A czy sa jeszcze jakies objawy oprócz tego, że wskazówka idzie do góry? Np czy po otwarciu maski czuc dziwny zapach? Czy płyn chłodniczy nie wylatuje przez wentyl korka? Moze cos dokladniej.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Zmienili mi w serwisie korek bo stary puszczał płyn przelewem zanim/lub gdy załączał się wentylator. Czujnik temp. cieczy chłodzącej jest ok, sprawdzałem go omomierzem i zachowuje się tak jak na wykresie w RAVE.
Wczoraj miałem już odbierać auto, ale po przejechaniu się troche znowu zaczął się grzać i wskazówka w górę.
Zapach to wynik ubywania płynów (chłodzacego , oleju) i kapanie na rozgrzan elemnty . Natomiast sprawdziłbym jeszcze raz czy kiedy grzeje się znowu nie wylatuje płyn przez korek. Miałem podobnie i okazało się, że to jednak wentylator. Z tego co wiem, może paść całkiem lub chodzic nie na wszystkich biegach.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Wentylator działa, załącza się i przy klimie i jak temp. osiąga połowę skali i troche np. samochód postoi na parkingu uruchomiony. Problem jest raczej gdzie indziej. Dziwne jest to że jak już wskazówka idzie w górę i wentylator jest włączony to nie ma szans że wychłodzi płyn, muszę się zatrzymać. Może to pompa wody nie jest wydajna tak jak trzeba??
Wentylator działa, załącza się i przy klimie i jak temp. osiąga połowę skali i troche np. samochód postoi na parkingu uruchomiony. Problem jest raczej gdzie indziej.
to jak Ci już sugerowano, sprawdź czy aby chodzą wszystkie biegi w wentylatorze czy np. ostatni? (tak było u mnie)
Poza tym rzeczywiście
soulz napisał/a:
Dziwne jest to że jak już wskazówka idzie w górę i wentylator jest włączony to nie ma szans że wychłodzi płyn, muszę się zatrzymać. Może to pompa wody nie jest wydajna tak jak trzeba??
Tak na zdrowy rozum skoro chodzi wentylator, są płyny i dobry termostat to albo pompa nie pompuje płynu albo gdzieś coś siedzi w obiegu i utrudnia przepływ, może to zresztą prowadzić do wzrostu ciśnienia w układzie i "sikania" płynem a w konsekwencji jego ubytku
Wojtek
Zresztą jak widzę w swoim poprzednim wątku "HGF czy HGW" pisałeś, że temp. na wyjściu jest b.niska co może wskazywać na mocno ograniczony przepływ płynu
Ostatnio zmieniony przez WojtekN Wto Maj 15, 2007 09:31, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Wto Maj 15, 2007 09:14
KONIECZNIE SIĘ dowiedz czy na pewno planowali głowice , bo mi to wygląda na krzywą głowice albo blok. Miałem tak r214 grzał się jak diabli, głowica zplanowana założona to wodą lał na każdą stronę, jeszcze blok zplanowałem i było ok. Także wymieniałem pompe termostat i korek nic nie pomagało
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
Sprawdź olej Mój ZR sie grzał i na spocie wyszło, że mam za mało oleju, została zrobiona dolewka i już wskazówka nie świruje. Generalnie u mnie przypadek był też o tyle dziwny, że np. wskazówka szła w górę jak trzymałem pedał hamulca, a jak puszczałem to szła w dół. Tak czy siak pewno czeka mnie wymiana pierścieni i uszczelniaczy w związku z tym, że MG lubi wypić olej, przynajmniej w Hondzie taki zabieg mi wystarczył żeby wyluzowała, mam nadzieję, że tu też pomoże.
KONIECZNIE SIĘ dowiedz czy na pewno planowali głowice
planowali na pewno, nawet typ mówił że dużo musiał splanować bo aż o,7mm
[ Dodano: Wto Maj 15, 2007 10:41 am ]
thef napisał/a:
Czy uszczelka i termostat były wymieniane w związku z pojawieniem się tych objawów, czy pojawiły się one właśnie po wymianie?
uszczelka była robiona bo szły bąble ze zbiornika wyrównawczego i blokowały obieg i też się grzał, ale po wymianie uszczelki przez parę dni było ok, i znowu się grzeje, ale bąbli już nie ma.
PHJOWI można jakoś sprawdzić czy nie ma przedmuchów jakby był blok krzywy?
_________________ Rover 75 Chrome, 1.8
Ostatnio zmieniony przez soulz Wto Maj 15, 2007 10:02, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Wto Maj 15, 2007 10:10
niech mechani sprawdzi czy dobrze pomątowali węże wodne te co do kabiny wychodzą , i zapytaj się czy blok też planowali , i sprawdz czy nie moczy się gdzieś blok, bo według mojej wiedzy może to być blok krzywy, albo mikro pęknięcie głowicy
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
to samo dzisiaj mi powiedzieli w warsztacie, jutro wyjmą jeszcze pompę wody i koniec możliwości. potem chyba tylko rozebranie jeszcze raz silnika i sprawdzenie czy blok nie jest krzywy, chociaż wycieków nie ma nigdzie.
a jeszcze jedno pytanie, zaworek na wyjsciu cienkiego przewodu z glowicy jest przy kolektorze ssacym dziala
u mnie kiedy uklad jest zalany to gdy sciskam grube weze kolo chlodnicy to slychac jego cykanie
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum