Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
Witam wszystkich
mam krótkie pytanie czy można kupić uszczelkę do głowicy pomiędzy wałkami. ponieważ szukałem po internecie pytałem w sklepach i nic takiego nie ma. ponieważ kolejność demontażu jest taka:
1.pokrywa zaworów
2. górna część trzymająca wałki, nie wiem jak ją nazwać i
3. spód głowicy z zaworami
i nie mogę znaleźć info na temat uszczelki pod wałkami. czy to jest tylko na sylikonie składane. Proszę o pomoc.
dodam że silnik to 20TH4
SPAMU¦
Wysłany: Pon Paź 05, 2015 10:11 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Nie rozbierałem T-serii, ale pewnie jest tak samo jak w serii K, czyli żaden silikon !, bo silikon powłazi w kanaliki olejowe do hydro popychaczy i je pozapycha, tylko uszczelniacz anaerobowy np. loctite 518
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Powiedz że to był żart
te połówki glowicy stanowią też łożyska ślizgowe wałków rozrządu wsadzenie tam takiej uszczelki zwiększy luz wałków, nie wspominając o skomplikowanym kształcie takiej uszczelki
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
rzeczywiście nie pomyślałem o tym. Wielkie dzięki za cenną uwagę.
Ale tak myślę że jeżeli rozkręca się głowica w tym miejscu to powinno to być jakoś uszczelnione nawet wpust wyfrezowany rowek na jakąś uszczelkę gumową bo przecież inaczej to by zawsze ciekło.
Takie połączenie płaskie uszczelni właśnie klej anaerobowy. Silikon też ale.....
Trzeba uważać na ilość silikonu, nałożenie go za dużo doprowadzi do wyciśnięcia nadmiaru na boki, czyli też do kanalików olejowych, które prowadzą do łożysk wałków oraz hydraulicznych popychaczy.
Nadmiar silikonu na krawędzi w postaci "farfocla" po stwardnieniu może się oderwać , tu mamy przewagę kleju nad silikonem, klej utwardza się bez dostepu do tlenu miedzy metalem, jego wyciśnięty nadmiar nie stwardnieje w powietrzu!!! po prostu wypłucze go olej.
Kolejna zaleta kleju to wynikająca z resztą z tego samego powodu co wyżej, nie trzeba się spieszyć przy montażu
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum