodaj zrzut ekranu z VISY, jak nie masz jak to chociaż komórką zrób zdjęcie. W VISIE pod (...najprawdopodobniej) F10 jest opis błędu. Zapodaj go też.
Wczoraj nie miałem jak się podpiąć bo u mnie padało, a nie miałem garażu wolnego. Dziwna sprawa dzisiaj podpoiłem euroscana i nie wykryło żadnego błędu nawet w pamięci. Rozłączyłem się i podłączyłem ponownie tez nie wykryło, pojeżdżę chwile i znowu podepnę zobaczę wtedy.
Dołączył: 01 Lut 2011 Posty: 57 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: Nie Lut 27, 2011 17:43
Panowie, kupiłem ELM 327 i nie mam pojęcia dlaczego nie chce się połączyć z kompem, niby wszystko robię zgodnie z instrukcją ale i tak lipa.
Auto to MG ZR z 2004r. W czym może tkwić problem??
Zwibel - w nawiązaniu do naszych PW (piszę tutaj ponieważ obecnie mam jakiś problem z wysłaniem PW) gdy kupiłem ELMa otrzymałem płytę i był tam taki opis :
LECZ NIE ODPOWIADAM ZA JEGO TREŚĆ
"Z doswiadczenia naszego i Klientow wynika, ze na laptopach ASUSA moga byc problemy z diagnostyka aut. W razie klopotow z polaczeniem nalezy wykonac ponizsza operacje:
1. Znajdz sterowniki zasilania "asusacpi.sys" i "asusacpi.inf" w katalogu systemowym Windows. Mozna uzyc do tego windowsowej wyszukiwarki w Menu Start.
2. Skopiuj je w bezpieczne miejsce na dysku (np. na pulpit).
3. Skasuj oryginalne sterowniki z katalogu systemowego Windows, a kopie zachowaj do pozniejszego uzycia
4. Zrestartuj laptopa.
5. System bedzie zglaszal bledy, ale mimo to przeprowadz diagnostyke.
6. Przenies kopie sterownikow zasilania "asusacpi.sys" i "asusacpi.inf" do oryginalnej lokalizacji w katalogu systemowym Windows.
7. Ponownie zrestartuj laptopa.
W razie koniecznosci ponownego uzycia interfejsu do diagnostyki, nalezy powtorzyc powyzsza operacje."
Spróbuj połączyć się z innym samochodem (kogoś z kolegów, rodziny) aby go sprawdzić. Będzie łatwiej i taniej niż odsyłać. Tak z ciekawości od kogo (nr aukcji) kupiłeś ?
Nie...stety mam starą toshibe ale próbowałem już też na netbooku samsunga i to samo. Jutro chyba odeśle interfejs do sprawdzenia.
Wiec mi jak jeszcze uzywalem ELM-a na starej Toshibie dzialalo i na netbooku samsunga rowniez , ale nie bez problemu. Na poczatku mialem problem z konfiguracja portow. Potem bylo w miare oki, ale nie na wszystkich programach. Sprobuj sciagnac jakis inny niz ten dolaczony. Ostatnio uzywalem "EasyOBD" ,nie ma wersji polskiej jakby co, ale starsze wersje sa za darmo do sciagniecia. ELM to takie badziewne urzadzenie i dziala jak mu sie chce. Po dlugiej przerwie jak go nie uzywalem nagle zaczal mi dzialac z najnowsza wersja danego programu z ktora nigdy nie dzialal ,a przestal z tym wszystkim co wczesniej bylo oki . Dlatego nie uzywam go teraz bo wkur.....lo mnie jak czasem cos chcialem zrobic i musialem kombinowac zeby go odpalic, czasem nawet 30 min. ale finalnie zawsze dzialal.
Własnie zamówiłem laptopa z dwoma portami rs232, który kabel muszę kupić by mieć możliwość czytania błędów silnika w r200 Si z 97 roku. Wolę jeszcze raz zapytać ponieważ w tym temacie są poruszane problemy różnych modeli z różnych lat, a nie chcę kasy wywalać w błoto. Pozdrawiam i dziękuję za jakiekolwiek wskazówki.
Jeżeli masz komputer firmy MEMS/MOTOROLA to nie podłączysz się zwykłym interfejsem do roverka. Np. Diesle z końcówką D, SD na 100% tylko testbook. Jeżeli możesz wybłyskać błędy za pomocą kawałka drucika to wtedy jest duża szansa, że takim interfejsem na elm327 się podłączysz. Do takiego ELM powinny podejść wszystkie samochody po 2000r. wyprodukowane na europę. Poza tym są interfejsy na usb. Działają bez większych problemów nawet na win 7 64bit.
P.S. Będę jutro w Toruniu to możemy się spotkać i spróbować się podłączyć kompem.
Nie...stety mam starą toshibe ale próbowałem już też na netbooku samsunga i to samo. Jutro chyba odeśle interfejs do sprawdzenia.
U mnie działa ELM327 dobrze (nie pokazuję tylko błędów tzw. producenta). Jak masz windowsa7 to nie instaluj oprogramowania portu z płytki tylko zainstaluj automatycznie przez windows (ściąga nowe sterowniki FTDI - symulator RS232 na USB). Jak Ci przydzieli zbyt wysoki numer portu COM (powyżej 8 ) to zmień go w manadżerze urządzeń na 2 lub 3. Program jaki używam pod 7 to nowe EASY OBD II - wersja chyba 2.4 - darmowy więc funkcjonalność nie szokuje, ale ma wszystko co potrzeba. Pod XP działał mi dobrze scantool (też darmowy) a sterownik FTDI miałem z płytki.
[ Dodano: Sob Mar 12, 2011 23:31 ]
pgrad napisał/a:
Jeżeli masz komputer firmy MEMS/MOTOROLA to nie podłączysz się zwykłym interfejsem do roverka.
K-Series działa na MEMS - ZR mają MEMS3, ale zgodność z OBD dopiero od 2001 (diesle później)
Dołączył: 01 Lut 2011 Posty: 57 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: Sro Mar 16, 2011 07:07
Dzięki za podpowiedzi -wszystkie wskazówki które podaliście robiłem, zero reakcji, kabel poszedł do reklamacji zobaczymy jutro -będę dzwonił co z nim było.
[ Dodano: Sro Mar 16, 2011 07:07 ]
Już po problemie udało się połączyć po dosłaniu nowego kabla -tamten musiał być faktycznie ferelny. Tak jak myślałem błędy wykasowane-innych nie pokazuje. Dzięki za podpowiedzi gdyby był potrzebny komus z JG chętnie pomogę.
Skoro linia L może wisieć w powietrzu to widzałem gdzieś na elektrodzie schemat euroscana z innym wsadem który działa z jednym portem com. Ułatwiło by to sprawę z komputerami i można by podpiąć byle jaki laptop.
leszek95b, czyli według tego może być ? Patrząc od przodu na gniazdo ?
[ Dodano: Sob Cze 26, 2010 14:59 ]
Ok poradziłem sobie myślałem ze jest więcej kabelków w gnieździe obd2. Wykryło mi 2 błędy w pamięci komputera, skasowałem i po skasowaniu już nie wykryło żadnego Pojeżdżę trochę, znów podepnę i sprawdzę
Kolego czyli mając euroscana z wyjsciami:
1. masa,
2. 12v,
3. Linia L
4. Linia k
mam złącze podłączyć tak:
1. masa -> 4 groung,
2. 12v -> 16. 12v battery voltage
3. L linia -> nic,
4. Linia K -> 7. K-line or K1
Dziękuję i pozdrawiam.
Wracam do tematu, znalazłem czas w wakacje to się bawię w podpięcie laptopa pod komputer. Laptop z dwoma portami com (CA6100), interface euroscan 2000. Problem polega na tym iż w każdej konfiguracji nie chce mi się połączyć z autko z laptopem. Za każdym razem mam komunikat "message file not found". Com1 mam na 3f8 a com2 na 2f8 czyli poprawnie, wszystkie atrybuty plików ustawione poprawnie. Macie jakieś wskazówki?? Pozdrawiam.
[ Dodano: Sob Sie 20, 2011 19:22 ]
Znalazłem rozwiązanie, trzeba rozpakować plik rar najlepiej na komputerze na którym będzie uruchamiany program. Poszło dalej. Ale program jakby nie czytał nic z ecu, są komunikaty że czeka na sygnał z ecu i tak na okrągło.
Powiedzcie mi jak korzystać z tego programu, gdzie pokazywane są kody błędów i jak je czytać.
Na video pokazuje się co jakiś czas okno białe i jest w nim napisane:
INFORMACJE ECU
KOD ISO DB ** ** ** ** ** **
ECU's ISO CODE: 55 76 83
ECU INFO:
75: 66: 72: 66: 86: 48: 48: 50: 194: 0: 2: 94:
Jeśli moje pytania są trywialne, przepraszam. Mimo wszystko liczę na jakąś pomoc. Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum