Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Stuki w silniku, szklanki popychaczy 2.5 V6
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Stuki w silniku, szklanki popychaczy 2.5 V6
Autor Wiadomość
unreal69 



Dołączył: 02 Sty 2013
Posty: 62



  Wysłany: Czw Cze 16, 2016 15:24   [R75] Stuki w silniku, szklanki popychaczy 2.5 V6
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 1999

Witam,
wiem że temat był już wałkowany na forum, ale widzę że wszelkie tematy z tym związane wiodą w sumie w pewnym momencie donikąd.

Otóż prawdopodobnie z objawów stukają szklanki popychaczy w moim Roverku 2.5 V6. Od razu mówię, że u mnie stuki po odpaleniu pojawiły się już ostatniej zimy. Problem ten sam co był opisywany już na forum, czyli stuki po odpaleniu, 2minuty i cisza. Wiosną wymieniłem olej na nowy, zalany Mobil 10W/40. Wydawało się że ucichło, ale za jakiś czas znów zaczęło klekotać na zimnym, poszedłem więc za radą kolegów z forum i zalałem magiczny środek Liqui Moly do uciszania popychaczy, dolałem oleju pod stan MAX i wydawało mi się że moje problemy się skończyły

NIESTETY, po paru tygodniach zadowolenia znów zaczęły się stuki, tyle że tym razem już zdecydowanie głośniejsze i dźwięk utrzymuje się jeszcze jakiś czas NAWET PO NAGRZANIU SILNIKA i przejechaniu ok. 1km :|

Teraz praktycznie przy każdym odpalaniu nawet na rozgrzanym już silniku zaklekocze albo chwilę, albo dopiero po przejechaniu ok. 1km klekotanie cichnie.

Nie wiem już co mam robić, wszystkie opcje kolegów z forum przerobione, czy macie jeszcze jakieś magiczne rady?? Czy czeka mnie kosztowna wymiana szklanek popychaczy zaworów? ;/ ;/
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Cze 16, 2016 15:24   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dj_darco 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 239
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZT

Wysłany: Czw Cze 16, 2016 22:16   

proszę zobacz na ten link może Ci to coś pomoże. https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=102585
_________________
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców.
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=92288&postdays=0&postorder=asc&start=40
 
 
 
unreal69 



Dołączył: 02 Sty 2013
Posty: 62



Wysłany: Pią Cze 17, 2016 08:33   

w takim razie sugerujesz, że może być to wada pompy olejowej? Tak w ogóle zastanawiam się nad kolejną wymianą oleju na jakiś inny niż ten który mam zalany niedawno, tylko nie wiem czy to coś da. Na tym oleju mam przejechane może 1-2tys. km dopiero.
 
 
dj_darco 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 239
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZT

Wysłany: Pią Cze 17, 2016 08:50   

Zrób pomiar ciśnienia oleju. Szklanki stukają jak nie ma w nich wystarczającego ciśnienia a kontrolka zaświeci się dopiero gdy będzie poniżej 0.5 bara a to jest za mało
_________________
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców.
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=92288&postdays=0&postorder=asc&start=40
 
 
 
Micros 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 288
Skąd: Łódź



Wysłany: Pią Cze 17, 2016 09:11   

Jesteś pewien, że nie stukają luźne klapki VIS Power albo zawór recyrkulacji oparów paliwa? U mnie też słychać stukanie, ale ewidentnie to klapki VIS, czasem załącza się zawór recyrkulacji i też stuka.

Możesz zrobić taki test: na zgaszonym silniku odpiąć wtyczkę VIS Power, odpiąć wtyczkę od zaworu recyrkulacji, odpalić auto i za pomocą zwykłej baterii 9V przełączać pozycje VIS Power i zobaczyć czy stukanie nie ustaje.

Opis pinów:
P. valve : +12V do 3 , -12V do 2 , potem zwieramy 1 z 2 i rozwieramy w celu przełączenia. Piny oznaczone są na wtyczce.
 
 
dj_darco 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 239
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZT

Wysłany: Pią Cze 17, 2016 19:48   

szklanki mają bardzo charakterystyczny dźwięk nie da się go pomylić z niczym innym. Poza tym kolektory nie cichną po rozgrzaniu :)
Jeśli coś mogę zaproponować w sprawie oleju to proponuję Valvoline VR1 10W60
z pełną odpowiedzialnością mogę go polecić. Ale jest jedno ale. Jest to olej wysoce czyszczący silnik. Jeżeli wcześniej był zaniedbany może się okazać że po paru tyś trzeba będzie go wymienić ponownie (czarny kolor).
Ogólnie mało kto wie jak dekodować oznaczenia oleju ale to nie jest związane z tematem dlatego proponuję lekturę:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Olej_silnikowy
_________________
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców.
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=92288&postdays=0&postorder=asc&start=40
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Cze 18, 2016 11:17   

dj_darco napisał/a:
Poza tym kolektory nie cichną po rozgrzaniu
łooo a ile ty tych kolektorów już słyszałeś? bo co najmniej 2 które na ciepłym były cicho a na zimno klepały

[ Dodano: Sob Cze 18, 2016 12:17 ]
dj_darco napisał/a:
szklanki mają bardzo charakterystyczny dźwięk nie da się go pomylić z niczym innym.
Tu tez bym dyskutował bo nawet mechanik specjalizujący sie w roverkach jednoznacznie nie potrafił wykluczyć telepania szklanek
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
dj_darco 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 239
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZT

Wysłany: Sob Cze 18, 2016 12:09   

Nie ma co gdybać trzeba zmierzyć ciśnienie oleju jeśli na rozgrzanym silniku spada poniżej 0.7 Bar jest źle i nie pomoże wymiana oleju. Dostęp jest dobry wkręcamy tylko czujnik oleju obok zębatki rozrządu na wale korbowym.
_________________
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców.
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=92288&postdays=0&postorder=asc&start=40
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Cze 18, 2016 22:22   

Nie słyszałem, żeby w tych silnikach jakoś specjalnie często padały pompy oleju... podjeżdżam, że lekko stukają popychacze i do tego dokłada swoje kolektor ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
dj_darco 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 239
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZT

Wysłany: Sob Cze 18, 2016 23:42   

no może mało kto słyszał o pompach ale o tym że panewki siadają to już częstszy i znany problem w KV6. Prewencyjny pomiar ciśnienia oleju nie kosztuje wiele a może zaoszczędzić wiele kłopotów. Mam na stole silnik w którym słychać było czasami szklanki. Wstępna diagnoza szklanki do wymiany ale zostało sprawdzone ciśnienie oleju. Wynik pomiaru ciśnienia 0,6 Bara na rozgrzanym silniku. Została przeprowadzona inspekcja panewek wszystkie porysowane, wał uszkodzony. Na pierwszym cylindrze panewka ZATARTA ostatni dzwonek przed śmiercią silnika. Co najśmieszniejsze silnik miał potwierdzony przebieg 100kkm.
poniżej fotki z silnika z marną pompą.
Chcę jeszcze dodać że silnik pracował wzorowo. Równo i bez stuków tylko czasami odzywały się hydroregulatory.
_________________
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców.
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=92288&postdays=0&postorder=asc&start=40
 
 
 
unreal69 



Dołączył: 02 Sty 2013
Posty: 62



Wysłany: Sro Cze 22, 2016 14:43   

Micros napisał/a:
Jesteś pewien, że nie stukają luźne klapki VIS Power albo zawór recyrkulacji oparów paliwa? U mnie też słychać stukanie, ale ewidentnie to klapki VIS, czasem załącza się zawór recyrkulacji i też stuka.

Możesz zrobić taki test: na zgaszonym silniku odpiąć wtyczkę VIS Power, odpiąć wtyczkę od zaworu recyrkulacji, odpalić auto i za pomocą zwykłej baterii 9V przełączać pozycje VIS Power i zobaczyć czy stukanie nie ustaje.

Opis pinów:
P. valve : +12V do 3 , -12V do 2 , potem zwieramy 1 z 2 i rozwieramy w celu przełączenia. Piny oznaczone są na wtyczce.


A macie gdzieś jakieś zdjęcia/opis gdzie dane elementy się znajdują pod maską? ;) Chętnie sprawdzę, może akurat.

Aha, jeździłem teraz od tygodnia klekotanie znów ucichło, a w sumie to nic nie robiłem poza dolaniem płynu chłodniczego (mam gdzieś ubytek, nie mogę zlokalizować, ale jutro warsztat ma mi to dokładnie sprawdzić wraz z testem płynu chłodniczego pod kątem obecności spalin). Jak klekotnie to bardzo przy odpalaniu rano ale zaraz cichnie całkowicie (mniej niż 10-20 sekund ) Dziwna sprawa nie sądzicie?? :roll:
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Cze 22, 2016 15:54   

unreal69 napisał/a:
Jak klekotnie to bardzo przy odpalaniu rano ale zaraz cichnie całkowicie (mniej niż 10-20 sekund ) Dziwna sprawa nie sądzicie??
popychacze hydrauliczne zaworów już padają (zaworki nie trzymają oleju ) ale jak to jest tylko w fazie rozruchu na wolnych obrotach przez krótki czas ,to nie ma co się martwić, bo otwarte na postoju niektóre zawory wyciskają olej ze szklanek, teoretycznie popychacze wytrzymują około 150 kkm i tak jak pisze
dj_darco napisał/a:
szklanki mają bardzo charakterystyczny dźwięk nie da się go pomylić z niczym innym.


[ Dodano: Sro Cze 22, 2016 16:54 ]
unreal69 napisał/a:
Aha, jeździłem teraz od tygodnia klekotanie znów ucichło, a w sumie to nic nie robiłem
widocznie silnik tak się zatrzymywał , że były zamknięte zawory nieszczelnych popychaczy , to może być jeden albo dwa popychacze.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Czw Cze 23, 2016 08:09   

unreal69 napisał/a:
ak klekotnie to bardzo przy odpalaniu rano ale zaraz cichnie całkowicie (mniej niż 10-20 sekund ) Dziwna sprawa nie sądzicie?? :roll:


jak jeszcze miałem silnik 2,5 był podobny problem, zmieniałem olej na parę set km był spokój potem znowu klekotało, problem rozwiązałem stosując płukankę liqui moly i zalewając silnik valvoline maxlife 10w40
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Cze 23, 2016 09:32   

Kozik napisał/a:
problem rozwiązałem stosując płukankę
tak, bo zanieczyszczenia też mogą być przyczyną albo np. dostawanie się płynu chł. do oleju.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZT] Stuki w silniku
stazaj88 Rover serii 75, MG ZT 5 Pon Lut 20, 2012 14:41
stazaj88
Brak nowych postów [R75] Stuki w silniku
kranik01 Rover serii 75, MG ZT 22 Sob Lut 04, 2012 17:49
kranik01
Brak nowych postów [R75] Stuki w silniku
lukvw Rover serii 75, MG ZT 6 Wto Paź 02, 2007 21:14
PHJOWI
Brak nowych postów [R75] Ku Przestrodze - Stuki w silniku
domel101 Rover serii 75, MG ZT 3 Wto Lip 03, 2012 22:05
kranik01
Brak nowych postów [R 75] Stuki w silniku po odpaleniu
domel101 Rover serii 75, MG ZT 7 Czw Maj 15, 2014 20:24
domel101



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink