Wysłany: Pią Mar 04, 2016 18:30 [R75 cdti] Słabo ciągnie powyżej 3,5 tys obrotów.
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003
Witam, od lipca jestem szczęśliwym posiadaczem Rovera 75 2.0 cdti touring 2003 rok, auto fajne wygodne, ale ma parę problemów. Jeden opisałem w temacie o webasto a teraz o drugim. Od dołu auto fajnie ciągnie, ale powyżej 3,5 tyś obrotów już nie bardzo jakby turbina nie domagała, turbiny jakby nie było słychać dopiero jak bardzo mocno dogazuję to tak jakby się zakręciła, ale słyszę taki nie fajny dźwięk terkoczący. Auto było trochę zaniedbane filtr powietrza wołał o pomstę do nieba i tak samo EGR i kolektor ssący. Jak go rozbujam tak do 180 km/h z pedałem w podłodze to czuje jakby chciał jechać bardziej, ale nie może. Czuję takie spowolnienia co chwilkę. Mój mechanik powiedział jeszcze, że ta pompka mała od paliwa pod maską hałasuje i długo nie pociągnie (wina bardzo stary i zasyfiony filtr paliwa) a turbo niby nie daje ciśnienia takie jak powinno. Mogą to być przyczyny? Dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam.
SPAMU¦
Wysłany: Pią Mar 04, 2016 18:30 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
pewnie ze mogą, podobnie jak przepływomierz. Odepnij go i zobacz czy sie poprawi. Najlepiej jak bys podlaczył kompa z inpa i powrzucał screeny z live data -coś by było wiadomo
[ Dodano: Pią Mar 04, 2016 18:43 ]
wiedziałem ze ktoś mnie ubiegnie w odpowiedzi - 2 minuty spóźnienia za longer86,
Pompkę stwierdził raczej na osłuch bo hałasuje a w filtrze paliwa i pompce były aż takie gluty brązowe. Ciśnienia nie sprawdzał. W kolektorze dolotowym wymieniłem wszystkie uszczelniacze te przy głowicy co się przykręca. Gdzie jeszcze może być nie szczelność? A turbina no powinna wydawać takiego ładnego świstu jak w większości turbo diesli? Jutro odepnę przepływomierz i to sprawdzę.
Pompkę na słuch to mechanik od 7 boleści...
Gluty zbierają sie na dnie baku i jak jeździłeś na rezerwie to zaciągnęło, pierwsze co to wymiana filtra paliwa.
Druga sprawa, wiem ze jest zimno na dworze, otwórz na Maks szybę kierowcy i w trakcie jazdy wciśnij pedal gazu w podłogę i słuchaj czy w okolicach 2000 obrotów pojawia się świst, szum. Być może wydmuchało uszczelki/oringi przy intercoolerze.
Natomiast jesli auto jedzie dobrze od 2 tys, nie ma dużego dymienia i problem zaczyna się w okolicy 3000/3500 obrotów to problemem może być faktycznie pompa/ filtr paliwa która nie zapewnia dostatecznej ilości paliwa...
Gdybyś wpisal w profilu skąd jesteś ktos pewnie byłby Ci w stanie pomoc
Wymieniłem filtr paliwa, filtr odmy, powietrza, zawór ciśnienia w pompie wtryskowej, a nic nie mówisz o tej turbinie, filtr powietrza był strasznie zasyfiony i miał wyrwaną dziurę w tym plastiku z drugiej strony, może turbina tym oberwała? sprawdzę jeszcze przepływomierz i intercooler z rurami. Już uzupełniłem opis, jestem z okolic Gorzowa Wlkp.
Szkoda mogli dać jakąś większą turbine;) dobra to została mi ta mała pompka do kupienia raczej. A jaka kupić żeby była dobra i nie kosztowała fortuny? A można sprawdzić jeszcze jakoś domowym sposobem tą pompkę? Jakie daje ciśnienie?
[ Dodano: Sob Mar 05, 2016 21:31 ]
Kafar90 napisał/a:
Szkoda mogli dać jakąś większą turbine;) dobra to została mi ta mała pompka do kupienia raczej. A jaka kupić żeby była dobra i nie kosztowała fortuny? A można sprawdzić jeszcze jakoś domowym sposobem tą pompkę? Jakie daje ciśnienie?
Ktoś ma jeszczę jakiś pomysł?
[ Dodano: Sro Mar 09, 2016 16:56 ]
To jest jakiś sposób żeby sprawdzić pompkę? Nie chce kupować w ciemno.. i jak coś to jaka kupić?
Kafar90, instrukcja jest prosta jak budowa połówki kija. Kupujesz przewód do INPA na alledrogo, zapewne nawet najtańszy będzie działać.
Instalujesz INPA w wersji z okolicy 4.4.3 (na gryzoniu leży tego masa, a może nawet dostaniesz na nieoficjalnej płytce z kablem).
Podłączasz się, wybierasz E46 i jako moduł silnika DDE4. Jak zagada to może sypnąć jakimś błędem o identyfikacji, ale i tak poda menu i będziesz mógł sprawdzić błędy i live data.
Wracając jednak do Twojego problemu z wkręcaniem się na obroty powyżej 3.5 tyś. Sprawdziłeś przewód podciśnieniowy turbiny? Może już masz sparciały. Warto też rzucić okiem na czujniki na listwie, w pompie CR i kolektorze. Jak doprowadzałem mojego Rrr do ładu to czyszczenie tych elementów i wymiana węża od podciśnienia pomogły najbardziej.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Kafar90, instrukcja jest prosta jak budowa połówki kija. Kupujesz przewód do INPA na alledrogo, zapewne nawet najtańszy będzie działać.
Instalujesz INPA w wersji z okolicy 4.4.3 (na gryzoniu leży tego masa, a może nawet dostaniesz na nieoficjalnej płytce z kablem).
Podłączasz się, wybierasz E46 i jako moduł silnika DDE4. Jak zagada to może sypnąć jakimś błędem o identyfikacji, ale i tak poda menu i będziesz mógł sprawdzić błędy i live data.
Wracając jednak do Twojego problemu z wkręcaniem się na obroty powyżej 3.5 tyś. Sprawdziłeś przewód podciśnieniowy turbiny? Może już masz sparciały. Warto też rzucić okiem na czujniki na listwie, w pompie CR i kolektorze. Jak doprowadzałem mojego Rrr do ładu to czyszczenie tych elementów i wymiana węża od podciśnienia pomogły najbardziej.
Dzięki wielkie wellman za odpowiedz. Bardzo mi zależy na doprowadzeniu tego roverka do fajnego stanu bo nie chcę go sprzedawac. Jak porobie to wszystko to napisze co i jak mi wyszło. Jeszcze raz dzieki
Kafar90, Jak kupisz wóz był zapuszczony, to tak czy inaczej sprawdziłbym przepływkę przez jej odpięcie. Jak wspomniał wcześniej wellman wąż podciśnienia to dobry trop. Dużo wyjaśni ci podpięcie kabelka i przejrzenie błędów.
_________________ Kontakt: 780177880 email wiadomość nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG
Dzięki wielkie za wszystkie odpowiedzi i mam nadzieje ze w tygodniu to sprawdze jeszcze na nieszczęście szyba przednia mi sama pękła jak stal na podwórku:( ale mam jeszcze jeden objaw jak jadę na 5 biegu (automat) jakieś 80 km/h i mam około 1400 obrotów to silnik szarpie czuć takie jednostajne przerywanie.
A pompa progowa to która to? A ciśnienie doładowania które wogole prawie nie rośnie i dziwne wartości air mass? Aha jak dołączyłem przeplywomierz to nie odczułem różnicy w mocy albo pracy silnika. .
W porównaniu do tego co oczekuje komputer jest lekki rozjazd ale jak nie czuć różnicy po odpięciu to na razie bym się nie przejmował. A co do pompy to jest ta przy akumulatorze.
Ok czyli to ta mała, a jaką kupić najlepiej? Można zamiennik? A nie piszesz nic o turbinie jest ok? Jak patrzyłem na wykresy to prawie w ogóle nie rosło przy zwiększaniu obrotów..
Kafar90 co do pompy to niech się wypowiedzą ci co wymieniali.
Co do turbiny to podejrzewam, że screeny robiłeś jak stałeś w miejscu i tylko gaz wciskałeś więc wtedy nie będzie ciśnienie doładowania mocno rosnąć, bo jak silnik nie ma oporów to nie musi dawać wielkich ilości paliwa żeby się 'rozkręcić'. A turbo jest napędzane właśnie przez spaliny (a dokładniej ich ciśnienie czyli ilość spalin) czyli przez spalone paliwo. Druga sprawa jak silnik dostaje za mało paliwa to ciśnienie doładowania też będzie niższe. Generalnie raczej kombinuj pojedynczo. Pompa paliwa wygląda słabo i tym się zajmij na początek. Jak nie pomoże to będziemy dalej szukać przyczyny (a pompa wg mnie jest na pewno do wymiany, bo ciśnienie poniżej 3 bar jest zdecydowanie za niskie).
O ile nie skasowałeś to wrzuć jeszcze screena z błędami silnika.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum