Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Pompka sprzęgła - bardzo dziwne objawy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Pompka sprzęgła - bardzo dziwne objawy
Autor Wiadomość
Loo 




Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 107
Skąd: Lubin



Wysłany: Wto Mar 27, 2012 06:27   [R75] Pompka sprzęgła - bardzo dziwne objawy
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004

Mam dziwne objawy przy 129 tys. wymieniono tarcze z dociskiem , dwumasę i pompka pojechała do Bonckiego na regenerację.
Nagle znowu coś nawala pomiędzy pompka , wysprzęglikiem albo sam już nie wiem czym :bezradny: .
Teraz po ponad roku ma przejechane 143 tys. w ciągu miesiąca po konsultacji z Bonckym i wysłaniu do mnie 3 różnych pompek w każdej wyrzuca mi płyn spod gumki od strony tłoczka .
Jest możliwe że robi się w środku jakieś duże ciśnienie że wywala uszczelniacze w pompce.
Wieczorem wymieniłem pompkę przejechałem 10 kilometrów i znowu to samo po za tym że płyn poleciał mi na buty które niestety są już do wyrzucenia.
Może jakieś podpowiedzi panowie bo już mnie szlag jasny trafia :beczy: :beczy: :beczy: :bezradny:
Ostatnio zmieniony przez apples Wto Mar 27, 2012 08:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Mar 27, 2012 06:27   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 27, 2012 11:27   

Olej wywala ci na buty to oznacza, że masz za duże ciśnienie nad tłoczkiem (tłoczek to to plastikowe uszczelnienie, gdzie jest zawór zwrotny pod białym kapturkiem)

Uczczelnienie tłoczka nie powinno przepuszczać, tak samo zawór w momencie naciskania nogą powinien być zamknięty. Oznacza to, że w trakcie naciskania płyn nie powinien przemieszczać się powyżej tłoczka. Jeżeli uszczelnienie tłoczka, powierzchnia cylindra lub zawór zwrotny w tłoczku jest uszkodzony to płyn zamiast być przetłaczany to wysprzęglika cofa się powyżej uszczelnienia tłoka i wywala uszczelką do góry, potem na buty.

Uszczelnienie zewnętrzne w pompce jest uszczelnieniem, które ma za zadanie tylko zgarniać olej i nie powodować zapowietrzenia w trakcie wciskania sprzęgła gdy pojawia się tam podciśnienie, które powoduje zassanie płynu ze zbiorniczka.

Pewnie przy wciskaniu sprzęgła płyn wywala ci również w zbiorniczku.
Ostatnio zmieniony przez Pieta Sro Mar 28, 2012 07:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kalafior 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 389
Skąd: lubelskie



Wysłany: Wto Mar 27, 2012 19:24   

Pieta napisał/a:
Olej wywala ci


nie olej tylko plyn
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Mar 28, 2012 02:48   

Przewód masz drożny?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Loo 




Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 107
Skąd: Lubin



Wysłany: Sro Mar 28, 2012 10:00   

Tak przewód mam drożny .Nawet przedmuchiwałem sprężarką i mam nowy odpowietrznik zamontowany , z tamtej strony jest wszystko ok tylko od strony pompki cieknie.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Mar 28, 2012 14:29   

Loo napisał/a:
Nawet przedmuchiwałem sprężarką i mam nowy odpowietrznik zamontowany

No ja jak dmuchałem sprężarką to też leciało powietrze... marnie bo marnie ale leciało.
Ustami jednak, po zwolnieniu blokady na szybkozłączce nie mogłem powietrza wdmuchać.
Ponieważ to był już przerobiony na BMW patent, to nie miało mi którędy się lać, objaw był więc tylko taki, że mogłem się zapierać jak głupek i a wysprzęglenia praktycznie nie było ;)

No bo skoro instalowałeś już trzy pompki i na każdej to samo... to tylko przewód został mi podejrzany.
Chyba, że coś źle złożyło się podczas wymiany wysprzęglika? Ale tego nie wiem, bo się nie znam ;D
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Loo 




Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 107
Skąd: Lubin



Wysłany: Sro Mar 28, 2012 18:41   

Właśnie też się zastanawiałem na temat wysprzęglika ale nie chce mi się wierzyć żeby było coś źle złożone i wytrzymało ponad rok , przez ten czas nawet palcem tam nie dotknąłem .
Wspomnę jeszcze że na tej starej pompce regenerowanej rok temu jak ją założę to mogę jeździć parę dni i muszę odpowietrzyć bo się płyn kończy , a na tych ostatnich pompkach albo nie mogę wyjechać z garażu bo już nie wysprzegla albo przejadę parę kilometrów i muszę szybko naciskać parę razy żeby wbić następny bieg.
Najlepsze jest to że jak wysyłam do kolegi Bonckiego to po sprawdzeniu okazuje się że pompki odesłane są sprawne.
Zamówiłem na razie nową pompkę będę miał ja chyba w piątek (714 zł LUK) to dam znać jak przebiegła wymiana.
Pzdr.
 
 
kalafior 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 389
Skąd: lubelskie



Wysłany: Sro Mar 28, 2012 19:01   

jezeli plyn leci na buty to albo pompka albo polaczenie przewodu z pompka albo dziurawy przewod innej mozliwosci nie ma ,trzeba dokladnie zlokalizowac miejsce wycieku
 
 
Loo 




Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 107
Skąd: Lubin



Wysłany: Sro Mar 28, 2012 22:15   

Jeżeli płyn cieknie na buty to nie połączenie pompki z wężykiem bo wtedy płyn ucieka po ściance grodziowej pod nogi kierowcy.
Miejsce wycieku jest to samo innego nie ma , czyli to które opisałem wyżej , leci z pompki spod uszczelki od tłoczka , innej możliwości nie ma żeby płyn poleciał na buty :ok: :ok:
Czyli łączenie pompki z pedałem sprzęgła , chyba dobrze wszystko opisałem.
:bezradny:
Jak ktoś potrzebuje to zrobię fotkę :foto: :foto: :foto:
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Czw Mar 29, 2012 08:43   

zakładaj nową i będziemy obserwować, do roku wszystko wyjdzie:) ja je sprawdzałem, działały, trzymały, ciśnienia nie wywalały a podaje im znacznie większe ciśnienie niż daje układ.

Nowa pokarze - ma plastikową uszczelkę, będzie tak długo trzymać aż ją wygnie, jeżeli wszystko ok to pojeździsz kilka lat, jeżeli jednak coś jest nie tak, wyjdzie do roku...:) oby nie wyszło :)

czasem i ja rozkładam ręce, chyba że auto miał bym u siebie...:)
_________________
Pamparampam
 
 
 
kalafior 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 389
Skąd: lubelskie



Wysłany: Czw Mar 29, 2012 14:31   

widocznie nie masz oslony jak ci cieknie na buty :lol:
 
 
Loo 




Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 107
Skąd: Lubin



Wysłany: Czw Mar 29, 2012 18:39   

Tyle razy już odpowietrzałem i wymieniałem pompki że znudziło mi się jej odkręcanie i wrzuciłem ją do piwnicy :mrgreen:
 
 
pablo987654321 



Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 30
Skąd: uk



Wysłany: Sob Mar 31, 2012 12:22   

Loo napisał/a:
Tyle razy już odpowietrzałem i wymieniałem pompki że znudziło mi się jej odkręcanie i wrzuciłem ją do piwnicy :mrgreen:


witam z tego co piszesz to często odpowietrzasz pomkę sprzękła , powodem tego odpowitrzania jest prawdopodobnie złe wysprzęglanie ?!? zasugeruje wymianę docisku sprzęgła bo wydaje mi sie że tam leży caly problem ( tzw. słoneczko) może docisk wygląda idealnie ale ma on też swoją żywotność, wiec niestety jeżeli w dalszym ciągu skoncentrujesz się na dolewaniu płynu do systemu efektem bedzię jak piszesz przelewaniem się na buty, a jak uda Ci się uszczelnic nakrętkę na pompce u góry którędy to też ten płyn sie wydobywa bo jest go już za dużo, zakończy sie to wypchnięciem cylindra z wysprzęglika w skrzynii biegów a to prowadzi do kolejnego wydatku. pozdrawiam i życze powodzenia w usunięciu usterki ;-)
 
 
Loo 




Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 107
Skąd: Lubin



Wysłany: Sob Mar 31, 2012 20:26   

Jak opisałem wyżej jestem już po wymianie sprzęgła i dwumasy oraz wysprzęglika przy 129 tys. a mam teraz przejechane 143 tyś.
Zamontowałem nowa pompkę i na razie wszystko jest w porządku , przejechałem 50 kilometrów i wysprzęglanie odbywa się płynnie , żadnych wycieków nie zauważyłem. :grin: :grin: :grin:
 
 
szemet33 



Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 79
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Kwi 17, 2012 06:07   

jak włożyć pompkę sprzęgła? o ile wyjąłem sprawnie to przy wkładaniu ten kabel cofa mi sie za grodz kabiny!??
_________________
Ciekawy Roverek
 
 
jesse 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 121



Wysłany: Wto Kwi 17, 2012 15:06   

odlacz przewod od szybozlaczki wsun go glebiej do kabiny podlacz do pompki i po problemie :lol:
 
 
lzawiasa 



Dołączył: 20 Mar 2013
Posty: 26



Wysłany: Sob Lis 29, 2014 13:32   

Bez sensu jest wymiana pompki na oryginalna. To bubel. Ja zalozylem pompke zakupiona w sklepie Land Rovera w Tczewie. Jest to pompka polskiej produkcji z aluminiowym korpusem. Zdemontowalem z niej zbiorniczek, montujac koncowke na wezyk i wyprowadzilem to do komory silnika przez otwor w grodzi. Przewod (wezyk) musi jednak biegnac wciaz pod goke az do koncowki zamontowanego w komorze silnika malego zbiorniczka na plyn hydrauliczny. Jakze wygodny sposob do kontroli poziomu plynu w ukladzie ,a sama pompka od roku nie sprawia zawodu. Jest swietna. Uklad wysprzeglania w R 75 jest przeciazony i niedopracowany, to jest powodem koniecznosci montazu mocnej pompki. Oryginal nie wytrzymuje z racji materialow z jakich byl produkowany. Kto ma troche zylki technicznej , z powodzeniem moze zastosuwac male serwo podcisnieniowe i podwojny uklad ze wspomaganiem wycisku pedalu. Przymierzam sie wykonac to na wiosne. System podobny do ukladu ham. Wolgi.
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Sob Lis 29, 2014 14:25   

oryginalna pompka to nie bubel padają zazwyczaj w 10 letnich samochodach z przebiegiem grubo po nad 200 tys a nie wspomnę ile to było już kręcone... ja sam na swojej nowej zrobiłem dziesiątki tys km, problem jest w serwisie. Stalowa pompa jest robiona w uk. I pada tak samo jak plastik... mam duzo telefonów z nia i nie jest jakaś niezniszczalna... prawidłowe odpowietrzanie, regularna wymiana płynu i sprawne sprzegło = zero problemów
_________________
Pamparampam
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Lis 29, 2014 14:47   

Boncky napisał/a:
Stalowa pompa jest robiona w uk. I pada tak samo jak plastik


mówisz o TAZU?

Boncky napisał/a:
mam duzo telefonów z nia i nie jest jakaś niezniszczalna... prawidłowe odpowietrzanie


telefony dotyczą odpowietrzenia?

Bo TAZU jest dostępna od stosunkowo niedawna wątpię żeby ktoś już 10 lat na takiej jeździł i nawet gdyby to cena nowej metalowej jest przynajmniej o połowę niższa o ori plastikowej
_________________
75 Red Edition
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Sob Lis 29, 2014 15:32   

sam korpus- bo taka opcja była byl robiony w PL. Potem wyszła wersja jako cala pompa ze zbiornikiem i to trzaskali w UK a u mas sprzedawał taz, nie wiem czy juz teraz nie robią tego chiniole, sprawdzałem po nadrukach na korpusach i danych, na początku były szlifowane i usuwane a teraz już zostają. Telefony głównie że nie działa stalowa, w stosunku do ilosci jakie są sprzedawane, według statystyk wychodzi na to samo... plus taki że tańsze :) obojetnie co włożymy jak źle odpowietrzymy albo sprzęgło się konczy/grzeje to i tak pompa klęknie
_________________
Pamparampam
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75]Dziwne objawy po wymianie kompletnego sprzęgła
adam3city Rover serii 75, MG ZT 8 Sob Lis 29, 2014 13:38
lzawiasa
Brak nowych postów [R75] Nie odpala-dziwne objawy.
marian14 Rover serii 75, MG ZT 1 Nie Lut 28, 2016 12:38
sknerko
Brak nowych postów [R75] Kontrolka silnika i dziwne objawy
xdracox Rover serii 75, MG ZT 9 Sro Gru 21, 2011 16:35
Jarcun
Brak nowych postów [R75] dziwne objawy po odpaleniu silnika
bluetom2 Rover serii 75, MG ZT 7 Sob Maj 19, 2012 10:07
mimo66
Brak nowych postów [R75]Dziwne objawy przy wrzucaniu jedynki.
MokraWoda Rover serii 75, MG ZT 9 Sob Kwi 09, 2016 10:34
MokraWoda



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink