Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZS 180] Nie kręci ,dmuchawy silnika wariują
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZS 180] Nie kręci ,dmuchawy silnika wariują
Autor Wiadomość
dzonatan 



Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 6



Wysłany: Wto Lut 09, 2016 12:33   [MG ZS 180] Nie kręci ,dmuchawy silnika wariują
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2002

Witam,

Mam problem z moim MG ZS ,jakiś czas nie było mnie w Polsce ,MGik stał w podziemnym garażu i był co jakiś czas jeżdżony jednak kiedy wróciłem do Polski nie chciał odpalić i nawet nie kręcił.Pomyślałem że to pewnie akumulator i podłączyłem go na noc do ładowania jednak nic to nie pomogło -samochód dalej nie dawał znaku życia.

Użyłem więc przenośnego akumulatora (boostera) i kiedy go podłączyłem usłyszałem krótki start dmuchawy silnika (kluczyk nie był włożony) kiedy po chwili próbowałem odpalić samochód dalej w ogóle nie kręcił.Dmuchawy włączały się i naprzemiennie i wyłączały niezależnie od włożenia kluczyka i dopiero po odłączeniu boostera przestały.Kolega od którego pożyczyłem booster zauważył że ten bardzo szybko się rozładował ,kiedy ładował nim swój samochód o podobnym akumulatorze wytrzymał o wiele dłużej.

Czy może miał ktoś kiedyś taki problem? Sądzę że jakiś to kwestia jakiejś awarii elektroniki . Nie ukrywam że głównie zależy mi na tym żeby MGik wyjechał o własnych siłach z garażu ponieważ wyjazd jest tak skonstruowany że praktycznie niemożliwe jest wyholowanie go ,więc jeśli ktoś ma jakiś pomysł jak go odpalić byłbym wdzięczny.

Pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lut 09, 2016 12:33   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Lut 09, 2016 14:11   

posprawdzaj masy.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
dzonatan 



Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 6



Wysłany: Wto Lut 09, 2016 16:12   

Dzięki za radę ,niestety to nie to.
Dzisiaj podjąłem kolejną próbę ,po podłączeniu boostera tym razem załączył się alarm (dmuchawy tym razem nie) udało mi się go wyłączyć ,wsiadłem do auta spróbowałem odpalić i rozrusznik zaczął cykać ( na początku wydawało mi się że tak lekko zakręcił) ,to był taki zapętlony bardzo szybki dźwięk z tego co czytałem to cykania rozrusznika.

Na tym nie koniec ponieważ przy wysiadaniu z auta zamknąłem z kluczyka auto i włączyły się dmuchawy... . Nie mam pojęcia jak to możliwe że zamknięcie drzwi z kluczyka powoduje włączenie dmuchaw a to z całą pewnością nastąpiło właśnie wtedy. Może ktoś ma jakiś pomysł;)
 
 
IROLA 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 406
Skąd: Przemyśl



Wysłany: Wto Lut 09, 2016 20:11   

Moja propozycja : miernikiem sprawdź napięcie akumulatora. Przy niskim napięciu pożycz aku od kogoś i nie łącz kablami tylko włóż w miejsce obecnego. Przed podpięciem klemy dodatniej dobrego akumulatora sprawdź -wpinając miernik- czy nic nie kradnie prądu (szkoda kolegi akumulatora), powinno być chyba do 50 mA (zależy od odbiorników : alarm itd). Jeżeli wszystko będzie w porządku to wówczas szukałbym zwarcia w przewodach (po moich przejściach w grudniu :) wszystko kojarzy mi się ze zwarciem w instalacji).
Sprawdź jeszcze czujnik temperatury płynu (nie ten na deskę tylko do ecu) może on szwankuje i włącza wiatraki. ktoś na forum podał tego linka
Jeżeli możesz to pożycz od kogoś ELMa327 i odczytaj błędy, mój problem był inny ale spowodowany następstwem zwarcia.
 
 
Precello 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Cze 2013
Posty: 25



Wysłany: Sro Lut 10, 2016 21:21   

Sprawdź jak kolega wyżej radzi na zdrowym aku od kolegi.
Z doświadczenia z moim zs wiem, że jak zaczyna wiatrak szaleć i nie jest to przyczyną braku wody lub jej zagotowania to pewnie jest zbyt małe napięcie. Przez ostatni rok jak miewałem problemy z rozładowującym się aku - wiatrak od razu mnie informował hehe
Prawdopodobnie aku ci padło jak i moje miesiąc temu. Wtedy to nawet wiatrak nie chciał się kręcić.
 
 
dzonatan 



Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 6



Wysłany: Pią Lut 26, 2016 15:51   

Wymiana akumulatora okazała się strzałem w dziesiątkę .Dziękuję bardzo za wszystkie porady.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416]Gaśnie, wariują obroty, pada obrotomierz, gaśnie deska
Flanker27 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 17 Nie Mar 12, 2017 22:02
bartek19901990
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R45]rezystor dmuchawy
kierowca Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pon Cze 02, 2014 21:16
sTERYD
Brak nowych postów [R45 1.8] Wentylator dmuchawy
Nick81 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Nie Lut 27, 2011 20:39
andrew0503
Brak nowych postów [R400] Rezystory Dmuchawy
jakoś inaczej...
Pawson Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 29 Nie Mar 01, 2009 12:36
szoso
Brak nowych postów [R416] REZYSTORY DMUCHAWY
telis7 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Wto Lis 18, 2008 14:29
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink