Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam
Mam pewien problem otóż tydzień temu gdy chcialem odpalic samochod zgasł mi caly zapłon tak jak by akumulator sie rozladowal. Odpiąłem akumulator i spowrotem przykrecilem. Auto normalnie odpalilo. Zgasilem samochod i chcialem odpalic ponownie lecz auto tylko krecilo, ojciec mowil ze immobilizer odcial zaplon. Odkrecilem ponownie akumulator i przykrecilem samochod odpalił. Problem wrocil dzisiaj chcialem odpalic lecz silnik tylko kreci tak jak by znowu immo odcial zaplon lecz wyjecie akumulatora juz nic nie daje. Mial ktos podobny problem lub wie gdzie tkwi przyczyna ?
Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Nie Sty 10, 2016 21:45 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jak immo odcina to przestaje kręcić rozrusznik, tu wygląda na kiepski akumulator albo słabo zaciśnięte klemy
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Hmm musze sprawdzic ale wydaje mi sie ze akumulator jest w pelni sprawny ani razu mi sie nie rozladowal nawet w duze mrozy jakie nas odwiedzily w tym tygodniu. Gdy przekrecam na zaplon wszystkie kontrolki sie pala nic nie mruga i kręci żywo ale nie slychac pompki paliwa. Kolega mowil ze jak immo odetnie zaplon to tak samo pompe odetnie i nie poda paliwa przez co mozna kręcić bez skutku nie wiem czy to prawda i czy to jest przyczyna dlatego wolalem sie spytac na forum.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Jak immo odetnie zapłon (np. w wyniku braku synchronizacji z ECU) rozrusznik nawet się nie zająknie. Przerabiałem.
Natomiast taki problem jak opisujesz Adrian75, pasowałby albo do aku - sprawdź czy przewody w klemach dobrze trzymają, no i czy sama klema dobrze trzyma na aku (miałem kiedyś baterią z odrobinę mniejszymi zaciskami i klemy nawet maksymalnie skręcone nie trzymały dobrze, trzeba było "dosztukować" dodatkowe metalowe opaski, bo też odpalał jak chciał i długo kręcił).
Albo może siada Ci pompka i po takim "resecie" z odpięciem i ponownym podłączeniem aku po prostu zbiegiem okoliczności chwyta. O.o
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Właśnie mam taki zamiar ale dopiero będę miał możliwość pod wieczór. Mam nadzieje ze to wina akumulatora bo czytałem też w innym temacie ze mimo iż akumulator jest naładowany i dobry na którym odpalają inne autka dla rovera możne być za słaby.
Mam roverka nie całe 2 miesiace i nie dawno zauważyłem ze przy wcisnieciu gazu dlawi mi sie tak jak by filtr paliwa byl zapchany możliwe iż to też moze byc powodem. Zobacze wieczorem ten akumulator a jutro filtr paliwa.
Nie mam niestety laptopa zostaje jedynie mechanik zeby podpiac kompa i zobaczyc.
Z mechanikami i ich "komputerami" bym uważał. Różne śmieszne testery diagnostyczne albo nie chcą się łączyć z naszymi dieselkami, albo czasem pokazują jakieś cuda.
Jeśli chcesz w ten sposób to poszukaj kogoś, kto się specjalizuje w BMW lub jedź do jakiegoś BOSCH Service, gdzie mają KTS, który też sobie dość przyzwoicie radzi.
Aaaaa najlepiej to kup sobie jakiegoś starego lapu-tapu z Win XP, kabelek o jakim wspomniał prebenny i diagnozuj się sam za friko.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Też prawda. Kuzyn robi w Land Roverach mowił ze maja komputer specialny do Roverow / Land Roverow tylko ceni sie jego szef 150 zl za diagnozę ale ponać pokaże błędy od A-Z
Sprawdze ten akumulator i filtr jak to nie pomoze to bd zmuszony oddac auto do mechanika.
Akumulator naładowany do full'a klemy zaciśnietę pompke slychać lecz dalej tylko kręci Autko ląduje do mechanika gdyż nie mam warunków na samodzielne naprawy czy wymiany. Zobaczymy co fachowiec wyczaruje. Napisze co było przyczyną. Dziękuje za wszystkie rady
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Cze 2008 Posty: 337 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Sty 12, 2016 20:19
Adrian75 napisał/a:
U mnie klema od " + "po maksymalnym skreceniu srubką i tak sie rusza i mysle ze tu bedzie problem. Jutro to sprawdze i napisze czy pomoglo
Na początku grudnia chciałem wyciągnąć aku do podładowania. Śrubkę na minusie bez problemu poluzowałem, natomiast na klemie + ani drgnie. Nie mogłem jej ani odkręcić ani dokręcić. Okazało się jednak, że klemę mogę bez problemu zdjąć. Po podładowaniu aku klemę wcisnąłem na stożek. Auto, mimo trochę luźnawej klemy, adpalało i adpala bez problemu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum