Wysłany: Wto Mar 15, 2016 12:11 [rover 25] - opony, egr, wspomaganie itd.
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004
Na wstępie pragnę powitać wszystkich forumowiczów, z racji iż jestem nowy na forum.
Mam nadzieje, że z Waszą pomocą doprowadzę mój nowy nabytek do przyzwoitego stanu.
Do rzeczy:
-Czy wejdą mi opony z foty na oryginalne (chyba) 15 alusy nie będzie nic obcierało?. Zawieszenie raczej seria.
- Chcę zaślepić egr czy nie wywali mi żadnego błędu po tej czynności? w którym miejscu najlepiej zaślepić? zaraz przy kolektorze poziomo nr 1 na focie? czy pionowo nr 2 na focie?. Może być blacha na okucia dachowe ocynk lub alucynk?
- Co to za przewody/węże idą od egr, bo nie mam pojęcia? i czy zaślepienie to dobry pomysł, ale z drugiej strony nie chcę żeby się rover dusił swoimi spalinami...
- Gdzie znajduje się bezpiecznik od czujników cofania, bo dość irytuję mnie ten dźwięk
-Jaki olej silnikowy najlepiej zalać?, gość od którego kupiłem twierdził, że lał full syntetyk. Auto ma na budziku 120 tyś. przejechane i wszytko wskazuję na to że przebieg ten jest wiarygodny.
-Kierownica chodzi jak w c-330. Padnięta pompa wspomagania?, próbować zalać gęściejszym olejem?
- Jak sprawdzić czy przepływomierz jest sprawny?, bo moja rodzicielka wozi się identycznym roverem idt z tym, że z 2000r.(101), A mój to niby wersja (113)kuni a jeżdżą identycznie, nawet powiedział bym, że matki ciut lepiej się zbiera.
Pozdrawiam i proszę o wyrozumiałość.
Ostatnio zmieniony przez Pawelgt Wto Mar 15, 2016 13:07, w całości zmieniany 3 razy
SPAMU¦
Wysłany: Wto Mar 15, 2016 12:11 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Opony za duże, przy pełnym skręcie mogą Ci obcierać o nadkole.
Najlepiej zaślepić przy cyferce "1" i w ogóle wywalić całą chłodnicę - po co Ci ona
Tylko musisz połączyć węże od chłodnicy.
Kierownica powinna chodzić dosyć lekko, ale nie tak, jak w najnowszych samochodach z elektrycznym wspomaganiem. Ale skoro masz porównanie to znaczy, że rzeczywiście ciężko chodzi. Wymień płyn na początku, o ile masz wystarczającą ilość. Sprawdź czy nie masz bąbelków w płynie.
Olej najlepiej taki, jaki był lany wcześniej - lepiej nie zmieniać co chwilę.
Oczywiście, że możesz
Tyle, że jak będziesz miał z przodu np. 185/55, a z tyłu 195/65 to będzie Ci wywalało błąd ABS - tylna oś wg. ABSu będzie jechał z inną prędkością, niż przód
Jak koleś nie wie jaki olej to ja też nie do końca ufałbym, że pełen syntetyk. Może to być niepopularne, co powiem, ale zlej dobrze poprzedni olej (rozgrzej silnik dobrze, tylko się nie poparz ) i zalej 10W40, tak jak było seryjnie.
Malutki wężyk do EGR to podciśnienie, dwa większe to płyn chłodniczy, który się ogrzewa w chłodniczce EGR.
Nie mam czujników cofania, ale albo pod maską (przy aku), albo pod kierownicą.
Jak masz wtryczkę i jakiś program to najlepiej sprawdzić jakie odczyty daje przepływka. Możesz także odpiąć. Jeśli poczujesz wtedy zmianę na plus to znaczy, że padnięta.
I uważaj, na odpiętej zawsze będzie lepiej z dołu ciągnął, jeśli masz seryjny soft. Chodzi bardziej o zakres obrotów 2000-3000 rpm.
Ja demontuje swojego, więc jeśli chcesz chipa tanim kosztem to kompa Ci swojego mogę sprzedać. Wlutowane podstawki, więc możesz sobie zmieniać kości dowolnie + wsadzony program na 135 KM.
Malutki wężyk do EGR to podciśnienie, dwa większe to płyn chłodniczy, który się ogrzewa w chłodniczce EGR.
Wlutowane podstawki, więc możesz sobie zmieniać kości dowolnie + wsadzony program na 135 KM.
Mam je zostawić tak jak są i zaślepić tylko egr, czy ominąć egr i je połączyć?
A ten chip na kompie zrobiony to ten który pozwala na jazdę bez przepływki?
Napisz coś więcej na temat tego kompa - jakie to kości i o co z nimi chodzi?
[ Dodano: Sro Mar 16, 2016 09:10 ]
Czy jeśli odepnę przepływke pojawi się check engine?
Pytam bo nie mam sprzętu do diagnostyki/ usuwania błędów a Pan ździchu bierze 40-50zł
[ Dodano: Sro Mar 16, 2016 09:20 ]
To już lepiej zainwestuję w kabel. Czy ten będzie odpowiedni? Przypominam, że mój r25 iDt Jest z 2004r
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Sro Mar 16, 2016 10:02
Pawelgt, z czipem chyba juz sie porozumiales z odpowiednia osoba? , co do opon to są w cholere za wysokie, nawet na tył nie ma sensu ich pchac, zrobisz jednak jak uważasz
Krzysi3k, błędu nie wywala żadnego jak masz inne opony tył przód, nie mniej to głupota troche
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Sro Mar 16, 2016 12:49
no to o oleju Ci powiem ze zmien na 10w40, jak Ci juz pisalem 5min roboty i znajdziesz o tym info na forum, stronie klubowej itp, błąd przy mapach mafless po odpieciu przeplywki nie wyskoczy, na serii to nie wiem, elma pod bluetooth bym szukał a nie na kabel
Odpiąłem przed chwilą wtyczkę przepływomierza od mojej niby 113 kunnej furmanki i samochód nie chciał kręcić powyżej 4 tys. tryb awaryjny? no i jeszcze słabszy się zrobił, check'a nie wywaliło. Po wpięciu z powrotem wróciło wszystko do normy czyli przepływka dobra (chyba). Choć co to za norma jak i tak odrobinę słabszy od r25 (101) seniorki - nie mogę tego przeboleć
Odpiąłem przed chwilą wtyczkę przepływomierza od mojej niby 113 kunnej furmanki i samochód nie chciał kręcić powyżej 4 tys. tryb awaryjny?
Dokładnie tak, na awaryjne mapy przeszedł.
Pawelgt napisał/a:
no i jeszcze słabszy się zrobił, check'a nie wywaliło. Po wpięciu z powrotem wróciło wszystko do normy czyli przepływka dobra (chyba). Choć co to za norma jak i tak odrobinę słabszy od r25 (101) seniorki - nie mogę tego przeboleć
I tak powinno być. Na odpiętej przepływce masz 70 KM, moment szybko rośnie do 2k rpm, potem szybko spada i przy 4k odcinka. Mapy tzw. mafless to po prostu zmieniona druga (powiedzmy roboczo - awaryjna) mapa. Więc pozbywasz się problemu przepływki, choć może wzrosnąć Ci spalanie, bo komputer teoretycznie nie dobiera tak idealnej mieszanki, jak przy pełni sprawnej przepływce. Niestety przy uszkodzonej też nie dobiera idealnie
Może 25 była dłubnięta? Są aplikacje pod OBD II, które niby mierzą moc, ale wątpliwej jakości pomiary wychodzą.
Najlepiej jakbyś na hamowni zmierzył oba samochody.
Może Twoja 25 ma inne koła? Większe felgi z szerszymi kapciami zabierają trochę momentu.
Nie do końca
Czynnik ludzki pozostaje w tym wypadku - czyli zmiana biegów
Lepiej na trójce toczcie się z tą samą prędkością i w jednym momencie gaz do końca.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum