Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214 SI] Nie odpala mimo naładowania akumulatora
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214 SI] Nie odpala mimo naładowania akumulatora
Autor Wiadomość
violinerpl 



Dołączył: 02 Sty 2013
Posty: 140



Wysłany: Pon Sty 04, 2016 11:11   [R214 SI] Nie odpala mimo naładowania akumulatora
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1999

Witam. Padł mi akumulator, naładowałem go , zainstalowałem i już miałem nadzieję, że pozbyłem się problemu, a tu kręci, ale tak jakby ni mógł "złapać" benzyny. Czy to też jest spowodowane niską temperaturą? Dodam, że tankuję wyłącznie na Orlenach, więc raczej chrzczone paliwo odpada.
Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki co zrobić.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sty 04, 2016 11:11   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Pon Sty 04, 2016 11:56   

Zacznij od podstaw czyli czy słyszysz pompę paliwa po przekręceniu kluczyka.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
violinerpl 



Dołączył: 02 Sty 2013
Posty: 140



Wysłany: Pon Sty 04, 2016 12:44   

Tak, słyszę, nawet czasami zaswądzi zapachem spalin, ale nie chce załapać.
Dodam, że właśnie z sasiadem próbowaliśmy uruchomić z kabli, ale poza tym że mocno kręcił, to nie dało się zapalić :(
Ostatnio zmieniony przez violinerpl Pon Sty 04, 2016 13:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Pon Sty 04, 2016 13:23   

To czapka na głowę, kalesony, rękawice i zaglądaj pod maskę i sprawdzaj połączenia. Kable WN, masa z aku (może zerwałeś), wtyczki, bezpieczniki, bo może ze duży prąd popłynął jak najpierw podłączyłeś masę, a później plusa. Może immo trzyma? Jeden kolega z forum aku odwrotnie podłączył wiec wiesz, że różnie bywa.
W każdym zbiorniku skrapla się para szczególnie jak jeździsz z małą ilością paliwa i jakieś ryzyko, że zatkało przewody paliwowe jest. Jednak filtr powinien zatrzymać, a EVAP osuszyć. Odepnij jak się da przewód paliwowy i sprawdź czy leci paliwo. Ale przed tym wszystkim zresetuj odcięcie paliwa. Pod maską, przy szybie masz przycisk - kawałek na prawo od zbiorniczka płynu chłodzącego.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
violinerpl 



Dołączył: 02 Sty 2013
Posty: 140



Wysłany: Pon Sty 04, 2016 14:08   

Kable są w porządku, przycisk cały czas wciśnięty, już bardziej się nie dało. Immo raczej też nie bo kręci.
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1747
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pon Sty 04, 2016 14:10   

po pierwsze zrob adaptacje przepustnicy

jak nie pomoze odepnij czujnik temp silnika i wtedy odpalaj

fabryczne immo w roverze nie odpina rozrusznika tylko iskre
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
violinerpl 



Dołączył: 02 Sty 2013
Posty: 140



Wysłany: Pon Sty 04, 2016 14:12   

flapjck1 napisał/a:
po pierwsze zrob adaptacje przepustnicy


Wow a jak to się robi?
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1747
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pon Sty 04, 2016 15:14   

wlacz zaplon, pedal gazu do podlogi 5*
potem wylaczasz zaplon, powinienes po tym uslyszec dzialanie silniczka przepustnicy, takie bzzz bzz

i gotowe :)
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
violinerpl 



Dołączył: 02 Sty 2013
Posty: 140



Wysłany: Pon Sty 04, 2016 15:25   

Dzięki Kolego za odpowiedź. Na pewno tego spróbuję.
Tymczasem ponownie wziąłem do ładowania mój aku i tu mam pytanie?
Mianowicie posiadam chiński najtańszy prostownik (taki z bezpiecznikiem od spodu), 4A , 12V, natomiast mój akumulator ma parametry 12V 45Ah. Gdy wczoraj go ładowałem właśnie tym prostownikiem to pokazała kontrolka naładowania 100% już po 3-4 godzinach. Wydaje mi się to trochę za szybko, no ale z drugiej strony w instrukcji prostownika jest napisane: "Kiedy akumulator jest całkowicie rozładowany, lampka 100% jest wyłączona, Ta lampka zaświeci się, gdy akumulator zostanie całkowicie naładowany (...)Aby uniknąć uszkodzenia akumulatora i prostownika nie należy zostawiać akumulatora podłączonego do prostownika po jego całkowitym naładowaniu"

Ile powinienem w takim razie ładować by nie przedobrzyć?
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Pon Sty 04, 2016 17:18   

flapjck1 napisał/a:
fabryczne immo w roverze nie odpina rozrusznika tylko iskre

Odcina też rozrusznik. Po przekręceniu kluczyka słychać tylko naprzemienny dźwięk immo.
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
Ostatnio zmieniony przez robsson78 Pon Sty 04, 2016 17:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Pon Sty 04, 2016 17:28   

flapjck1 napisał/a:
po pierwsze zrob adaptacje przepustnicy

flapjck1, z całym szacunkiem ale po jaką cholerę?
Nie dostaje paliwa albo iskry i trzeba szukać dlaczego. Chyba, że krokowy mu się zwiesił i blokuje dopływ powietrza.
violinerpl napisał/a:
Ile powinienem w takim razie ładować by nie przedobrzyć?

Do 10h. Prostownik masz dobry. Niemalże idealny dla pojemności Twojego aku.
Po naładowaniu sprawdź mu napięcie. Powyżej 12,5V powinien mieć.

A co do instrukcji: "Kiedy akumulator jest całkowicie rozładowany, "
to można aku wyciepnąć. :mrgreen:
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Pon Sty 04, 2016 17:59   

violinerpl, Masz 12V 45Ah. powinieneś go ładować 1/10 swojej pojemności czyli max 4,5A przez 10 godzin.
Twoim prostownikiem 4A około 10 godzin. Jeśli będzie to 12 godzin też nie zaszkodzi.
Jeśli naładowałeś go w 3-4 godziny to może oznaczać że nie był całkiem rozładowany albo amperomierz w prostowniku źle wskazuje.
Jeśli masz miernik najlepiej gdybyś zmierzył napięcie akumulatora. Naładowany powinien mieć około 14,6 V. Jeśli nie masz pożycz, to ważne, bez tego nie wiadomo czy aku. jest naładowany czy nie.
Jak dokonać pomiaru masz TU
Rozrusznik kręci ?

[ Dodano: Pon Sty 04, 2016 17:59 ]
NoPE mnie troszkę wyprzedził w odpowiedzi ale ma rację, jeśli aku. był całkowicie rozładowany mógł ulec zasiarczeniu i aby go naładować trzeba zastosować prostownik mikroprocesorowy do ładowania akumulatorów w stanie głębokiego rozładowania.
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Pon Sty 04, 2016 18:33   

robsson78 napisał/a:
Naładowany powinien mieć około 14,6 V

No nie bardzo. Chyba pomyliłeś z napięciem ładowania.
12,63V w stanie spoczynku.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Pon Sty 04, 2016 19:40   

A stan spoczynku to 24godziny po naładowaniu maksymalnym napięciem 14,7V.
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Pon Sty 04, 2016 20:56   

A kolejna osoba wpisze 14,8V? Widzę, że lubicie gotować swoje akumulatory. Nikt Wam nie zabroni.


Parametry typowego akumulatora samochodowego, złożonego z 6 ogniw:
    siła elektromotoryczna: ok. 12,6 V
    napięcie znamionowe pojedynczego ogniwa: 2,105 V
    minimalne napięcie (wskazujące na stan głębokiego rozładowania): 10,8 V
    prawidłowe napięcie ładowania: minimalne: 13,9 V, maksymalne 14,5 V
    po pełnym naładowaniu napięcie szybko spada do 13,2 V, a później powoli do 12,6 V
    napięcie akumulatora powinno być mierzone 12 godzin po ładowaniu aby zapewnić dokładny pomiar
    napięcie przeładowania występujące w trakcie wydzielania wodoru: >14,4 V
    w przypadku rozładowania akumulatora celowe jest ładowanie go niskim stałym prądem do napięcia nawet 16,5 V
    typowy prąd ładowania: 1/10 pojemności akumulatora
    współczynnik samorozładowania: 3–20%/miesiąc
    wytrzymałość: 500–800 cykli
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Pon Sty 04, 2016 23:48   

Wszystkie ładowarki typu ulg, automat itp. w trybie zimowym czyli kiedy ładujesz aku na mrozie targają aż do 14,7V I to jest absolutne maksimum bo przy 14,7V aku zacznie silnie gazować wodorem.
 
 
krzychuuu1992 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Gru 2015
Posty: 68



Wysłany: Wto Sty 05, 2016 00:34   Re: [R214 SI] Nie odpala mimo naładowania akumulatora

violinerpl napisał/a:
Witam. Padł mi akumulator, naładowałem go , zainstalowałem i już miałem nadzieję, że pozbyłem się problemu, a tu kręci, ale tak jakby ni mógł "złapać" benzyny. Czy to też jest spowodowane niską temperaturą? Dodam, że tankuję wyłącznie na Orlenach, więc raczej chrzczone paliwo odpada.
Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki co zrobić.


Niedalej jak miesiąc temu miałem dokładnie to samo w moim R400. Przymrozek w nocy, padło aku. Po naładowaniu rozrusznik kręcił ale auto nie odpalało, czasem jakby łapał na jednym garze. Zacząłem od sprawdzenia czy dochodzi paliwo, czy jest iskra itp. W koncu z braku pomysłów zatargałem autko do mechanika. Okazało się, że winne byłe przewody WN, przynajmniej tak twierdził mechanik. Profilaktycznie wymienił też palec i kopułkę. Może zacznij od sprawdzenia elementów zapłonu, gdyż oszronione od niskiej temperatury przewody mogą mieć przebicie.
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Wto Sty 05, 2016 01:33   

Ok, możecie nawet zaganiać elektrony jak krowy do zagrody byle aku miał moc do rozruchu ;)
Nie zmienia to faktu, że violinerpl dalej nie może odpalić i wiemy już od 5-ciu postów, że to nie wina akumulatora.
flapjck1 napisał/a:
potem wylaczasz zaplon, powinienes po tym uslyszec dzialanie silniczka przepustnicy, takie bzzz bzz

przepustnica nie ma żadnego silniczka w R25 i jedyny bzzz bzz to może robić zatarta przepustnica napędzana linką :mrgreen:
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Sty 05, 2016 08:44   

flapjck1 napisał/a:
dzialanie silniczka przepustnicy, takie bzzz bzz

Myślę że chodziło mu o krokowy a to przecież jest coś w rodzaju przepustnicy.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
m166 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 165



Wysłany: Wto Sty 05, 2016 09:39   

sprawdzić kopułkę /przeczyścić zaśniedziałe styki metalowe oraz ocenić stan węglika/
palec rozdzielacza /również przeczyścić z nalotu chyba że jest już nadpalony/
świece zapłonowe /sprawdzić -przeczyścić/
przewody wysokiego napięcia czy nie mają przebicia
przewody WN najczęściej mi padały właśnie zimą przeważnie jeden lub dwa he he.. jak dotykałem to fajnie kopało :) i już wiedziałem że są do wymiany Takie czynności wykonywałem jak miałem Renówke Chamade 1,7 benzyna i zawsze pomagało
obecnie mam Rover200 SDi i też nie mogę odpalić chyba ropa przymarzła czekam na odwilż :)
swój akumulator ładowałem 12 godzin prąd w czasie ładowania voltomierz pokazywał 13,9 V a teraz po 24 godzinach akumulator ma 12,85 V jutro ma byc cieplej założe i zobaczymy czy roverek zagada
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200 1,4 98] Po wymianie akumulatora nie odpala
piogaw Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Czw Lip 08, 2010 15:38
leszczu
Brak nowych postów [R214] Kontrolka akumulatora
xarex Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 17 Czw Maj 17, 2007 17:42
AndrewS
Brak nowych postów [R214] brak ładowania akumulatora
Szczygus Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Sro Mar 09, 2011 08:10
Szczygus
Brak nowych postów [R214 8v 99r] Problem po dłuższym postoju bez akumulatora!!!
mackol Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Czw Lip 30, 2009 21:59
truten23
Brak nowych postów [R214 1,4 16v 97r] nie odpala
waldi80 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Czw Kwi 19, 2012 10:45
made07



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink