Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75 CDT] dziwne wycie przy dodawaniu gazu i w trakcie jazdy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75 CDT] dziwne wycie przy dodawaniu gazu i w trakcie jazdy
Autor Wiadomość
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

  Wysłany: Pon Mar 14, 2016 15:48   [R75 CDT] dziwne wycie przy dodawaniu gazu i w trakcie jazdy
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam.
Od jakiegoś czasu, gdy auto już osiągnie temperaturę optymalną, pojawia się dziwne wycie. Oto filmik:
https://youtu.be/Bj17TFWYGBQ

Wycie towarzyszy jeździe ze stałą prędkością, a pojawia się gdy silnik wejdzie na obroty około 2000 i więcej. Objaw wygląda tak - jadę sobie 60 kmh na 3 biegu i słyszę jednostajne wycie. Puszczam gaz - nadal wyje ale powoli cichnie. Gdy wcisnę sprzęgło i zaczynam hamować, wycie nagle zanika i pojawia się, gdy znów jadę z kbrotami w okolicy 1800+.

Co to może być? Szukałem wszędzie nieszczelności i nic nie znalazłem. Auto nie kopci na czarno.
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Mar 14, 2016 15:48   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
karolj 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 534



Wysłany: Pon Mar 14, 2016 20:42   

Cześć, mam chyba to samo. Tak samo brzmi to wycie. Opisywałem problem tutaj: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=99948

Na naszym forum temat chyba w ogóle nieznany. Coś więcej jest na angielskich forach, ale też nikt na 100% nie wie co to. Planuję kiedyś wyczyścić regulator wysokiego ciśnienia.
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Pon Mar 14, 2016 20:51   

cin1391, też to mam. Tyle, że słychać głównie przy przegazowaniu na luzie, gdy wskazówka obrotomierza opada. Trzeba się skupić, żeby usłyszeć, więc w codziennej eksploatacji nie przeszkadza. :-)

Obstawiam, że jest to dźwięk wydawany przez turbinę, ale niekoniecznie musi oznaczać coś złego. Mój Rrr też nie kopci, przyspiesza ładnie, nie ma się do czego przyczepić.
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
karolj 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 534



Wysłany: Pon Mar 14, 2016 21:30   

wellman, no właśnie też na początku myślałem, że to albo nieszczelność na intercoolerze, albo turbina. Ale nie.

Przeczytaj sobie angielskie forum z mojego tematu w linku, który podałem. Anglicy dość solidnie przebadali sprawę, podobno kwestia rezonansu przewodów paliwowych wysokiego ciśnienia - pokrywa się z częstotliwością z jaką działa regulator. Pytanie tylko co zrobić, żeby tego nie było ;)

[ Dodano: Pon Mar 14, 2016 21:30 ]
A, jeszcze jedno - u mnie to jest wyraźniej słyszalne jak jest ciepło, w zimie w zasadzie tego nie miałem.
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Pon Mar 14, 2016 21:58   

karolj, miałem ostatnio czyszczony zawór na pompie CR (to masz na myśli pisząc o regulatorze?), czujnik na listwie, czujnik doładowania, turbinę, wymieniony przewód podciśnienia, nową pompkę progową, nowy filtr paliwa. Dźwięk nadal jest dokładnie taki jak był, bez zmian. :-)

Czytam właśnie ten temat u anglików. Niektórzy wysuwają wniosek, że może mieć to coś wspólnego z tym, że mamy dwie pompki paliwa i nasileniem objawu, gdy bak jest w przynajmniej połowie pusty.
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
karolj 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 534



Wysłany: Pon Mar 14, 2016 22:09   

wellman, tak, to miałem na myśli pisząc o regulatorze. Hmm... ja mam jedną pompkę (polift) - rozkminiali, że to jest problem poliftów, bo one mają jedną pompkę. Ale doszli do wniosku, że nie, bo i przedlifty mają ten sam problem czasami.

Może rzeczywiście coś z paliwem, pompkami i filtrami - tak jak pisałem w poprzednim temacie - jak wymieniłem filtr paliwa na nowy, to buczenie przez jakiś czas nie występowało.
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Pon Mar 14, 2016 23:34   

Jeśli to miałoby coś wspólnego z filtrem to może to on w jakiś rezonans wpada w tej swojej obejmie? Albo coś w okolicy zaworka zwrotnego?

Z innej beczki - jak jest skonstruowane wnętrze tej nakrętki na filtr paliwa, w której mamy gniazda na szybkozłączki i czujnik ciśnienia paliwa?
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 15, 2016 07:09   

Panowie, a może jakieś podciśnienie? Zaślepiłem wężyk od EGR i właściwie od wtedy zaczęło się pojawiać to wycie.

Ponadto wężyk idący z zaworka podciśnienia do tego trójnika Pierburg jest dziwnie spłaszczony, jakby zassany... Muszę wszystkie wężyki podciśnienia posprawdzać.

[ Dodano: Wto Mar 15, 2016 07:09 ]
wellman napisał/a:
zytam właśnie ten temat u anglików. Niektórzy wysuwają wniosek, że może mieć to coś wspólnego z tym, że mamy dwie pompki paliwa i nasileniem objawu, gdy bak jest w przynajmniej połowie pusty.


Ja mam cały czas właściwie pełen bak i ilość paliwa nie ma znaczenia-problem występuje zawsze, a nasila się, gdy na dworze jest ciepło / gdy silnik się nagrzeje. Apogeum głośności, że przeszkadza nawet przy monotonnej jeździe równą prędkością jest, gdy silnik osiągnie 90*C
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
karolj 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 534



Wysłany: Wto Mar 15, 2016 08:46   

wellman napisał/a:
Z innej beczki - jak jest skonstruowane wnętrze tej nakrętki na filtr paliwa, w której mamy gniazda na szybkozłączki i czujnik ciśnienia paliwa?

Nie mam pojęcia...

cin1391 napisał/a:
Panowie, a może jakieś podciśnienie? Zaślepiłem wężyk od EGR i właściwie od wtedy zaczęło się pojawiać to wycie.

Ja też mam niby zatkany ten wężyk, ale w moim przypadku to chyba się pojawiło dużo wcześniej przed jego zaślepieniem.
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 15, 2016 09:57   

nie przysłuchiwałem się, bo wyłączony EGR mam w ECU... ale tam jest podciśnienie, wężyk może się zasysać, jest tam też elektrozaworek... jesli nie ma ską brać powietrza to może wydawać dziwne dzwieki.

najprościej sprawdzić podłączając podciśnienie tak jak powinno być
_________________
75 Red Edition
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 15, 2016 21:21   

Sprawdziłem przed chwilą dokładnie u siebie. Rzeczywiście delikatne "uuuuuuu" pojawia się tylko na ciepłym silniku i tylko, gdy wskazówka obrotomierza przekracza 2000 obr. Wcześniej jest cisza.

Zatem cokolwiek to powoduje, "aktywuje" się powyżej tej granicy.
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
karolj 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 534



Wysłany: Pią Kwi 08, 2016 12:02   

Jakieś pomysły Panowie? :)
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 08, 2016 12:17   

Brak pomysłów. Ale stawiam na jakieś podciśnienia.
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Kwi 09, 2016 11:08   

Po zmianie tłumika na taniego Płuciennika mam podobne spostrzeżenia co Wy :)
Między 2-2,5 tyś. obr. mam właśnie takie "łuuu". I stało się to za raz po zmianie wydechu. Muszę go chyba wywalić i wstawić Walkera ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Kwi 09, 2016 11:13   

wstaw tłumik z BMW i za 60 zł masz sprawę z głowy
_________________
75 Red Edition
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Sob Kwi 09, 2016 13:05   

A propos tłumika końcowego/wydechu z BMW, to co wg Was bedzie lepsze/cichsze:

1. Jednorurowy z 320d
2. Dwururowy z 330d + przelotka w kształcie Y

?

Ten drugi dedykowany do 160-180km ... Chyba lepiej tlumi tylko czy nie bedzie "dusil" auta o mocy 150km bo do tyle max mozna 75 w automacie zwitaminizować
 
 
 
karolj 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 534



Wysłany: Nie Cze 12, 2016 00:53   

MaReK napisał/a:
Po zmianie tłumika na taniego Płuciennika mam podobne spostrzeżenia co Wy :)
Między 2-2,5 tyś. obr. mam właśnie takie "łuuu". I stało się to za raz po zmianie wydechu. Muszę go chyba wywalić i wstawić Walkera ;)


Ale to dzieje się przy puszczaniu gazu? U mnie tak przynajmniej jest. Jeśli tylko chociaż minimalnie dotknę gaz, żeby choć troszkę przyspieszyć, to huczenie znika. Huczy tylko przy hamowaniu silnikiem. Może to coś z ma wspólnego ze sterowaniem turbiny? Albo stopniowo przytykający się katalizator? Bo mam wrażenie, że z czasem się to trochę nasila.

Zdjąłem ostatnio wtyczkę z elektrozaworu EGR, bo pomyślałem, że może faktycznie gdzieś tam pojawia się podciśnienie do sterowania EGR, ale niestety nic to nie zmieniło. Denerwujące jest to huczenie...
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 13, 2016 05:28   

MaReK napisał/a:
Po zmianie tłumika na taniego Płuciennika mam podobne spostrzeżenia co Wy :)
Między 2-2,5 tyś. obr. mam właśnie takie "łuuu". I stało się to za raz po zmianie wydechu. Muszę go chyba wywalić i wstawić Walkera ;)


Ja mam oryginał i też to buczenie ciągle jest. Nie ma go, gdy przyspieszam, pojawia się, gdy jadę jednostajnie w zakresie 2200 - 2700 obrotów, albo gdy puszczę gaz. W momencie wciśnięcia hamulca bądź sprzęgła "łuuuuu" znika.
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 13, 2016 06:56   

cin1391 to się dzieje na włączonej/wyłączonej klimie? Może kompresor?
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 13, 2016 07:37   

prebenny napisał/a:
cin1391 to się dzieje na włączonej/wyłączonej klimie? Może kompresor?


Klima wyłączona, bo nienabita jeszcze :P
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Rover 75] przy dodawaniu gazu autko szarpie [i]
taba19 Rover serii 75, MG ZT 11 Pią Maj 06, 2016 11:21
taba19
Brak nowych postów [R75] Przy dodawaniu ostro gazu czarna chmura z rury
rolando Rover serii 75, MG ZT 7 Sro Kwi 02, 2008 12:25
Ciufa
Brak nowych postów [R75] Gaśnie w trakcie jazdy
starla0 Rover serii 75, MG ZT 2 Pią Kwi 05, 2019 13:07
MaReK
Brak nowych postów [R75] wycie podczas jazdy, awaria skrzyni?
piotrekr75 Rover serii 75, MG ZT 3 Sob Sty 19, 2013 09:38
rafalmis1
Brak nowych postów [R75] spadek mocy w trakcie jazdy
mahone1211 Rover serii 75, MG ZT 3 Pią Gru 19, 2014 21:23
longer86



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink