Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 Rok produkcji: 1999
Witam mam problem z płynem chłodniczym powoli gdzieś mi ucieka ale nie wiem gdzie mam obawy że to uszczelka pod głowicą ale była uszczelka wymieniana 20 tyś km temu... jak odkręcam na rozgrzanym silniku korek od wlewu oleju to mi paruje a na korku widać jakby masło i woda się zbierała... proszę o pomoc
SPAMU¦
Wysłany: Czw Mar 31, 2016 11:40 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Dużo ubywa tego płynu ?
Pod korkiem może być parafina wytrącająca się z oleju, często tak się dzieje szczególnie jak auto jeździ w mieście na krótkich dystansach.
Jeśli wygląda to jak majonez to niedobrze.
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
Przez trzy tyg ubyło mi 100 ml-200 ml pod korkiem płynu chłodniczego niczego nie ma jest czysty jak nigdy. A pod korkiem oleju zaczyna się coś zbierać i wygląda to jak kremowa maź nie jest tego dużo ale jest. Muszę kupić tester CO2 i się okaże czy to nie jest uszczelka pod głowicą.
Wiesz co ? Mi też ubywa płynu. Co dwa, trzy miesiące zaglądam i jest minimum. Dolewam i jeżdżę dalej. Czasem wysiadajac z auta gdy silnik jest rozgrzany wydaje mi się ze czuje płyn chłodniczy, ma taki charakterystyczny ostro słodki zapach. Po chwili stwierdzam ze jednak mi sie wydaje a moze to z tego auta obok ? Żadnego wycieku zlokalizować nie mogę. Nie wiem gdzie znika po prostu znika. Nie panikuje, jeżdżę dalej.
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
Płynu musi trochę ubywać, bo woda z niego paruje, a gdy w układzie wzrośnie ciśnienie powyżej ustalonej granicy to korek wypuszcza nadmiar pary. Z tego powodu też małe ubytki powinno się uzupełniać wodą destylowaną, żeby płyn nie robił się coraz bardziej stężony.
Jeśli układ trzyma ciśnienie nawet po postoju i wystudzeniu to nie masz się czym przejmować, ale jak chcesz robić test CO2 to rób dla spokoju ducha.
Panowie nie oszukujmy się , ze sprawnego szczelnego układu chłodniczego nie ma prawa ubywać płynu chłodniczego , jeśli poziom płynu był zgodny z instrukcja producenta / nie więcej jak max na zimnym silniku /
pozdrowionko
Na górze chłodnicy wychodzi wężyk przelewowy który idzie do zbiorniczka wyrównawczego sprawdź czy przy samej chłodnicy nie jest oberwany bądź pęknięty w którymś miejscu.
Podepnę się pod temat, bo dziś zauważyłem, że mam ok. 1cm poniżej minimum w moim 214Si (96r.).
Układ zalany jest niebieskim płynem Mobil Medic, a ja mam pojemnik z zielonym Borygo Eko. Mobil Medic jest rzekomo mieszalny z innymi płynami. Czy mogę wlać mu tego zielonego Borygo Eko do max?
A może uzupełnić to wodą destylowaną?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum