Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Ponieważ narzędzie ujrzało już światło dzienne, pora przygotować mu specjalne miejsce na forum. W tym temacie proszę poruszać kwestie związane wyłącznie z tematyką programu TOAF. Ten temat będzie jednym z kanałów informacyjnych. Pozostałe kanały to strona projektu http://toaf.roverki.eu , fan page na facebook https://www.facebook.com/TOAFPolska/ oraz system rejestrowania błędów znajdujący się pod adresem http://bugtoaf.roverki.eu/
Ja mam antitrap tylko u pasażera a szkoda bo by wszędzie się chciało. Kiedyś jeszcze popstrykałem sobie opcje jak cin1391 i potem skokowe zamykanie okien musiałem wykopać backupem BCU ale to właśnie w tej opcji pojedynczego kliknięcia siedzi Najlepiej sprawdzać pojedynczo efekty opcji
Dzieki marcin.misek, jeszcze raz za Toaf. Mam takie pytanie.
1 Chciałbym żeby 4 drzwi otwierało się po jednym kliknięciu pilota, a nie 2 - da się?
Mam dołożony tempomat
2 Czy toaf'em da rade zrobić tempomat tak, aby po wyłączeniu tempomatu sprzęgłem/hamulcem dało się wrócić do poprzednio ustawionej prędkości po kliknięciu SET+ (bo chyba tak własnie to powinno działać w fabrycznie założonym tempomacie w r75)
1 która to ta opcja? Zmieniałem opcej jak dobrze pamiętam podwójne kliknięcie na nieaktywne, ale nic to nie zmieniło.
2 no może i przycisk reset, ale chodzi o to że przy dołozonym tempomacie to nie działa i wciskając reset po hamulcu tempomat się wyłącza. Trzeba wtedy wyłączyć go na konsoli środkowej i ponownie włączyć. Czy żeby dokładany tempomat zagrał jak należy, trzeba go zaznaczyć w kodach ZCS i to powinno wystarczyć czy jeszcze coś?
dawidd, sprawdź, czy masz włączony tempomat w zegarach i w module silnika (DDE4 - Konfiguracja). Może to coś zmieni (choć u mnie tempomat działał zawsze dobrze, a ostatnio z TOAF-em odkryłem, że w DDE4 był "Nieaktywny". )
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Toaf ogarnie na pewno wszystkie kwestie związane w BCU. Niestety musi powstać instrukcja, która to jasno wszystkim przedstawi. Myślę, że wystarczy jedna zmiana aby aktywować otwieranie na raz wszystkich drzwi. Czemu chcesz tak zrobić? Tak często zdarza Ci się jeździć we dwie osoby? Ja 90% przejeżdżam sam i mam uaktywnioną opcję otwierania tylko kierowcy, za drugim razem reszty. Szkoda zamków. Ponieważ jest już TOAF mam też opcję spadania rygli po ruszeniu, ale... tylko dlatego, że jest TOAF, wcześniej mnie to irytowało Teraz spróbuję znaleźć opcję, aby prędkość nieco wydłużyć np. do 16km/h. Może się uda.
Co do tempomatu. Tutaj jest to zastanawiające. Piszesz, że jak użyjesz hamulca, to wtedy rozłącza Ci tempomat do tego stopnia, że musisz go ponownie włączać na konsoli środkowej? Miałeś wiązkę pod tempomat czy sam musiałeś dłubać. Szukam jakiegoś logicznego wytłumaczenia co tak powoduje. Ja jestem cwaniak, bo mam fabryczny, ale raz dokładałem u innego użytkownika R i nie było takich rzeczy. Wszystko działało.
Można zmienić konfigurację w DDE za pomocą TOAF'a ale niestety nie zapamiętuje się ta opcja poza tym na nic nie wpływa... Albo coś jest nie tak z kodowaniem/zapisem/odczytem, albo po prostu to nie działa.
Kody ZCS są to tylko kody informacyjne dla diagnostyczno/konfiguracyjnego oprogramowania serwisowego aby wiedziało w co auto jest wyposażone i jak przygotować "defaultową" konfigurację.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
MaReK, u mnie przełączyłem tempomat na "Aktywny" w DDE4 - Konfiguracja i się zapisało. Nie nie zmieniło w obsłudze i działaniu tempomatu, ale po ponownym odczycie było "Aktywne", więc sam zapis chyba działa.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Co do tempomatu - wiązki kabli miałem oryginalne, ale złe mnie zrozumiałeśMaReK. Po wciśnięciu hamulca czy sprzęgła tempomat się wyłącza normalnie, ale ikonka na zegarach dalej świeci.
Np jadę 120km/h na tempomacie - zahamuje do powiedzmy 80km/h i jadę taka prędkością trzymając wciśnięty gaz.
I teraz:
- jeśli nacisnę SET + to tempomat z powrotem się włączy, ale będzie jechał na prędkości 80km
- jeśli nacisnę RES to ikonka na zegarach zgaśnie (przycisk na konsoli środkowej dalej się podświetla) i żeby ponownie włączyć tempomat muszę na konsoli środkowej go wyłączyć i ponownie włączyć, rozbujać auto do żądanej prędkości i nacisnąć SET + i dopiero wtedy jedzie na tempomacie
[ Dodano: Sro Kwi 06, 2016 15:06 ]
a i dde4 tez mam tempomat aktywny, pomimo iż tego nie ruszałem, a oryginalnie tempomatu nie miałem
marcin.misek, MaReK, przy okazji mam pytanie do Guru.
Chciałbym sobie włączyć otwieranie klapy bagażnika z kluczyka. Czy jeśli się wyposażę w potrzebny do tej funkcji moduł BCU w wersji 1522 (obecnie mam 1530) i wrzucę do niego zrobioną TOAF-em kopię z tego, co mam teraz to ta kopia razem z ustawieniami przeniesie też dane kluczyków i będzie wystarczyło aktywować opcją otwierania klapy, dobrze rozumiem?
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
U mnie zapisanie tej konfiguracji działało przez chwile... tzn. po dniu kolejnym już nie było opcji. Ty masz od początku Dawidd "aktywne" w tej sekcji DDE? Może to jest pomieszane coś w programie - np. odwrócona jest logika. Bo ja nie mam i nie miałem zaznaczone nic, a tempomat miałem. To trzeba będzie sprawdzić dokładniej. Moja propozycja jest taka, aby dawid chwilowo nic nie zmieniał jeśli tego nie zrobił. Może wystarczy w Twoim wypadku ustawić "nieaktywne" i zapisać. I może będzie to działać jak powinno.
wellman napisał/a:
przeniesie też dane kluczyków i będzie wystarczyło aktywować opcją otwierania klapy, dobrze rozumiem?
Po to między innymi została dopisana funkcja "Backupu". Tak, dobrze rozumiesz. Nie wiem tylko jak zachowa się kopia z modułu o numera A w innym module o numerach B To też do rozważenia kwestia.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Miałem od początku aktywne w dde4, próbowałem zmienić na nieaktywne, ale nic to nie dało. Tempomat działa jak wyżej napisałem, a poza tym nie zapisuje sie to na stale i wraca do pozycji "aktywne"
[ Dodano: Sro Kwi 06, 2016 17:11 ]
longer86 napisał/a:
jeśli jest jak w rozpisce to w wersji angiwelskiej szukaj : REMOTE_SINGLE_POINT_ENTRY
Otwieranie już mi działa jak chciałem, dzieki
[ Dodano: Sro Kwi 06, 2016 17:20 ]
Próbowałem ustawić otwieranie klapy z kluczyka, ale nie zadziałało. Mam w związku z tym pytanie - jak odczytać wersje BCU - mam YWC000760 HW12, SW31, CI04 - jaki to jest 15xx?
[ Dodano: Sro Kwi 06, 2016 17:26 ]
MaReK napisał/a:
Kody ZCS są to tylko kody informacyjne dla diagnostyczno/konfiguracyjnego oprogramowania serwisowego aby wiedziało w co auto jest wyposażone i jak przygotować "defaultową" konfigurację.
Czy toaf tez korzysta z tych kodów podczas diagnozy?
W ECU nacisnąłem przycisk odczyt kodów ZCS(na 100% nie reset) i wszystko znikło, silnik przestawił sie na 1800 benzynę i wszystkie zakładki o wyposażeniu były puste.
Później jeszcze nacisnąłem reset to zniknęły tez numery w zakładkach na gorze na same 0. Skopiowałem te kody z EWS, podczas kopiowania wyskakuje błąd kopiowania, ale mimo to wszystko wróciło do normy - znów w ECU w kodach jest jak było wszczesniej
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum