Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZTT] Dziwny objaw...
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZTT] Dziwny objaw...
Autor Wiadomość
alpacino 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Cze 2013
Posty: 309



Wysłany: Sro Mar 09, 2016 23:05   [MG ZTT] Dziwny objaw...
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002

Cześć , dzisiaj chciałem sprawdzić na co stać mojego dziadka w przyspieszeniu
Wrzuciłem jedynkę , ruszyłem ostro, pisk opon i....przed wrzuceniem drugiego biegu w okolicach 2500-3000 obrotów ,coś jakby złapało mi samochód z tyłu i przytrzymało ...dwójka i to samo! 2500-3000 , znów ktoś mnie "łapie" za tylny zderzak!
Jednocześnie tak na jedynce , jak i dwójce powyżej 2500,a raczej przed 3000 obrotów zapala się i natychmiast gaśnie kontrolka trakcji!!!, wtedy właśnie następuje to przyhamowanie
Na trójce i wzwyż ,jest już normalnie!!!
Może miał już ktoś taki przypadek?
Pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Mar 09, 2016 23:05   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
christopher7 
Klubowicz





Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 805
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 09, 2016 23:50   [MG ZTT] Dziwny objaw...

A jak wyłączysz trakcję ? :smile:
_________________
Kontakt: 780177880
email
wiadomość
nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG :szoping:
 
 
alpacino 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Cze 2013
Posty: 309



Wysłany: Czw Mar 10, 2016 00:00   Re: [MG ZTT] Dziwny objaw...

christopher7 napisał/a:
A jak wyłączysz trakcję ? :smile:


Tak samo przyhamowuje..... :shock:
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Mar 10, 2016 01:00   

Próbowałeś zgasić silnik, odpalić i od razu wyłączyć trakcję? Kolega ma CDT z TC i coś kojarzę, że zimą potrafiła mu trakcja zgłupieć (nawet jak po jej 'uruchomieniu' wyłączył to coś 'trzymało'). 2500-3000 obrotów z pedałem w podłodze ma prawo stracić trakcję tylko pytanie czy się zachowuje jakby TC próbowała trakcję odzyskać czy po prostu 'blokuje' i basta?
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
alpacino 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Cze 2013
Posty: 309



Wysłany: Czw Mar 10, 2016 01:46   

prebenny napisał/a:
Próbowałeś zgasić silnik, odpalić i od razu wyłączyć trakcję? Kolega ma CDT z TC i coś kojarzę, że zimą potrafiła mu trakcja zgłupieć (nawet jak po jej 'uruchomieniu' wyłączył to coś 'trzymało'). 2500-3000 obrotów z pedałem w podłodze ma prawo stracić trakcję tylko pytanie czy się zachowuje jakby TC próbowała trakcję odzyskać czy po prostu 'blokuje' i basta?

Tego co piszesz , nie próbowałem,ale jest tak że , po dojściu do ok 3000 obr. coś jakby chwytało samochód ,zapala się trakcja , wrzucam II ,przyspieszam do ok 3000obr, kontrolka trakcji!"przytrzymanie" auta , III i dalej już normalnie przyspiesza
Wydaje się ,że przyspieszenie nie najgorsze (nie mierzyłem czasu ) ,ale jak zmienię bieg z I na II , szybciej (ok 2000 obr, zanim zdąży się zapalić ikona trakcji , to wszystko idzie płynnie!)

Czy może to być wina czujnika ABS ?? ?, który jest odpowiedzialny za TC ?? ?, przez to świruje i nie pozwala przyspieszać ?? ?
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Mar 10, 2016 08:17   

Teoretycznie może być sterownik albo tak jak piszesz czujnik w kole. Nie wiem dokładnie jak trakcja działa ale na logikę jeżeli jedno koło 'jedzie szybciej' (wg czujnika) niż inne to wtedy powinna do akcji wkroczyć kontrola trakcji.

Masz kogoś z TOAFem w swojej okolicy?
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
alpacino 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Cze 2013
Posty: 309



Wysłany: Pią Mar 11, 2016 23:02   

prebenny napisał/a:
Teoretycznie może być sterownik albo tak jak piszesz czujnik w kole. Nie wiem dokładnie jak trakcja działa ale na logikę jeżeli jedno koło 'jedzie szybciej' (wg czujnika) niż inne to wtedy powinna do akcji wkroczyć kontrola trakcji.

Masz kogoś z TOAFem w swojej okolicy?


Nie , spróbuje , dziś lub jutro podjechać na komputer ,zdaje się że Bosch daje radę
Już nie pamiętam , bo było to dawno ,ale błędy kasował mi koleś , jak sprawdzał ciśnienie na wtryskach ......

Sprawdzę jeszcze , jak sprawuje się ABS , przy gwałtownym hamowaniu :grin:
Witam , dwa dni nie jeżdziłem autem , ale dziś postanowiłem coś sprawdzić.....
Odpaliłem auto , na luz i gaz do dechy! i okazało się ,że na biegu jałowym nie wchodzi powyżej 3000 obrotów!!! , co za ciort??? , może ktoś pomóc???
To,że przy jeżdzie w okolicy 3000 zapalała się kontrola trakcji i auto dalej nie ciągło , było pewnie tym spowodowane

[ Dodano: Pią Mar 11, 2016 23:02 ]
Witam , dwa dni nie jeżdziłem autem , ale dziś postanowiłem coś sprawdzić.....
Odpaliłem auto , na luz i gaz do dechy! i okazało się ,że na biegu jałowym nie wchodzi powyżej 3000 obrotów!!! , co za ciort??? , może ktoś pomóc???
To,że przy jeżdzie w okolicy 3000 zapalała się kontrola trakcji i auto dalej nie ciągło , było pewnie tym spowodowane
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Mar 12, 2016 00:17   

Pierwsze primo sprawdź ciśnienie paliwa. Wyczyścić zaworek wysokiego ciśnienia na pompie CR
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=54757

Post apples'a z 28 kwietnia 2010 silnik m47r jak był w workshopie stoi = spadek mocy powyżej 3000 obrotów. Na przyszłość zaglądaj najpierw do workshopa. Jest tam wiele rozwiązań wciąż powielanych tematów
_________________
75 Red Edition
 
 
alpacino 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Cze 2013
Posty: 309



Wysłany: Sob Mar 12, 2016 09:44   

longer86 napisał/a:
Pierwsze primo sprawdź ciśnienie paliwa. Wyczyścić zaworek wysokiego ciśnienia na pompie CR
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=54757

Post apples'a z 28 kwietnia 2010 silnik m47r jak był w workshopie stoi = spadek mocy powyżej 3000 obrotów. Na przyszłość zaglądaj najpierw do workshopa. Jest tam wiele rozwiązań wciąż powielanych tematów


Dziękuję!, z tego co wyczytałem , należy też sprawdzić czujnik na listwie wtryskowej ?
Ostatnio zmieniony przez longer86 Sob Mar 12, 2016 11:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Dziwny objaw przy odpalaniu
kerbi Rover serii 75, MG ZT 8 Czw Lip 08, 2010 16:28
kerbi
Brak nowych postów [R75] Dziwny dzwięk ???
surek16 Rover serii 75, MG ZT 8 Pon Maj 07, 2012 23:41
surek16
Brak nowych postów [R75] Dziwny odgłos
Wroblo Rover serii 75, MG ZT 12 Sob Paź 02, 2010 15:54
mirekbuk120
Brak nowych postów [R75] Dziwny odgłos
Dziwny odglos powyzej 130km/h na autostradzie
Pietro13 Rover serii 75, MG ZT 5 Pon Lut 22, 2010 14:31
apples
Brak nowych postów [ R75] Dziwny przypadek
groszek_76 Rover serii 75, MG ZT 6 Czw Cze 29, 2017 12:45
AdaskoC



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink