Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400Di] Spalanie naszych roverków... Dziwna sprawa...
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400Di] Spalanie naszych roverków... Dziwna sprawa...
Autor Wiadomość
arekmoto2 



Dołączył: 12 Gru 2011
Posty: 15
Skąd: Strzelce Opolskie

Rover 400

Wysłany: Sro Wrz 16, 2015 18:30   [R400Di] Spalanie naszych roverków... Dziwna sprawa...
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witajcie koledzy... Moje kondolencje z powodu Emila ....

Jesli chodzi o temat, sprawa wygląda troszkę dziwnie ponieważ mam swojego roverka 400 Di 105 koni już ponad 4 lata i wszystko było super, wyjechałem za granicę i tu namiętnie używam swój samochód (100km dziennie) Do Polski do domu mam 1001 km i... udawało mi się przejechać na jedym baku (45L) do samego domu troszke na rezerwie jadąc z prędkościa 110-120 km/h .... Jednak od jakiegoś czasu coś się stało.. Ledwo teraz przejeżdżam 800km na zbiorniku a wleke sie nawet 100km/h ... Sprawdzałem szczelność przewodów, filtr powietrza nowy, wąż turbo nowy... Jaka jeszcze może być przyczyna większego spalania? Ustawić na nowo dawkę paliwa komputerowo? Dodam jeszcze że już 300 tyś km przejechane ma ;)

Pozdrowienia i czekam na wasze sugestie ;)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Wrz 16, 2015 18:30   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10908
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Wrz 16, 2015 18:36   

Raczej przeplywka się zużyła
Chyba, że po prostu hamulce trzymają.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
arekmoto2 



Dołączył: 12 Gru 2011
Posty: 15
Skąd: Strzelce Opolskie

Rover 400

Wysłany: Sro Wrz 16, 2015 19:01   

Nie nie hamulce napewno nie bo baaaardzo dlugo moge jechac na luzie... Przeplywka...? O tym nie pomyslalem... Ale byly by bjawy ze samochod słaby jest a jest dynamiczny i to dosyc bardzo... Ale fakt nawet na 4 biegu jak dam gaz do deski to w swiatlach samochodow za mna widze dym ....
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10908
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Wrz 16, 2015 19:11   

Oj to sugeruje nieszczelnośc w dolocie:/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
arekmoto2 



Dołączył: 12 Gru 2011
Posty: 15
Skąd: Strzelce Opolskie

Rover 400

Wysłany: Sro Wrz 16, 2015 19:44   

Hmm... albo moze dawka paliwa sie przestawila? Moc ma jak wdepne gaz w deske na niskich obrotach to tak przy 2000 obr/min czuje mocne szarpniecie ...
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10908
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Wrz 16, 2015 21:38   

dawka jest zapisana na stałe w mapach. chyba, ze czujnik temperatury się rypnął i cały czas pracuje jakby był zimny. Albo kat wtrysku się przyspieszył, wtedy faktycznie więcej pali. Nie wymieniałeś ostatnio rozrządu?
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
arekmoto2 



Dołączył: 12 Gru 2011
Posty: 15
Skąd: Strzelce Opolskie

Rover 400

Wysłany: Czw Wrz 17, 2015 17:53   

Kiedys... daaaaawno temu podpinalem samochod pod komputer sie okazalo ze mam troche za mocno wyprzedzony kąt zapłonu. Ale nic nie zmieniałem, rozrząd był wymieniany też dość czasu temu i czujnik malutki z Bosch też wymieniałem w pompie paliwowej co do rozrządu będę musiał niedługo własnie wymieniać ;) hmm mam pytanko, co to jest na zdjeciu?
http://wrzucaj.net/image/HVN
to cos reguluje doładowanie czy jak?
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Wrz 17, 2015 19:45   

Przeplywke to można odłączyć bo steruje tylko egr, to nie jest przyczyną.
Skoro nie ma mocy to dolot nieszczelny, wtedy i spalanie wzrasta.
 
 
arekmoto2 



Dołączył: 12 Gru 2011
Posty: 15
Skąd: Strzelce Opolskie

Rover 400

Wysłany: Pią Wrz 18, 2015 07:19   

Egr mam od samego kupna zaslepiony.... Wiec przeplywka raczej nie. Ok mamy zaraz weekend to rozbiore caly dolot z intercoolerem I wszystkimi wezami, zyczcie mi powodzenia I dam znac w niedziele albo poniedzialek ;)

[ Dodano: Pią Wrz 18, 2015 07:19 ]
A I jeszcze moze ktos mi powiedziec co to za regulacja jest na tym zdjeciu powyzej? Trzeba kliknac w link.... Nie mam pojecia do czego to sluzy.
 
 
 
-_Zielarz_- 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 128
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pią Wrz 18, 2015 10:50   

arekmoto2 napisał/a:
hmm mam pytanko, co to jest na zdjeciu?
http://wrzucaj.net/image/HVN
to cos reguluje doładowanie czy jak?


To jest wastegate. Turbina po gorącej stronie napędzana jest spalinami a gdy osiągnie maksymalne ciśnienie w dolocie, to żeby nie rozpędzała się w nieskończoność (czyli do uszkodzenia turbiny/silnika) służy ten zawór. Otwiera się wtedy i wyrzuca spaliny do wydechu nie dając ich co raz więcej do turba.

Generalnie chyba na tym można ustawić mechanicznie większe ciśnienie w dolocie, ale to trzeba wiedzieć co się robi żeby sobie więcej szkód niż pożytku nie narobić.

Na pewno znajdziesz tu tematy o podkręcaniu turbo i wastegate.

Cytat:
Przeplywke to można odłączyć bo steruje tylko egr, to nie jest przyczyną.


Czy aby na pewno ? W D/SD to się chyba zgadza (sam takowy posiadam i po zaślepieniu EGR mam przepływkę odpiętą).

Ale niech mnie ktoś poprawi bo w Di/SDi (jakby nie zwał ;) ) to chyba już dane z przepływki są jakoś bardziej "analizowane" przez ECU, a w Di to już ECU steruje dawką paliwa. Więc chyba ot tak odpięcie przepływki w Di to chyba nie za bardzo ?
_________________
Im faster tym better ...
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pią Wrz 18, 2015 11:13   

w Di podobno tez na wielkie g... sie przydaje przepływka, to cięgno wygląda mi na nieco skrócone już, ale może tylko mi się wydaje(skrócone, czyli podniesione doładowanie)
 
 
 
arekmoto2 



Dołączył: 12 Gru 2011
Posty: 15
Skąd: Strzelce Opolskie

Rover 400

Wysłany: Pią Wrz 18, 2015 11:19   

Najlepiej pojechac na komputer I tam pokaze mi jakie jest cisnienie doladowania. Wiem ze 3 lata temu bylo 1.04 Bar :) ale teraz niewiadomo... Hmmm teraz tak to pracuje w spalinach... jest czasem tak ze mam totalny brak mocy a czasem na 2 biegu przy mokrej nawierzchni zwrywa przyczepnosc, myslicie ze moglo sie zapiec I czasem po prostu nie podaje spalin do turbiny przez co nie ma doladowania... Hmmm trzeba jakos przesmarowac.

[ Dodano: Pią Wrz 18, 2015 11:19 ]
Mowie tu o wastegate ... przeplywki nie chce odlaczac bo boje sie wyskoczenia bledu "check engine"" ...
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Wrz 22, 2015 16:15   

arekmoto2 napisał/a:
Ledwo teraz przejeżdżam 800km na zbiorniku

To co ja mam powiedzieć, jak robię 600km, z tym że nie jest to trasa jakaś długa, tylko podjazdy, jak zrobiłem trasę nad morze i z powrotem to mi wyszło 800 czy 900km :wink:
Są różne czynniki, które wpływają na spalanie, nigdy nie będzie palił tyle samo, za każdym razem kropla w kroplę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400 1.6Si] sprzęgło dziwna sprawa
zombek12 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sro Mar 28, 2012 22:40
truten23
Brak nowych postów [rover 420 sdi] dziwna sprawa pompa
hektorone Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Sro Mar 14, 2012 07:07
mirwin
Brak nowych postów [R414] Dziwna sprawa z układem chłodniczym
bolec0000 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Czw Lis 13, 2008 16:56
bolec0000
Brak nowych postów [R400Di] Kod 82 jak diagnozowac?
roverzasta Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sro Lip 04, 2012 21:13
roverzasta
Brak nowych postów [R400Di, 98 r] czujnik temperatury paliwa
pompa wtryskowa mechaniczna a czujnik temp. paliwa
1973krzysiek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Nie Cze 07, 2009 23:54
Brt



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink