Wysłany: Pon Mar 15, 2010 16:22 [Freelander] Wymiana pompy wtryskowej - problem
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Proszę o poradę. Jak ustawić oś pompy względem koła pasowego? Na osi pompy jest wpust na klin ale klina tam nie było. Na kole nie ma wpustu. W jakim położeniu ustawić wpust na ośce (zakładając, że reszta silnika stoi na punktach) przed zamontowaniem koła?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Gru 22, 2010 00:12, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Mar 15, 2010 16:22 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 54 razy Dołączył: 23 Maj 2008 Posty: 942 Skąd: Zabierzów
Wysłany: Pon Mar 15, 2010 20:46
Na kole od pompy powinien być otwór w który wkłada się np.wiertło (6 albo 8 mm) i tym samym blokuje się pompę.
Przyłóż koło do wałka pompy, spróbuj zblokować je wiertłem szukając otworu za kołem.
Zobacz na tym obrazku z RAVE http://forum.roverki.eu/download.php?id=14516
A jeśli są nacięcia na klin a jego nie ma jak piszesz to ustaw ośkę względem koła tak jak by był ten klin i zobacz czy zagada...
A na kole nie było Wypustu?
Może był ale się zerwał?
Filo... dzieki za jakąś reakcję ale twoja odpowiedź ma się nijak do problemu - chyba się nie zrozumieliśmy.
Po pierwsze primo co mi po blokowaniu koła z obudową jeśli ja poszukuję oriętacji: KOłO<->OŚ pompy. Na ośce jest wpust na klin a na kole nie. Klinu nie ma i nie było, całość trzyma sie na stożku.
Powiedzmy, że montuję koło w sposób umożliwiający zblokowanie wiertłem, powiedzmy że silnik stoi w tym momęcie na punktach - to na którą (chociaż w przybliżeniu) godzinę skierować wpust na ośce pompy?
Pomógł: 116 razy Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 2338
Wysłany: Wto Mar 16, 2010 15:52
...trochę po fakcie, ale ja przed zdjęciem tego koła zrobiłem sobie znak i na ośce i na kole, teraz to tylko metoda prób i błędów Ci pozostała, jak filo napisał- może zagada
U mnie nie zaznaczanie nic nie dało bo demontowałem pompę która padła wtrakcie tych dużych mrozów. Na dniach przyszła używka i już zamontowana.
A tak pozatym to autko już śmiga, jeszcze tylko drobne korekty kąta wtrysku "na słuch". A tak dla potomnych to dla ustawienia reszty tak jak pisałem wcześniej wpust na ośce pionowo do góry .
witam kolego czy ustawiłeś to koło na sożku bo ja mam ten sam problem wymieniam pompe na drugą używaną a na niej nie przysłał mi gościu żadnych kół zębatych i muszę wszystko przekładać
witam wszystkich.. jestem od niedawna posiadaczem freelandera 2.0 td 98r. i okazało się ze jak tylko troszkę zimniej się zrobiło auto ma problem z zapaleniem .. kupiłem więc świece i zmieniłem tylko 3 , ponieważ jedna z nich była za pompą wtryskową , i pojawił się problem, więc w sob. z kolegom zabraliśmy się za wymianę świecy i zaczęliśmy ściągać pompę wtryskową i to był WIELKI BŁĄD zrobiliśmy znaki na obu kołach
i ściągnęliśmy koło zębate od pompy okazało się ze jest ono na ośce stożkowej z wejściem na klina ale go tam nie było i tu zaczął się problem bo po złożeniu niby wszystkiego jak ma byc autko nie zapali myśleliśmy ze sie zapowietrzył ale niestety długie próby odpalenia nie powiodły się i najwidoczniej przestawiła się pompa na tym stożku i tu jest moje pytanie: jakim cudem bez urządzeń specjalistycznych ustawić pompę żeby auto odpaliło .. na stożku jest wgłębienie na klin może w ten sposób ktoś mi wytłumaczy jak pompę ustawić lub w inny sposób bo już załamuje ręce proszę o pomoc was bo niestety przebywam zagranicą i nie mam możliwości zcholować auta na warsztat..
Teraz to musisz ząbek po ząbku przestawiać pompę i za którymś razem odpali ... albo jak masz wyjętą pompę, to pojechać gdzieś, żeby ją ustawili na początek wtrysku, następnie ustawiasz silnik na znaki, zakłądasz pasek, napinasz, luzujesz blokadę i odpala. Ja innego sposobu nie znam.
dzięki wielkie za odp. razem z kolegą udało nam się odpalić auto w prawdzie nie chodzi jak powinno bo jest dużo słabsze ale jakoś idzie jechać a jadę do polski na święta to dam na warsztat to chłopaki ustawią bo u nas każdy lepszy warsztat ma odpowiednie urządzenia a tu tylko salon ..
Witam, apropo tematu pompy wtryskowej do rowerka ja posiadam rovera 600 tdi i też miałem problem z tym stożkiem na pompie. Wiadomo jeżeli kogoś stać może jechać do serwisu oni ustawią idealnie tą pompe. Jednak jak kolega wyżej pisał aby ustawiać po ząbku, ja opracowałem inną metodę, po umocowaniu kólka na ośce w dowolnej pozycji kręciłem kółkiem wyczuwając sekcje pompy (wiadomo są cztery na jeden obrót pompy) i biorąc jakiś punkt odniesienia rozrysowałem ołówkiem te 4 sekcje na kółku (pozostały rozrząd na znakach) i po kolei sprawdzałem ustawiając pasek kawałek za spręzeniem pompy. mi akurat za 2 razem uydało się idealnie trafić na znak i samochód nie ma problemu z paleniem i spalanie też sie nie zmieniło 5-6l.
Jest jeszcze jedna metoda, najszybsza i co wazne skuteczna, zajmuje pare minut.
Jezeli ktos sie zagapi jak np. ja i zdejmie kolo ze stozka bez wczesniejszego zaznaczenia pozycji, to znam bardzo prosta i skuteczna metode ustalenia pozycji os pompy=>kolo. Potrzebujemy tylko dwoch rzeczy, bardzo dobre swiatlo i bardzo dobry wzrok. Przewaznie kolo jest dobrych kilka lat na tym stozku. Jesli wezmiemy kolo i podswietlimy pod odpowiednim katem latarka albo wezmiemy pod mocna zarowke to zobaczymy wyraznie odroznienie na powierzchni tam gdzie byl otwor na klin na osce. U mnie bylo widac to wyraznie. Dalej chyba nie trzeba tlumaczyc co trzeba zrobic.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum