Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2004
Witam
Prawdopodobnie będę musiał wymienić końcówki drążków kierowniczych (niestety w Łodzi ulice to prawie same dziury). I z tego co się orientowałem to od pewnego momentu nastąpiła zmiana typu końcówek z QJB100120 na QJB100240. Jak się rozpoznać który typ jest u mnie (sprawdziłem stożek mocujący odkręca się kluczem 17 czyli chyba gwint M10)? I czy zamienniki pokazane np w tabeli (foto) są odpowiednie (można je stosować zamiennie)?
Pozdr
Krzysztof
SPAMU¦
Wysłany: Pią Lip 06, 2012 13:08 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Trochę się zgubiłem, bo wyszperałem że aktualnie produkowanym odpowiednikiem dla QJB100240 od TRW jest: JTE1212
Dł.: 94 mm,
Wym. stożka: 15 mm,
Gwint zewn.: M12x1,25 mm,
Gwint wewn.: M14x1,5 mm,
Również dla QJB100240 były jeszcze JTE1184, ale już nie są produkowane:
Długość [mm]:67
Rozmiar gwintu 1:M10x1,25
Rozmiar gwintu 2:M12x1,25
Natomiast dla: QJB100120 jest JTE305
Dł.: 92 mm,
Wym. stożka: 14 mm,
Gwint zewn.: M10x1.25 mm,
Gwint wewn.: M14x1.5 mm, z dodatkami, z bieżnikiem prawostronnym,
Zbieżnożć stożka: 1:10
Więc która końcówka powinna być dobra jako QJB100240??
[ Dodano: Sob Lip 26, 2014 14:03 ]
Nikt się nie kwapił więc sam sobie odpowiadam.
Zmierzyłem średnicę gwintu zewnętrznego i wyszło mi M12. Czyli właściwym drążkiem będzie TRW JTE1212 i pokrewne.
A moja fura z 2001 roku ma VIN zaczynający się od 53xxx.
Mam pewien problem, bo mój Rover 25 z 2001r. ma VIN ...2D658295, czyli ewidentnie po zmianie na QJB100240.
Wczoraj mierzyłem suwmiarka gwint wystający ponad nakrętkę mocującą i jak w mordę strzelił 10mm... od spodu wybite TRW, nic więcej z oznaczeń nie znalazłem
O co tu chodzi?
Może ktoś zmieniał i dal QJB100120, ale czy wtedy nie musiałby tez zwrotnicy zmienić?
Cholera nie wiem co mam kupić... jakoś da sie inaczej je odróżnić, różnią sie czymś oprócz gwintu?
[ Dodano: Pon Lis 02, 2015 19:38 ]
A może są też różnice Diesel a benzyna? Bo na rimmerbros widzę przekładnie kier. z oznaczeniem "Rover 25 - Diesel" i "Rover 25 - Petrol"...
Tak w ogóle końcówka z gwintem M12 wejdzie w zwrotnice jeżeli było tam M10? Jest to wymienne?
Może znalazłby się jakiś miły użytkownik diesla po 2000r., który jest pewien że ma w układzie kierowniczym fabryczny setup (bo ja poprzedniemu właścicielowi nie ufam po tym co tam odnajdywałem...) i mógłby zmierzyć ten gwint u siebie???
[ Dodano: Pon Lis 09, 2015 11:00 ]
Nikt z dieslem ok 2001 sie nie znajdzie kto moglby sie zchylic i zmierzyc?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum