Wysłany: Nie Cze 26, 2016 22:25 [ R 25 1,4 16V ] układ chłodzenia jak to w końcu z nim jest
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2001
witajcie ,
robiac ostatnio ogledziny uruchomionego silnika dostrzegłem fakt zassania weza od nagrzewnicy przy dodaniu gazu co zainteresowało mnie ... po doczytaniu literatury dostepnej na forum i weryfikacji pod maską nasuwaja sie pytania jak układ ten ma działać a mianowicie jakim cudem zapewniony jest obieg cieczy chłodzacej na zimnym silniku przy sprawnym termostatcie skoro zarór nagrzewnicy odcina powrót cieczy która pierwotnie płynie z głowicy silnika , termostat jest zamkniety wiec przez chłodnice przepływu nie ma a zbiorniczek wyrównawczy podpiety jest przed termostatem ..... kompletnie nie rozumiem co konstruktor miał na mysli stosujac takie rozwiazanie
obecnie jestem na etapie zakładania junkersa - lpg i mam zamiar obieg cieczy w silniku doprowadzic do sensownej cyrkulacji która nie bedzie wezy zasysac
prosze niech mi ktos wytłumaczy jak układ chłodzenia w fabrycznym wykonaniu ma działac
Ostatnio zmieniony przez lortprodisz Nie Cze 26, 2016 23:00, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Cze 26, 2016 22:25 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jaki zawór nagrzewnicy? Nagrzewnica jest zawsze otwarta, tylko zamykają sie klapki sterujące obiegiem powietrza, termostat zamyka duży obieg z chłodnicą, a zbiorniczek wyrównawczy jest przed termostatem, bo plyn krąży w małym obiegu z pominięciem chłodnicy.
Jesteś pewien ze masz dobrze odpowietrzony układ?
I po za tym:
Moderator longer86 informuje
Uwaga! Ten temat zostanie usunięty jeśli autor nie poprawi jego nazwy.
Na tym forum obowiązują ściśle określone zasady nazewnictwa tematów.
Proszę niezwłocznie zapoznać się z tym tematem
Aby zmienić nazwę tematu, autor musi w pierwszym poście użyć funkcji
jestem na 100% pewien , regulacja temperatury odbywa sie poprzez sterowanie przepływem cieczy przez nagrzewnice , na wezu jest mechaniczny zawór sterowany linką
lortprodisz fabrycznie w żadnym roverku nie ma zaworu
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
czytałem opis z forum jak układ chłodzenia działa .... dlatego tez napisałem wątek
zrozumiałbym jakby powrót cieczy ze zbiorniczka wyrównawczego był połaczony z króćcem pomiedzy pompa wody a termostatem = pompa zassysa wode ze zbiorniczka tłoczy przez blok i głowice przez przewody z kolektora i z głownego zasilajacego chłodnice wraca do zbiorniczka wyrównawczego zakładajac ze termostat i zawór nagrzewnicy sa pozamykane .
Przepraszam namieszałem zawór nagrzewnicy jest. robsson78, na schemacie który wkleiłeś nie ma on numeru 13 tylko 8. Tuż przed zaworem jest bajpas to jest tam gdzie to jajowate łączy dwa przewody.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Chłopaki, RAVE jest ogólnie dostępne. Wystarczy pobrać i zerknąć na właściwy dla danego modelu.
Wyżej widzę z wersji K8 i R200, a kolega z problemem ma R25. Może są takie drobne zmiany, które tutaj wprowadzają zamieszanie.
robsson78, na schemacie który wkleiłeś nie ma on numeru 13 tylko 8.
Dla silnika 8v jest nr. 8 ale dla silnika jakiego dotyczy problem czyli R 25 1,4 16V schemat jest nieco niżej i zawór sterujący temperaturą nagrzewnicy ma numer 13.
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum