Wysłany: Sro Mar 09, 2016 23:05 [MG ZTT] Dziwny objaw...
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002
Cześć , dzisiaj chciałem sprawdzić na co stać mojego dziadka w przyspieszeniu
Wrzuciłem jedynkę , ruszyłem ostro, pisk opon i....przed wrzuceniem drugiego biegu w okolicach 2500-3000 obrotów ,coś jakby złapało mi samochód z tyłu i przytrzymało ...dwójka i to samo! 2500-3000 , znów ktoś mnie "łapie" za tylny zderzak!
Jednocześnie tak na jedynce , jak i dwójce powyżej 2500,a raczej przed 3000 obrotów zapala się i natychmiast gaśnie kontrolka trakcji!!!, wtedy właśnie następuje to przyhamowanie
Na trójce i wzwyż ,jest już normalnie!!!
Może miał już ktoś taki przypadek?
Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Sro Mar 09, 2016 23:05 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Próbowałeś zgasić silnik, odpalić i od razu wyłączyć trakcję? Kolega ma CDT z TC i coś kojarzę, że zimą potrafiła mu trakcja zgłupieć (nawet jak po jej 'uruchomieniu' wyłączył to coś 'trzymało'). 2500-3000 obrotów z pedałem w podłodze ma prawo stracić trakcję tylko pytanie czy się zachowuje jakby TC próbowała trakcję odzyskać czy po prostu 'blokuje' i basta?
Próbowałeś zgasić silnik, odpalić i od razu wyłączyć trakcję? Kolega ma CDT z TC i coś kojarzę, że zimą potrafiła mu trakcja zgłupieć (nawet jak po jej 'uruchomieniu' wyłączył to coś 'trzymało'). 2500-3000 obrotów z pedałem w podłodze ma prawo stracić trakcję tylko pytanie czy się zachowuje jakby TC próbowała trakcję odzyskać czy po prostu 'blokuje' i basta?
Tego co piszesz , nie próbowałem,ale jest tak że , po dojściu do ok 3000 obr. coś jakby chwytało samochód ,zapala się trakcja , wrzucam II ,przyspieszam do ok 3000obr, kontrolka trakcji!"przytrzymanie" auta , III i dalej już normalnie przyspiesza
Wydaje się ,że przyspieszenie nie najgorsze (nie mierzyłem czasu ) ,ale jak zmienię bieg z I na II , szybciej (ok 2000 obr, zanim zdąży się zapalić ikona trakcji , to wszystko idzie płynnie!)
Czy może to być wina czujnika ABS ?, który jest odpowiedzialny za TC ?, przez to świruje i nie pozwala przyspieszać ?
Teoretycznie może być sterownik albo tak jak piszesz czujnik w kole. Nie wiem dokładnie jak trakcja działa ale na logikę jeżeli jedno koło 'jedzie szybciej' (wg czujnika) niż inne to wtedy powinna do akcji wkroczyć kontrola trakcji.
Teoretycznie może być sterownik albo tak jak piszesz czujnik w kole. Nie wiem dokładnie jak trakcja działa ale na logikę jeżeli jedno koło 'jedzie szybciej' (wg czujnika) niż inne to wtedy powinna do akcji wkroczyć kontrola trakcji.
Masz kogoś z TOAFem w swojej okolicy?
Nie , spróbuje , dziś lub jutro podjechać na komputer ,zdaje się że Bosch daje radę
Już nie pamiętam , bo było to dawno ,ale błędy kasował mi koleś , jak sprawdzał ciśnienie na wtryskach ......
Sprawdzę jeszcze , jak sprawuje się ABS , przy gwałtownym hamowaniu
Witam , dwa dni nie jeżdziłem autem , ale dziś postanowiłem coś sprawdzić.....
Odpaliłem auto , na luz i gaz do dechy! i okazało się ,że na biegu jałowym nie wchodzi powyżej 3000 obrotów!!! , co za ciort??? , może ktoś pomóc???
To,że przy jeżdzie w okolicy 3000 zapalała się kontrola trakcji i auto dalej nie ciągło , było pewnie tym spowodowane
[ Dodano: Pią Mar 11, 2016 23:02 ]
Witam , dwa dni nie jeżdziłem autem , ale dziś postanowiłem coś sprawdzić.....
Odpaliłem auto , na luz i gaz do dechy! i okazało się ,że na biegu jałowym nie wchodzi powyżej 3000 obrotów!!! , co za ciort??? , może ktoś pomóc???
To,że przy jeżdzie w okolicy 3000 zapalała się kontrola trakcji i auto dalej nie ciągło , było pewnie tym spowodowane
Post apples'a z 28 kwietnia 2010 silnik m47r jak był w workshopie stoi = spadek mocy powyżej 3000 obrotów. Na przyszłość zaglądaj najpierw do workshopa. Jest tam wiele rozwiązań wciąż powielanych tematów
Post apples'a z 28 kwietnia 2010 silnik m47r jak był w workshopie stoi = spadek mocy powyżej 3000 obrotów. Na przyszłość zaglądaj najpierw do workshopa. Jest tam wiele rozwiązań wciąż powielanych tematów
Dziękuję!, z tego co wyczytałem , należy też sprawdzić czujnik na listwie wtryskowej ?
Ostatnio zmieniony przez longer86 Sob Mar 12, 2016 11:38, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum