Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75 cdti] Słabo ciągnie powyżej 3,5 tys obrotów.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75 cdti] Słabo ciągnie powyżej 3,5 tys obrotów.
Autor Wiadomość
Kafar90 



Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 37
Skąd: Krzeszyce, Lubuskie



Wysłany: Pią Mar 04, 2016 18:30   [R75 cdti] Słabo ciągnie powyżej 3,5 tys obrotów.
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003

Witam, od lipca jestem szczęśliwym posiadaczem Rovera 75 2.0 cdti touring 2003 rok, auto fajne wygodne, ale ma parę problemów. Jeden opisałem w temacie o webasto a teraz o drugim. Od dołu auto fajnie ciągnie, ale powyżej 3,5 tyś obrotów już nie bardzo jakby turbina nie domagała, turbiny jakby nie było słychać dopiero jak bardzo mocno dogazuję to tak jakby się zakręciła, ale słyszę taki nie fajny dźwięk terkoczący. Auto było trochę zaniedbane filtr powietrza wołał o pomstę do nieba i tak samo EGR i kolektor ssący. Jak go rozbujam tak do 180 km/h z pedałem w podłodze to czuje jakby chciał jechać bardziej, ale nie może. Czuję takie spowolnienia co chwilkę. Mój mechanik powiedział jeszcze, że ta pompka mała od paliwa pod maską hałasuje i długo nie pociągnie (wina bardzo stary i zasyfiony filtr paliwa) a turbo niby nie daje ciśnienia takie jak powinno. Mogą to być przyczyny? Dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Mar 04, 2016 18:30   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Mar 04, 2016 18:40   

A Mirek mechanik sprawdził szczelność dolotu?, jak mechanik stwierdził ze pompka niedomaga? Sprawdzał ciśnienie?
_________________
75 Red Edition
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Mar 04, 2016 18:43   

pewnie ze mogą, podobnie jak przepływomierz. Odepnij go i zobacz czy sie poprawi. Najlepiej jak bys podlaczył kompa z inpa i powrzucał screeny z live data -coś by było wiadomo

[ Dodano: Pią Mar 04, 2016 18:43 ]
wiedziałem ze ktoś mnie ubiegnie w odpowiedzi - 2 minuty spóźnienia za longer86, :)
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Kafar90 



Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 37
Skąd: Krzeszyce, Lubuskie



Wysłany: Pią Mar 04, 2016 19:45   

Pompkę stwierdził raczej na osłuch bo hałasuje a w filtrze paliwa i pompce były aż takie gluty brązowe. Ciśnienia nie sprawdzał. W kolektorze dolotowym wymieniłem wszystkie uszczelniacze te przy głowicy co się przykręca. Gdzie jeszcze może być nie szczelność? A turbina no powinna wydawać takiego ładnego świstu jak w większości turbo diesli? Jutro odepnę przepływomierz i to sprawdzę.
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Mar 04, 2016 19:52   

Pompkę na słuch to mechanik od 7 boleści...
Gluty zbierają sie na dnie baku i jak jeździłeś na rezerwie to zaciągnęło, pierwsze co to wymiana filtra paliwa.

Druga sprawa, wiem ze jest zimno na dworze, otwórz na Maks szybę kierowcy i w trakcie jazdy wciśnij pedal gazu w podłogę i słuchaj czy w okolicach 2000 obrotów pojawia się świst, szum. Być może wydmuchało uszczelki/oringi przy intercoolerze.

Natomiast jesli auto jedzie dobrze od 2 tys, nie ma dużego dymienia i problem zaczyna się w okolicy 3000/3500 obrotów to problemem może być faktycznie pompa/ filtr paliwa która nie zapewnia dostatecznej ilości paliwa...

Gdybyś wpisal w profilu skąd jesteś ktos pewnie byłby Ci w stanie pomoc
_________________
75 Red Edition
 
 
Kafar90 



Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 37
Skąd: Krzeszyce, Lubuskie



Wysłany: Pią Mar 04, 2016 21:31   

Wymieniłem filtr paliwa, filtr odmy, powietrza, zawór ciśnienia w pompie wtryskowej, a nic nie mówisz o tej turbinie, filtr powietrza był strasznie zasyfiony i miał wyrwaną dziurę w tym plastiku z drugiej strony, może turbina tym oberwała? sprawdzę jeszcze przepływomierz i intercooler z rurami. Już uzupełniłem opis, jestem z okolic Gorzowa Wlkp. ;-)
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Mar 04, 2016 21:36   

Dziurę w filtrze mogla zrobic jakas fujara bo stary byl zalepiony kurzem a żal mu bylo wydać 30 zl na nowy..

Turbiny nie słychać tak u nas, bo to malutka pierdziawka...
_________________
75 Red Edition
 
 
Kafar90 



Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 37
Skąd: Krzeszyce, Lubuskie



Wysłany: Sro Mar 09, 2016 16:56   

Szkoda mogli dać jakąś większą turbine;) dobra to została mi ta mała pompka do kupienia raczej. A jaka kupić żeby była dobra i nie kosztowała fortuny? A można sprawdzić jeszcze jakoś domowym sposobem tą pompkę? Jakie daje ciśnienie?

[ Dodano: Sob Mar 05, 2016 21:31 ]
Kafar90 napisał/a:
Szkoda mogli dać jakąś większą turbine;) dobra to została mi ta mała pompka do kupienia raczej. A jaka kupić żeby była dobra i nie kosztowała fortuny? A można sprawdzić jeszcze jakoś domowym sposobem tą pompkę? Jakie daje ciśnienie?


Ktoś ma jeszczę jakiś pomysł?

[ Dodano: Sro Mar 09, 2016 16:56 ]
To jest jakiś sposób żeby sprawdzić pompkę? Nie chce kupować w ciemno.. i jak coś to jaka kupić? :cry:
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 09, 2016 18:33   

dawidd napisał/a:
Najlepiej jak bys podlaczył kompa z inpa i powrzucał screeny z live data -coś by było wiadomo
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
Kafar90 



Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 37
Skąd: Krzeszyce, Lubuskie



Wysłany: Sro Mar 09, 2016 20:12   

prebenny napisał/a:
dawidd napisał/a:
Najlepiej jak bys podlaczył kompa z inpa i powrzucał screeny z live data -coś by było wiadomo


Ok a jest jakiś poradnik na forum jak to zrobić?
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 09, 2016 21:07   

Kafar90, instrukcja jest prosta jak budowa połówki kija. Kupujesz przewód do INPA na alledrogo, zapewne nawet najtańszy będzie działać.

Instalujesz INPA w wersji z okolicy 4.4.3 (na gryzoniu leży tego masa, a może nawet dostaniesz na nieoficjalnej płytce z kablem).

Podłączasz się, wybierasz E46 i jako moduł silnika DDE4. Jak zagada to może sypnąć jakimś błędem o identyfikacji, ale i tak poda menu i będziesz mógł sprawdzić błędy i live data.

Wracając jednak do Twojego problemu z wkręcaniem się na obroty powyżej 3.5 tyś. Sprawdziłeś przewód podciśnieniowy turbiny? Może już masz sparciały. Warto też rzucić okiem na czujniki na listwie, w pompie CR i kolektorze. Jak doprowadzałem mojego Rrr do ładu to czyszczenie tych elementów i wymiana węża od podciśnienia pomogły najbardziej.
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
Kafar90 



Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 37
Skąd: Krzeszyce, Lubuskie



Wysłany: Sro Mar 09, 2016 22:06   

wellman napisał/a:
Kafar90, instrukcja jest prosta jak budowa połówki kija. Kupujesz przewód do INPA na alledrogo, zapewne nawet najtańszy będzie działać.

Instalujesz INPA w wersji z okolicy 4.4.3 (na gryzoniu leży tego masa, a może nawet dostaniesz na nieoficjalnej płytce z kablem).

Podłączasz się, wybierasz E46 i jako moduł silnika DDE4. Jak zagada to może sypnąć jakimś błędem o identyfikacji, ale i tak poda menu i będziesz mógł sprawdzić błędy i live data.

Wracając jednak do Twojego problemu z wkręcaniem się na obroty powyżej 3.5 tyś. Sprawdziłeś przewód podciśnieniowy turbiny? Może już masz sparciały. Warto też rzucić okiem na czujniki na listwie, w pompie CR i kolektorze. Jak doprowadzałem mojego Rrr do ładu to czyszczenie tych elementów i wymiana węża od podciśnienia pomogły najbardziej.


Dzięki wielkie wellman za odpowiedz. Bardzo mi zależy na doprowadzeniu tego roverka do fajnego stanu bo nie chcę go sprzedawac. Jak porobie to wszystko to napisze co i jak mi wyszło. Jeszcze raz dzieki :wink:
 
 
christopher7 
Klubowicz





Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 805
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 09, 2016 22:15   

Kafar90, Jak kupisz wóz był zapuszczony, to tak czy inaczej sprawdziłbym przepływkę przez jej odpięcie. Jak wspomniał wcześniej wellman wąż podciśnienia to dobry trop. Dużo wyjaśni ci podpięcie kabelka i przejrzenie błędów.
_________________
Kontakt: 780177880
email
wiadomość
nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG :szoping:
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Mar 10, 2016 00:49   

Przejrzenie błędów i live data - ciśnienie pompy (czy nie spada za nisko jak pedał w podłodze i dane z przepływki i ciśnienia doładowania).
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
Kafar90 



Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 37
Skąd: Krzeszyce, Lubuskie



Wysłany: Nie Mar 13, 2016 21:27   

Dzięki wielkie za wszystkie odpowiedzi i mam nadzieje ze w tygodniu to sprawdze jeszcze na nieszczęście szyba przednia mi sama pękła jak stal na podwórku:( ale mam jeszcze jeden objaw jak jadę na 5 biegu (automat) jakieś 80 km/h i mam około 1400 obrotów to silnik szarpie czuć takie jednostajne przerywanie.

[ Dodano: Nie Mar 13, 2016 21:27 ]
Udało mi się zrobić kilka screenów z INPA;) wrzucam link do zdjęć na dysku google https://drive.google.com/folderview?id=0B-m_kuyBhxG-YUQ1eXlXZ01uMVE&usp=sharing
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 13, 2016 21:53   

Wtryski wyglądają OK.

Sprawdź pompę progową. O ile dobrze patrzę za niskie ciśnienie daje (2.92 bara).
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
Kafar90 



Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 37
Skąd: Krzeszyce, Lubuskie



Wysłany: Nie Mar 13, 2016 21:58   

A pompa progowa to która to? A ciśnienie doładowania które wogole prawie nie rośnie i dziwne wartości air mass? Aha jak dołączyłem przeplywomierz to nie odczułem różnicy w mocy albo pracy silnika. .
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 13, 2016 22:05   

W porównaniu do tego co oczekuje komputer jest lekki rozjazd ale jak nie czuć różnicy po odpięciu to na razie bym się nie przejmował. A co do pompy to jest ta przy akumulatorze.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
Kafar90 



Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 37
Skąd: Krzeszyce, Lubuskie



Wysłany: Nie Mar 13, 2016 22:39   

Ok czyli to ta mała, a jaką kupić najlepiej? Można zamiennik? A nie piszesz nic o turbinie jest ok? Jak patrzyłem na wykresy to prawie w ogóle nie rosło przy zwiększaniu obrotów..
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 13, 2016 22:48   

Kafar90 co do pompy to niech się wypowiedzą ci co wymieniali.

Co do turbiny to podejrzewam, że screeny robiłeś jak stałeś w miejscu i tylko gaz wciskałeś więc wtedy nie będzie ciśnienie doładowania mocno rosnąć, bo jak silnik nie ma oporów to nie musi dawać wielkich ilości paliwa żeby się 'rozkręcić'. A turbo jest napędzane właśnie przez spaliny (a dokładniej ich ciśnienie czyli ilość spalin) czyli przez spalone paliwo. Druga sprawa jak silnik dostaje za mało paliwa to ciśnienie doładowania też będzie niższe. Generalnie raczej kombinuj pojedynczo. Pompa paliwa wygląda słabo i tym się zajmij na początek. Jak nie pomoże to będziemy dalej szukać przyczyny (a pompa wg mnie jest na pewno do wymiany, bo ciśnienie poniżej 3 bar jest zdecydowanie za niskie).

O ile nie skasowałeś to wrzuć jeszcze screena z błędami silnika.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Gaśnie powyżej 2000 obrotów
mojtajnynick1 Rover serii 75, MG ZT 2 Czw Sie 09, 2012 11:19
mimo66
Brak nowych postów [R75] PGaśnie + szarpanie powyżej 3000 obrotów
Black_Eryk Rover serii 75, MG ZT 22 Nie Sie 14, 2011 17:24
sknerko
Brak nowych postów [R 75 CDTi Automat] Gaśnie, falowanie obrotów
Limakow Rover serii 75, MG ZT 2 Sro Kwi 24, 2019 13:33
Limakow
Brak nowych postów [R75] ciągnie do przodu na wstecznym
typek1983 Rover serii 75, MG ZT 3 Nie Wrz 13, 2015 09:57
dzelo23
Brak nowych postów [R75]cdti Przegrzany silnik cdti
zaku4 Rover serii 75, MG ZT 3 Pią Gru 02, 2016 00:02
longer86



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink